Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISKUISTEN viikko 16***

16.04.2007 |

Se on taas uusi viikko, joku taitava saa hoitaa edellisviikon linkityksen ;)

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mun piti teiltä kysyä että mitä mieltä olette siitä, kun me ollaan löydetty todella kaunis nimi... Mutta mieheni äidin uuden miehen lapsenlapsi on samanniminen. Onko se teistä hölmöä?? Me ei olla koskaan tavattu koko perhettä ja siis ei olla missään yhteyksissä. Ajattelin vaan et mitä anoppi miehensä kanssa on siitä mieltä... Toisaaltahan Into on meidän lapsi ja saamme antaa hänelle nimekseen juuri sen minkä haluamme, muilla ei ole siihen sanomista...

Vierailija
22/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna: Selityksenä oli, että on jo yksi kummilapsi ja sisko on varannut heidät kummiksi lapselleen, niin kolme kummilasta olisi liikaa... Hyvähän se on että kieltäytyy jos kokee, ettei pysty oleman hyvä kummi. Oli vain pettymys. Ei taidetakaa olla niin hyviä kavereita kuin me luultiin :(.

No tänään kuitenkin tuli parempi mieli postin mukana: Verlsput tuli ja palutuksia tippuu ihan kunnolla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö sylissä kirjoittelin eli siis verolaput :D

Vierailija
24/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummit olleet aina kortilla, koska tosi moni on eronnut kirkosta. Nyt on miehen veli ja vaimonsa kummeina mutta siinä kaikki. Vain eka lapsella oli 4 kummia, joista tosin ei ainoakaan ole pojan kanssa tekemisissä, tokalla kaksi myös, niistä 1 tekemisissä, kolmannella kaks ja 1 tekemisissä, neljännella 2 ja molemmat tekemisissä.

Rintatulehdusta pukkaa, kostautui heti kevään eka päivä ja vähemmät vaatteet - oli 2 puseroa päällä ulkona, ei riittänyt.

No nyt tympäsee, sillä viime yö valvottu pikku turisijan kanssa. Anoppikin kylässä taas tän viikon. SSSSsaapi hyviä neuvoja kaikesta, ihan kaikesta.

Vierailija
25/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä meni sadetta kuunnellessa ja pientä nukuttaessa. Kovasti olisi uni painanut silmiä, mutta eihän sitä nyt voi nukahtaa! Lykytin kehtoa melkein tunnin ennen kuin iskin ulkotamineet päälle ja vein ulos sadetta kuuntelemaan. Sinnepä sitten nukahti het oitis :) Sain itsekin taas vähän unta päähän, ja nyt olo alkaa olla normaali.

Olen taas kokeillut olla ilman rautalääkkeitä eilisestä asti eikä samanlaista karkeloa ole nähty kuin toissayönä. Liekö sitten yhteys näillä kahdella, raudoilla ja mahavaivoilla. Kuulemma ne käyvät kovastikin joidenkin vauvojen mahaan, mutta kaipa sekin on yhtä yksilöllistä kuin muutkin mahakränöjen syyt. Mutta enivei, ilman rautaa nyt mennään. Perjantaina neidin 1 kk neuvolan yhteydessä äippäpuolen terkka tsekkaa minun hemoglobiinin sekä verenpaineet, joten silloin nähdään, tarviisinko noita lääkkeitä.

EMMI: Kovasti jaksamista sinnekin! Toivottavasti saatte avun disflatylista. Me annetaan samaan aikaan myös Rela-tippoja, jotka eivät ainakaan ole pahentaneet tilannetta. Ainahan maitohappobakteereista on suolistolle hyötyä. Miten sinä olet muuten toipunut pitkästä synnytyksestä? Toivottavasti saat itsekin levättyä tarpeeksi!

JALKAPOHJAHIERONNASTA: Kovasti mielellään myös täällä otettaisiin vastaan kunnollisia ohjeita tähän lajiin. Selkeästi kun neitiä rauhoittaa, kun jalkapohjia hieroo, mutta jotta niistä olisi mahaankin asti hyötyä, tarvittaisiin oikeat ohjeet. Jos jollakulla niitä siis on ja viitsii jollakin tavalla ne tänne sfääreihin laittaa, olisin enemmän kuin kiitollinen :)

TAPPI: Järkeä on tuossa sinun päätelmässä, miksi aina aamuyöstä/aamusta pahimmat kränät on päällä. Pitäisköhän kehittää jokin moottoroitu järjestelmä pinnikseen, minkä avulla sänky hytkyisi ja hötkyisi ajastimella... Ou gaad, äidin pitäisi olla siis myös insinööri... (tähänastisia po. ammatteja kun ovat vasta lastenlääkäri, vyöhyketerapeutti, manikyristi ja bodari)

Nyt kuuluu öhkinää itkuhälystä. Pitänee valmistautua, kohta karjaistaan. Kovasti jaksamista kaikille, etenkin niille joilla on isoja huolia pikkuisesta - syystä tai toisesta.

Raisa ja rimpsessa

Vierailija
26/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa, muttei ole yhtä lämmintä kuin eilen. Ihanaa silti. Meillä Sinja entisenlainen. Ei siis tahdo syödä tätä uusintakaan korviketta. No kokeillaan siihen torstaihin, jolloin on soittoaika lääkärille. Joku (möhkis?) kyseli mitä meillä epäillään syömättömyyden syyksi. Ei tiedetä. Röntgenillä kuvattu, ja ultrattu vauvan maha, eikä syytä löydetty. Nyt kokeillaan erikoismaitoa, josko olis maitoallergiaa. Jos tämäkään ei auta, niin sitten torstaina saamme lähetteen Tyksiin, jossa vauva nukutetaan ja tähystetään nielu ja maha. Pelottaa tuo nukutus minua hirmuisesti, jos ei herääkään...

Hereillä ollessa vauva on kuitenkin terhakka. Seuraa ympäristöään, hymyilee, jokeltaakin jo hieman.

Disflatylistä: En ole tiennytkään, ettei kannata antaa tuota maksimi määrää, eli 15 tippaa. Juuri tuon olen antanut, ajatellen, että mitä enemmän sitä suurempi apu. Miksi ei kannata antaa? Tietääkö joku?

Sinja heräs, mentävä!

Caius ja sinja

Vierailija
27/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli kirjoiteltu, että tuo 10-15 tippaa disflatyliä on liian kova annos pienen mahalle, eilen kokeilin pienempää annosta ja oli selvästi enemmän apua. Sulle lähetän kovasti jaksuja! Meidän esikoinen oli tasan kuukauden ikäinen kun hänet jouduttiin nukuttamaan ja kaikki meni hyvin, mutta mä oli aivan paniikissa, onneksi pääsin heräämöön pienen luokse heti toimenpiteen jälkeen! Eli tiedän miltä susta tuntuu. Toivottavasti Sinja alkaisi syödä, ettei tarvitsisi tähystää!! Oletkos itse aloittanut maidottoman dieetin? Mä jouduin olemaan mm. maidottomalla dietillä esikoisen kanssa kun oli niin masuvaivainen ja kyllä tuo ruoka-aineiden välttäminen on rankkaa, mutta meillä selvästi helpotti pienen miehen oloa!

Vierailija
28/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ootte taas kirjottanu sen verran etten muista kuka kirjotti mitäkin...kommentoi tässä nyt sitte.

DISFLAT;

Juu, annoinpa minäki sitte vaan 3-5 tippaa tästä aamusta, vaikutuksista en osaa vielä mitää sanoa, josko vähän useemmi sitte antas kun sen 3x pvä. Enk' kyllä tienny minäkää että vois antaa pienempiä määriä..ei apteekin tätsykää mitää sanonu.

KERTISVAIPOISTA;

Niih, meillä on ollu niitä ööööö...Liberoita, new borneja, ja sitte liekö ollu Pampersin mini tai midi..kumpi se pienempi oli..3-6kg kuitekii. Tasasee tahtii fuskaa sieltä reisistä..komeesti valuu pitkin potkarin lahjetta :) Sen puolee ei olla enää pidetty niitä päivisin ollenkaa vaa ollaa sitte harsoissa (ihme kyllä ne pitää!)..yöks vuorataa sänky hyvin ettei tarvi koko pinnistä pestä, joka yö ne kirotut vuotaa vaikka kolmesti tai useemmi vaíhtas..kestoista taas tulee ihan törkeen iso vaippa jos tekee sen niin että pitää pidempään kun n. 4 tuntia. Ehkä mä en vaan osaa käyttää niitä kertiksiä..kyllä ne sairaalassa piti ihan hyvin.

RAISA;

Mä haaveilin etsiväni jostain semmosen iänikuisen vanhan Pesukarhu-pesukoneen ja sijotan se pinniksen alle..linkous vaan päälle yöks ni johan hetkuttaa :) Ei kellää ois jääny nurkkii lojumaa ylimäärästä..superlingolla jos viel sais.

Meillä on menossa kai toista päivää jo kauhee tehoimukausi..puolentoista tunnin välein alkaa huuto - tissillä roikutaan tunti joten vapaata jää puol tuntia..ja sekin aika pitää sylittää vauvaa..hyvästi aiemmat neljän tunnin unet. Pinnaa kiristää..öisin tulee täälläkin tirautettua itkut kun ei jaksais ja toisen mahaa kipristää ja muutenki.

Tänää poika loju sitterissä kun yritin ehtiä syödä leipäpalan, siitä sitte nostin pojun ja kääntyessäin jotenki onnistuin saamaa pojan lyömään nuppinsa yläpuolella olevaa kaapin listaan. *mäts* ja hirmunen parku. Ittekin siitä jo hätäännyin ja olin tippalinssissä melkein soittamassa nlaan - onneks ei tullu kun pieni punanen läntti otsikkoon ja äidille paha mieli..poika unohti koko muksauksen kun sai lohtutissiä. Äitiä harmittaa vieläkin..

Äääh..ei toi aio nukkua vieläkää..ei ole sitte aamupvän nukkunu kun puol tuntia..kohta varmaa ollu hereillä jo 6 tuntia ainaki! Krääk

Tappi menee taas kun itku kuuluu jo

Vierailija
29/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kädet vapaaksi puksun kanneskelusta niin kokeileppa tykkäiskö olla liinassa kietaisuristi2 sidonnassa, siinä on vauva pystyasennossa. Meillä masuvaivainen esikoinen tykkäsi tuosta ja mä opin sen melko nopeesti sitomaan...

Vierailija
30/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, maidottomalla olen ollut viime keskiviikosta asti. aika paljon vaikeuttaa ruoan laittoa, kun tosi moneen ruokaan on tullut laitettua mauksi juustoja. Tuorejuustoa, fetaa, sinihomejuustoa. Nyt on aika mauttomia ruokia meillä syöty :) Pitäis varmaan opettella maustamaan ruokia muullakin kun juustoilla ja kermalla, heh.

MASUVAIVAISET; meillä ollut tosiaan tuo kantoliina isoksi avuksi. Siinä vauva viihtyy hyvin, juuri tuossa kietaisuristi2- sidonnassa, jossa on siis pystyasennossa.

Joku kirjoitteli, että aamuyöstä alkaa kähjäys sängyssä. Sama täällä. alkuyö menee hyvin, ja aamuyöstä heräillään tunnin välein, ja pyöritään sängyssä. Siinä aina iso työ nukuttaa uudelleen. Sylissä pystyasennossa, pepulle taputellen nukahtaa parhaiten.

Mutta pitää taas mennä :)

Caius ja Sinja (lauantaina jo 2kk!!)

Vierailija
31/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos toi kakara herää ni voi helvata..anteeks vaan nii..pinnaa oikeesti kiristää, tahtoisin nähdä ihan oikeita aikuisiakin ihmisiä (muitaki kun anoppi), kohta 5vkoa kotona näkemättä ketään vaatii veronsa..etenki tänään.

LIINASTA;

Täytynee harjotella se sidonta ja kokeilla, kehdossa tuo ei viihtyny ollenkaan..pystyssä oon kannellu rintarepussa, mutta se ei kunnolla tue niskaa ja Puksulla on tapana " vatkata" päätään.

MAHALLAAN OLEILUSTA;

Millon lapsen sai nyt sitte mahalleen laittaa? Kun neuvolan täti sano ettei Puksua saa vielä paljoa pitää vatsallaan eikä röyhtäytellä olkapäällä kun tosiaan " vatkaa" päätään..siis väkisin kampeaa vatsaltaan pään ylös korkeelle ja monesti, loppujen lopuks pää " mäjähtää" patjaan kun ei enää jaksa kannatella. Samoin rintarepussa ja röyhtäyttäessä..koko jätkä menee ihan kaarelle kun pitää väkisin vängätä päätä. Vaan eihän tuo opi koskaan kääntymään eikä mitään jos aina vaan on selällään ja sylissä kannetaan puolimakuulla. Miten se nyt sitte oikeeoppisesti menee??

RINTAPUMPPU-helv#tti;

Mä tahtoisin joskus mennä jonnekin, siis niin että mies vahtii lasta - vaikka koiran kanssa lenkille kickbikella tai jotain. Rintapumppu on, maitoa on..mutta miten sen maidon saa sillä pumpulla ulos?? Syöttäessä toinen rinta valuu ja siinä on kerääjä..aina valuu joku 10-15ml..vaan koskemattomasta rinnasta ei lypsämälläkään saa irti kun vaivaset 10-20ml..mikä prkle on kun ei heru..tartten kohta jotain " helunan herätystä" . Valumamaitojen kokoamisella menee sata vuotta ennenku pääseen ees kauppareissulle itseksein...auttakee ny joku.

Mitähän vielä oli..en nyt muista, ruokaa pitäs mennä laittaa mut ei jaksa..ei vaan jaksa. Taidan mennä nukkumaa.

Tappitaatti kovin väsähtäneenä ja huonoutta tuntien kun lapsen päänkin oveen löi :(

Vierailija
32/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kyllä nuo ajat esikon kanssa. Huoh.

Meillä menee edelleen mallikkaasti sekä vauvan että esikoisen kanssa. Ei juurikaan mustasukkaisuutta paitsi väsyneenä mutta silloinkin vähän. Mahavaivoja ei siis ole ollenkaan.

Ristiäisiä vietettiin sunnuntaina ja pojasta tuli Jarmo Juhani. Oli oikein kiltisti mutta velipoika huusi puoli tuntia ennenkuin päästiin alkamaan. Vierasti vieraita ihmisiä ja tuttujen outoja vaatteita. Oli sitten minun sylissäni koko toimituksen ajan.

Vaipoista sen verran, että sekä Liberon että Pampersin pienet vaipat päästää meillä pissat karkuun. Aloinkin käyttämään Pampersin Active fittejä nro 3 eikä ole tarvinnut pyykätä pissapyykkiä sen jälkeen. Yöllä vaihdan kerran ja hienosti on mennyt. Isoveljellä käytän samoja isompia tietty yövaippoina eikä ole vahinkoja tullut. Suosittelen!

Pylly puutuu tässä vauva sylissä könöttäessä. Palataan taas!

rouva ja Jarmo tasan 4 viikkoa

Vierailija
33/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksoinpa minäkin tänne kirjotella! lukenut oon jo kauemman aikaa mutta ku laiskottaa... tyttö voi hyvin ja painoa oli tullu kuukauden aina reilu kilo ja pituutta 4cm. mikähän hujoppi tulee isona! =) täällä oli joku antanu melkein saman nimen tytölle ku meillä en muista nyt kuka mutta meillä on alina jenny matilda. käyttääkös kukaan cuplaton nimistä lääkettä mahavaivoihin? lukee kyllä että vasta kolmen kuukauden koliikkiin. meillä nuo vaivat keskittyy kans iltaseen. päivisin ja öisin nukkuu tosi hyvin. pihalla nukku tänään ekat kunnon päikkärit ilman että vaunuja tarvi aivan liikuttaa ja kyllä nukkuikin kauan, kolme ja puoli tuntia putkeen. normaalisti nukkuu reilun tunnin unia kun viihtyy tissillä parin tunni välein.

tanja-77 ja alina 1 ja 1/2 kk

Vierailija
34/77 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TANJA;

Kaikissa ilmavaivalääkkeissä taitaa lukea se 3kk koliikki. Se on yleisnimike koliikille joka kestää usein n.3kk. Ei siis ole mikään ikäraja. Meillä kokeiltiin cuplatonta ensin, mutta se ei auttanu yhtään.

Eilinen oli yhtä hel#ettiä. Puksu huus täyttä huutoa puolenpvän jälkeen reilun tunnin kerrallaan ja n.puolen tunnin välein. Vaihdoin vaippaa ja yritin kaikkea mut lapsi huus rautakankena tissi suussakin..itku tuli moneen kertaan äidilläkin.

Mieskin tajus kuunneltuaan huutoa reilun tunnin, ettei täällä kotonakaan aina helppoa ole.

mietin johtuko tuo eilinen siitä että annoin Disflatyliä pitkin pvää kolmisen tippaa kerralla, vai oliko tää sattumaa.

Tänää aion tylysti viedä pojan miehen ja papan hoiviin anoppilaan kera maitopullon (ne vähät pakkasesta), ja painelen itse huoletta kampaajalle..ja nauttimaan hiljaisuudesta.

Mutta, lapsi sylissä väliin torkahtaa, väliin huutaa ja väliin katselee..mä tahtosin aamupalaa ja kahvia..

Tappert ja Puksu

Vierailija
35/77 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puksu kuulostaa ihan meidän esikoiselta, paljon voimia sinne lähettelen! Suosittelen opettelemaan liinan käyttöä, niin saat aamupalaa ;). Meillä esikoinen heräsi aina jos laski sylistä, meillä auttoi jos jaksoi pitää nukahtamisen jälkeen 20 min sylissä, että oli päässyt sikeään univaiheeseen, kannattaa kokeilla!

Oletkos kokeillut lypsää suihkun jälkeen tai käynnistää herumista esim, harsolla sivelemällä? Joskus mikään vaan ei auta ja pumpulla ei maito irtoa, minusta sä voit antaa korviketta ihan hyvällä omallatunnolla, eikös kuitenkin sinun jaksaminen ole tärkeintä? Kukas sen lapsen hoitaa, jos äiti väsyttää itsensä, eikä sitä maitoakaan tule jos ajat itsesi loppuun!!

Vierailija
36/77 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, kun on taas koleaa ja sateista. :( Ehti jo siitä kesästä unelmoimaan.

Meillä meni yö erittäin hyvin. Poika eka kertaa antoi sellaisen päivän, jota oon jo ootellu. Mallikkaasti nukkui, valvoi ja söi ja nukkui päivän ja illalla tankkasi muutaman tunnin ja kello21 nukkumaan tyynesti. Puoli3 syömään puoleksi tunniksi ja takaisin nukkumaan. Kuudelta sitten ylös syömään ja aamupesulle ja sitä normia. Noita päiviä ja öitä mä haluan lisää! =)

Masuvaivoja on ehkä vähän, mut ei oikein enää häiritsevästi. Aloitin silti Relat eilen, jos vielä auttaisi vähän. Ei kait siitä haittaakaan ole. Mut jumalavita, minkä hintasia ne oli!! Hyvä, että jalat kantoi, kun kassatäti hinnan kertoi. Mikä hitto niissä maksaa?? Gefilus-kapseleita ois saanut 50kpl 4e halvemmalla. Mut minäpä halusin näemmä sitten just näitä tippoja..

Nyt on äidin aika nukkua, miehet lähtivät vaunuilemaan. Eli pitänee ottaa päikät näin aamusella jo. Ei sitä näemmä koskaan voi liikaa nukkua kuitenkaan.

Papu ja ulkoileva Hermanni 1kk 3pv

Vierailija
37/77 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHKIS;

Mä eilen kokeilin sitä sidontaa liinalla mut pitää vielä treenata pari kertaa (ei oikein ollu aikaa perehtyä jostain syystä)..rintarepussa tuo on ollu sillon tällön, se vaan ei tue niskaa kovin paljoa kun se niskaläpäke on niin " kaukana" ja meidän herra kun sitä nuppiaan vatkaa.

Eilen lypsin huikeet 30ml kun lämmitin aina toista tissiä kuumalla pyyhkeellä ja lypsin toista - tunnissa vois saada enempikin kun vaan jaksas lypsää. Helpoiten kai sais irti jos onnistus lypsämää samalla kun toisesta syödään..vaan ei oikein onnaa tolla käsipumpulla.

Päätin kokeilla että kun Puksu on syöny, ni yritän lämmittää rintoja vielä vähän ja lypsää ne vähätkin mitkä sinne aina jää..sais ees jotain talteen. Vaikka kyllä nuo pari nan-puteliakin tuolla on, enkä ollenkaa karta niiden käyttöä jos tarve tulee.

Eilen meni ne vähätkin lypsymaidot pullosta suoraan pojalle kun huuto meni NIIN yli ettei syömisestä tullu enää mitään, huudoltaan ei malttanu ollenkaan imeä - tai maltto joo, kerran kaks imas ja huuto vaan ylty kun ei maitoa heti tullukaan..loppujen lopuks nälkäki oli niin valtava että sekin kai huudatti..onneks pullo pelasti, vaikkei paljoa siitä saanukaan niin sen jälkeen maltto jo imeäkin.

Tänään en aamusyötöllä antanu lääkettä ja nyt poika nukkuu..ehkä mun tarttee vielä testata jos antas taas vaan illalla ja yöllä vaikka 7 tippaa/syöttö..ihmetyttää vaan toi eilinen, muuta poikkeavaa kun ei ole ollu kun se että annoin sitä Disflatyliä useemmin ja vähemmin. Ehkei se sovi meille kun iltasella.

Joopa joo..kohta pitäs lähtee anoppilaan ja sitä ennen on joko toivottava et muksu herää syömään ite tai sitten on vaan herätettävä - tai epätoivosesti yritettävä nukkuvana pukea ja sujauttaa kaukaloon...voihan plääh - tän takia mä en ole kovin usein kotoa mihinkä lähteny..se on niin vaikeeta olevinaan se lähteminen.

Tappitaatti - tänään jo paremmalla mielin :) (vaan katsotaas illalla uudestaan)

Vierailija
38/77 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sais ostettua unta??? Ja voimia??

Tappi: Minäkään en ennen ole liinaa käyttänyt siis noiden kahden aiemman lapsen kanssa ja nyt siis ostin ja opin ilmeisesti tuon kietaisuristi2 sidonnan ihan yhden illan harjoittelemalla, sain tosin ostoliikkeen myyjältä hyvän opastuksen sekä hyvät ohjeet liinan mukana mutta silti se vain harjoittelemalla itsensä päälle ja oman vauvan kanssa on kaikkeista parhain. Itse hokasin että liina todella täytyy lähteä sitomaan edestä taakse niin tarpeeksi tiukasti, alkuun tahtoi jäädä liian löysälle mulla se liina. Sitten hokasin että kun takaa rististä tuo ne liinan päät tuohon etten olkien yli niin siinä vaiheessa asettelen ne olkapäiden kohdat oikein hyvin.. nämä ainakin auttoi mulla kun ensin vain sidoin ja aloin sitten asetella niin se liina oli tuhannen solmussa siinä päällä :/ Mä sidon tuon liinan aamulla ja laitan jäppisen siihen ja otan pois kun nukahtaa ja annan liinan kuites tässä kotona olla kun ei se mua häiritse ja taas kun jäppiskä heräille ja syö niin ei muuta kuin takasin liinaan niin siinäpä kiekkuu :)

Disflatyl: Mä kans ajattelin että mitä enempi tippoja sen parempi..Vaan ei kun meni se masu vahän kovalle ja ei oikein tullutkaan enää tuo kakka niin kuin helpolla. Nyt antanut 5tippaa kerralla ja noin 3-4krt/pvä niin ei se sitten kovin paljoa tee kun ennen antoi kerralla sen 10-15 tippaa 3krt/pvä.. Hyvin tehoaa tuo pienempi annos!

Caius: Mä täällä kans kovin toivon että Sinja alkaisi syömään kunnolla mutta tuohon nukutusasiaan haluaisin sen verran sulle tukea antaa, että tuollaiseen toimenpiteeseen kun tuo tähystys niin tehdään vain sellainen kevyt nukutus, laitetaan vain vähän syvempään uneen ja rauhoitetaan kun itsellenikin tehtiin tuo tähystys niin siinä olisi voinut pyytää sen kevyen tainnutuksen ja uskon että lapsen nukuttaminen tuossa tilanteessa on ennemmin hyväksi kuin pahaksi kun se toimenpide on kuitenkin tehtävä..siis jos joutuvat sen tekemään. Ja se tähystyshän ei edes kestä kuin 10min. joten se uniaikakin on tosi lyhyt! Älä sitä pelkää! Oma lapsenikin on pari kertaa nukutettu ja tiedän se jännittää kovin mutta tuossa tähystyksessäkin saadaan tulos nähdä heti eli hyöty on tutkimuksella erittäin suuri! Jaksuja!

Mä oon nyt jotenkin hiukan väsy ja pahan tuulinen näille mun pikkukavereille täällä kun ne jotain on jatkuvasti vailla mut ruoka-aikaan ei malteta edes pöydässä istua kunnolla!!! Siis nyt mun täytyy jotain näkkäriä lähteä heille laittamaan kun aamupalaa ei syöty mut nyt ois kyllä nälkä ;)

Sinna

Vierailija
39/77 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on aika monella näköjään, meilläkin. Tällä hetkellä poju nukkuu mun sylissä pää olkapäällä, mahallaan. Meillä nukutaan kyllä yöt(äitin ja iskän välissä parhaiten), mutta nämä päivät jää vähän tälleen tekemättömiksi, kun poika on tunnin välein kitisee ähisten ja puhisten naama punaisena, ja jos ei siihen hätään kerkeä niin sitten huudetaankin jo lujempaa, niin että ääni meinaa lähteä :/ Itse kun en ole syönyt mitään ihmeempiä, niin olen hieman ihmeissäni näistä pojun masuvaivoista. Hotkien tosin syö ja nyt on taas pari päivää mennyt " tissi suussa" eli meillä on syöty noin parin tunnin välein, paitsi tosiaan yöllä. Yöllä herätään vain kerran tai kaksi, vaipan vaihdan yhdesti. Vielä kun itse reipastuis ja jaksais aina yösyötön jälkeen tuon pojun siirtää omaan sänkyyn... onhan sinne jopa melkein metrin verran matkaa ;)

Vaippoja kuluu tuhottomasti, kun poju kakkoo joka välissä. Tekis mieli ostaa halvempia vaippoja, mutta kun pojun pylly alkoi punoittaa jo nuista dailyistäkin. Öisin tosin ei vaihdeta kuin kerran. Ohivuodot loppui kun vaihdettiin vaipat isompaan kokoon.

Raudasta sen verran, että meillä meni pahemmaksi nuo pojun masuvaivat kun lopetin obsidanin syömisen pari päivää sitten. Liekkö sattumaa vai ? Pitäis varmaan kokeilla taas syödä niitä tabuja jonkin aikaa... mutta ajattelin kysyä sitä huomenna kun on ensimmäinen " oikea" neuvolakäynti. Pitäiskin tehdä joku lappunen, että muistaa kysyä kaikesta.

Kummi-ongelmia on meilläkin, kun ei oikein ole edes ehdokkaita :( Olis kiva jos kummi olis sellainen jonka kanssa ollaan tekemisissä ja joka olis kiinnostunut pojusta ja sen tekemisistä, mutta kun ei oikein ketään sellaista ole minun puolelta...miehen puolelta meillä on jo yksi kummi. Täytyy varmaan ottaa joku sieltä puolen, kun ei muuten saa kahta kummia pojulle.

Nyt pitäis saada tämä poju syömään hieman enemmän kerrallaan ja sitten pääsis ulkoilemaankin. Ulkona poju sitten nukkuukin jopa 4 tuntia kerrallaan! Sais sitten itsekkin tehtyä jotain kerralla loppuun asti. Vettäkin pitäis lämmittää, ettei tarvi kylmällä vedellä pojun pyllyä pestä, lämmitykseen ei onneksi enään paljoa menekkään.

Jaksamista kaikille masuvaivaisten äideille ! Monilla tuntuu olleen jo ristiäiset, meillä on vasta toukokuun puolen välin tienoilla. Meillä on nimi valmiina ja suurin osa jo sukulaisistakin sen tietää. Aika jännää vaan, että anopin ehdottama nimi tuntuis myös sopivan pojulle, mutta eiköhän me pysytä tässä miehen ehdottamassa nimessä.

t.punkeli ja näppyinen poju

Vierailija
40/77 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on typy nukkumassa aamu uniaan, kun äiti päätti tänä aamuna lähteä lenkille ja ottaa vaunut mukaan joten olemme olleet jo klo 9 ulkona.

Nyt sitten olen jo ehtinyt siivoamaan ja pesemään pyykkiä tarjoamaan lapsille ja miehelle päivä ruuan jo ajat sitten.

Iskä oli aamulla isompien kanssa hommissa papan tallilla ja sieltä tuli hyvin likaista sakkia.

Täällä on aivan ihana sää, jokseenkin hiukan viileästi tulee, mutta aurinko kuitenkin paistaa todella mukavasti.

Nuo lasten vatsa vaivat ovat todella ikäviä, meillä onneksi ei ole kuin vähän vatsan puruja ja nekin johtuu luultavasti harvakseltaan kakkimisesta. Mutta huuto konsertteja meillä ei ole ainakaan vielä ollut.

Oikeastaan kovimmat huudot saa lääkäri aikaan kun asettelee nilkkaa oikeaan asentoon ennen kipsausta, mutta itse kipsaus sujuu todella mukavasti, pullosta juoden äidin lypsämää maitoa. Maitoa kun saa lypsettyä kerralla 200ml ainakin, jollei enemmänkin.

Lisämaitoa en ole neidille onneksi joutunut tarjoamaan, olen siitä todella onnellinen, koska aikaisemmin olen joutunut antamaan lisää maitoa heti pienestä asti.

Kerran olen tuttelia testannut sen verran, että maha sitä nyt kestää.Jos sattuu, että minun poissa ollessa neidille tulee nälkä voi iskä jotain antaa.Yleensä syötän ennen kuin lähden asioille, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos nälkä iskee just silloin.

Niin tuosta kipsaamisesta neidon nilkka oli virheasennossa syntyessä ja sitä toisto kipsataan viikon välein ja 6-7 viikon ajan.Olipas vaikeasti sanottu. Kipsi ei rajoita meidän elämää mitenkään, kylvyssä käydään normaalisti-->no se vähän sellaista taidetta, että iskä pitää sylisää ja äiti pesee, kun ei kipsi saa kastua. Mies ei halua leikkiä pussien eikä kuminauhojen kanssa. Huomenna olisi taas kipsin vaihto edessä ja se on 5 kipsi sitten. Aina vähän jännittää miltä jalka näyttää.

Mutta nyt täytyy alkaa tekemään hommia.

Kaksosmamma ja Iita