Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen jouluinen asia jonka teet tänä vuonna?

Vierailija
27.10.2025 |

Paistatko piparkakkuja? Käytkö ostamassa joulukalenterin? Ripustatko jouluvalot pihapuuhun tai olohuoneen ikkunaan? Mikä on ensimmäinen joulupuuha jonka aiot tänä vuonna tehdä tai jonka olet jo tehnyt?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero joulukuun alussa. Vaimon ryyppäämisen takia. Tätä on nyt kestänyt kymmenen vuotta. Kaikkea on kokeiltu: antabusta, alkometria, terapeutteja, psykiatria, naisten AA ryhmää, AA:n alkoholistien omaisten vertaistukea, riitelemistä, keskustelemista, ymmärtämistä, tukemista, lupauksia ja valheita. Mutta mikään ei auta. Viisi peräkkäistä joulua on mennyt päin helvettiä. Sata kertaa aina sama "uusi alku". Siitä viikko ja taas pitää juoda. Enää ei jaksa. Selvin päin hyvä ihminen. Humalassa rasittava tollo. Näillä mennään... tip-tap-tip-tap... tipe-titi-tip-tap. Toivotan kaikille kohtalontovereille Hyvää Joulua!

Isäni oli alkoholisti ja voin koko elämänmittasella kokemuksella sanoa, että mikään ei autakaan, jos toinen ei oikeasti halua lopettaa juomista. Siinä vaiheessa kun näitä "uusia alkuja" ja petettyjä lupauksia tulee liukuhihnalta, on pakko katsoa totuutta silmiin: toinen ei oikeasti aio lopettaa juomista. Ja sinun on silloin aika nostaa kytkintä.  Minä en pystynyt ajoissa katkaisemaan suhdetta ja olin vähällä tuhoutua itsekin.  

Toivotan hyvää Joulua ja onnelista tulevaisuutta!

Vierailija
62/62 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion koristella itse joulukranssin. Ostin sellaisen "lumisen havukranssin" , sekä "jäisiä punamarjaisia oksia" sun muuta koristetta, joita voin siihen laittaa. Ajattelin tällä viikolla sitä askarrella, ehkä jo huomenna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla