Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset hyötyvät nyt eniten Suomessa

Vierailija
29.10.2025 |

Hyvin toimeentulevien taloudellinen asema paranee entisestään Suomessa, Labore kertoo. Tutkimuslaitos vertaili ostovoiman kehitystä erilaisissa esimerkkiperheissä tulevina vuosina ja pidemmässä katsannossa. Monella kotitaloudella ostovoima on heikentynyt suhteessa vuoteen 2015, mikä kertoo varsin karua kieltä.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/69528b72-9bad-46bb-9d4e-bf05f318951d…

Kokoomus ajaa vain omiensa asiaa mikä ei ole yllätys.

Kommentit (251)

Vierailija
221/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys! Köyhille rahaa jakaneen Sosialistihallituksen jälkeen nyt on vuorossa on hyvätuloisia edustava hallitus.

Politiikassa jokainen puolue ajaa vain omiensa asiaa. Siksi sitä kutsutaan politiikaksi.

Vierailija
222/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialue irtisanoi jo tekstinkäsittelijät. Lääkäreiden sanelut kirjoittaa tekoäly nykyään. 

Uuno ei viitsinyt kirjoittaa itse vaan käytti tekoälyä:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin. Hyvätuloisia ei kannata suututtaa kun maksavat kuitenkin suurimman osan tämän maan verokertymästä. Liika kiristäminen heidän veroihin voi aiheuttaa sen, että lopettavat verojen maksamisen. Heillä on siihen varaa. Sitten jos näin käy niin sen veropotin maksaa pieni- ja keskituloiset. Heillä ei ole siihen varaa.

Mikäli harmittaa niin kannattaa ryhtyä hyvätuloiseksi. Suomessa siihen on kaikilla samanlaiset mahdollisuudet jos ei ole vakavasti sairas. Aika harva on niin sairas.

Tämä on hyvä neuvo. Minä tein näin. Opiskelin uuden ammatin ja menin koulutustani vastaavaan työhön. Ensin tietysti selvitin mikä ala vetää. Opiskeluhan ei maksa käytännössä mitään tässä maassa. Nyt olen hyvätuloinen. Olen valintaani tyytyväinen ja voin suositella muillekin.

On vain puolitotuus ettei opiskelu maksa mitään. Jollain sinun on maksettava eläminen opiskelunkin aikana. Se on se ongelma.

Vierailija
224/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin. Hyvätuloisia ei kannata suututtaa kun maksavat kuitenkin suurimman osan tämän maan verokertymästä. Liika kiristäminen heidän veroihin voi aiheuttaa sen, että lopettavat verojen maksamisen. Heillä on siihen varaa. Sitten jos näin käy niin sen veropotin maksaa pieni- ja keskituloiset. Heillä ei ole siihen varaa.

Mikäli harmittaa niin kannattaa ryhtyä hyvätuloiseksi. Suomessa siihen on kaikilla samanlaiset mahdollisuudet jos ei ole vakavasti sairas. Aika harva on niin sairas.

Tämä on hyvä neuvo. Minä tein näin. Opiskelin uuden ammatin ja menin koulutustani vastaavaan työhön. Ensin tietysti selvitin mikä ala vetää. Opiskeluhan ei maksa käytännössä mitään tässä maassa. Nyt olen hyvätuloinen. Olen valintaani tyytyväinen ja voin suositella muillekin.

On vain puolito

Joku voisi sanoa että tee töitä opiskelun aikana, mutta miksi minä saisin töitä opiskelijana sen paremmin kuin työttömänäkään? Jos minä saisin töitä, miksi silloin opiskelisin kun työ ja sen tuoma toimeentulo on se tärkeämpi asia. Suomessa on paljon korkeastikin koulutettuja työttömiä, joten opiskelu ei takaa minkäänlaista työpaikkaa ja toimeentuloa, lisäksi on mahdoton arvata mikä ala seuraavaksi kuolee pois tekoälyn ja automaation takia. Maailmasta on tehty niin arvaamaton paikka ettei tulevaisuutta kykene arvaamaan tavallinen ihminen mitenkään, joten on kohtuutonta vttuilua sitten hurskastella "väärien alojen opiskelusta"!!!

Vierailija
225/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassarien valheita. Veroale keskitettiin pieni ja keskituloisille jotka hyötyy niistä eniten.

Näinhän se meni. 

2 miljoonalle pienempituloisilla tuli 100M euroa (50€/hlö). 300 000 parempituloiselle (5-6 tuhatta/kk) tuli 3 miljoonaa (10€/hlö). 50 000 hyvätuloiselle tuli 50M euroa (1000€/hlö).

Luvut esimerkinomaisia. Isotuloiset saivat siis selvästi isoimman alen per henkilö.

Näinhän se menee aina.Myös palkankorotukset menee aina näin-vähiten tienaaville pienimmät korotukset .Jostain syystä ketään ei kiinnosta.

Vierailija
226/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys! Köyhille rahaa jakaneen Sosialistihallituksen jälkeen nyt on vuorossa on hyvätuloisia edustava hallitus.

Politiikassa jokainen puolue ajaa vain omiensa asiaa. Siksi sitä kutsutaan politiikaksi.

minä en keskituloisena äänestä vain omien asioiden puolesta, vaan myös millaiseksi haluan yhteiskunnan tulevan. Nyt melkein kaikkien mittareiden perusteella - esimerkiksi tuloeroja mittaavan GINI-kertoimen ja kokonaisveroasteen - Suomi on erittäin vasemmistolainen valtio talouden puolesta. Esimerkiksi Ruotsissa on tehty parin vuosikymmenen paljon rakenneuudistuksia, laskettu yritysverotusta ja yli 80 000 € tienaavien verotusta sekä poistettu perintöverotus, ja siellä on GINI-kerroin kasvanut selvästi enemmän kuin Suomessa.

Toisaalta Ruotsissa yrityselämä kukoistaa ja siellä on paljon yksityisiä investointeja. Ruotsi ei ole velkaantunut kuten Suomi, Ruotsin velkasuhde on n. 30 %:ia, kun Suomen on yli 80 %:ia. Minä kannatan samanlaisia uudistuksia kuin Ruotsissa on tehty, ja siksi äänestän oikeistoa. Ei tulisi mieleenkään äänestää Suomessa vasemmistoa, joka vain pahentaa Suomen taloustilannetta kasvattamalla julkista sektoria

Vierailija
227/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialue irtisanoi jo tekstinkäsittelijät. Lääkäreiden sanelut kirjoittaa tekoäly nykyään. 

Uuno ei viitsinyt kirjoittaa itse vaan käytti tekoälyä:

Tämä kyllä oli odotettavissa ja enpä usko, että työn lopouminen oli yllätys tekstinkäsitteliijöille.

Vierailija
228/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassarien valheita. Veroale keskitettiin pieni ja keskituloisille jotka hyötyy niistä eniten.

Näinhän se meni. 

2 miljoonalle pienempituloisilla tuli 100M euroa (50€/hlö). 300 000 parempituloiselle (5-6 tuhatta/kk) tuli 3 miljoonaa (10€/hlö). 50 000 hyvätuloiselle tuli 50M euroa (1000€/hlö).

Luvut esimerkinomaisia. Isotuloiset saivat siis selvästi isoimman alen per henkilö.

Näinhän se menee aina.Myös palkankorotukset menee aina näin-vähiten tienaaville pienimmät korotukset .Jostain syystä ketään ei kiinnosta.

Totta kai kun puhutaan prosenttimääräisistä korotuksista. 

Vierailija
229/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se meni. 

palkat maksetaan tuottavuuden mukaan. Ei tässä missään sosialismissa eletä. Suomen ongelma on, että työn tuottavuus ei ole kasvanut muutamaan vuosikymmeneen. Jos täällä olisi tuottavampia töitä, olisivat palkatkin korkeampia. Jotta taas saataisiin lisää tuottavia työttöpaikkoja, tarvittaisiin enemmän yksityisiä investointeja ja vahva yksityinen sektori

Vierailija
230/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On vain puolitotuus ettei opiskelu maksa mitään. Jollain sinun on maksettava eläminen opiskelunkin aikana. Se on se ongelma."

Ei se minulle ainakaan mikään ongelma ollut. Onhan se haaste mutta vaikeudet on tehty voitettaviksi, vai mitä? Miksi sinä et siihen pystyisi kun minäkin pystyin? Jollain se eläminen on aina maksettava, opiskeli tai ei.

Vierailija
231/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se meni. 

palkat maksetaan tuottavuuden mukaan. Ei tässä missään sosialismissa eletä. Suomen ongelma on, että työn tuottavuus ei ole kasvanut muutamaan vuosikymmeneen. Jos täällä olisi

Työn tuottavuuden parantamiseksi tarvitaan ahkerampia työntekijöitä niiden tilalle jotka ovat syntyneet -90 luvulla ja myöhemmin.

Vierailija
232/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvausten ja muiden sosiaalitukien saajat hyötyvät eniten tässä maassa. Saavat täysin ilmaista vastikkeetonta rahaa. Tämä otetaan mm. minun verorahoista. Mieluummin pitäisin ne rahat itse ja nuo siipeilijät voisivat huolehtia itse itsestään aivan kuten minäkin teen.

Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia.

Eläkemaksu palkasta on 7,15 % ja työnantaja maksaa loput niin että 25 % tulee täyteen ja nuo rahat menevät nyt eläkkeellä oleville.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta

Vierailija
233/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain puolito

"On vain puolitotuus ettei opiskelu maksa mitään. Jollain sinun on maksettava eläminen opiskelunkin aikana. Se on se ongelma" todellisuudessa opiskelija maksaa veronmaksajalle todella paljon; opettajien palkat, tilat, mahdolliset labrat tms, muu opintoinfra. Olin aikoinani töissä Ausseissa, silloin siellä oli silloin järjestelmä, jossa yhteiskunta lainasi opiskelijasta aiheutuneet kustannukset opiskelijalle. Summa oli alakohtainen, lääkäri- ja insinööriopinnot olivat aika kalliitta ja lainaa alennettiin lyhentää valmistumisen jälkeen. Summa saattoi olla reilusti yli satatuhatta viiden vuoden opiskelujen jälkeen. Kummasti kannusti samalla valmistumaan tavoiteajassa :D

Täällä Suomessa on opiskelijalla lokoisat ajat. Tervemenoa muualle kokeilemaan, jos täällä kovasti kypsyttää

Vierailija
234/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en keskituloisena äänestä vain omien asioiden puolesta, vaan myös millaiseksi haluan yhteiskunnan tulevan. Nyt melkein kaikkien mittareiden perusteella - esimerkiksi tuloeroja mittaavan GINI-kertoimen ja kokonaisveroasteen - Suomi on erittäin vasemmistolainen valtio talouden puolesta. Esimerkiksi Ruotsissa on tehty parin vuosikymmenen paljon rakenneuudistuksia, laskettu yritysverotusta ja yli 80 000 € tienaavien verotusta sekä poistettu perintöverotus, ja siellä on GINI-kerroin kasvanut selvästi enemmän kuin Suomessa.

Toisaalta Ruotsissa yrityselämä kukoistaa ja siellä on paljon yksityisiä investointeja. Ruotsi ei ole velkaantunut kuten Suomi, Ruotsin velka

Miksi Ruotsissa on Euroopan kolmanneksi suurin työttömyys Espanjan ja Suomen jälkeen? Miten selität tämän tilanteen ihailemassasi onnelassa.

Vierailija
235/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta Ruotsissa yrityselämä kukoistaa ja siellä on paljon yksityisiä investointeja. R

yksi keskeinen syy on ollut löysä maahanmuuttopolitiikka, on paljon porukkaa, joilla ei ole edellytyksiä työmarkkinoille. Se on todellisuudessa rasite Ruotsin taloudelle. Nyt tilanne on muuttumassa senkin suhteen, maahanmuuttopolitiikkaa kiristetään. 

Ruotsi on selvästi enemmän oikeammalla talouspolitiikassa kuin Suomi, ja ruotsalaisilla menee useimman kansantalouden mittarin mukaan paremmin kuin suomalaisilla (BKT, velkasuhde, ...)

Vierailija
236/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiitä tutkimuslaitosta lopputuloksesta, KIITÄ SUOMEN KANSAA, että näin on päässyt tapahtumaan. Minä kiitän ainakin, kiitos ja vielä kerran kiitos, Perussuomalaisten ja Kokoomuksen sekä muiden "mulle käy kaikki" puolueita äänestäneille.

Vierailija
237/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain puolitotuus ettei opiskelu maksa mitään. Jollain sinun on maksettava eläminen opiskelunkin aikana. Se on se ongelma.

Kuitenkin kymmenet ja sadat tuhannet opiskelijat tuohon pystyvät tälläkin hetkellä. Vika on sinussa jos tuntuu ongelmalta. Ehkä olet vaan aivan v***n laiska.

Vierailija
238/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelua, työntekoa, yrittäjyyttä ja ahkeruutta palkitaan. Mikä tässä on mielestäsi ongelma?

Miten opiskelua palkitaan? Työntekoa, työttömyys kasvaa. Ahkeruutta? hoitajia vähennetään, sairaat ja vanhukseyt eivät ole vähentyneet. Että ihan hvtin paskaa on ollut elämä loppuun palaneena hoitajana, uuttakasn ei voi opiskella kun aikuiskoulutusraha lopetettiin. 

Aika heikkoa on rahankäyttö jos hoitajan palkasta ei saa sen vertaa säästöön että voisi opiskella uuden ammatin.

Vierailija
239/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain puolito

Eläminen maksaa aina. Ei se opiskelu siihen vaikuta mitään. Ennenkin on hankittu rahaa ilta ja viikonlopputöillä. Itse olen tämä  2000 luvun aikana opiskellut kole ammattia ja kaikkien opiskelun aika olen tehnyt ilta ja viikonlopputöitä millä olen maksanut elämisen mutta se itse opiskelu ei ole maksanut 

Vierailija
240/251 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelua, työntekoa, yrittäjyyttä ja ahkeruutta palkitaan. Mikä tässä on mielestäsi ongelma?

Miten opiskelua palkitaan? Työntekoa, työttömyys kasvaa. Ahkeruutta? hoitajia vähennetään, sairaat ja vanhukseyt eivät ole vähentyneet. Että ihan hvtin paskaa on ollut elämä loppuun palaneena hoitajana, uuttakasn ei voi opiskella kun aikuiskoulutusraha lopetettiin. 

Aika heikkoa on rahankäyttö jos hoitajan palkasta ei saa sen vertaa säästöön että voisi opiskella uuden ammatin.

Tai siinä työnteon ohessa. Läsnäolo-opetuksessa saa ruuatkin vielä. Kyse ei ole mistään muusta kuin laiskuudesta kun ei pysty mitään tekemään jos se ei ole helppoa. Elämässä pitää tehdä vaikeitakin asioita jos haluaa menestyä. Suurin osa hyvätuloisista on näin tehnyt. On poikkeuksiakin ja sellaisia kenellä on yksinkertaisesti ollut hyvä tuuri mutta ei niitä paljon ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi