@@ JOULUISET vko 16 @@
Kommentit (98)
Voi kurja Tutti! Iso hali sinulle =) Voin kuvitella, että tuntuu kurjalta!
Gaiole ja Sintagma: odotellaan ja toivotaan, että haamu vahvistuisi. Jännitän omasta ja teidän puolesta! Kertokaa, kun taas testailette! =)
Millä testillä olette muuten testailleet? Itse olen käyttänyt Apteekin omaa testiä. Esikoisesta testasin saman tien oikein vahvan plussan Apteekin testillä ja nyt mietin, mitä nämä haamut meinaavat. Kannattaisi varmasti odotella pari päivää, mutta en mahda malttaa odottaa huomisaamua pidempään =) Mites te muut? Meinaatteko huomenna taas testailla??
Palataan asiaan! Hyvä yötä kanssajännääjät!
Mä testasin samalla kuin maanantaina jolloin paukahti haamu testiajan sisällä, eli Care-merkkisellä (on herkkyydeltään Acon10 luokkaa, eli herkkä). Täti ei vielä tullut, pitäs lauantaina sitten. Ajoissa olin testailun kanssa, mutta kun haamut hävisi tän puhtaan negan myötä niin en jaksa enää elätellä toiveita. Ihan ok. fiilis silti, ensi kierto ois yk11...kaippa pitäs johkii tutkimuksiin lähtee jos siinä kierrossakaan ei tärppää. Tosin esikoista yritettiin reilu vuosi (kakkonen tärppäsi neljännestä kierrosta). Mä epäilen että mulla vois olla ongelmia ton kohdun limakalvon kanssa, tai vastaavaa.
Hei nyt te viimeiset, plussaa kehiin ;)
halauksia ja kauniita unia!
Tervehdys kaikille :)
Olen ihan uusi täällä, enkä oikein tiedä, olenko varsinaisesti kuumeilijakaan, mutta nyt on ollut niin kummia tuntemuksia, että liityn joukkoon.
Kp 26/29-31 on menossa, ja oireita piisaa lievästä kuvotuksesta hajuherkkyyteen, vessassa ravaamiseen, alavatsan nipistelyyn, ja kaiken kukkuraksi tänään tuli vaalean ruskeanpunertavaa limaista vuotoa paperiin. Sellaista ei ole koskaan tapahtunut, vaan menkat ovat aina alkaneet yhtäkkiä ja reilulla, kirkkaalla verellä. Kuulostaako tutulta, Lennokki81? :)
Raskautta ei ole suunniteltu, mutta se olisi aivan mahdollinen --- ööö --- sanotaan vaikka että toivottu vahinko :) Miehelle en ole vielä puhunut mitään, ajattelin tehdä testin, jos viikonlopun jälkeen ei menkkoja kuulu. (Tosin en tiedä miten ihmeessä maltan pysyä nahoissani.)
Taustasta kerrottakoon, että olin aina toivonut ehtiväni lapsentekoon ennen 30 vuoden ikää, ja jos tämä on nyt totta, niin se voisi sittenkin toteutua. Nimittäin vietän kolmikymppisiä tammikuun alussa. Epävarma työtilanne ja yhä kesken olevat opinnot ovat lykänneet vauvahaaveita, mutta just nyt tuntuu siltä että tuo kaikki on kuitenkin toisarvoista. Ja jos nyt ei tärppää niin eiköhän sitten saa viimein luvan alkaa ihan oikea yritys...
Kovasti peukkuja kohtalotovereille!
Ixialle tervetuloa ja plussaonnea!
Olette kaikki ihania, kiitos teille siitä. Halauksia ((()))
Tätituntemuksia alavatsalla, tyhmin vaihe kierrosta on mun mielestä se että tietää ettei tärppiä tullut ja menkkoihin vielä muutama päivä. Alkaisi uus kierto nopsaa, että sais pa-nos-taa ;))
Nyt työjuttujen pariin.
Oliko tänään testaavia *jää odottamaan jännityksellä*?
Tutti kp26/28
Ja tervetuloa mukaan Ixia!
Tutti, tiedän tunteen. Iteki täs nyt oottelen menkkoja alkavaksi. Mulla on vielä se nyt taas rasitteena, että kun en ottanu nyt mitään niitä mun luomu/luontaishömppätabletteja/voiteita niin nyt mulla tämä menkkoja edeltävä tiputtelu on näemmä ihan verta. Eli joku varmaan pitäs tätä jo menkkoina. Mä nyt oottelen sitä kunnon vuotoa kipuineen ja kramppeineen, ja lasken sen ekaks vuotopäiväks. Mut en oo taas ihan varma, ku tää tiputtelu on nyt tätä.'
Eli on siitä mun luontaisprogesteronivoiteesta ja vitex-tableteista ollut se hyöty, että edellisis kierrois tiputtelu on ollu vain sellaista vaaleanpunaista vuotoa. hmm...
Mä silti aion kokeilla taas uutta ensi kierrossa. Jenkkipalstoilta oon lukenu siitä b6-vitamiinista ja hain sitä nyt apteekista eilen. Se vois kuulemma helpottaa tiputtelua. B6-vitamiinia vaan ei saa ottaa liikaa, kun liikamäärä on sit jo myrkyllinen, eli otan sitä ihan iisisti, mut kumminkin toivottavasti tarpeellisen määrän. Katsotaan auttaako..
Ja edelleen pitäs sinne gynelle varata aikaa, mut mä aattelin nyt ehkä venyttää sitä tuonne kesään asti, niin alkais olla kohtapuoliin sit se vuoden yrityskin takana, niin mut otettais sit vakavasti.
Viimeisille piinailijoilla plussapuhuri: =====+++++++ (puhaltaa plussia sinne päin)
Koralli73 kp 25/26 yk9
Tutti: totta puhut, nyt innolla vain uuteen yritykseen
ON: täällä jännittää älyttömästi. Ei punaista näy... tänään siis 27/28 ja dpo 14
-vauvaksi-
kiva saada lisää jännääjiä.
vauvaksillahan on tosi tosi tosi kriittiset hetket menossa...
ON:ei mitään muutosta mihinkään suuntaan
töihin pitäs lähteä, ei huvittas yhtään..
tamatu 27/30-31
Anteeksi edellisessä viestissä sekoittamani nimimerkit.
Enhän jaksanut sitten eilen illalla olla testaamatta ja testasin sitten juuri ennen nukkumaan menoa (juu-u, tiedän, ei kovin fiksua). No se sama haamu sieltä tuli vieläkin. Miehen mielestä hieman vahvempi taas kuin edellinen, mutta tiedä häntä...
Nyt olen lähdössä pienelle työmatkalle ja tulen perjantai-iltana takaisin. Päätin, että nyt on pakko jaksaa odottaa lauantaiaamuun ja testata sitten jälleen. En millään malttaisi odottaa, mutta eihän tässäkään ole järkeä, että koko ajan testejä kuluu.. Jo kolme haamua.. =) Mieskin totesi, että nuo testit voisi nimetä minun mukaan, kun olen niin ahkera käyttäjä..
Tsemppiä kaikille plussahaaveilijoille!
On tämä tuskastuttavaa, voin vain kuvitella fiilikset pitempään yrittäneillä, kun mullakin meinaa jo järki lähteä :O
Välillä sitä on ihan varma tuntemuksistaan ja välillä taas satavarma siitä, että kuvittelee kaiken.
Nytpä kysyisin teiltä, jotka olette kokeneempia ja asiaan enemmän perehtyneet, kannattaako mun testata jo huomenna (=kp 28/29-31), vai vasta maanantaina =kp 31/29-31), jos menkkoja ei siihen mennessä ole näkynyt? Tai siis tiedän kyllä, että maanantaina mielummin, mutta onko toiveajattelua, että huomenna voisi jo jotain näkyä? La ja su eivät testipäivinä tule kyseeseen, olemme sukuloimassa, mikä on toisaalta ihan hyvä; onpahan muuta ajateltavaa.
Ja onko suosituksia herkästä testistä, jonka saisi kaupasta tai apteekista - tähän hätään ei taida ehtiä netistä tilattuna?
Onnea plussanneille ja tsemppiä teille (meille) muille!!
Oi voi, kun en millään malttaisi odottaa huomiseen. Itselläni nyt aikamoiset menkkajomotukset päällä, mutta vielä ei vuotoja näy. Nyt siis kp28/28-30. Eilen illalla paperiin jäi pyyhittäessä vaal.punasta limavuotoa, ajattelin heti että se oli taas sitten tässä tämä kierto!!
Mutta, toivoa vielä on. Muistaakseni moni muukin plussannut oli alkuun kärsinyt pienestä vuodosta joulukuisissa?!
Lämmöt tosin edelleen 36,8, eli ei kovin korket. No, huomenna on viisaampi. Tsemppiä kaikille muillekin.
teidän puolesta*bd bd bd* menkka juilimiset on nyt alkaneet, niinkuin ne alkaa 3pv ennen tädin saapumista, joten ei oo fiilikset kovin korkealla.
ja kaikille onnea testailuihin ja jännäämiseen!
Aamulla taas testasin aconilla ja samanlainen haamu tuli, ei muutosta mihinkään suuntaan..
Joku kyseli että millä testillä kannattaa testailla. Jokaisella on siihen varmaan oma mielipide. Itse olen testannut RFSU:n testillä (ihan kaupasta saatava) ja sillä tuli erittttäin haalea haamu kp 31/27-30, paria päivää aikaisemmin eli kp 29 puhdas nega.
Kp 32 tuli vahvempi haamu Acon10-testillä, ja eilen testasin apteekista ostamallani Clinic-merkkisellä testillä samanmoisen haamun. Ja tänään taas aconilla sama haamu... Testejä kuluu vino pino :) Tilasin netin kautta noi aconit, tuli ihan parissa päivässä. Mutta haamuja vahvempaa en siis ole onnistunut saamaan..
Ja tosi usealla on ollut tiputtelua tai vuotoja täällä joulukuisissa, eli kaikki on mahdollista :) Itselläni puolestaan tuli ihan puhtaan punaista verta, vaikka normaalisti alkaa menkat semmoisella tummemmalla tiputtelulla.
Itse olen pohtinut onko mulla edes mitään oireita, mutta sen oon huomannut että nyt muutamana päivänä perättäin on ruvennut närästämään iltapäivällä ja tullut todella väsynyt ja huono olo. Ennen tämmöstä ei ole ollut, eikä ruokavaliokaan ole muuttunut miksikään. Eikös närästys vaan ole loppuraskauden oire?
Toivottavasti siis kyseessä ei ole mikään viiden päivän pikaraskaus...
Pitänee mennä labraan verikokeisiin, että saa varman tiedon..
Plussatuulta kaikille ja kihelmöiviä piinapäiviä!! +++++++++++++++
Gaiole
Gaiole, lueskelin jotain englanninkielistä sivustoa ja siellä oli listattu myös " heartburn" eli juuri närästys ensimmäisten oireiden joukkoon! Ja hullulta tuntuisi, että haamua pukkaisi haamun perään, jollei jotain olisi tekeillä :)
Muita olivat tuolla sivulla listattuja oireita olivat muistaakseni ainakin pahoinvointi, lämpöily, turvotus, tavallista tiheämpi tarve käydä pissalla, ummetus, rintojen arkuus, mielialan vaihtelut, ja huom huom! vähäinen vuoto!
Kävin nyt sitten hakemassa Clearbluen huomisaamua varten, vaikka alunperin olin tosiaan ajatellut odottaa maanantaihin. Otin kahden testin pakkauksen, että voi sitten varmistella, jos tätiä ei ala kuulua.
Kääk, mitenköhän sitä saa nukuttua :P
eli närästys voisikin kuulua alkuoireiden joukkoon :)) Apua, jo tässä vaiheessa! aion soittaa huomenna alueemme neuvolaan ja kysellä sieltä, että mitä pitäisi tehdä ylipäätään nyt seuraavaksi ja millä aikataululla.
Tsemppiä testaukseen, itse en ainakaan malttaisi pitää näppejä erossa testistä huomisaamuna, jos olisin sinä :) Ja muista, että vaikka nega tulisikin tuossa vaiheessa, voit silti hyvin plussata parin päivän päästä :))
Ja eikös opiskelu- ja työasioilla, niin kuin muillakin asioilla, ole tapana järjestyä. Siihen kannattaa uskoa ja luottaa!
Tule kertomaan kuinka kävi testauksessa!
Gaiole
Gaiole, varmasti tulen. Nyt kun vielä rupesin laskeskelemaan, milloin hedelmöitys on luultavasti tapahtunut, niin lienee pieni ihme, jos huomenna plussaan. Mun kierto ei ole mikään kellontarkka ja yleensä 30 päivän huitteilla ja ylikin siitä. Mutta saas kattoo miten käy :) Toivottavasti sullekin sekä kaikille muille, jotka vielä jännäävät, saadaan pian selvyys asioihin :)
Nyt hyvää yötä!
tulin vilkuttamaan teille, lämmöt romahti tuttuun tapaan eli tämä kuu menetetty. Siirryn tammikuun yrittäjiin,
Onnea viimeisille testailijoille!!!
Kiitos mukavasta seurasta tässä pinossa :)
Tutti kp27/28
Elikkä testi näytti negaa. Voi harmi! Olo on täysin oireeton.. Kp29/28-30
Nyt sitten tätiä odotellaan, tuhrua jo pukkaakin...
Luultavasti huomenna siirryn tammikuisiin. Tsemppiä muille testaajille.
Mahtuuko vielä mukaan??? Olen kirjoitellu vaan tuolla kolmosissa, mutta nyt ajattelin tulla tännekin kirjottaan! Täälä on monella jänskät paikat!!
Tässä vähän mitä eilen kirjotin kolmosiin:
Tein siis aamulla testin. Katsoin vessan valossa testin ja näytti puhdasta negaa ja kun kävin n. puolen tunnin päästä katsomassa luonnonvalossa niin siinä on haalean haalea viiva tai viivanpaikka???????
Näytin testin miehelleni illalla ja se näki sen selvästi ja punaisena.... Arvatkaas nukuinko viime yönä =)
Teen vielä huomena testin, että näkee oliko se vaan kummitusviiva.
Ihmeellistä oiretta kyllä nyt, alavatsassa tuntuu sellainen " paine" ja illalla alkoi toisesta rinnasta tulemaan nestettä.... Rinnat aika arat.
Jään jännäämään huomista! Niin ja jos nyt olis tärpänny la olis 24.12.
mp73, yk 5, kp 33/22-64???
moikkelis
täti tuli niinkuin aina eli tänään kp 1/28 ja juuri 14 päivää oviksen jälkeen; täsmällinen täti!
Peukutuksia teille jännääjille ja toivon sydämestäni plussaa!!
-vauvaksi-
gaiole ja aada: jännää jännää! Minä ainakin uskon haamun olevan ihan oikea raskaus! Onnea siis!
Sintagma: onnea plussasta ja tarrasukkia + liimaa
Tutti: pahoittelut! vaihdoitko testin merkkiä tai oliko jotain muuta muutosta? Eihän täti ole tullut?
Ja me muut? jännäilläänkö vielä
ON: en ole testaillut ja täälläkin tunne että lorisee ja justiinsa. Kp on 26/28 ja oviksesta on se 13 päivää. Toivoo alkaa kohta olla huipussaan, toivottavasti se täti punainen ei päätä tulla vierailulle ensi yönä. Ihan oikeasti nyt on vain puhtaita menkkaoireita, jotka siis tietenkin toivon olevan r-oireita.
Peukut pystyyn meille jouluihmeille; sellaisia me ihan oikeasti olemme
-vauvaksi-