Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin baarit ym. paikat parinhaun näkökulmasta

Vierailija
27.10.2025 |

50:n ja 60:n ikävuoden välissä oleva sinkkunainen alkaa olla pian sitä mieltä, että olisi ihan kiva löytää oma rakas. Tinderiin ja muihin vastaaviin nettideittipalveluihin en halua lähteä ollenkaan, enkä halua työelämästä etsiä ihmissuhdetta. Harrastukset ovat vakiintuneet, eikä niissä tapaa miehiä. En voi kuvitellakaan lavatanssia, jota moni ehkä tuputtaa parinhakupaikaksi. Tanssilavoille siis jyrkkä ei.

Onko Helsingissä vielä paikkoja, joista voi löytää seuraa ihan vakavaan ihmissuhteeseen, mitään yhden illan seksiseuraa en tosiaankaan halua? Nuorena löysin miehen pitkään parisuhteeseen baarista, mutta onko sellainen ihan menneen talven lumia?

Ihan tosissani kysyn vinkkejä paikoista, joissa voisi olla mahdollisuus löytää fiksua miesseuraa. 

Ajatuksia?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun täytyy miettiä tätä vielä moneen kertaan... -Ap

Vierailija
22/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuntosali ei ole sinun juttusi. Se on ihan ok. Sali oli vain yksi esimerkki. Mikä on sellainen sinun juttusi jossa tapaa ihmisiä? Kirjakaupat? Taidenäyttelyt? Vapaaehtoistyö? 

Tässä iässä valikoima on pieni ja kaikilla on jonkinlaista painolastia menneisyydestä. Hyvä on miettiä mistä on valmis joustamaan ja mistä ei. Myös sitä olisi hyvä miettiä, että mistä odottaa toisen joustavan.

Moni poistuu sinkkumarkkinoilta nopeasti tai tottuu olemaan yksin eikä kaipaa vakavaa parisuhdetta. Neulaa saa etsiä heinäsuovasta ja tarvitaan paljon tuuria. Onnea etsintään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on tosiaan neulan etsimistä heinäsuovasta. Kirjakaupat, taidenäyttelyt, konsertit, lenkkipolut pyörällä ja jalan, sieni- ja marjametsät, kivat kahvilatkin... 

Kiitokset toivotuksista ja tsemppiä sinnekin, mihin ikinä sitä sitten tarvitset. - Ap

Vierailija
24/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein baareista enää löydä mitään. Kävin aika paljon yöelämässä noin 15 vuotta sitten päälle kolmekymppisenä ja oli jo silloin täysin turhaa vakavasti otettavan suhteen löytymistä ajatellen. 7 vuotta meni sinkkuna, sitten löytyi tuttavapiiristä mies.

Vierailija
25/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaikallesta ja mummotunnelista löytyy

Vierailija
26/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiskytjotain miehen näkökulma: 

Baareista minua ei löydä. Nuorempana kävin niissä tarpeekseni. Enää ei kiinnosta. 

Paras tapa tavata minut on erilaisten harrastusten parissa. Kuntosali on ehkä helpoin. Vaihda muutama tilanteeseen sopiva sana neutraalisti ja katso mitä käy. Salilla ja ryhmäliikuntatunneilla olenkin tutustunut moneen mukavaan naiseen vaikken olekaan ollut etsimässä seuraa.

Täytyy kuitenkin pitää mielessä se, että sali yms. ovat neutraaleita tiloja. Ystävällinen voi olla, mutta niissä ei voi lähestyä ihmisiä romanttisin aikein. Jos haluat kysyä sille kuuluisalle kahville ihmistä jonka olet tavannut salilla, niin täytyy järjestää niin, että törmäät tähän henkilöön salin ulkopuolella. Kaupungeissa tämä on vaikeaa.

Olen eri, mutta itselleni ainakin tämä olisi täysin mahdoton tapa etsiä seuraa. En kiinnostu ihmisestä pelkän ulkonäön perusteella, ja koska itselleni kuntosali ei ole mikään ykkösharrastus eikä elämäntapa vaan ainoastaan "pakollinen paha", tapa ylläpitää lihaskuntoa ja kehon hyvinvointia, niin ei se edes tunnu miltään "yhdistävältä tekijältä". Ja koska kuntosalilla kaikilla on treenivaatteet, ei edes henkilön tyylin perusteella voi vetää johtopäätöksiä persoonasta.

Joskin tajuan pointtisi - livenä erilaisten harrastusten tms kautta on tietenkin ihan luonteva tapa tutustua, joskin yleensä se vaatisi sen, että on myös jokin luonteva syy olla tekemisissä. pelkästään se, että alkaa umpimähkää yrittämään eri  miehiä kuntosalilla, ei johda hyvään lopputulokseen sen enempää kuin jos valitsisi kohteen arvalla. Ja eihän noistakaan tiedä, kuka on sinkku tai kuka etsii pelkkää lyhytaikaista seksiseuraa.

Vierailija
27/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on tosiaan neulan etsimistä heinäsuovasta. Kirjakaupat, taidenäyttelyt, konsertit, lenkkipolut pyörällä ja jalan, sieni- ja marjametsät, kivat kahvilatkin... 

Kiitokset toivotuksista ja tsemppiä sinnekin, mihin ikinä sitä sitten tarvitset. - Ap

Just tämän takia itse kokeilisin sinuna deittisovelluksia. Kun eiväthän nuo ole mitään paikkoja, joissa tutustutaan uusiin ihmisiin. Mutta deittisovelluksessa voit seuloa sieltä ne (harvat)miehet, joilla myös kulttuuriharrastuksia ja jotka tykkäävät liikkua luonnossa. Heitä on vähän, siihen kannattaa varautua - valtaosa miehistä ei joko kerro itsestään mitään (eli eivät kiinnostakaan ketään) tai sitten heidän elämänsä on pelkkää urheilua ja kuntosalia, tai sitten ovat jotain metsästys-, kalastus-, penkkiurheilu- ja ei-oo-mitään-harrastuksia-miehiä.

Vierailija
28/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torstaikallesta ja mummotunnelista löytyy

Jälleen kerran sopii enemmän lyhytaikaisen seksiseuran etsijöille kuin niille, jotka etsivät pysyvää parisuhdetta.

Vierailija
29/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, ettei deittisovelluksia voi kokeilla? Ikäluokkasi ihmisistä vain osa on sinkkuja toisin kuin nuorena, joten kaikki baarissa olevat miehet eivät suinkaan ole etsimässä elämänkumppania. Lisäksi moni ei enää tuossa iässä jaksa juosta baareissa (kun ei jaksa nelikymppisetkään), eli moni kiva, fiksu ja ihana kumppaniehdokas ei vaan ole baareista löydettävissä.

Olen itse 47, enkä ensimmäisenä lähtisi etsimään suhdetta baarista. 

Minä en ainakaan jaksa sitä. Ensin pohdin profiilin äärellä että kiinnostaako yhtään, sitten pakollista viestittelyä ja treffeillä näen kahdessa sekunnissa että okei, tuo ei ole se minun ihmiseni. Livenä kiinnostuminen on jotain ihan erilaista kun koko yhteys alkaa ujolla silmäpelillä eikä jossain väkisinväännetyllä profiililla.

Vierailija
30/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuntosali ei ole sinun juttusi. Se on ihan ok. Sali oli vain yksi esimerkki. Mikä on sellainen sinun juttusi jossa tapaa ihmisiä? Kirjakaupat? Taidenäyttelyt? Vapaaehtoistyö? 

Tässä iässä valikoima on pieni ja kaikilla on jonkinlaista painolastia menneisyydestä. Hyvä on miettiä mistä on valmis joustamaan ja mistä ei. Myös sitä olisi hyvä miettiä, että mistä odottaa toisen joustavan.

Moni poistuu sinkkumarkkinoilta nopeasti tai tottuu olemaan yksin eikä kaipaa vakavaa parisuhdetta. Neulaa saa etsiä heinäsuovasta ja tarvitaan paljon tuuria. Onnea etsintään.

Pakko huomauttaa, että kaikki menneisyys ei ole "painolastia". En edes itse ymmärrä, mitä tällä menneisyyden painolastilla oikein tarkoitetaan - on myös ihmisiä, joille menneisyys on lähinnä positiivista elämänkokemusta. Voi olla lapsia, jotka ovat vain elämänlaatua parantava asia, voi olla entisiä suhteita, joista on ihan hyvät muistot eikä mitään traumoja tai katkeruutta, voi olla elämän aikana tehtyjä ja koettuja asioita, jotka ovat lisänneet ymmärrystä itsestä ja lisänneet arvostusta elämää kohtaan. Voi olla myös asioita, joiden merkitys on matkan varrella muuttunut, kun elämänarvot ovat kirkastuneet ja se on tarkentunut, mikä oikeasti on itselle tärkeää. Elämän aikana voi karttua myös seesteisyys, sisäisen rauha, tyytyväisyys, kiitollisuus, syvempi ymmärrys.

Vierailija
31/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapankissa käy pe-la ihan normaaleja fiksuja vanhempia ihmisiä. Cellan baarin puolella 60-80 vuotiaita. Sivukirjastolla ikävuoteen 80v. Kalliossa on noita kansanpaikkoja, missä aika vanha ikäjakauma. 

Vierailija
32/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, ettei deittisovelluksia voi kokeilla? Ikäluokkasi ihmisistä vain osa on sinkkuja toisin kuin nuorena, joten kaikki baarissa olevat miehet eivät suinkaan ole etsimässä elämänkumppania. Lisäksi moni ei enää tuossa iässä jaksa juosta baareissa (kun ei jaksa nelikymppisetkään), eli moni kiva, fiksu ja ihana kumppaniehdokas ei vaan ole baareista löydettävissä.

Olen itse 47, enkä ensimmäisenä lähtisi etsimään suhdetta baarista. 

Minä en ainakaan jaksa sitä. Ensin pohdin profiilin äärellä että kiinnostaako yhtään, sitten pakollista viestittelyä ja treffeillä näen kahdessa sekunnissa että okei, tuo ei ole se minun ihmiseni. Livenä kiinnostuminen on jotain ihan erilaista kun koko yhteys alkaa ujolla silmäpelillä eikä jossain väkisinväännetyllä profiililla.

No ehkä ne deittisovellukset eivät ole sitten sinun juttusi. Mutta en itse ainakaan ole mitenkään erityisemmin pohtinut profiilien äärellä kiinnostusta, vaan olen todennut, että jos henkilön kanssa ei ole mitään yhteistä eikä hän vaikuta samanhenkiseltä, swaippaan vasemmalle. Itselläni kun ei silmäpeliä tule tuntemattomien kanssa, kun en kiinnostu pelkästä ulkonäöstä, niin minulle ehkä sopii paremmin joko livetutustumisen kautta kiinnostuminen (paikkana työpaikat, opiskelupaikat, harrastukset, muu vapaa-ajan vietto, jne) tai sitten ehkä jopa sovellukset, joissa ihmiset kirjoittavat itsestään. Ei sen väkinäistä tekstiä tarvitse olla.

Vierailija
33/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin saa seuraa keväisin ja kesäisin, kun Kallion/Vallilan/Sörnäisen terassit täynnä. Olut sen 5-8€ ja viinipullot alkaen 20€, tämä varmaan syy miksi koko Helsinki istuu Kallion terasseilla kesäisin. Konepajan panimoalueilla myös vanha ikäjakauma. 

Vierailija
34/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiskytjotain miehen näkökulma: 

Baareista minua ei löydä. Nuorempana kävin niissä tarpeekseni. Enää ei kiinnosta. 

Paras tapa tavata minut on erilaisten harrastusten parissa. Kuntosali on ehkä helpoin. Vaihda muutama tilanteeseen sopiva sana neutraalisti ja katso mitä käy. Salilla ja ryhmäliikuntatunneilla olenkin tutustunut moneen mukavaan naiseen vaikken olekaan ollut etsimässä seuraa.

Täytyy kuitenkin pitää mielessä se, että sali yms. ovat neutraaleita tiloja. Ystävällinen voi olla, mutta niissä ei voi lähestyä ihmisiä romanttisin aikein. Jos haluat kysyä sille kuuluisalle kahville ihmistä jonka olet tavannut salilla, niin täytyy järjestää niin, että törmäät tähän henkilöön salin ulkopuolella. Kaupungeissa tämä on vaikeaa.

Olen eri, mutta itselleni ainakin tämä olisi täysin mahdoton tapa etsiä seuraa. En kiinnostu ihmis

Okei. Kuntosali ei ole sinun(kaan) juttusi. Se oli vain yksi esimerkki. Mikä on sinulle sellainen harrastus tai paikka jossa tapaat ihmisiä?

Vierailija
35/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei tuon ikäluokan miehet käy baareissa, ellei ne ole alkoholisteja. Eli unohda. Fiksut miehet pyörii muualla.

Paitsi jos paikassa on elävää musiikkia. Tällaisena bändi-iltana paikalla on enemmistö niitä jotka tulivat kuuntelemaan musiikkia eivätkä litkimään kaljaa muiden syrjäytyneiden ryyppyremmissä.

Vierailija
36/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko huomauttaa, että kaikki menneisyys ei ole "painolastia". En edes itse ymmärrä, mitä tällä menneisyyden painolastilla oikein tarkoitetaan - on myös ihmisiä, joille menneisyys on lähinnä positiivista elämänkokemusta. Voi olla lapsia, jotka ovat vain elämänlaatua parantava asia, voi ol

Sinun positiiviset elämänkokemuksesi ovat painolastia sille uudelle ihmiselle joka niiden kanssa yrittää elää.

Vierailija
37/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin saa seuraa keväisin ja kesäisin, kun Kallion/Vallilan/Sörnäisen terassit täynnä. Olut sen 5-8€ ja viinipullot alkaen 20€, tämä varmaan syy miksi koko Helsinki istuu Kallion terasseilla kesäisin. Konepajan panimoalueilla myös vanha ikäjakauma. 

Kallion happy houre-terassit eivät vedä puolestaan ainoastaan alkoholisteja vaan nimenomaan syrjäytyneitä, persaukisia alkoholisteja joille tärkeintä on viinan hinta, ei sen tai anniskelupaikan/asiakaskunnan laatu.

En saanut ap:n viestistä sellaista vaikutelmaa että se olisi etsimässä vakituiseen parisuhteeseen miestä alkuunkaan näillä kriteereillä.

Vierailija
38/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei tuon ikäluokan miehet käy baareissa, ellei ne ole alkoholisteja. Eli unohda. Fiksut miehet pyörii muualla.

Voi haukotus tätä jankkausta. Joo, joskus kun käy ulkona, niin on alkoholisti.

Vierailija
39/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Kuntosali ei ole sinun(kaan) juttusi. Se oli vain yksi esimerkki. Mikä on sinulle sellainen harrastus tai paikka jossa tapaat ihmisiä?

Siis tapaan paljon ihmisiä ja myös löydän helposti seuraa - minulla on kulttuuriin liittyviä harrastuksia ja vapaaehtoistyö, joiden parissa tapaan jatkuvasti uusia ihmisiä, joista moni on vieläpä aika samanhenkisiä. Minulla ei olekaan ap:n kuvaamaa ongelmaa, ja olen kokenut myös deittisovellukset ihan ok vaihtoehdoiksi.

Vierailija
40/77 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun positiiviset elämänkokemuksesi ovat painolastia sille uudelle ihmiselle joka niiden kanssa yrittää elää.

Sitten hänen ei kannata yrittää elää kanssani ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan