Kitkarenkaat ovat kirineet nastarenkaat kiinni
Kitkarenkaat ovat kirineet nastarenkaat kiinni Asiantuntija: kenelläkään ei ole mitään syytä tuomita niitä kategorisesti
https://tekniikanmaailma.fi/kitkarenkaat-ovat-kirineet-nastarenkaat-kii…?
Kommentit (69)
Jääjarrutuksessa kitkoilla oli edelleen 30-40% pidempi jarrutusmatka. Ja jäisen tiepinnan takia nastoja käytetään.
Toki jos asvalttiominaisuuksia tarpeeksi painottaa, kitkat saa vaikka paremmaksi. Mutta kannattaa katsoa jääkoe tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tänne syrjäkylille, missä hiekoitusautoa saa varrota puoli viikkoa, joten kiitos, nastat alle, että pääsee kaljamakeleillä töihin.
Kummasti minä olen pärjännyt kitkoilla Helsingistä napapiirille.... Ei ole ollut KOSKAAN vaikeuksia päästä kitkoilla töihin.
Tietenkin on kun on paska kuski.
Vierailija kirjoitti:
"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."
Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.
Niin monta kertaa Helsingissä katsellut luistelijoita, ja itsekin erehdyin, että jatkossa vain nastat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tänne syrjäkylille, missä hiekoitusautoa saa varrota puoli viikkoa, joten kiitos, nastat alle, että pääsee kaljamakeleillä töihin.
Kummasti minä olen pärjännyt kitkoilla Helsingistä napapiirille.... Ei ole ollut KOSKAAN vaikeuksia päästä kitkoilla töihin.
Lähdepä aamu neljä peilikirkkaallekehän rampeille.. kerro sitten mitä mieltä olet helppo se on ajella ruuhkassa, kun nastat rouhibeet jään kitkoille ajokuntoon.
Aatelkaa kun laittais kitkoihin muutamat nastat. Toimis myös jääkelillä. Niistä tulis maailman parhaat renkaat!
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaa kun laittais kitkoihin muutamat nastat. Toimis myös jääkelillä. Niistä tulis maailman parhaat renkaat!
Niitä kutsutaan jo nyt nastarenkaiksi 😁 kitkarenkaiden omibaisuudet nastoilla varustettuna.
Kyllähän tuolla melkoisia turaperseitä ajelee että ihan hyvä jos niillä on nastat alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko koskaan miettiny, että ihmisillä on erilaisia tarpeita? Toiset vetää jatkuvasti talvella kärryä perässä. Toiset asuu vähän isomman nyppylän takana ym. Toiset haluavat parempaa pitoa jääkeleillä. Jos SINÄ olet pärjännyt niin hyvä niin. Se ei tarkoita, että jokaisen pitää pärjätä. Kaikkia ei haittaa nastojen ropina. Tiet kuluu urille enemmän raskaanliikenteen takia kuin henkilöautojen nastojen.
Näissä "testeissä" rengasmelu ja turvallisuus ovat samalla viivalla :D