ASMR-videoiden kuuntelu
Moi,
toisessa keskustelussa sivuttiin tätä aihetta, joten päätin tehdä tästä oman keskustelun, koska mielipiteet kiinnostavat. Mä oon mies ja kuuntelen aika usein (pari kertaa viikossa) ASMR-videoita etenkin sellaisia, missä joku puhuu rauhallisesti, kuiskaa ja on personal attention -tyylinen, eli vähän kuin joku huolehtisi ja rauhoittelisi. Joissain on myös semmoista lellittelymeininkiä.
Mulle ne ei oo mitään seksuaalisia juttuja, vaan enemmänkin tapa rentoutua ja rauhoittua päivän jälkeen. Oon aika herkästi stressaantuvaa tyyppiä, ja ASMR auttaa tosi paljon uneen ja levolliseen oloon.
Silti oon miettinyt, että jos joskus seurustelisin, niin voisiko joku nainen pitää tätä jotenkin outona? Että "mies kuuntelee jotain kuiskailuvideoita netissä" kuulostaako teistä oudolta vai ihan ymmärrettävältä?
Kiinnostaisi kuulla rehellisesti, miten te suhtautuisitte tällaiseen.
Olen siis 32-vuotias mies, ihan täysipäinen ja työssä käyvä yms. Olen seurustellut pari kertaa, mutta noihin aikoihin en ollut vielä löytänyt ASMR-juttuja.
Kommentit (27)
En usko että haittaisi juuri ketään, paljon parempi tapa tuo on rentoutua kun vaikka kaljan kiskominen
Pidän kaikenlaisesta rapistelusta, kynsillä naputtelusta esim. jotain muovia vasten yms
Kuuntelen itsekin joten ei haittaisi ollenkaan.
Ei mua haittaisi, kunhan ei itse tarvitse kuunnella. Minulla ne saa aikaan päinvastaisen reaktion.
Esimerkkejä, minkälaisia videoita?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä, minkälaisia videoita?
Esim. tuon tyyppisiä :)
Ap
Ei haittaisi. Itsekin kuuntelen, koska auttavat nukahtamiseen.
N40
Mä en ainakaan pidä outona, kun itsekin kuuntelen niitä joka ilta. Mun poika on nepsy ja hän kuunteli nuorempana "rapinoita" aina iltaisin nukkumaan rauhoittuessaan. Itse en ollut vielä silloin perehtynyt tähän ASMR asiaan. En tiedä kuunteleeko enää, ikää hänellä on nyt lähemmäs kaksikymmentä.
Minäkin pidän asmr-videoista, en usko että tuo ketään samanhenkistä kumppania voisi häiritä.
Mutta koska tämä on vauva.fi, kohta paikalle saapuu varmasti joku jotain haittaa ihan helvetisti
Nää on näitä tissittelyä ja lepertelyä tarvitsevia miehiä...
Vierailija kirjoitti:
Seksifetissi.
Millä logiikalla? Tää miesvihan määrä on kyllä uskomaton
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaisi, kunhan ei itse tarvitse kuunnella. Minulla ne saa aikaan päinvastaisen reaktion.
Hah, ihan sama :D noi asmr videot on kauheita! Mua riipii se supina, kuiskuttelu ja rapistelu.
Vierailija kirjoitti:
Seksifetissi.
Täh?? Onko mullakin, kun melkein joka päivä kuuntelen ASMR:ää? Olen nainen. Mun suosikkiääniä on esim. sellaisten ice globe-lasipallojen pulputus ja äänet mitä tulee ihan vain käsistä kun niitä hieroo vastakkain. Aika seksikästä, vai mitä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksifetissi.
Täh?? Onko mullakin, kun melkein joka päivä kuuntelen ASMR:ää? Olen nainen. Mun suosikkiääniä on esim. sellaisten ice globe-lasipallojen pulputus ja äänet mitä tulee ihan vain käsistä kun niitä hieroo vastakkain. Aika seksikästä, vai mitä...?
Niinpä. Samoin mulla, joka tykkään siitä äänestä, mikä tulee kun kyniä rapistellaan kynäkotelossa. Voi meitä pervoja, eikö?
Ei kai tuolla asmr:llä ole juurikaan tekemistä seksin kanssa, nehän ovat rentoutumiseen tehtyjä. Netistä löytyy miljoonia erilaisia ja eri kielillä vaikka sillä kielellä ei olekaan merkitystä vaan niillä äänillä. Itse en voi sietää kuiskaavia, pitää olla matala ja rauhallinen ääni videon tekijällä. Heather Feather oli aikoinaan tosi hyvä.
Olen itse M32, mutta en ainakaan itse pitäisi noiden kuuntelua outona, vaan ihan ymmärrettävästi joitain miellyttävänä. Uskoisin, että aika moni nettiä aktiivisesti selaava on noihin törmännyt, ja niiden vetoavuus on varmaankin melko yleistajuista.
Sieltä löytyy niin monta erillaista versiota joku tykkää joku ei mulla on taas hyvä uneen pääsemis apu kuunnella, sateenropinaa , vedenvirtausta , rauhallista musiikkia, siis sellaisia useamman tunnin pituisia videoita äänistä.Laitan kaiuttimen hiljaiselle joka on noin puolen metrin päässä ja hups jossain vaiheessa on aamu.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän asmr-videoista, en usko että tuo ketään samanhenkistä kumppania voisi häiritä.
Mutta koska tämä on vauva.fi, kohta paikalle saapuu varmasti joku jotain haittaa ihan helvetisti
Olit oikeassa :D
Ainakaan mulle ei olisi mitään väliä, kuunteleeko mies musiikkia, podcasteja vai tuollaista. Kunhan ei kaikkea aikaa vietä luurit päässä niin ihan sama mulle :)