Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset sanovat, että lyhyet hiukset on helpompi hoitaa kun se on toisinpäin?

Vierailija
28.10.2025 |

Lyhyet hiukset pitää aina leikata muotonsa ja käydä kampaajalla leikkauttamassa ja menee hirveästi rahaa, ja ne tarvitsee myös kaikenlaisia hoito aineita ja föönäystä. Pitkät hiukset tarvitsee hoitoainetta ja latvat voipi tasata itse kotona ja ovat valmiit. Oma äitinikin tajusi vasta vanhemmalla iällä, että lyhyisiin hiuksiin kulunut valtava summa rahaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaa kuukauden välein parin sentin siilin, ei tarvitse hoitaa mitenkään.

Huh !

Vierailija
22/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominaiset ja -tytöt! Teillä on ollut kohta 15 vuotta se pitkä suora lättänä keskijakauksella. Ihanan omaperäistä 😂🤣

Suomipoika voi vetää kaljun päälle ne harvat hiukset. Ihanan omaperäistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää pestä hiukset joka päivä. Olen joskus kasvattanut näitä pidemmiksi, mutta ei näitä kestä. Pesemiseen ja varsinkin huuhtelemiseen menee aikaa, samoin hiusten kuivattamiseen. Itsekseen näiden ei voi antaa kuivaa, kun siinä menee monta tuntia ja hiukset ehtii rasvoittua ennen kuin ne saa puolikuiviksi. Hiustenkuivaaja pilaa hiusten latvat. Lyhyet hiukset on nopea pestä ja kuivata, ei tarvitse kuin käsin haroa välillä. Itse tykkään itselläni enemmän tästä lyhyestä mallista.

Vierailija
24/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitkät on helpommat. Enkä ole ikinä kuullut kenenkään naisen mitään muuta väittävän. Lyhyet hiukset on niillä laitetuilla naisellisilla naisilla, jotka viitsivät käydä kampaajalla ja föönata tukkaa. Pitkät minun kaltaisillani, joille hiusten hoito on pesu ja harjaus. 

Vierailija
25/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suominaiset ja -tytöt! Teillä on ollut kohta 15 vuotta se pitkä suora lättänä keskijakauksella. Ihanan omaperäistä 😂🤣

Se sattuu jos laittaa jakauksen erilailla. Ei ole kivan tuntuinen :(

Hiusten kampaaminen sattuu? Mmmitä

Vierailija
26/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyille hiuksille leikkaus 3-4 kertaa vuodessa, siinä se

Minulla kylläkin hiukset kasvavat vauhdilla ja on käytävä joka toinen kk leikkauttamassa. Paksut hiukset kaiken lisäksi. En ole koskaan mitään hoitoaineita hiuksiini laittanut, aivan turhaa. Ei tarvitse edes föönailla yhtään kun on hyvä leikkaus. Vaivatonta ja aina hyvän näköiset hiukset.

Vierailija
27/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hiuksista. Mulla on paksut lasimaiset hiukset ja kyllä lyhyt on todella, todella helpompi. 3-4 kertaa vuodessa käy leikkauttamassa muotoon, ja muuten ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin laittaa väri kun on leikattu. Kerran viikossa pesen shampoolla ja se on jo tarpeeksi työlästä. En koskaan ole föönannut, en käytä lyhyisiin hiuksiin juuri koskaan mitään aineita, en hoitoainettakaan, joskus juhliin mennessä jos laitan jonkun pinnin tai jotain hiuksiin, saatan suihkauttaa vähän lakkaa. Kerran vuodessa laitatan permiksen kampaajakoululla muutamalla kympillä, ja mulla on hiukset aina hyvin. Kiharoita kun vähän kostuttaa samalla kun käy aamuisin suihkussa, ja vähän sitten kampaa niin ei muuta tarvitse. 

Mulla on joskus ollut pitkät hiuksetkin, ja eipä niillä oikein mitään voinut tehdä, ne vaan roikkuu päästä kuin painava verho, ei saanut kiharaa pysymään millään jne. todella tylsää. Minä tykkään kun on lyhemmät, niin voi aina vaihdella vähän eri  näköiseksi kun leikataan ja siinäkin kun ne taas vähän kasvaa, on taas vähän erinäköiset.

En tiedä mitään kamalampaa kuin "pitkät" huonokuntoiset ja ohuet hiukset, ja herranjumala kun jotkut miehet jotka alkaa kaljuuntua, pitää myös ohuita hapsuja päässään.

Vierailija
28/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi föönata eikä käyttää mitään aineita muuta kuin shampoota. kun luonnostaan asettuvat muotoonsa. Menee shampootakin huomattavasti vähemmän.

Vierailija
29/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaan itse ja on kaulaan / hartioille saakka pituus. En kyni liian lyhyeksi. Jos olisi pitempi, se on ohut hiirihamppu latvoista ja näyttäisi raskaalta kasvot. Lyhennys keventää ilmettä vähän.

Mäkin oon nykyään reilu nelikymppisenä alkanut tykkäämään just tällaisesta olkapäille, vähän olkapäiden yli ulottuvasta tukasta. Ei liian lyhyt ja tarpeeksi pitkä, jos vaikka haluaakin hiukset ponnarille. 

Joskus halusin pitää pitkät hiukset, mutta en enää. Jotenkin nekin tuntui työläiltä kun aina takussa ja pitkiä hiuksia joka paikassa. Ja jos jotain juhlavampaa kampausta olis halunnut, siihen kihartimen kanssa väkertelyyn meni ikuisuus. Ja lopulta kyllästyin siihen, että tuntui aina olevan kuuma paksu talja selässä kokoajan. Ei kiitos enää. 

Vierailija
30/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on polkkapituinen. Se on helppo. Jos pitää auki, on kyllä leikattava vähän kerroksia siihen. Muuten on aivan karsea, varsinkin ohut tukka. 

Vierailija
31/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näin sanotaan? Unohtuiko lähde? 

Vierailija
32/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 x vuodessa leikkauttaminen. Shampoopesu joka toinen päivä. Ei mitään muita aineita. Hiukset asettuvat kuosiinsa kampaamalla. Mitään föönejä ei tarvi kun kuivuvat tunnissa. Aina siistit ja hyvännäköiset. Huomattavasti vähemmän aikaa, vaivaa ja rahaa kuin pitkiin hiuksiin.

Ollut joskus pitkä tikka ja siiihen sitä rahaa vasta menikin, kun shampoota kuluu enemmän ja kaikenlaisia hiuslaitteita tuli hankittua, että saa kiinni pitää. 

Vierailija
33/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on millin sänki ja päälaella hiuksia pari senttiä. Niin kuin miehillä. Kastelen pään kyllä aamuisin suihkussa, koska hiukset ovat nousseet päälaelta pystyyn, mutta pyyhekuivauksen jälkeen sutaisen päälaelle vähän vahaa ja that's about it.

Tuttu kampaaja tekee kotikäyntejä, ajelee hiukseni kahden viikon välein eikä veloita mitään.

Vierailija
34/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli on ohut hiuslaatu ja helposti haarautuvat latvat, kummatkin hiusmallit on haastavat. Pitkät hiukset voi toki sipaista kiinni, mutta ei ne hyvältä näytä. Aukinaisia kumpikin hiusmalli vaatii suoristusrautaa tai kihartamista ja muotoilutuotteet päälle. 

Vierailija
35/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lyhyet hiukset ainakaan minulla föönausta kaipaa. Enkä vararikkoon juokse kampaajalla.

Vierailija
36/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lyhyet hiukset ainakaan minulla föönausta kaipaa. Enkä vararikkoon juokse kampaajalla.

Minä käyn iltaisin saunassa, joten jos on lyhyet hiukset, ne painuvat yöllä omituisiin asentoihin. Ne pitää sitten aamulla kastella ja asetella. Pitkät hiukset (ja hieman kiharat, kuten minulla) ovat aina suurinpiirtein alaspäin painovoiman ansiosta. Lyhyet töröttävät minne sattuu. 

Vierailija
37/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka on tosi helppohoitoinen, laitan aina ponnarille. Sitten tarpeen tullen sen voi aukaista.

Ei kaikilla ole vahva hiuskuontalo.Paremmin mulle käy lyhyet hiukset.Säälittävää on katsoa naisia joilla on hiirenhäntä ponnarilla.

Vierailija
38/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin anteeksi ketkä naiset sanovat? Missä?

Ap:n päässä asuu naisia jotka sanovat asioita.

Vierailija
39/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka on tosi helppohoitoinen, laitan aina ponnarille. Sitten tarpeen tullen sen voi aukaista.

Ei kaikilla ole vahva hiuskuontalo.Paremmin mulle käy lyhyet hiukset.Säälittävää on katsoa naisia joilla on hiirenhäntä ponnarilla.

No älä katso. On tosiaan säälittävää haukkua toisia ihmisiä siitä, miten elämäänsä elävät, jos se ei vahingoita ketään muuta. 

Vierailija
40/42 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta että pitää käydä säännöllisesti leikkauttamassa. Mutta pesu riityää. Ei ole pakko föönätä tai laittaa muotoilutuotteitta. Lyhyeen malliin ei tarvitse laittaa hoitoainetta.

Mulla on ainakin hiuksissa niin paljon pyörteitä, että niitä on pakko käsitellä erilaisilla aineilla ja föönata, jos haluan kampauksen pysyvän edes jotenkin kasassa. Pitkien hiuksien kanssa ei ole samaa ongelmaa