Miten aikuisten naisten autismi ilmenee?
Diagnosoidaan yleensä lapsilla ja teineillä, mutta miten se aikuisena ilmenee?
Kommentit (61)
Miten autismi ilmenee sinulla, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aikuinen viisikymppinen autisti. Ei se paljon muuten ilmene, paitsi että olen omasta valinnastani erakko. En vaan kaipaa muiden ihmisten seuraa ollenkaan.
Samaa ikäluokkaa. Tuon kaipuun lisäksi en myöskään enää jaksa/kestä ihmisten seuraa.
Minä olen myös samaa ikäluokkaa, mutta huomattavasti sosiaalisempi. Kaipaan paljonkin muiden ihmisten seuraa, mutta toki mun elämän ihmiset on melkein kaikki autismin kirjolla niin kuin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa artikkeli aikuisesta autistinaisesta:
Ei ole.
Lyödäänkö vetoa että tuo Kaloriina on autisti?
Vierailija kirjoitti:
Iso otsa, rumat kasvonpiirteet, aina paksut silmälasit ym.
Tyypillinen naisvihaajan kommentti taas. Mistähän näitä oikein sikiääkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, vaan ihan normaalin näköisiä. Näyttävät usein ikäistään nuoremmilta.
Höpön höpön, tässä tyypillinen autisti:
Siinä niin sataprosenttinen autisti kuin olla voi.
- läski
- paksut silmälasit
- puhuu kirjakieltä
- lapsellinen
- kehittymätön
- aggressiivinen
Missikilpailuissa useita Asperger kaunottaria nähty, Suomessa ja maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen naisvihaajan kommentti taas. Mistähän näitä oikein sikiääkään?
Olet käyttänyt tänään Naisvihakorttia 26 kertaa. Sinulla on jäljellä vielä 0 korttia.
- Automaattinen tiedote -
Modeko vai mikä siellä nyt kummittelee?
Paljon lyhyitä suhteita ja heitä hyväksikäyttäneitä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Voi olla tai voi olla olematta.
Jos nyt kuitenkin kaivataan esimerkkejä aikuisesta autistinaisesta, niin kannattaa varmaan linkata ennemmin sellaisia juttuja, joissa puhutaan diagnosoiduista autisteista.
Suomalaisista mieleen tulee Virpi Hämeen-Anttila, Kersti Juva ja Anna Kontula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aikuinen viisikymppinen autisti. Ei se paljon muuten ilmene, paitsi että olen omasta valinnastani erakko. En vaan kaipaa muiden ihmisten seuraa ollenkaan.
Olet vammainen, eikä sinulla ole normaaleja inhimillisiä tunteita muita kohtaan.
Mikä sinua oikein vaivaa kun tuollaisia kirjoittelet? Pelkkä v-mäisyys vai jokin muu?
Se taitaa olla vakiopalstahullu, jolla on joku käsittämätön autistiviha. Sillä on tapana vielä multipeukuttaa omia vihaviestejään (katsotaan, käykö tässä ketjussa niin, siitä aina tunnistaa kyseisen sekopään).
Tekee tällaisia näennäisen asiallisia aloituksia, ja sitten postaa niihin noita räyhäviestejä.
Joustamattomuus on aika selvä merkki. Hirveä stressi ja ahdistus, jos suunnitelmat jotenkin muuttuvat. Eräs tuntemani myös saattaa suuttua eri mielipiteistä, vaikka asia olisi itsessään yhdentekevä. Outo ristiriitaisuus, esim. ahdistuu hajuista mutta haluaa hajuvesiostoksille. Syömishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Joustamattomuus on aika selvä merkki. Hirveä stressi ja ahdistus, jos suunnitelmat jotenkin muuttuvat. Eräs tuntemani myös saattaa suuttua eri mielipiteistä, vaikka asia olisi itsessään yhdentekevä. Outo ristiriitaisuus, esim. ahdistuu hajuista mutta haluaa hajuvesiostoksille. Syömishäiriö.
Ei kai ole ristiriitaista, että ahdistuu pahoista hajuista mutta pitää hyvistä hajuista?
Minäkin rakastan hajuvesiä, mutta en pysty menemään lähellekään kalatiskiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko hyviä sängyssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Karoliina on KARHU!
Perehtymisenä lukemattomiin teksteihin. Sarkastinen,musta huumorintaju. Kaikki sosiaaliset koukerot piti oppia kantapään kautta,naisten maailmaa en ymmärrä oikein vieläkään. Luulen,että Extreme male brain -teoriassa on kuitenkin jotain järkeä. Asiassa jäykkä ja muodollinen asiallisuus. Tunteet ei todellakaan räiskähtele. Pitäisin mieluusti pitkiä teoreettisia ja pohdiskelevia puheita,mutta harvalukuista lähimpien joukkoa ei viitsi rasittaa. Järjestyksen ja siisteyden arvostaja. Kauneus oli minulle ekko nuorempana,helpotti vähän nuorisomaailmassa elämistä 😃
Hakeuduin joskus tutkimuksiin,kun oikein mikään ei opintoja lukuunottamatta sujunut. Hoitajatädit puhui mulle,kuin lapselle. "Mahdollinen älyllinen kehitysvamma" vilahti jossain keskustelussa. No,suoriutumiseni perusteella voisinkin pyrkiä Mensan jäseneksi. Järkytyin itsekin positiivisesti,kun sitä vajakiksi haukkumista oli tietenkin paljon. Kotonakin.
Jatkan burgerointiani tyytyväisenä vanhuutta kohti. Sisäinen maailmani on aina ollut ulkoista rikkaampi ja kiinnostavampi. Lyhyesti;naisena en pärjää naisten maailmassa. Miesten maailmassa ok. Kaikki on hienosti,ellei mun oikeustajumittarini nouse punaiselle.
Lisään vielä,että olen silti kai helposti lähestyttävä. Ihmiset( ja eläimet )kommunikoivat mielellään kanssani ja minäkin heidän,kunhan vain tarpeeksi lyhyesti.
Olisi kiva lukea,millaisessa maailmassa muut elää. Mä elän tällaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hyviä sängyssä?
Tilannetaju?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sen näkee harrastuksista. Naisilla se voi olla palapelit, käsityöt ja miehillä fiksaatio kauko-ohjattaviin, lentokonemallien tai kuorma-autojen tuntemiseen jne.
En oikein osaa sanoa, että on liika fetissi esimerkiksi myös joutsenten tai muiden lintujen kyttäämiseen merkki autismista.
Haista nyt paskaa niitten palapeliesi kanssa moukka....😝😝😝😝
Ok. Oudolta vaikuttaa.