Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen jouluinen asia jonka teet tänä vuonna?

Vierailija
27.10.2025 |

Paistatko piparkakkuja? Käytkö ostamassa joulukalenterin? Ripustatko jouluvalot pihapuuhun tai olohuoneen ikkunaan? Mikä on ensimmäinen joulupuuha jonka aiot tänä vuonna tehdä tai jonka olet jo tehnyt?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan tonttulakin pidon päässä marraskuun 1. päivä. Siinä on kilikello. Öisin käytössä tonttulakki ilman kilikelloa. Kilkuttimet  haaroissa ympäri vuoden.

Vierailija
122/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin jo Glögi-kauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot led-kynttilät palaa ikkunalaudalla jo kolmatta viikkoa. Näkyvät ihanasti jo aikaiseen illalla ulkoa sekä koko yön kotona yön pimeydessä. 

Vierailija
124/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kinkun ja glönkero on tullut testattua :)

Vierailija
125/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot

Vierailija
126/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut ja syönyt joulutorttuja. En tykkää joulusta, niin en paljon valoja ripustele.

Vierailija
127/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ensimmäisenä adventtina kirkossa veisaamassa hoosiannaa. Siitä alkaa joulunodotus ja jouluisten juttujen miettiminen, käyttäminen ja laittaminen, ei koskaan ennen. Tässä olen puritaani. Se pieni odottaminen on se pointti, nääs. 

terv. luterilainen 

Vierailija
128/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kausivaloja ja kynttilälyhtyjä ulos olen jo laittanut. Joitain joululahjoja ostanut kun sattui kohdalle hyviä.

Sama mulla. Ostelen pitkin vuotta. Eipä paljoa hankita lahjoja, puolison kanssa jotain toisillemme. Veljelle tilasin kotiseutuaiheisen palapelin. Ja ostin pienpanimon vadelmalimsan.

Vierailija
129/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt kransseihin ja kukka-asetelmiin luonnosta kesällä jäkälää, sammalta, käpyjä, risuja, kukkia.. pitkin vuotta itseasiassa tulee pidettyä silmällä mausteita ja erilaisia koreja ja laatikoita ja maljakoita pitkin vuotta, johon tehdä asetelmia.

Teen hilloja oman maan antimista ja tietty metsän. Pikkelöin runsaasti tänä vuonna erilaisia kasviksia talteen. Kuivatin yrttejä ja tein öljyjä. Kerrankin onnistuin valkosipulin kanssa sitä on öljyssä. Keräilin sieniä kuivatukseen ja osaa suolasin.

Säilöin jo, että saa sitten jouluna jaella pieniä lahjoja. En ole käsityöihmisiä, joten jaan pikku purkkeja herkkuja heille, jotka niistä tykkää. Lahjat on tehty. Osa kransseistakin. Kukka-asetelmat teen ihan lähellä joulua.

Kasvissoseita on pakkasessa laatikoita varten. Pikku hiljaa ja kuitenkin koko ajan jotain puuhaten. Ei pakkoa kuitenkaan. Osaan olla tekemättäkin, kun kroppa niin vaatii. :)

Vierailija
130/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joko kausivalojen laittaminen päälle marraskuun puolivälissä. Tai kun teinit hankkivat joulukalenterinsa ja minä maksan ne. Tai joulutortut kun aletaan tekee niitä marraskuussa viikonloppuisin. Mikä sitten sitten osuu ensin tänä vuonna kohdalle.

Vai oliko se tänä vuonna glögin juonti, joka aloitettiin lokakuun alussa, kun viime vuoden glögi oli menossa vanhaksi.

Vierailija
131/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kirjeet joulupukille vietiin postiin. Varmaan pian voisi tehdä piparkakkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi