Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi hyvä akkuporakone kotiin?

Vierailija
29.10.2025 |

Hei! Te jotka tiedätte enemmän akkuporakoneista niin minkä mallinen/merkkinen olisi hyvä? Tulisi siis ihan perus käyttöön. Huonekalujen kokoamiseen ja pienempiin porauksiin sekä ruuvinvääntöihin.

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut Metabo. On ollut aivan toimiva. Lisäksi löytyy Lidlistä ostettu poravasara.

Vierailija
142/186 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milwaukee. Tehty kestämään ja vääntämään. 

Satunnaiseen kotikäyttöön turhan kallis, etenkin akut.

Jep ja eikö me laitettu Ameriikka boikottiin. Hyökkää kohtsillään Grönlantiin.

TTI Group joka on emoyhtiö Milwaukeen, Ryobin ja monen muun merkin takana on Kiinalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa - sanonta pätee tässä tapauksessa esimerkillisesti. Mitään niitä alle sadan euron hinnat-alkaen-halpiksia ei ainakaan kannata ostaa. Niitä ei pitäisi edes olla myynnissä.

Vierailija
144/186 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat laitteen, jota on mahdollista huoltaa ja johon saa varaosia, osta Makita. Samat akut sopivat kymmeniin muihinkin Makitan tuotteisiin. Iskutoiminto on yleensä tarpeeton, joten valitse edullisempi malli jossa sitä ei ole.

Jos on tarve betoniin porailla, siihen tarkoitukseen voi hankkia verkkosähköllä toimivan poravasaran.

Minulla Ryobin akkuporavasara ja hyvin toimii, kuten myös akkurälläkkä, ketjussa, lehtipuhallin, vesipumppu jne..  Olen ollut tyytyväinen Ryobiin mökkikäytössä, ei verkkovärkkejä tarvitse oikeastaan mihinkään. Isojen puiden kaatoon sitten moottorisaha Husqvarna tal Stihl.

Vierailija
145/186 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa - sanonta pätee tässä tapauksessa esimerkillisesti. Mitään niitä alle sadan euron hinnat-alkaen-halpiksia ei ainakaan kannata ostaa. Niitä ei pitäisi edes olla myynnissä.

99 euron akkukoneella ruuvattu 4000 ruuvia kattopeltiin, ja vieläkin pelaa

Vierailija
146/186 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makita on varma valinta ja kestää mutta ne irtoakut on kalliita. Sama juttu Skil ja Ryobi. Rehellinen kiina-porakone voi olla yllättävän hyvä kun kallis milkkarikin voi olla samoin made in china. 

Alle satasen koneista on sama minkä ostaa kunhan ostaa settinä jossa on akku ja laturi. Parkside on yksi parhaista halpakoneista noin halvaksi koneeksi mutta sen pahin ongelma on rajattu saatavuus ja etenkin myyntiaika. 

Unohtu Einhel akkukune halvoista on asiallinen jos parksiden myynti aika menee ohitse.

Vierailija
147/186 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin voisi olla yksi peruste, että ne akut sopii muihinkin käsityökaluihin. Kaiken varalta.

Grrrr. Yhteensopivat akut ovat temppu, jolla kuluttaja sitoutetaan tiettyyn merkkiin. Ja jos on jokin muu kuin nimekäs brändi, niin mikään ei takaa että akkuja saa enää vuoden tai viiden päästä. Tai jos saa, niin ne maksavat kultaa ja timantteja.

Toisaalta ei ole mitään järkeä ostaa laitteita, joissa on omat akut ja laturit. Niitä on kohta joka nurkka täynnä. Itse kyllä suosittelen harrastelijaa valkkaamaan jonkun merkin, jolla on laaja valikoima samoilla akuilla toimivia työkaluja. Jos kunkin laitteen käyttö on tyyliin kerran pari vuodessa, niin ei tarvi uusia kuin yksi akku kun entinen hyytyy 5 - 10 vuoden päästä..

Ja eiköhän noihin yleisimpiin ja tunnetuimpiin  (Makita, Ryobi, Bosh tai vaikka Parkside, tyyriimmät ammamiesten sarjat, jne) saa akkuja jatkossakin. Omiin Makitoihin on saanut akkuja jo 20 vuotta, joten luotan, että saa jatkossakin.

Vierailija
148/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99 euron akkukoneella ruuvattu 4000 ruuvia kattopeltiin, ja vieläkin pelaa

Sen täytyy olla maanantaikappale. Tekivät vahingossa toimivan!

Vierailija
149/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Parkside koneet on kyllä olleet hyviä ja edullisia, vanhemmissa malleissa oli se ongelma ettei akkuja enää saanut tai olivat niin kalliita että kannatti ostaa uusi Parkside, kone olisi kestänyt varmaan ikuisuuden, nykyisin myytäviin saa uusia akkuja hyvin. Näillä olen tehnyt kesämökit ym, todella paljon on väännetty ruuvia ja reikää rautaan

Vierailija
150/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Parkside koneet on kyllä olleet hyviä ja edullisia, vanhemmissa malleissa oli se ongelma ettei akkuja enää saanut tai olivat niin kalliita että kannatti ostaa uusi Parkside, kone olisi kestänyt varmaan ikuisuuden, nykyisin myytäviin saa uusia akkuja hyvin. Näillä olen tehnyt kesämökit ym, todella paljon on väännetty ruuvia ja reikää rautaan

Tuskin saa uusia akkuja enää 5 - 10 vuoden kuluttua.

Vierailija
151/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on vissiin Bosch:in valmistamia koneita. Tehty vaan Lidlin brändillä.

Vierailija
152/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut varsin tyytyväinen Lidlin Parksiden tuotteisiin. Edullinen hinta ja kohtuullisen hyvä laatu. Ovat Boschin valmistamia.

Eivät ole.

Vierailija
153/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosikäyttöä varten lukisin vähön testejä. Varmaan päädyt makitaan.

Satunnaisempaan mökki- ja kotiikäyttöön tuollainen ryobin setti on aika edullinen. Olen käyttänyt paljon porakonetta ja tarvinnut joskus mökillä pyörösahaa, hyvin harvoin myös pistosahaa. Kaikissa sama akku. Lisäksi minulla on pienehkö kompresssori. Paketissa tuli myös lamppu joka on ok ja näyttävän näköinen  puukkosaha joka on kuitenkin huono. Minkä lisäksi mökillä on samalla akulla toimova ruohotrimmeri.

Vierailija
154/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut varsin tyytyväinen Lidlin Parksiden tuotteisiin. Edullinen hinta ja kohtuullisen hyvä laatu. Ovat Boschin valmistamia.

Eivät ole.

"Parkside power tools are manufactured by the Einhell Group"

Yksi-helvetti kuvaa erinomaisesti tätä valmistajaa. Laadutonta roskaa lähes poikkeuksetta.

Vierailija
155/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on vissiin Bosch:in valmistamia koneita. Tehty vaan Lidlin brändillä.

Usko unelmiisi.

Vierailija
156/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkä ostat tohon käyttöön. Ite ostin jonkun 30€ akkukoneen ja toimii tossa käytössä samalla tavalla kun 300€ laitteet

Vierailija
157/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat. Typerää maksaa ylimääräistä jos käyttö on satunnaista ja kevyttä. 

Vierailija
158/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin satunnaiseen taulukoukun poraamiseen tai lastulevy hyllyn kasaamiseen ruuvivääntimellä nyt riittää vallan mainiosti se halvinkin kone. Jos haluaa panostaa niin muutaman lisäeuron laittaa bitseihin, eli ruuvauskärkisarjaan ettei mene nurkat pyöreiksi heti ekassa ruuvissa.

Vierailija
159/186 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosikäyttöä varten lukisin vähön testejä. Varmaan päädyt makitaan.

Satunnaisempaan mökki- ja kotiikäyttöön tuollainen ryobin setti on aika edullinen. Olen käyttänyt paljon porakonetta ja tarvinnut joskus mökillä pyörösahaa, hyvin harvoin myös pistosahaa. Kaikissa sama akku. Lisäksi minulla on pienehkö kompresssori. Paketissa tuli myös lamppu joka on ok ja näyttävän näköinen  puukkosaha joka on kuitenkin huono. Minkä lisäksi mökillä on samalla akulla toimova ruohotrimmeri.

Ryobin setti missä on kymmenen laitetta eikä hintakaan kuin 149 tms 🤣

Naapurilla on ryobin trimmeri, tuntui kuin olisi joku lasten lelu kyseessä

Nyt on ammattimiehen vehkeet tulilla

Vierailija
160/186 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fein on laatumerkki myös porakoneissa - ei tarvitse jatkuvasti ostaa uutta hajonneen tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi