Miten aikuisten naisten autismi ilmenee?
Diagnosoidaan yleensä lapsilla ja teineillä, mutta miten se aikuisena ilmenee?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Puppatar👴👩🦳
Ou jee! 👴🏻🔪🥩👌🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puppatar👴👩🦳
Ou jee! 👴🏻🔪🥩👌🏻
Oletko sinäkin autisti oujee? 👴👵💪🍕🥩🍄
Jaksamisen kanssa isoja haasteita. Olin koulussa kympin oppilas, joten kukaan ei silloin epäillyt mitään. Muut ympärillä vaikuttaa ihan superihmisiltä kun kykenevät hankkimaan lapsen ja työn. Minä jaksan juuri ja juuri työn ja parisuhteen toisen autistin kanssa. Töissä alisuoriudun, kympin papereilla teen jotain perusduunia koska oman alan hommaa en jaksaisi. Yritin raskautta kerran, mutta se tuntui hedelmöityksestä asti kuin joku loinen olisi syönyt tauotta mua sisältäpäin. Eli juu aistiyliherkkyydet kuuluu autismiin myös. Puoliso ei puolestaan kestä mitään ylimääräistä koskettelua selkään tai naamaan, ei hellää eikä kovaa, koska se sattuu häntä. Mua puolestaan ahdistaa kun ihmiset vaihtavat sukunimen mennessä naimisiin. Musta siinä menee hyvä sovittu asia rikki ja pitäisi yhtäkkiä muistaa uusi nimi. Suuria ja pieniä asioita on paljon jotka vaivaa kohtuuttomasti. Sosiaalisuutta on pitänyt rajoittaa paljon, meen ylikierroksille helposti ja jonkun ilmeen merkitystä voin miettiä ihan hyvin vielä 20 vuoden päästäkin. Oon yliherkkä mm. kofeiinille, alkoholille ja monelle lääkkeelle, vaikuttavat muhun tuplasti herkemmin kuin moneen kaveriini. Esimerkiksi yksi perus Burana kohisee päässä ja olen kuin kännissä siitä. Aikakäsitys on usein erilainen kuin muilla. Voin unohtua tunneiksi omiin tekemisiini ja keskittyminen asiaan joka ei kiinnosta on mahdotonta. Koko päivä voi olla pilalla jos en saa nukuttua riittävästi. Mulle tärkeiden tavaroiden pitää olla tietyillä paikoilla, mukit ja astiat on millilleen oikeassa kohdassa väri- ja kokokoodattuina. Mutta samalla ulko-ovi voi olla ulos asti auki ja vaatteet levällään ympäriinsä. Keräily ja fanitukset menee myös usein seuraavalle asteelle. Haluan tietooni kaiken mitä aiheesta on saatavissa tai keräillä täydellisen sarjan jotain asiaa. Ihmisten silmiin katsominen on hankalaa. Unohdan silloin mitä olin sanomassa tai alan änkyttämään. Suhde ruokaan on myös vinoutunut ja esim. Paino-ongelmia on ollut koko elämän laidasta laitaan.
Miten autistinen nainen suhtautuu jos näkee peniksen seisovan housujen sisällä?
https://youtube.com/shorts/1ph7MA3db28?is=DZUv7BLD_PJQqkm-
Youtubesta löytyy paljon autistisisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä voisi vähempää kiinnostaa tätä autistinaista. Töissä (sairaanhoitaja) näen kummankin sukupuolen elimiä ihan tarpeeksi, ei viitsi niitä enää vapaa-ajalla kyylätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä voisi vähempää kiinnostaa tätä autistinaista. Töissä (sairaanhoitaja) näen kummankin sukupuolen elimiä ihan tarpeeksi, ei viitsi niitä enää vapaa-ajalla kyylätä.
Tämä. Kusivehkeet harvemmin ketään kiinnostaa - paitsi inceleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kusivehkeet harvemmin ketään kiinnostaa - paitsi inceleitä.
Minua taas penikset kiinnostaa paljonkin, ihan lempiasioitani maailmassa. Mutta siis niiden miesten penikset, joiden kanssa mulla on seksisuhde, ei mittenkään random-äijien penikset.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aikuinen viisikymppinen autisti. Ei se paljon muuten ilmene, paitsi että olen omasta valinnastani erakko. En vaan kaipaa muiden ihmisten seuraa ollenkaan.
Väärä käsitys. Esim.Jussi Halla-aho on keronut olevansa autisti.
Autismia monta erityyppistä, eikös muusikko Herra Ylppökin ole kertonut itsellään todetun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aikuinen viisikymppinen autisti. Ei se paljon muuten ilmene, paitsi että olen omasta valinnastani erakko. En vaan kaipaa muiden ihmisten seuraa ollenkaan.
Väärä käsitys. Esim.Jussi Halla-aho on keronut olevansa autisti.
Häh? Ei tuolla ihmisellä varmaan väärää käsitystä omasta autismistaan ole. Eihän Halla-ahon autismi liity siihen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Autismia monta erityyppistä, eikös muusikko Herra Ylppökin ole kertonut itsellään todetun.
Kyllä.
Puppatar👴👩🦳