Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua tietämättömälle pikavipin kanssa?

Vierailija
29.10.2025 |

Nyt on niin huono tilanne oman rahatilanteen kanssa että olisi pakko saada 200e pikavippi heti tilille. Mulla on muuten ihan säännölliset tulot ja luottotiedotkin löytyy. Mistä tuollainen vippi kannattaa ottaa ja kauanko niissä yleensä kestää?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ainoa vinkki eikä muita tarvita.

ÄLÄ OTA.

Tyhmyri sinä joka tuhlaat ja elät yli varojesi. Et tarvitse sitä rahaa ellei joku olen nälkään kuolemassa. Typerä ä, typerä, typerä ihminen olet kun edes harkitset. Mikä tunnetila sinulla on nyt siellä taustalla kun täytät jotain aukkoa. Antaisin korvillesi jos olisin nyt siellä! Älä ikinä lähde tuolle tielle!

Joskus on pakko ottaa vippi koska tarvitsee rahaa heti. Jos vaikka vuokrasta puuttuu rahaa. Ei sitä voi jättää maksamatta. 200 euron vipistä tulee max 100 euron kulut. Ap sanoi olevansa ihan hyvin toimeentuleva, kyllä hän saa sen 300e maksettua ensi kuussa.

Vierailija
42/49 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut Ferratumista. Ihan luotettava, rahat saa melkein heti tilille, mutta korot on kovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ OTA.

Tyhmyri sinä joka tuhlaat ja elät yli varojesi. Et tarvitse sitä rahaa ellei joku olen nälkään kuolemassa. Typerä ä, typerä, typerä ihminen olet kun edes harkitset. Mikä tunnetila sinulla on nyt siellä taustalla kun täytät jotain aukkoa. Antaisin korvillesi jos olisin nyt siellä! Älä ikinä lähde tuolle tielle!

Joskus on pakko ottaa vippi koska tarvitsee rahaa heti. Jos vaikka vuokrasta puuttuu rahaa. Ei sitä voi jättää maksamatta. 200 euron vipistä tulee max 100 euron kulut. Ap sanoi olevansa ihan hyvin toimeentuleva, kyllä hän saa sen 300e maksettua ensi kuussa.

No ihan itse valitset. Minä olen ottanut yhteyttä vuokranantajaan ja sopinut että maksan sovittuna päivänä puuttuvan summan. Kun oli muutos elämässä ja syntyi tuollainen tilanne. Ei ollut pakko ottaa vippiä. Älkää hyvät ihmiset opettako itseänne ajattelemaan että on pakko joskus ottaa vippi

Vierailija
44/49 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ OTA.

Ongelma ei ole hyvät tulot vaan elämäntapa jolla laittaa itse itsensä tilanteeseen jossa rahat ei riitä.

Ja, jos koko ajan ostaa jotain niin ongelma on silloinkin muualla. Elämästä puuttuu jotain tärkeää.

Vierailija
45/49 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippeily vie lopulta vääjäämättömään turmioon. Sama kuin kusis pakkasella housuun. Jollei muuta keksi niin alasti kävelemään kaupungille. Hetken päästä saakin jo ammattiapua.

Vierailija
46/49 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Svea on ehkä firmana luotettavimmasta päästä, mutta korko kova heilläkin. Parasta jos saat vaikka sukulaiselta lainaan korotta tai pienemmällä korolla. 

T. Kokenut

Sukulaiselta korotta?

Veljenpoika olis halunnut multa 3000€ lainaan, korotta tietenkin. Poika eikä hänen isänsä (veljeni) eivät ymmärtäneet ettei ole mitään järkeä että minä lainaan rahaani ilmaiseksi, samaan aikaan kun asunto- ja autovelallisena maksan korkoa pankille. Eli käytännössä minä maksan siitä, että saan lainata rahaa toiselle ilmaiseksi.

Kuulema se nyt vaan on tyhmää lainata pankeista jos muualta saa. No shit Sherlock..

Lainasin kaverille 2000€. Ei minulla ollut kahta tonnia ylimääräistä vaan otin itse lainaa Nordnetista. Mistään koroista ei ollut puhettakaan. Sain veronpalautukset ja maksoin oman lainani Nordnetille. Kaverikin maksoi sen 2000€ takaisin. 

Vierailija
47/49 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on portti vahvoihin huumeisiin ja pikavipit portti velkavankeuteen.

Vierailija
48/49 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 2 lapsen yh, usein minulla oli kuun loussa tilillä alle 10 e. 

Aloin säästää esim lomarahat, koska peruspalkasta ei voinut säästää.

Tein mm lastenvahtikeikkoja, sain rahat käteisellä ja ostin yleensä näillä mm tomaattimurskaa, kaurahiutaleita, tonnikalaa jne.

Aivan liian usein, tuloihin perustuen, tuli yllättäviä menoja ja joka krt oli helpotus, kun löytyi pientä puskuria. 

1 tosi tiukka ajanjakso oli elämässä, työpaikalla tuli yt neuvottelut. Meidän tiimissä oli eläkkeelle jääjiä, eli jokainen sai pitää työpaikkansa, mutta jäljelle jääneet, meidän piti ottaa yht 24 kk palkatonta. Sain valita ekana, juuri yh johdosta ja otin joulukuun. Sain tutun kautta keikkatyön juuri joulukuuksi. Olin yhdessä kauppakeskuksessa töissä, pop up myymälässä. Koko joulukuun jokainen tunti, mitä liike oli auki. Mä nukuin takahuoneessa. Jouluaattona työt loppui klo 12 ja takaisin 27.12. Tällöin poistuin liikkeestä.

sain 10 e tunti, käteen. 

Lomautuksessa oli viikko omavastuuta ja sitten se mitä liitto maksaa, se erotus tuli hyvin paikattua pimeällä työllä.

Jouluna olin niin väsynyt, aika meni nukkuessa. Kaikkeen sitä taipuu, kun on taloudellisesti pakko etsiä jotain työtä ja sitten kun sen saa.

Pikavipissä on se huono puoli, pitää maksaa takaisin. 

Vierailija
49/49 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin pikavipin ottamatta ja käyttäisin luottokorttia, jos sellainen on. Tai onko meno sen kaltainen, että sen voisi siirtää tai jättää esim, jonkun ostoksen/reissun tekemättä. Olisiko sukulaisissa tai lähipiirissä joku, jolta lainata?