Mikä olisi hyvä akkuporakone kotiin?
Hei! Te jotka tiedätte enemmän akkuporakoneista niin minkä mallinen/merkkinen olisi hyvä? Tulisi siis ihan perus käyttöön. Huonekalujen kokoamiseen ja pienempiin porauksiin sekä ruuvinvääntöihin.
Kommentit (64)
"Mulla ollut kohta 30 vuotta Gern akkupora ja vieläkin toimii. Panasonicin akku sopi pienellä viilauksella ja yhden kennon poistolla."
Sarjassamme "Poliisi tutkii palon syttymissyytä. Rikoksen mahdollisuutta ei voida sulkea vielä pois"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin voisi olla yksi peruste, että ne akut sopii muihinkin käsityökaluihin. Kaiken varalta.
Grrrr. Yhteensopivat akut ovat temppu, jolla kuluttaja sitoutetaan tiettyyn merkkiin. Ja jos on jokin muu kuin nimekäs brändi, niin mikään ei takaa että akkuja saa enää vuoden tai viiden päästä. Tai jos saa, niin ne maksavat kultaa ja timantteja.
Useimpiin saa adapterin väliin.
Nimeäpä yksikin sähköisten käsityökalujen valmistaja jonka nykyään myynnissä oleviin laitteisiin saa "adapterilla" sopimaan jonkin aiemman sukupolven akut.
Huonekaluja ei kannata akku/sähkökäyttöisellä ruuvinvääntimellä kasata. Ne pultit ja mutterit on niin pehmeää tavaraa että kannat korkkaa hyvin herkästi. Ellei koneessa sitten ole momentinrajausta mitä halvoissa tuskin on.
Jos työ on jotain taulukoukkujen porausta kipsilevyseinään yms niin käy minkä merkkinen vain. Akkukäyttöinen on hyvä, ei tartte johtojen kanssa pelleillä. Hintaluokka muutamasta kympistä alle sataseen.
Enemmän harrastavalle sitten ryobit, boschit hintaluokassa 100-150€
Jos taas intoudut remontoimaan ja rakentamaan enempi, Makita, deWalt, Milwaukee, Hikoki ym näissä yleensä haarukka 150€- ylöspäin. Ja ammattilainen valitsee kuitenkin Hiltin joka lienee näistä kallein mutta paras.
Itse olen sellainen vapaa-ajan remppaaja autonropaaja, valintani on Hikoki, hinta-laatu kohdallaan vaikkeivät halvimmat niistä nyt ihan ammattivehkeitä ole.