Ensimmäinen jouluinen asia jonka teet tänä vuonna?
Paistatko piparkakkuja? Käytkö ostamassa joulukalenterin? Ripustatko jouluvalot pihapuuhun tai olohuoneen ikkunaan? Mikä on ensimmäinen joulupuuha jonka aiot tänä vuonna tehdä tai jonka olet jo tehnyt?
Kommentit (62)
Kuuntelin joululauluja. Ensimmäisenä suosikkilauluni Tonttu.
Tankkaan Teboililla ja sytytän kynttilän Leninin muotokuvan eteen
Tilasin netistä joulukalentereita.
Vierailija kirjoitti:
Ajan perheen hankeen kovassa humalassa
Se on tehty jo vuodesta 1963 ja perinne jatkuu, pyörätuolilla en vaan enää saa karkulaisia kiini.
Maistoin glögilonkeroa. En vietä joulua, mutta pitihän glönkeroa maistaa, kun KAJ mainosti sitä. Oli muuten ihan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
- Katoavaa kansanperinnettä!
Ostin tämän vuoden joulupalapelin jo helmikuussa kirpparilta.
Eka setti joulutorttuja on paistettu pari viikkoa sitten ja joulukalenteri ostettiin lapselle. Muutama lahjakin on tullut hankittua.
Ekan adventin aikoihin tähdet ikkunat ja muita jouluvaloja.
Jos ei satu hoksaamaan sopivaa joululahjaa lapsille tai muille läheisilleni ennen sitä.
Aloin viikonloppuna kuunnella joululauluja ja olen ajatellut, että voisi tehdä satsin tähtitorttuja kun viime joululta on yksi luumumarmeladipurkki jääkaapissa.
Laitan varmaan punaiset verhot keittiöön.
Ehkä marraskuun alkupuolella paistan pienen erän joulutorttuja ja katson Areenasta Metsoloiden joulujakson Muistojen joulu.
Tai itse asiassa tein jo tänään ensimmäisen jouluisen asian, kun katsoin YouTubesta löytyvän Onneton joulu -sketsin, joka on Muodollisesti pätevä -sarjan jakso. Olen katsonut sen joka vuosi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ostin pipareita herkkulautaselle. Ne sopii siihen talvella ja jos syksyllä, siinä ei tunnu edes erityisesti jouluisesta. Joulukalenterin ostin. Ihan vaan, kun oli halvalla sellainen minkä halusin. Tänään ostin joulusukat ja laitoin ne heti. Tää tuntuukin jo jouluiselta. Ja vähän liian aikaiselta. Pitää vähän himmata ettei kyllästy. Lahjoja ostan muutenkin pitkin vuotta jos tulee joku hyvä vastaan, niin sitä en laske ollenkaan jouluiseksi asiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Näin on tapana Junttilassa ollut ja se jatkuu jatkuu....
Vierailija kirjoitti:
Maistoin glögilonkeroa. En vietä joulua, mutta pitihän glönkeroa maistaa, kun KAJ mainosti sitä. Oli muuten ihan hyvää.
Minä maistoin glögikeittoa ja sekin oli ihan hyvää.
Kuuntelen lapsuuden tärkeitä joululauluja kasetilta.
Tortut tehdään muuten vaan pyhänä.
Vierailija kirjoitti:
Se on yllättävän hyvää. Mäkin maistoin ja alkoi tehdä mieli toista, mut sit ei ollutkaan enää hyvää. Toi on just sellainen maku mitä voi yhden juoda. Vähänkin enemmän on liikaa.
Ostin italialaisen Pandoron :)