@JOULUISTEN HÖPÖTYKSET VIIKOLLE 16@
moikka moo! ja ei kai haittaa että aloitin tälle viikolle jo uuden pinon??
jatkoa viikonlopun höpinöille jotka löytyy täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10043879&p=1&tmode=1&smod…
MEIKÄLÄINEN PAKKAUTUU SIT RETKUUMAAN TEIJÄN PINNOON TAAS eli ilmottelempa minäkin itsestäni että hengissä täällä vielä edelleen ollaan. oon tainnu viimeksi ilmotella sillo ku lähin tammikuun alussa käynnistykseen. taisin olla toiseksi viimeisin kuka lähti synnyttämään joulukuisista kun toi meijän poika tosiaan viihtyi tuolla yksiössään sen 15 päivää yli ja käynnistettiin sitte lopulta eli syntyi 3.1.
jätkä oli ihan normi kokonen , sen 3920g ja alussa tosiaan ensimmäiset 2kk vaan söi ja söi. jos ei syöny niin huusi vaan. kaikki hereillä olo ajat märisi ja ei viihtynyt missään.
tosiaan söi vaan koko ajan ja painokin kyllä nousi kiitettävästi,yhes välis oli tullu 1,6kiloo 3viikossa. nyt jätkä oli 3kk neuvolassa reilu 7600g.
meillä on nukuttu jo pitkään koko yö (korkeintaan joskus aamu tuimaan yksi syöttö)jäbä menee nukkumaan tossa klo 20-20.30 ja nukkuu tonne 7.30-8 aamulla . pojun nimeksi tuli muuten Lenni hermanni (näin asiasta taas kukkaruukkuun....)
mulla on nyt tässä vähä " jänskät ja jänskät" paikat. en tiiä tässä tilanteessa ett itkeekö vai nauraa kun ei tosiaan oo ollu suunnitelmissa viel mut:
itellä siis tästä synnytyksestä se 3 kuukautta ja jälkivuoto kesti sen 5viikkoo sit oli vajaa viikko välissä ja menkat alko (tai ainakin luulin niin... ) tuli pari päivää vaan verta ja sit meni taas jonkun aikaa niin tuli yhden kerran yhtenä päivänä verta. mut sen jälkeen ei oo nyt sit kuulunutkaan
pari kertaa ollaan vällyissä tuohuttu vasta,ekalla kerralla kortsun kans ja toisen kerran ukkeli vetäsi mahalle
mulla on ollu kauheeta väsymystä tässä ja kaverille jo vitsailin että tietty raskaana mut ei kyl voi olla niin " huono" tuuri ett ois jostain touhutipasta tullu. aamulla ollu pari kertaa tosi huono olo ja kerran lensi pikku yrjökin. mut mulla monesti kyl on huono olo ku tyhjään mahaan juon aamulla monta kuppii kahviikiin ja tupakilla tulloo käytyy
ja kaikenlisäksi aattelin koklata noita ruusunjuuritabuja kun lisäävät kuulemma vireyttä niin mielellisestikki ku vällyjen allakin, KUULEMMA,
niin otin sit sillo yrjö-aamuna ensimmäiset sellaset napit tyhjään kahvi mahaan,oisko se tehny sit ton oksennus-paha-olon...
ei helekutti jos tässä jo nyt oiski raskaana.... oisin sit taas tuolla joulukuisissa.... ukko pomppis kyl seinille!!!!!
mulla ollu kyl kierto tavallisestikin päin prinkkalaa ja pitkä mut nyt ois niinku menossa jo 36päivä....
ja muutenkaan en oo helpolla tullu raskaaksi näiden kahden nuorimman aikana. toista tehtiin 3,5vuotta ja lennii nyt yli vuosi myös. eli enhän mä nyt tosiaankaan voi olla.... (viideshän tää ois sit ;D ) 5 tai 6 mä' oon aina halunnu mut ei ollu kyl ihan viel suunnitelmissa. mulle kyl kävis mut ukko repis kyl pelihousut.
ja olishan se kyl ett 2007 vuodelle olisi kaksi eri ikäistä lasta.
kait se pittää testi käydä ostamassa jos ei nyt ens viikon aikana kuulu tonne alapäähän mitään uutta...huh huijaa!!!
kiva ku pompin taas niin sekopäänä asiasta asiaan ja kukkaruukkuun. toivottavasti tästä mun söpöstyksestä sai nyt jotain käsitystä. oli vaan niin paljon asiaa kun en oo täällä käyny kirjottelemassa piiiiiiiiiiitkäääääääääään aikaan ett puolet jäi taas varmaan sanomata.
mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Kommentit (79)
... 4kk neuvolassa 28.03. oli painoa 7060g ja pituus 63cm. Seuraava mittaus on 03.05. Elikkä ei hän niin kauhean iso ole mutta taitaa kuluttaa suurimman osan ruoasta kun on niin ' eläväinen' :))
RauPotar joka ei alkanutkaan kotihommiin :)
Ensin [color=red]iso kiitos Pimmille kuvista![/color] Oli kyllä hauska että muutama nimimerkki sai kasvot! Ja oli todella söpöjä vauvoja :))
Nyt oli kyllä [color=blue]hankala yö[/color]. Venla nukku ensin kiltisti puol kahteen asti, sit alkoi kitinä ja pyöriminen ja väkkäröiminen ja kaikenlainen ähinä. Nukahteli, heräsi, nukahti, heräsi, nukahti, heräsi.. Ja tätä kesti sit puol viiteen saakka... :o Miesparalla soi herätyskello 6:15 kun lähti Hesaan, jäi aika vähäsiks yöunet hänellä. Me saatiin tytön kans nukuttua sentäs vielä puol viidestä puol kasiin. Mut mää en kyllä ymmärrä mikä noihin öihin on yhtäkkiä menny... Mitä tässä pitäs tehä :| Oli työn ja tuskan takana saada neiti aamupväunillekin, mahtaa olla niin yliväsyny.. Ja kun yöt menee päin prinkkalaa ni sit tuppaa menemään päivätki kun neiti ei oikeen jaksa muuta ku kitistä. Onneks on tänään neuvola, voi siellä ottaa asian puheeks. Paitsi ettei siitä tympeestä tädistä saa takuulla mitää hyödyllistä irti ;( Sanoo saman ku joka hiivatin kerta joka hiivatin asiaan " ootko syöny jotain kummallista" .. Huoh. Sori kitinä :)
[b]Lempinimigalluppiin:[/b] Venlaa sanotaan Venskuksi ja Vempulaksi, sit tietty noita tavallisia kun äidin kulta, nuppu, höppänä yms. ;)
Nojoo en taas muista mistä on ollu puhe.. Pää ihan jumissa tuon yön jäljiltä. Jos painuisin suihkuun nyt kun neiti (toistaseks) on untenmailla.
-nesselia & kiukkuava ja yliväsynyt Venla 4kk+jokunen päivä, ei jaksa ny ees laskee...
Uusi yritys.
Siis terkkuja neuvolasta. Neiti oli 7200g ja 63 cm. Lääkäri kehui että onpa komeat reidet...(niistä löytyy muutama makkara). On siis ollut ruoka-aikaan kotona!
Vertailin tässä kasvua esikoisen neuvolakorttiin ja yllättäen molemmat on ollut 4kk saman kokoisia! Vaikka esikoinen oli syntyessään kilon kevyempi ja 3,5cm lyhempi.
G: te joilla on muitakin lapsia, onko kasvu mennyt samoilla käyrillä?
Lempinimiä on Salme, Salmelainen, muru, mussu, kulta, salmelaura.
Painosta; mulla kilot lähti parissa viikossa ja nyt ollaan jo alle lähtöpainon vaikka kuinka mussutan kaikkia herkkuja... vyötäröllä ja reisissä on kuitenkin normaalia enemmän " pehmustetta" , tadan laihtua vain yläkropasta :-(
Suurimmalle osalle vaikuttaa sopivan Hesan tapaamiseen se 15.5. Pitäiskö se sitten sopia ja päättää myös tapaamispaikka! Mitäs se Nani taas ehdottikaan, enhän mä lahopää enää muista.sori.
Ai niin, juttelin lääkärille istumisesta kun Salla väkisin vääntää itteään pystyy, niin sanoi että saa pitää istuma-asennossa vain jos aikuinen kannattelee kainaloista eli ei saa tulla painoa lapsen selälle. Jännä miten erilaisia ohjeita eri paikoissa annetaan!
Noh, tarttee mennä soseuttamaan bataattia neidille lounaaksi.
ps. remppa on ohi, jipii!
Ja suuri kiitos vielä Pimmille kuvista!
Katju ja Salla 4kk
LAITOIN NYT TUONNE UUDEN ALOITUKSEN KOSKIEN NOITA HKI-TREFFEJÄ, niin ei jää jutut tänne sekaan ja helpompi käydä niiden lukemassa keitä se kiinnostaa, niin ei turhaan pinot pitene pelkkien treffien takia;)
käykääpä ehdottelemassa paikkaehdotuksia sinne!!!
nyt ei ehdi muuta tällä kertaa:)
-nani ja neiti 5kk
eli laitetaankos huomisesta aamusta loppu viikoksi uusi pino pystyyn, kun tää alkaa olee jo aika hurjan pitkä :) helpompi lukea, kun on lyhyempi, niin ei tarvii aina miettiä minne kohtaan viimeks jäin;D
nani jälleen;D
Piti tulla kertomaan ylpeänä äippänä että meidän neiti oppi tänään kääntymäänselältä masulleen!
Eipä taas muuta... palaillaan.
katju
menihän se luento ihan putkeen. Mrs Cruiser kyselit työhönmenosta, minä en varsinaisesti aloita töitä, mutta koitan pysyä ajan tasalla ja soitellaan pomon kanssa silloin tällöin ja sparrataan erilaisia juttuja. Lisäksi menen muutamiin koulutuksiin toisiin kuuntelemaan ja toisiin kouluttamaan. Ne on helppoja kun eivät imaise liikaan mukaansa kuten monet työprojektit.
Hienoa jos pystyt järjestämään pehmeän laskun työelämään. Kai saat jotain kompensaatiota sunnuntaikorvauksesta ja mahdollisesta lauantaikorvauksesta? Työnantaja saa sinut muuten puoleen hintaan sunnuntaina jos saat vapaan yksi yhteen viikonpäivinä. Tylsä tuo Kela homma!
Pistos sydämessä kun luin miten teidän vauvat liikkuu ja syö! Tajusin etten ole pitänyt Vauvea tarpeeksi mahallaan; eihän hän ole päässyt ryöminään! Hirviöäiti :-(
Kiinteitäkään ei olla vielä aloitettu, vaan mennään lapsentahtista imetystä. Pitää kyllä opetella tuota pulloa kun rupeaa tulemaan työmenoja. Miten se pullolle opettaminen tapahtuu?
Hyvä NANI että laitoit tapaamiselle oman pinon. Toivottavasti mekin päästään.
Nyt on pakko tehdä jotain täällä kotona...
t. Heini
menihän se luento ihan putkeen. Mrs Cruiser kyselit työhönmenosta, minä en varsinaisesti aloita töitä, mutta koitan pysyä ajan tasalla ja soitellaan pomon kanssa silloin tällöin ja sparrataan erilaisia juttuja. Lisäksi menen muutamiin koulutuksiin toisiin kuuntelemaan ja toisiin kouluttamaan. Ne on helppoja kun eivät imaise liikaan mukaansa kuten monet työprojektit.
Hienoa jos pystyt järjestämään pehmeän laskun työelämään. Kai saat jotain kompensaatiota sunnuntaikorvauksesta ja mahdollisesta lauantaikorvauksesta? Työnantaja saa sinut muuten puoleen hintaan sunnuntaina jos saat vapaan yksi yhteen viikonpäivinä. Tylsä tuo Kela homma!
Pistos sydämessä kun luin miten teidän vauvat liikkuu ja syö! Tajusin etten ole pitänyt Vauvea tarpeeksi mahallaan; eihän hän ole päässyt ryöminään! Hirviöäiti :-(
Kiinteitäkään ei olla vielä aloitettu, vaan mennään lapsentahtista imetystä. Pitää kyllä opetella tuota pulloa kun rupeaa tulemaan työmenoja. Miten se pullolle opettaminen tapahtuu?
t. Heini
t. Heini
Mulla oli aamulla kello8 hammaslääkäri ja piti lapset kiikuttaa ennen kahdeksaa miehen siskolle hoitoon mun hammaslääkärin ajaksi. no, Johanna heräs jo ennen kuutta,mutta seitsemältä sitten piti isommat herättää. mutta ilman kiukkuja aamusta selvittiin:) Mulla meni tunteroinen hammaslääkärin penkissä,kun juurihoitivat mun
yhtä hammasta,vielä pitää kerran käydä,laittavat vielä oikeen paikan siihen..
Meillä on aloteltu soseet. Aamuisin tyttö syö 1/2 - 1purkillista hedelmäsosetta, päivälliseksi n. yhden purkillisen verran kasvissosetta,jos oon vasta imettäny sitten menee vain puolipurkillista. iltapalaksi myös hedelmäsosetta vajaan purkin verran. Hedelmäsoseet oon ostanu kaupasta, ja kasvissoseet teen osaksi itse,osaksi kaupasta. Tänään kokeilin semperin maissi-perunasosetta,ja näyttihän tuokin maistuvan. Porkkana vähän meinaa laittaa tytön mahan kovalle.
Nyt tällä viikolla Johanna on nukkunu yöt hienosti. Heränny 1-2kertaa syömään. :) äidilläkin on sitten aamulla virkeämpi olo edellyttäen että menee aikasin nukkumaan,kun Johanna herää viimeistään seitsemältä uuteen päivään,joskus jopa ennen kuutta niinkuin tänä aamuna.Tosin eilen illalla tyttö menikin jo 19.30 nukkumaan,ettei sinänsä ihme!
nyt Jossu heräs..
tintti ja Johanna
Olis vielä tekemistä, mut keittiön osalta taidan jättää huomiseksi, kun olen saanut leivottua....
Meillä neito on aikasta väsynyt ollut reissusta vielä aamullakin. Nyt vetää unia tuolla vaunuissa - onpahan saanut rauhassa siivota...
Käytiin ostamassa maissinaksuja paluumatkaa varten, mut neito ei oikein diggaa niistä - ensimmäinen meni ihan hyvin silloin ti-iltana, mut eilen autossa ilme oli toinen ;)
Meillä syödään aamupäivällä (ennen päikkäreitä) tissimaidon jälkeen desin verran kasvissoseita, joskus 17-18 samanverran hedelmäsoseita ja illalla velliä tarpeen mukaan, yleensä noin 100-125ml. Muina aikoina tisukkaa siis....
Miekin olen ajatellut, et vois vanhempainvapaan jälkeen mennä tekeen keikkaa töihin. Itsellä vain on sellainen arkityö, ettei oikein " tienaa" . Olenkin ajatellut ehdotella tuonne toiselle osastolle, et voisin tehdä sunnuntaita, niin saisi vähemmällä saman rahan kun omalta osastolta. Miehelläni on vuorotyö, joten hänellä on vapaita tasaisin väliajoin, jolloin mahdollisuudet keikkailuun olisikin... Saa nähdä kuinka käy... Tosin mieli voi muuttua, jos pääsen opiskelemaan....
Pitäis vissiin mennä jatkamaan vähän tuota puuhaamista... Onneksi aamulla sain päätettyä leipomiset, ettei enää huomenna tarvi mennä kauppaan - lauantaina varmaan pitää vielä pikaseen käydä, ainakin landringit ja jätskikakut pitää hakea...
Omasta painosta; vielä on jäljellä, mut kyl ne lähtee, kun tää äippä pääsee taas juoksemaan. Tänään ajattelin vielä hieman " rentoutua" kuntopyörä/crostrainerilla samalla kun katson kotikatua......
--Mirpa ja pimutx3, nuorin vielä unosilla--
...mutta oli pakko tulla sanomaan että olkaa hyvä! =)
Niin kovasti kiittelitte noista kuvista että hymy tuli kun luin pinoa =)
Nyt pitää mennä taas... Lassi on aika pahalla päällä taas tänään =/
Pimmi
Grr, aargh, murr! Tänään on taas ollut NIITÄ päiviä, kun toivoisi ettei olisi herännytkään :P Upouudesta pimennysverhosta huolimatta Alpi ♥ heräsi uuteen päivään taas riemukkaana klo 06 ja kun hän olisi halunnut nukahtaa ensimmäisille päiväunilleen kahdeksan jälkeen, heräsi esikoinen ärripurrina. Eikä vauvan nukuttamiseen hetken rauhaa! No, muutaman " läheltä piti" -nukahtamisen epäonnistuttua esikoisen sabotaasiin koppasin molemmille vaatteet päälle ja kärryttelemään. Pukiessa esikoinen, nyt ah niin ihanassa 4-v uhmassa pisti vastaan minkä ehti ja kyllä oli mamman pinna tiukalla! Kotiin tultua Alpi heräsi heti kun rattaat pihaan pysähtyivät, eikä millään unten maille. Iltapäivällä oli sitten käsissä yliväsynyt vauva ja edelleen kiukutteleva esikoinen. Kraah. Kiva kiva. Toisina päivinä on mukavaa olla äiti, tänään olisin voinut laivata ainakin esikoisen Timbuktuun...
Huoh. Ei ole oikein paukkuja kommentoida mitään, mutta lukenut olen kaiken :) Jopa tästä megapinosta!
Tinuri, ihan kypsänä. Alpi-hani onneksi sentään NYT nukkuu, ehee, heräsi heti kun kirjoitin tuon...
Kiukkuisuutta on liikkeellä! Akseli on ollut kovin kärkäs tänään, ei oikein nukuta puolta tuntia pidempään ja hereillä ollessakin tekemisen pitää olla todella kiinnostavaa, muuten menee herne nenään. Olen kovin flunssainen ja tänään olisin todellakin kaivannut lepoa, mutta ei auta ei. Akseli on myös alkanut " rempoa" tissillä, hinkuaa koko ajan pystyyn ja sitten kiukutaan kun tissi lähtee suusta...? Kerrassaan omituista. Mutta yöt vielä onneksi nukkuu hyvin yhdellä syötöllä, joten kai tuo maitoa tarpeeksi saa?
Työhönpaluu: Aloitan varmaan elokuussa tekemään sunnuntaitöitä, ihan vaan sen takia, että pääsen täältä kotoa hetkeksi johonkin, en putoa töissä ihan kärryiltä ja suurimpana syynä tuplapalkka. Odotan jo ihan innolla. Outo ihminen. :)
Pisteiden lasku sujuu ok, vajaa kolme kiloa on rouvaa vähemmän.
Nyt vihainen pikkumies huutelee...
Kirsikka ja Aksu
Nemon yöänkyröimisen syy selvisi: hampaathan ne pukkaa. Mutta ei alas vaan keskelle ylös... Tulee pieni jäniksenpoikanen meille!:) En oo niitä aikaisemmin huomannut kun oon niin tarkkaan tutkinut vaan nuo alaikenet.
Mulla kanssa tuo väsymys menee jo niin yli ettei enää tunnu missään... mutta kun Nemo seuraavan kerran menee yöhoitoon niin tää mamma kyllä pelkästään nukkuu. Viimeks oli miehen kanssa suuret suunnitelmat kun oli vauva yöhoidossa, oltiin ostettu pullo viiniä ja ajateltiin viettää romanttinen koti-ilta. No, puol tuntia siitä kun oltiin tultu kotiin niin mä nukahdin ja nukuin kellon ympäri... Mies oli sit yksin katellu leffoja ja juonut olutta.
Tänään Nemo on nukkunut kahet puolen tunnin päikkärit, just heräsi toisilta ja köllii tyytyväisenä tossa viltillä. Mies lähti iltatöihin, tulee puolen yön aikaan ja nyt odottelen miehen vanhempia käymään. Oon yrittänyt saada jotain järjestystä tähän kaaokseen ja olohuone näyttää jo aika hyvältä. Mies lupasi tiskata yöllä mutta jos ehdin niin tiskaan kyllä jo illalla. Tekemistä riittää...
Tuosta työhönpalaamisesta... Mulla on siihen kyllä vielä aikaa, on opiskelut puolessavälissä ja niitä olis tarkoitus sitten jossakin vaiheessa jatkaa. Ehkä jo syksyllä kun mun äiti jää vuorotteluvapaalle ja haluaisi hoitaa Nemoa. En kyllä vielä halua kokopäiväisesti opiskella mutta ehkäpä sitä voisi muutaman kurssin ottaakin.
Mä oon itse keitellyt kaikki soseet ja pikkuhiljaa vasta ollaan maisteltu. Kolme viikkoa oon antanut ensin porkkanaa, perunaa, omenaa ja äsken vähän marjasosetta. Seuraavaks sitten kukkakaalia ja maissia. Nemo saa kaks kertaa päivässä kaks tai kolme jääpalallista sosetta ja illalla velliä. Eli aika vähän vielä.
Heini, kyllä varmaan aika samalla suunnalla asustellaan, täällä Vantaan perukoilla. Kyllä kävelyseura aina kelpaa, joka päivä me tuolla vaunutellaan ilman sen kummempia määränpäitä.
Niin ja Helsingin tapaamiseen kyllä tullaan jos vaan kyetään!
Tinnis & jäniksenpoika Nemo
[b]Lassi kääntyi tänään ensimmäistä kertaa ihan itse selältä mahalleen![/b]
Ja arvatkaapa onko tämä äippä ylpeenä =)))
Oon hehkuttanu tätä jo ympäriinsä =D
On kyllä niin hieno pino että eihän tätä kehtaa jättää... Mitä jos jatketaanki aina vaan tähän pinoon ;)
Nyt taas pitää mennä...
Pimmi ja Lassi
PS. Tuo [b]Tinniksen[/b] " romanttinen ilta" pisti kyllä naurattamaan =)
Niin ja vielä [b]mirpa[/b]lle että mä vähän ounastelinki että sulla taitaa olla hauskaa ku luet niistä " kukkaistätijutuista" =)
Johanna jo nukahti, toinen ilta peräjälkeen,että jo näihin aikoihin laitto yöunille. Sehän tietää sitä että aamulla kukkuu ylös kello6,no pitää itekki mennä kymmeneen mennessä nukkumaan,että jaksaa huomenna! Meille on tulossa vielä huomiseks päiväks naapurista yks hoidokki lisää,tyttöjen kaveri (4v.) tulee meille hoitoon,kun hänen perhepäivähoitajansa on sairaslomalla. On hän ennenkin meillä ollu hoidossa. Tuossa marras-joulukuussa oli sellaset 5viikkoa aina n.4päivänä viikossa ja hyvin pärjättiin vaikka mä olin viimeisilläni sillo.
Käytiin muutes tänään perhekerhossa. oli oikein kivaa, Johannakin nautti kun näki muitakin kuin omaa perhettä:)
tintti ja Johanna
Kirjottelenpa nyt, kun kerkeen. Tää päivä on menny vauhdilla, kun neiti pitää liikkeessä=)
Meillä neiti liikkuu kovasti, aamullakin kerkes muutamassa minuutissa katoamaan olkkarin pöydän juureen leikkimatolta. Kyllä saa äiti kohta etsiä tyttöö, jos meinaan jättää leikkimään hetkeksi yksinään. Toisaalta kitinä jatkuu ja kauaa ei yksinään lattialla möngi, sen sijaan sitterissä viihtyy hyvin, kun näkee äitin puuhailemassa keittiössä.
Nyt en muista mitä piti laittaa, alkaa jo väsyttää, tyttökin on jo reilun tunnin nukkunu. Toivottavati nukkuu ensi yön hyvin, kun kaksi edellistä on mennyt heikosti.
Juu, Leenu taitaa poistua koisimaan, kun ei tää ajatus näy kulkevan enää.
RauPotar: kylläpä teidän Akseliin uppoaa ruokaa - huh... melkoisia määriä pistelee poskeensa. Minkä kokoinen hän on tällä hetkellä?
MrsCruiser