Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore ero - ystäväni otti mieheni, mitä mieltä?

Vierailija
30.10.2025 |

Tuore avioero taustalla, prosessi täysin kesken ja erosta reilu kuukausi.

Ystäväni, jolle uskouduin parisuhteen vaikeuksista onkin jutellut koko ajan exäni kanssa ja nähneet ja käyneet treffeillä.

Sekavat fiilikset. Mieheni on vapaata riistaa, ymmärrän sen mutta pitääkö minun hyväksyä tämä ystävältäni? Kuka tahansa muu olisi ollut täysin ok mutta tämä tuli yllätyksenä.

Kohtalotovereita? Mietteitä? Minulla ei tällä hetkellä ole ketään kenen kanssa puhua koska tämä ystävä oli ainut jolle avauduin vaikeuksista. 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostele sinkkuelämä. Haluan vain tasaista, riidatonta elämää ja sitä että voi päättää omista menoistaan/asioistaan. Lapset pitää onneksi jalkoja maassa.. muuten en tiedä miten kestäisin.

Vierailija
42/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö kun tänne kirjoitat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassunhauskasti takerruttu tuohon "otti" sanaan.

Se, että ovat nyt molemmat sinkkuja ei muuta sitä tosiseikkaa, että on huonoa käytöstä exältä viritellä suhdetta ystävään ja ystävältä exään kun ero on vielä ihan tuore, koska siinä tietää loukkaavansa toista.

Tilanne olisi eri, jos erosta olisi jo aikaa, haavat parantuneet jne. Silloinkin olisi reilua varsinkin siltä ystäävältä, johon on läheinen suhde jossa myös puitu liiton rakoilua, ottaa asia esille jo alkumetreillä että tilanne on nyt tämä.

Mitäänhän toisten valinnoille ei voi, mutta ei niitä tarvitse hyväksyä eikä yhteydenpitoa jatkaa. Elämässä eteen päin ja parempia ystäviä etsimään.

Vierailija
44/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sen näkee. Pidä ystävät kaukana yksityiselämästäsi ja samoin työkaverit. 

Hämästyin kun jotkut ihan oudot ns. uudet tuttavuudet olisi alkaneet heti änkeämään kotiini ja he olivat sinkku ihmisiä. 

Vierailija
45/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu täysin siitä, miksi olette exäsi kanssa eronneet, ja kumpi on eron aloitteentekijä. Jos olet puhunut ristiriitaisista tunteistasi, eropäätöksen tekeminen on ollut hankalaa, mies ei ole suostunut tekemään osaansa parisuhteenne parantamiseksi ongelmista tietämisestä huolimatta, tai ero ei ole yksinomaan sinun päätöksesi, niin ystäväsi on törkeä. Jos taas jätät hyvän ja kunnollisen, sinua rakastavan miehen, koska epäilet, että ruoho voisi aidan takana olla vihreämpää, niin ymmärrän ystävääsi. Eikä hyvät miehet kauaa vapaana kuljeksi, joten ei ystäväsi olisi voinut jäädä odottelemaankaan kovin pitkäksi aikaa ja katsomaan sivusta, kun exäsi löytää uuden.

Vierailija
46/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pidän ex-ystävänä nykyään. Haluan kyllä kuulla hänen mietteensä asiaan ja luultavasti kuulla kun "ei tunteilleen voi mitään". Kai luulis voivan jos ei lähde sekaantumaan.

Miksi enää haluaisit jotain ihme selitystä tältä ihmiseltä? Eihän tämä ihminen edes ole ystäväsi, kun tuollaisen asian teki. Saattaa jopa nauttia, kun otat yhteyttä tivaat asioita.

On voinut olla vuosikausia sinulle kateellinen. Mistä tiedät vaikka suhde olisi ollut jo vuosien mittainen tai jotenkin pitäneet yhteyttä vuosien aikana? 

Vierailija
47/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä ystävä, mutta olen törmännyt tällaiseen naistyyppiin kyllä. Kahdella ystävällä käynyt näin. Tosin heillä molemmilla tuo ystävä oli ollut melko uusi. Ei mikään ystävä lapsuudesta asti. Tosin yhdet treffit ei sinänsä mitään tarkoita. Katse eteenpäin. 

Vierailija
48/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä, ap.

Vierailija
49/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä tyyntä porukkaa. Itse pitäisin tuota niin pahana petturuutena, että tekisin täysin selväksi mitä mieltä olen tuollaisista ystävistä ja tuollaisesta miehestä. Vielä yhteiset lapset, voi pyhä jysäys, eli pakko olla tekemisissä edes jonkin verran. Sanoisin suoraan, että välit on poikki ja miehen kanssa minimissä, jos tuo touhu jatkuu. En hyväksyisi ollenkaan. Jos touhu loppuisi, niin miehen kanssa voisi vielä olla asialliset välit. Ystävän kanssa ei varmaan korjaantuisi. 

Ja olen muuten maailman rauhallisimpia naisia, en kilaroi ja raivoa käytännössä koskaan. Mutta kamelin selkä katkeaa tuollaisesta kohtelusta, enkä todellakaan ihan kaikkea siedä vaikka siksi, että olisin tilanteessa aikuinen ja yläpuolella. Joskus mielestäni pitää näyttää ihmisille, miten he oikein kohtelevat muita.

Vierailija
50/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varsin yksinkertaista. Ystävän exiin, nyxiin tai tuleviin ei kosketa. Jos kosketaan, ei ole ystävä. 

Jos kyseessä on vain tuttava, tilanne on eri. Mutta jos ihminen on esittänyt ystävää, hän joutaa mennä. Siitä ei tarvitse ilmoittaa eikä sitä tarvitse selittää. Jos valeystävä haluaa selitellä tai pahoitella tekojaan, se on hänen vastuullaan olla asiassa aloitteellinen. Eikä sittenkään petetyn ystävän tarvitse kuunnella tai hyväksyä. Jatkossa hän on kuin ilmaa tai kuin etäinen tuttava.

Kolme ihmistä olen poistanut tai alentanut etäiseksi elämästäni tällä periaatteella. Jälkeenpäin tajusin, että he ovat aina olleet minulle kateellisia tai kokeneet huonommuutta, joten miehen viettely(-yritys) on joku juttu, jolla luulevat olevansa jotenkin parempia. 

Vierailija
51/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä tyyntä porukkaa. Itse pitäisin tuota niin pahana petturuutena, että tekisin täysin selväksi mitä mieltä olen tuollaisista ystävistä ja tuollaisesta miehestä. Vielä yhteiset lapset, voi pyhä jysäys, eli pakko olla tekemisissä edes jonkin verran. Sanoisin suoraan, että välit on poikki ja miehen kanssa minimissä, jos tuo touhu jatkuu. En hyväksyisi ollenkaan. Jos touhu loppuisi, niin miehen kanssa voisi vielä olla asialliset välit. Ystävän kanssa ei varmaan korjaantuisi. 

Ja olen muuten maailman rauhallisimpia naisia, en kilaroi ja raivoa käytännössä koskaan. Mutta kamelin selkä katkeaa tuollaisesta kohtelusta, enkä todellakaan ihan kaikkea siedä vaikka siksi, että olisin tilanteessa aikuinen ja yläpuolella. Joskus mielestäni pitää näyttää ihmisille, miten he oikein kohtelevat muita.

Muuten sama, mutta olen niin ylpeä ja vmäine, etten edes kilahda. Miehelle ehkä, mutta sille epäystävälle en anna mitään mihin tarttua tai mille naureskella. Häntä ei vain enää ole olemassa minulle. 

Vierailija
52/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksipiippuinen juttu. 

Toisaalta: et enää halunnut miestäsi, joten mitä se haittaa jos miehesi ja kaverisi löysivät onnen yhdessä?

Toisaalta: kyllähän se ärsyttää jos joutuu jatkossakin sosiaalisissa tilanteissa sietämään eksää

Vierailija
53/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä vihollisia tarvitset, kun on tuollainen "ystävä"? Välit poikki molempiin.

Vierailija
54/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mitenkään räyhäisi. Olisin kylmän viileä enkä ottaisi mitään yhteyttä kumpaankaan. Lastenvalvojalle aika ja tarkat sopimukset kaikesta eikä yhteyttä tarvi pitää sen kummemmin. Ero on ero. 

Vierailija
55/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se laitonta ole, mutta ihan pimeää toimintaa ystävältä. Jos olisit tiennyt että hän säätää tuoreen exäsi kanssa et varmastikaan olisi kaverille avautunut suhteestasi

On täysin ookoo laittaa välit poikki tuollaiseen 'ystävään'.

Eiköhän ole säätänyt jo ennen eroa. Todellinen selkäänpuukottaja siis.

Vierailija
56/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika dramaattista, ei ole yhtään freshiä tuommoinen. Sinuna katkaisisin välit molempiin kun tosi ikävän tempun tekivät. Exäsi on varmasti jo ennen eroa paneskellut kaverisi kanssa. Ota tää juttu uutena mahdollisuutena, tee kaikkea mitä oot aina halunnut. 

Vierailija
57/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä naikkosia löytyy. Onneksi huomasin mitä peliä "ystäväni" yritti pelata ja on nyt entinen ystävä 

Hyi hitto, en ikinä koskisi kavereiden puolisoihin. En vanhoihin enkä nykysiin. 

Tosiasiahan on että miestä kuin miestä varmasti kuumottaa ajatus naisista, ja jos "kaveri" kovin päällekäyvä ja flirtti niin tilaisuus voi tehdä varkaan.

Vierailija
58/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nostaa hattua tälle ystävälle, näki tilaisuuden koittaneen eikä aikaillut muuttaa elämänsä suuntaa, onnistui vielä.

Eron jälkeenhän ei enää ole "sinun miestäsi", on vain yksinäinen mies jonka asioista välittämisestä olet luopunut.

Vierailija
59/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nostaa hattua tälle ystävälle, näki tilaisuuden koittaneen eikä aikaillut muuttaa elämänsä suuntaa, onnistui vielä.

Eron jälkeenhän ei enää ole "sinun miestäsi", on vain yksinäinen mies jonka asioista välittämisestä olet luopunut.

Kyllä loukkaantuisin, kun olen asiasta uskoutunut ystävälleni ja hänellä on samaan aikaan ollut tekemisissä eksän kanssa. Kuuntelee suruani kertomatta mikä todellinen tila on. 

Vierailija
60/70 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu varmasti pahalta, mutta fakta on se, että vapaat ihmisrt ovat vapaita tapailemaan ketä haluavat. Et voi lopun elämää omia exiäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi