Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen jouluinen asia jonka teet tänä vuonna?

Vierailija
27.10.2025 |

Paistatko piparkakkuja? Käytkö ostamassa joulukalenterin? Ripustatko jouluvalot pihapuuhun tai olohuoneen ikkunaan? Mikä on ensimmäinen joulupuuha jonka aiot tänä vuonna tehdä tai jonka olet jo tehnyt?

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero joulukuun alussa. Vaimon ryyppäämisen takia. Tätä on nyt kestänyt kymmenen vuotta. Kaikkea on kokeiltu: antabusta, alkometria, terapeutteja, psykiatria, naisten AA ryhmää, AA:n alkoholistien omaisten vertaistukea, riitelemistä, keskustelemista, ymmärtämistä, tukemista, lupauksia ja valheita. Mutta mikään ei auta. Viisi peräkkäistä joulua on mennyt päin helvettiä. Sata kertaa aina sama "uusi alku". Siitä viikko ja taas pitää juoda. Enää ei jaksa. Selvin päin hyvä ihminen. Humalassa rasittava tollo. Näillä mennään... tip-tap-tip-tap... tipe-titi-tip-tap. Toivotan kaikille kohtalontovereille Hyvää Joulua!

Isäni oli alkoholisti ja voin koko elämänmittasella kokemuksella sanoa, että mikään ei autakaan, jos toinen ei oikeasti halua lopettaa juomista. Siinä vaiheessa kun näitä "uusia alkuja" ja petettyjä lupauksia tulee liukuhihnalta, on pakko katsoa totuutta silmiin: toinen ei oikeasti aio lopettaa juomista. Ja sinun on silloin aika nostaa kytkintä.  Minä en pystynyt ajoissa katkaisemaan suhdetta ja olin vähällä tuhoutua itsekin.  

Toivotan hyvää Joulua ja onnelista tulevaisuutta!

Vierailija
62/131 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion koristella itse joulukranssin. Ostin sellaisen "lumisen havukranssin" , sekä "jäisiä punamarjaisia oksia" sun muuta koristetta, joita voin siihen laittaa. Ajattelin tällä viikolla sitä askarrella, ehkä jo huomenna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän digijoulukortit, jotka olen skannannut pahvikorteista jpg formaattiin.

Vierailija
64/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatio Joulun lapsi -pakettien kokoaminen.

Kivaa puuhaa.

Vierailija
65/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin joululahjan ulkomaille. Sain tietää, että pitkäaikainen ystäväni pitää lakritsista, joten sinne lähti kilo suomalaista lakritsia, mahdollisimman erilaisia. Kouvolan, Halvan, Pandan, Fazerin. :D Riittää hyvän aikaa.

Vierailija
66/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen Itävaltaan joulumarkkinoille. 

Vierailija
67/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen Itävaltaan joulumarkkinoille. 

Minä taas Botswanaan joulumarkkinoille. Itävalta on liian tavanomainen.

Vierailija
68/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistatan paskat suvulle ja kerron että thaikut kutsuu tänä jouluna . Ei jaksa enää sitä kulissia 

Vierailija
69/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joulukoristeen.

Vierailija
70/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin joulujazzin kuuntelemisen jo pari viikkoa sitten.

Vierailija
71/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kausivaloja tuonne ulos, siitä tulee mukavaa tunnelmaa. Olen etsimässä lipaston päälle havuköynnöstä jouluksi, Näistä se lähtee

Vierailija
72/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ap lokakuu nyt.

Vierailija
73/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Operaatio Joulun lapsi -pakettien kokoaminen.

Kivaa puuhaa.

Nyt kootaan kuule Lokakuun lapsi-paketteja.

Vierailija
74/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ostella suklaarasioita tarjouksesta jotka annan joululahjaksi. Nyt olisi Tokmannilla hyvä tarjous 5 rasiaa 11 euroa, mutta on kauempana Tokmannit.

Vierailija
75/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pöytäkynttilöitä. Ei ihan joulunpunaisia, mutta punaisia kuitenkin.

Vierailija
76/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan aamuhämärässä ennen töihin lähtöä kynttilää keittiön pöydällä valojen sijaan kahvia juodessa.

Ostin itselleni kuvajoululalenterin ja eläkeläisäidilleni palapelijoulukalenterin.  

Vierailija
77/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan ostella suklaarasioita tarjouksesta jotka annan joululahjaksi. Nyt olisi Tokmannilla hyvä tarjous 5 rasiaa 11 euroa, mutta on kauempana Tokmannit.

Jos et tiedä eroa suklaalevyjen ja suklaarasioiden välillä, on ehkä parempi ettet lahjo ketään.

Vierailija
78/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa Hope-yhdistykselle.

Vierailija
79/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi varasin aatoksi pöydän ravintolasta, toiseksi tilasin lahjat netistä ja nyt viimeisin juttu oli aatonaaton joulukonserttilippujen ostaminen. 

Vierailija
80/131 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo lanttu- ja porkkanalaatikot pakastimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan