Mikä olisi hyvä akkuporakone kotiin?
Hei! Te jotka tiedätte enemmän akkuporakoneista niin minkä mallinen/merkkinen olisi hyvä? Tulisi siis ihan perus käyttöön. Huonekalujen kokoamiseen ja pienempiin porauksiin sekä ruuvinvääntöihin.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut varsin tyytyväinen Lidlin Parksiden tuotteisiin. Edullinen hinta ja kohtuullisen hyvä laatu. Ovat Boschin valmistamia.
Kiinalaisia ne on.
Kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut varsin tyytyväinen Lidlin Parksiden tuotteisiin. Edullinen hinta ja kohtuullisen hyvä laatu. Ovat Boschin valmistamia.
Kiinalaisia ne on.
Ja linkkiähän sulla ei ollut laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat laitteen, jota on mahdollista huoltaa ja johon saa varaosia, osta Makita. Samat akut sopivat kymmeniin muihinkin Makitan tuotteisiin. Iskutoiminto on yleensä tarpeeton, joten valitse edullisempi malli jossa sitä ei ole.
Noita "sopii kymmeniin" on monella, lähes jokaisella merkillä. Einhell ollut ihan ok akkuvehkeinä ja johdollisina. Saa siihenkin ruuvinvääntimestä akkumoottorisahaan.
Osta vaan mieluummin hieman painavampi kun ne täysin muoviset 19.90€ hintaiset jota pystyy käyttämään pienemmilläkin kierroksilla.
Meillä on pikkuremonttia varten v. 1996 ostettu Einhell ja toimii edelleen, akkukin on alkuperäinen.
Laite on koko ajan säilytetty ulkovarastossa.
Jos haluaa hyvän joka kestää kotikäytössä todennäköisesti lopun ikäänne niin Makita tai deWalt 18V akulla. Jos investointi tuntuu liian suurelta niin esim Ryobi tai vihreä Bosch saattavat myös menetellä.
Se mitä kannattaa miettiä on, että monella valmistajalla samat akut käyvät moneen eri työkaluun, jolloin kun tarvitset myöhemmin toisen työkalun niin voit ostaa vain työkalun rungon ja käyttää olemassaolevaa akkua ja laturia. mutta yleensä yhden valmistajan akut käyvät vain heidän omiin laitteisiinsa.
Merkkituotteissa (kuten Makita ja deWalt) on myös se etu, että niihin saa varaosia ja niitä usein kannattaakin korjata eikä heittää pois. Oma makitani on 15v vanha ja sitä käytetty todella paljon ja kaikissa olosuhteissa, ulkona sisällä, märkänä, pölyssä. Edelleen toimii hyvin. Pari vuotta sitten siitä kuitenkin hajosi tehonsäätäjä (liipaisin). Hain maahantuojan tiskiltä uuden parilla kympillä ja vaihdoin osan.
Tämän 15v aikana olisi saanut ostaa vähintään 3-4 halpiskonetta samalla käyttömäärällä. Myös molemmat vääntimen mukana tulleet akut ovat edelleen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hyvän joka kestää kotikäytössä todennäköisesti lopun ikäänne niin Makita tai deWalt 18V akulla. Jos investointi tuntuu liian suurelta niin esim Ryobi tai vihreä Bosch saattavat myös menetellä.
Se mitä kannattaa miettiä on, että monella valmistajalla samat akut käyvät moneen eri työkaluun, jolloin kun tarvitset myöhemmin toisen työkalun niin voit ostaa vain työkalun rungon ja käyttää olemassaolevaa akkua ja laturia. mutta yleensä yhden valmistajan akut käyvät vain heidän omiin laitteisiinsa.
Merkkituotteissa (kuten Makita ja deWalt) on myös se etu, että niihin saa varaosia ja niitä usein kannattaakin korjata eikä heittää pois. Oma makitani on 15v vanha ja sitä käytetty todella paljon ja kaikissa olosuhteissa, ulkona sisällä, märkänä, pölyssä. Edelleen toimii hyvin. Pari vuotta sitten siitä kuitenkin hajosi tehonsäätäjä (liipaisin). Hain maahantuojan tiskiltä uuden parilla kympillä ja vaihdoin osan. 
Minä olen se ensimmäinen kommentoija, joka mainitsi Parksiden. Olen 15+ vuotta niitä käyttänyt, kolmen terassin ja yhden perkolankin tekoon käyttänyt eivätkä ole väsähtäneet edes akkujensa puolesta. Koska minun ei tarvitse työkaluja perinnöksi jättää, niin luultavimmin toiset viisitoista vuotta kestävät Parksiden laitteet. Eivätkä maksa maltaita kuten Makita, Milwaukeet tai Dewaltit.
Vierailija kirjoitti:
No sillä kotikäyttäjän 0 - 5 käyttökertaa vuodessa tahdilla kestää ihan mikä tahansa. Ennemmin menee hukkaan kuin tarvitsee varaosia metsästää.
Vierailija kirjoitti:
Sekin voisi olla yksi peruste, että ne akut sopii muihinkin käsityökaluihin. Kaiken varalta.
Mun käsityökaluun menee AA patterit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisia ne on.
Linkit on epäluotettavia. Mene kauppaan ja katso made in merkintöjä. China, China, China, vaikka olisi minkä länsimerkin tarra liimattu logoksi.
Jos meinaat muita kaluja keräillä niin ryobi mutta parkside jos vaan akkuporan
Päivän sissimarkkinointilanka, olkaa hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisia ne on.
Linkit on epäluotettavia. Mene kauppaan ja katso made in merkintöjä. China, China, China, vaikka olisi minkä länsimerkin tarra liimattu logoksi.
En mene. Puhuit siis vain lämpimiksesi.
Olipa viesti! Kiitos piristyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisia ne on.
En mene. Puhuit siis vain lämpimiksesi.
Älä sitten mene, mutta se ei faktaa muuta. Kiinasta tulee nykyään Boschit, vihreät kuin siniset, Makitat, Dewaltit ja kaikki.
Milwaukeesta tosin en ole satavarma, joku hiljattain milkan ostanut voisi valaista?
T. Korjaus ja tyä ukko hommissa jo 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Akut eivät ainakaan ole yhteensopivia Boschin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ryobin hankit!
Ryobeja näyttää käyttävän jopa ammattilaiset. Kävi mökillä sähköasentajat ja heillä pakit täynnä Ryobia.
Nyt puhutaan kahdesta eri yhteensopivuudesta.
Kaikilla valmistajilla, myös lidlin ja piilteeman tekeleissä on kokonainen tuoteperhe laitteita jotka toimivat samalla akulla. On sitten ihan eri asia onko tänään ostettu akku enää käytössä ensi vuoden mallistossa.
Makitan tapauksessa jo vuosikausia käytössä ollut 18V akku näyttää muodostuneen jonkinlaiseksi standardiksi jota useat edullisemmat brändit käyttävät omissa laitteissaan ja tarvikeakkuja saa ties miten monesta paikasta.
Tämä on juuri se mitä kuluttajat kaipaisivat eli yksi akku joka sopii "kaikkien" valmistajien laitteisiin sen sijaan että joka hemmetin laitteeseen joutuu ostamaan oman akun ja laturin tai on naimisissa yhden brändin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se, että tavara tehdään Boschin ennen omistamalla tehtaalla, ei tee tavarasta Boschin valmistamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin voisi olla yksi peruste, että ne akut sopii muihinkin käsityökaluihin. Kaiken varalta.
Grrrr. Yhteensopivat akut ovat temppu, jolla kuluttaja sitoutetaan tiettyyn merkkiin. Ja jos on jokin muu kuin nimekäs brändi, niin mikään ei takaa että akkuja saa enää vuoden tai viiden päästä. Tai jos saa, niin ne maksavat kultaa ja timantteja.
Useimpiin saa adapterin väliin.
Luin, että akkaporakone ja luulin, että nyt on keksitty joku kiertoilmaisu aikuisten lelulle. Anteeksi