Apua tietämättömälle pikavipin kanssa?
Nyt on niin huono tilanne oman rahatilanteen kanssa että olisi pakko saada 200e pikavippi heti tilille. Mulla on muuten ihan säännölliset tulot ja luottotiedotkin löytyy. Mistä tuollainen vippi kannattaa ottaa ja kauanko niissä yleensä kestää?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Svea on ehkä firmana luotettavimmasta päästä, mutta korko kova heilläkin. Parasta jos saat vaikka sukulaiselta lainaan korotta tai pienemmällä korolla.
T. Kokenut
Sukulaiselta korotta?
Veljenpoika olis halunnut multa 3000€ lainaan, korotta tietenkin. Poika eikä hänen isänsä (veljeni) eivät ymmärtäneet ettei ole mitään järkeä että minä lainaan rahaani ilmaiseksi, samaan aikaan kun asunto- ja autovelallisena maksan korkoa pankille. Eli käytännössä minä maksan siitä, että saan lainata rahaa toiselle ilmaiseksi.
Kuulema se nyt vaan on tyhmää lainata pankeista jos muualta saa. No shit Sherlock..
Otin pikavipin vuonna 2007 ja oli joku Viroon rekusteröity firma.
Jätin maksamatta ja vuosia myöhemmin huomasin, ulosotossa, että sitä yhtä vippiä karhusi kolme eri perintätoimistoa...
Ovela kusettaja oli myynyt velat monelle taholle...
Vierailija kirjoitti:
Älä ota pikavippiä. Muuten olet kohta kusessa. Tiedätkö, mitä todellinen vuosikorko tarkoittaa?
Todellinen vuosikorko on harhaanjohtava tapa arvioida alle vuoden pituisen pikavipin kuluja. Vähän sama kuin taksikuskin pitäisi kyydin alussa kertoa paljonko on vuotuinen taksimaksu jos taksi on vierellä ja käytössä tauotta koko vuoden. Tai kampaajan vuotuinen kampausmaksu jos hiuksia laitetaan koko vuosi.
Aikaisemmin oli esimerkki siitä miten 60 euron pikavippi viikoksi maksoi 65 euroa, eli kulua ja korkoa vitosen. Todellinen vuosikorkohan tuossa olisi silti tuhansia prosentteja, vaikka tuo vitonen ei edes kata lainanantajan kuluja, luotto- ym. tarkistuksia, postituskuluja, jne.
Vierailija kirjoitti:
En kysynyt kannattaako ottaa. Vaan mistä ottaa ja kaunko kestää? ap
Vie jotain kaniin.
Otsikon oikeinkirjoitusvirheissä on riittävästi inhokkeja.
Vierailija kirjoitti:
En kysynyt kannattaako ottaa. Vaan mistä ottaa ja kaunko kestää? ap
Miksi moinen hätä? Ethän osta mitään laitonta?
Älä tee sitä virhettä. Niistä ei pääse ikinä eroon. Ensi kuussa joudut ottamaan seuraavan vipin jolla maksat ensimmäisen vipin koron. Koska jos sulta tänään uupuu kaksisataa, niin miten sun tilanne voisi olla ensi kuussa yhtään parempi? Silloin sulta uupuu neljäsataa.
Toi touhu on laillistettua kiristystä. Samat ihmiset jotka lainaa, hoitaa myös velan perintää. Niissä on ladattuna niin suuret perintäkulut, ettet pääse ikinä lyhentämään itse velkaa. Tiedän mistä puhun. Maksan yhä vieläkin exän 45 tonnin pikavippien rästejä, nyt tosin ihan rehellisen pankkilainan muodossa.
Ota samantien kunnolla, joku 5000 euroa niin pääset etelään talvella ja riittää kesään asti. Tuota makselet sitten minimilyhennyksellä ja elämä hymyilee taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Svea on ehkä firmana luotettavimmasta päästä, mutta korko kova heilläkin. Parasta jos saat vaikka sukulaiselta lainaan korotta tai pienemmällä korolla.
T. Kokenut
Sukulaiselta korotta?
Veljenpoika olis halunnut multa 3000€ lainaan, korotta tietenkin. Poika eikä hänen isänsä (veljeni) eivät ymmärtäneet ettei ole mitään järkeä että minä lainaan rahaani ilmaiseksi, samaan aikaan kun asunto- ja autovelallisena maksan korkoa pankille. Eli käytännössä minä maksan siitä, että saan lainata rahaa toiselle ilmaiseksi.
Kuulema se nyt vaan on tyhmää lainata pankeista jos muualta saa. No shit Sherlock..
No tottakai sukulaisia pitää auttaa tuollaiset itsekkään rikkaat pistävät kyllä veren kiehumaan! Törkeätä ahneutta kiskoa sukulaisilta korkoa!
Vierailija kirjoitti:
T. Kokenut
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi sukulaiselle lainata rahaa ja vielä korotta? Jos pankki ei halua antaa lainaa hulivilille niin miksi sukulaisen täytyisi ottaa moinen taakka vaivoikseen?
Yksi ainoa vinkki eikä muita tarvita.
ÄLÄ OTA.
Tyhmyri sinä joka tuhlaat ja elät yli varojesi. Et tarvitse sitä rahaa ellei joku olen nälkään kuolemassa. Typerä ä, typerä, typerä ihminen olet kun edes harkitset. Mikä tunnetila sinulla on nyt siellä taustalla kun täytät jotain aukkoa. Antaisin korvillesi jos olisin nyt siellä! Älä ikinä lähde tuolle tielle!
Vierailija kirjoitti:
Yksi ainoa vinkki eikä muita tarvita.
ÄLÄ OTA.
Tyhmyri sinä joka tuhlaat ja elät yli varojesi. Et tarvitse sitä rahaa ellei joku olen nälkään kuolemassa. Typerä ä, typerä, typerä ihminen olet kun edes harkitset. Mikä tunnetila sinulla on nyt siellä taustalla kun täytät jotain aukkoa. Antaisin korvillesi jos olisin nyt siellä! Älä ikinä lähde tuolle tielle!
Sinulla on joki riippuvuus mihin tarvitset jotain? Nyt on se hetki kun sinun pitää ymmärtää tilanteesi vakavuus. Olet riippuvainen. Seuraava askel on se että tuhoat järjestelmällisesti taloutesi. Sitten alat käyttää ainetta enemmän kunnes se vie sinulta sen lopunkin luulon että olisit se joka hallitsee. Jos pääset joskus kuiville niin teet sen vain siksi että tunnustat pohjalla koko ajan olleen tunne-elämän liittyvän ongelman. Tämä on tosi. Miksi et siis nyt kohtaa sitä asiaa? Terapeutille mars vaikka et tuntisi että sinulla on puhuttavaa siellä.
Ota kulutusluotto. Niitä saa nopeasti jostain hämäristä pankeista mutta myös esim Nordeasta. Verrattuna tavalliseen lainaan, ne saa todella nopsaan mutta korko on kova.
Älä ota pikavippiä. Muuten olet kohta kusessa. Tiedätkö, mitä todellinen vuosikorko tarkoittaa?