Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen paikka maailmassa, erään miehen näkökulma

Vierailija
30.10.2025 |

Olen etsinyt omaa miehisyyttäni ja olen löytänyt sisältäni sen, joka haluaa suojella ja elättää perheeni (provide & protect).

Tämä on minulle kunniatehtävä.

Rakkaan vaimoni ei tarvitse tuoda perheeseen pennin latia ellei hän halua (vaikka hän siihen pystyykin).

Ole löytänyt itsestäni kohdan, jolle on kunniatehtävä pitää perheestä huoli ja tuoda kaikki materiaalinen hyvä, mitä perhe tarvitsee.

Kun tuon rahan perheelle, se käytetään seuraavassa järjestyksessä:

1. Vaimo saa mitä haluaa

2. Lapset saavat mitä tarvitsevat

3. Minä hankin itselleni lopuilla mitä tarvitsen

Aiemmin järjestykseni oli käänteinen.

Ajattelin ensin itseäni.

Olin itsekäs.

"Minä, minä, minä" oli mantrani, johon henkinen etsintäni minut ajoi:

Puhdistin ITSEÄNI. Etsin MINUN traumojani. Kävin läpi MINUN tuskaani. Etsin ITSEÄNI. Oli MINUN prosessit.

Elin minun harhassa.

Olen huomannut, että moni henkinen kulkija astuu samaan minä-ansaan. On omat prosessit, oma kipu, omat ongelmat. Prosessit ovat nousseet Jumalan asemaan.

Kyse elämässä ei kuitenkaan ole minusta.

Kyse on siitä, mitä puun hedelmiä ympärilleni jaan. Miten palvelen.

Ja ensisijaisesti palvelen perhettäni. Sen jälkeen ihmisiä ympärilläni.

Vanhoillisissa arvoissa on jotain todella kaunista, kun ne lähtevät puhtaista lähtökohdasta. 

Parisuhteessa kyse ei ole vaihtokaupasta eikä toisen kontrolloinnista.

Kyse on siitä, että toteuttaa korkeamman tehtävää YHDESSÄ. Siitä myös avioliitossa on pohjimmiltaan kyse pyhästä sidoksesta miehen ja naisen välillä.

Parisuhteessa kyse EI ole arjen pyörittämisestä, vaan sen puhtaimmassa muodossa kyse on korkeamman toteuttamisesta YHDESSÄ.

Parisuhde on kuin tanssi.

Mies vie, nainen seuraa.

Miehen pitää olla se Mies, jota nainen HALUAA seurata.

Olla sen arvoinen, jotta oma jumalatar sen haluaa tehdä. Näin Nainen voi laskeutua omaan feminiinisyyteensä ja pitää kaiken yhdessä. Olla liima ihmisten välillä.

Tarjota rakkauden, johon mies pääsee itsessään tutustumaan naisen avulla.

Molemmat ovat tanssissa täysin tasavertaisia ja he toimivat tiiminä.

Kumpikaan ei ole toista yläpuolella.

On vain eri roolit.

Ja tämä on ajatukseni miehille:

Älkää kontrolloiko rahalla.

Älkää pistäkö itseänne etusijalle.

Älkää tehkö mitään saadaksenne jotain takaisin.

Elämä EI ole vaihtokauppaa.

Sen sijaan:

Olkaa niitä Miehiä, jotka tuovat rahan pöytään.

Jos rahaa ei ole tarpeeksi, kehitä taitojasi, hommaa palkankorotus ja hoida homma kotiin. Pystyt siihen.

Olkaa niitä Miehiä, jotka pistävät perheensä itsensä edelle.

Pitäkää huolta rakkaistanne. Näyttäkää se ja sanokaa se.

Olkaa niitä Miehiä, jotka pitävät sanansa. Joilla on pokkaa puhua totta ja olla totta, vaikka se aiheuttaisi vastustusta ympärillä.

Olkaa niitä Miehiä, jotka ottavat oman tonttinsa anteeksipyytelemättä ja suojelevat perhettä ilman ketunhäntää kainalossa. Ilman omia salaisia agendoja. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Noinhan se voisi hyvinkin olla. Olisi oikein toimivaa, jos se sopisi molemmille osapuolille.

Tuossa mallissa nainen kuitenkin ottaa valtavan riskin siitä, että sinun itsesi etsimisen projektisi jatkuu tuosta ja saa uusia käänteitä.

Voit ajatella nyt noin, ja 20 vuoden kuluttua aivan toisin. Saatat löytää maailman ihanimman naisen, ja unohtaa tylsän pikku elämäsi ja sen velvoitteet, hylätä puolisosi ja muuttaa palmun alle.

Tai puolisosi alkaakin inhota likaisia sukkiasi ja jeesusteluasi, mutta kärvistelee suhteessa koska hänellä ei ole varaa erota. Suhteenne kuolee pystyyn, sisältäpäin.

Tai sitten elätte onnellisina elämänne loppuun asti. Ken tietää?

Niin eihän tässä edes sanottu, että tuon rakkauden kohde ei vähän väliä vaihtuisi....

Vierailija
22/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt tuollainen oivallusvaihe päällä elämässä. 

Kivasti ajateltu. Että olette tasavertaisia ja erilaisia. Onnea naisen etsintään. Suomessa voi olla vaikeaa. 

Kun linnakundit vie enimmät?

Ei tarkoita sitäkään. 

Vierailija
24/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt tuollainen oivallusvaihe päällä elämässä. 

Kivasti ajateltu. Että olette tasavertaisia ja erilaisia. Onnea naisen etsintään. Suomessa voi olla vaikeaa. 

Kun linnakundit vie enimmät?

Olen harvinaisen vapaa ihminen ja en koe rajoittavaksi tuota. 

Vierailija
25/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos rahaa ei ole tarpeeksi, kehitä taitojasi, hommaa palkankorotus ja hoida homma kotiin. Pystyt siihen."

Seuraan miestä, toimin juuri näin. :)

N

Vierailija
26/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa, ettei ap halua osallistua kotitöihin ja lastenhoitoon ja siksi tekee omasta töissäkäynnistään sankarillisen miestehtävän :D

Kotityöt ja lastenhoito ovat nasten tehtäviä, DUH

Eipä ihme, että syntyvyys laskee kun miehet eivät kykene kantamaan aitoa vastuuta jälkikasvusta.

Minusta tuossa ei ole kyse siitä. Vaan talouden tasapainosta. Kummallakin on omat työnsä. 

Kummallakin on vastuu jälkikasvusta. Miehellä ei ole mitään vapaudu vankilasta-korttia vain sukupuolensa perusteella, vaikka moni mies niin luulee. Onneksi itse löysin kunnollisen miehen, mutta hyvin harvassa ovat. 

Vierailija
27/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies on sellainen, jota nainen haluaa seurata.... kunnes ei enää ole.

Terveisin petetty.

Vierailija
28/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jargonia.

Tuliko kellekään muulle tämä tyyppi mieleen? Sehän on jo päässyt linnasta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000080349.html

Vierailija
29/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi ikinä olla miehen kanssa joka ajattelee, ettei naisen tarvitse tienata itse mitään. Puistattava miestyyppi.

Juu, kuulostaa siltä, että naisten tekemä työ on jotain merkityksetöntä puuhastelua... 

Naisvihaa hienosti piilotettuna.

Vierailija
30/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa, ettei ap halua osallistua kotitöihin ja lastenhoitoon ja siksi tekee omasta töissäkäynnistään sankarillisen miestehtävän :D

Nääh, koneiden hoitamisesta maksetaan paljon paremmin.

Vierailija
31/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHO, käykö täällä miehiä?

Ainoo vaan, että lasten tarpeet edelle..

Vierailija
32/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme, että syntyvyys laskee kun miehet eivät kykene kantamaan aitoa vastuuta jälkikasvusta.

Minusta tuossa ei ole kyse siitä. Vaan talouden tasapainosta. Kummallakin on omat työnsä. 

Aivan! 

Kumman sinä valitset: 

A) työn, josta maksetaan palkkaa

B) työn, josta ei makseta palkkaa?

Vierailija
33/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisen miehen pimeä puoli on todella pimeä.

Vierailija
34/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olen samaa mieltä, että parasta elämässä on muiden palveleminen, mutta tietenkin oman harkinnan mukaan. Jos ei osaa sanoa ei, niin silloin muiden palveleminen on pahinta elämässä.

Vierailija
35/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse löysin kunnollisen miehen, mutta hyvin harvassa ovat. 

Voitte syyttää vain itseänne. Mies on naisen luomus, evoluutio nääs.

Vierailija
36/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi itse löysin kunnollisen miehen, mutta hyvin harvassa ovat. 

Voitte syyttää vain itseänne. Mies on naisen luomus, evoluutio nääs.

Tämän päivän nuoret miehet ovatkin fiksuja ja osaavat jakaa työt ja muodostaa oikean PARIsuhteen eikä vaan luuseroida toisen kustannuksella.

Sinä ap olet reliikki, jonka olis pitänyt asenteinesi kuolla sukupuuttoon jo ajat sitten.

Vierailija
37/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi se ei talouden tasapainolle käy, että molemmat osallistuvat sekä palkkatyöhön, että palkattomaan jälkeläisten hoitamiseen?

Vierailija
38/38 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, ettei arkisista askareista ole kyse, ne hoituu ja ovat toisarvoisia, sillä sisäinen tuottaa ulkoista. Miehelle on annettava tilaa olla mies ja toteuttaa omaa energiaansa. Parisuhde elää ja kukoistaa eri energioista, yhteisestä tanssista. Elämä toteutuu ihmisen kautta ja on suurempaa kuin  egoistinen ja itsekeskeinen prosessointi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän