Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen jouluinen asia jonka teet tänä vuonna?

Vierailija
27.10.2025 |

Paistatko piparkakkuja? Käytkö ostamassa joulukalenterin? Ripustatko jouluvalot pihapuuhun tai olohuoneen ikkunaan? Mikä on ensimmäinen joulupuuha jonka aiot tänä vuonna tehdä tai jonka olet jo tehnyt?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan Lumiukko ja laitetaan maksalaatikot mikroon. Tölkkiherneitä ja graavia seuraksi sekä miehelle joululimppua. Illalla seurataan telkusta jotain, mulle vähn punkkua ja suklaata, miehelle olutta. Joulusiivous on tehty jo riittävän monta kertaa. Meillä on remontti.

Vierailija
102/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin liput joulukonserttiin ja pähkinänsärkijään jo syyskuussa. Oli silloin jo osa näytöksistä varattu loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan korvatulpat kun kuulen joululauluja

Vierailija
104/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jo pohdin, ostaisiko glögiä. Vielä en kehdannut, mutta lähitulevaisuudessa. Lähitulevaisuudessa. 

Vierailija
105/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin juuri joulun tuoksuisia kynttilöitä.

Vierailija
106/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ekan joululeffan Netflixistä. Glögiä voisi ostaa viikonlopuksi ja ehkä sitä hyvää piparisuklaata.

Minkä leffan katsoit? Itse selasin juuri tarjontaa, mutta ei ollut mitään uutta kivaa. Jouluksi kotiin on klassikko, se pitää katsoa tänäkin vuonna. 

Katsoin sen Klaus elokuvan. Se on minusta liikuttava, vaikka olenkin aikuinen :) joka jouluiset pakolliset yksin kotona ja yksin kotona 2 säästän lähemmäs aattoa. Grinch on myös lemppareita, mutta se oli Netflixistä poistunut. Vois olla old school ja ostaa sen dvd:llä.

Vierailija
107/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kynttilöitä enkelikelloon! Se vie saman tien lapsuuden joulumuistoihin.

Vierailija
108/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä kaudessa on, että hedelmätiskillä on saatavana persimoneja eli kakeja. Niitä saa vain syksystä jouluun.

Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt niiden päälle, vaikka olen ammoisessa nuoruudessani ollut poimimassakin niitä.

Mitä sä teet niistä, vai syötkö ihan sellaisenaan?

Vierailija
109/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toivoin työvuorolistaan koko joulun töitä. Muut onneksi perheellisiä niin taas tuplapalkka ja yölisät viuhuu.

- yökkö

Vierailija
110/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadin joulun ruokalistan. Ostan joululahjoja, haemme metsästä kuusen.

Vierailija
111/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee yhtään mitään jouluista ikinä.

Vierailija
112/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein jo. Ostin pari joulukoristetta.

Mitä helvettiä teet niillä lokakuussa?

Vierailija
113/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tehty jo: ihailtu jouluvaloja ja katsottu jouluelokuva.

Nyt on kuule lokakuu.

Ja sinusta näkee sen? 

Kyllä kuule näkee. Näin keskellä syksyä tulee olla naama norsunvitulla. Se on katsos lokakuu.

Vierailija
114/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tyttärelle kesällä joululahjan,kun löytyi sopivasti ja on tarpeellinen. Lokakuussa tilasin kotimaiset joulukortit.

Vierailija
115/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin että Jouluksi kotiin-nimisiä elokuvia on ainakin kolme, suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen. Mikähän on se josta joku tuossa hieman ylempänä puhui?

Vierailija
116/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltin juuri joulun tuoksuisia kynttilöitä.

Siis rasvaisen kinkkupierun hajuisia?

Vierailija
117/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt joulukuusenkoristeita kirppareilta pitkin vuotta, joulukalenterit ostin viime lauantaina.

Vierailija
118/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausivaloja ja kynttilälyhtyjä ulos olen jo laittanut. Joitain joululahjoja ostanut kun sattui kohdalle hyviä.

Vierailija
119/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin Muumi tee -joulukalenterin.

Vierailija
120/131 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt joulukuusenkoristeita kirppareilta pitkin vuotta, joulukalenterit ostin viime lauantaina.

Muistin myös juuri että ostin syyskuussa Moron peräkonttikirppikseltä monivärisen pienoisvalosarjan, jossa on niiden kaikkien tietämien klassisten piikkipallojen sijaan jääpuikkomainen koriste. Keräilen noita vanhoja polttimollisia jouluvaloja ja niitä on useampi laatikollinen jemmassa, riittävät maailman tappiin asti - tai ainakin niin kauan kuin itse elän :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan