Siis eikö kauppatieteiden opiskelijat voi opiskella myyntiä?
Ei ihme jos Suomessa ei ole vientiä, eikös myynti olisi se kaikkein tärkein vähintään sivuaineena? Olenko oikeassa, että nyt vasta ilmeisesti ihan ensimmäistä kertaa voi opiskella pääaineena sitä LUTissa, mutta missään muussa yliopistossa et voi valita sitä kandin tai maisterin sivuaineeksi?
Löytyy jopa markkinointia ja ties mitä johtamista, mutta ei myyntiä?!
Kommentit (62)
Kyllä KTM voi työskenellä myyjänä, mutta tällöin myyntituo on yleensä iso kokonaisuus ja maksaa joko satoja tuhansia tai miljoonia. Eikä tällöin palkkakaan ala kakkosella, kolmosella eikä nelosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteen maisterin ei ole tarkoitus toimia myyjänä.
Hahahah joo ei ihme, jos Suomessa vienti sakkaa, jos myynti ei ole kenenkään mielestä sen vertaa strategista toimintaa, että sitä kannattaisi maisteritasolla opiskella suunnittelemaan strategisesti ja johtamaan :D
Suomalainen edelleen ajattelee, että tehdään hyviä insinöörejä, ja kauppa käy sitten vähän kuin itsestään. Hyvää osaamista niin kaikki vaan ostaa! Myynti tarkoittaa suomalaiselle juntille sitä, että ollaan alepassa kassalla :D
Syyt vientiim on ns. pikkasen muualla. Ja tosiaan myynti itsessään ei ole riittävä pääaineeksi millään tasolla.
Myynnistä riittää pääaineeksi oikein hyvin, onhan LUTissa koko maksteritutkinto pelkkää myyntiä. Sinne ei mahdu edes sivuaineet. Mitä täällä horistaan.
Kaupan kassa on rahastaja, ei myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen johtamista kauppiksessa, ja haluaisin ehdottomasti myyntiä sivuaineeksi, mutta eipä ole tarjolla. Minä, josta pitäisi tulla myyntijohtaja, en saa kauppakorkeakoulusta tätä opetusta. Pidän tätä kyllä aivan älyttömänä :D
Markkinoinnin puolelta otat pari kurssia.
Kysyisin vielä jotta mitä sellaista tietoa vailla koet olevasi, jota yliopistossa voitaisiin sinulle kurssiin paketoida?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä KTM voi työskenellä myyjänä, mutta tällöin myyntituo on yleensä iso kokonaisuus ja maksaa joko satoja tuhansia tai miljoonia. Eikä tällöin palkkakaan ala kakkosella, kolmosella eikä nelosella.
Sitä vaan ei kutsuta myyjäksi. Siksi ei opintojakaan kutsuta myyntitutkinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni tosiaan ajattelee, että myyntityö tarkoittaa kassamyyntiä. Olen itse asiantuntijamyyjä, ja tienaan nyt noin 6k/kk. Ja urani on vasta alussa, ja kyllä, olen ihan myyjä. :D Tähtäimessä vain myynnilliset roolit tulevaisuuudessa ja sitä kohti opiskelen.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen johtamista kauppiksessa, ja haluaisin ehdottomasti myyntiä sivuaineeksi, mutta eipä ole tarjolla. Minä, josta pitäisi tulla myyntijohtaja, en saa kauppakorkeakoulusta tätä opetusta. Pidän tätä kyllä aivan älyttömänä :D
Siis konkreettisen tason myyntitaitoja vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin vielä jotta mitä sellaista tietoa vailla koet olevasi, jota yliopistossa voitaisiin sinulle kurssiin paketoida?
Jos meillä jo yksi yliopisto opettaa vain strategista myyntiä koko maisteritutkinnon verran, luulisi riittävän sivuainekokonaisuudeksi 25 op asiaa tuleville myyntijohtajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteen maisterin ei ole tarkoitus toimia myyjänä.
Hahahah joo ei ihme, jos Suomessa vienti sakkaa, jos myynti ei ole kenenkään mielestä sen vertaa strategista toimintaa, että sitä kannattaisi maisteritasolla opiskella suunnittelemaan strategisesti ja johtamaan :D
Suomalainen edelleen ajattelee, että tehdään hyviä insinöörejä, ja kauppa käy sitten vähän kuin itsestään. Hyvää osaamista niin kaikki vaan ostaa! Myynti tarkoittaa suomalaiselle juntille sitä, että ollaan alepassa kassalla :D
Syyt vientiim on ns. pikkasen muualla. Ja tosiaan myynti itsessään ei ole riittävä pääaineeksi millään tasolla.
Myynnistä riittää pääaineeksi oikein hyvin, onhan LUTissa koko maksteritutkinto pelkkä
Katohan. Sinne sitten ap myös, myyntiä piisaa.
Täällä on hauskoja kommentteja ihmisiltä, jotka eivät myyntiä ymmärrä. Sama ku minä sanoisi laskista opiskeleville, et turhaa - ota pari excel-kurssia ja näpyttele Alepan kassalla niitä numeroita. Laskista ei tarvita!
Juridiikkaa lukevat turhia, googlaa vähän lakia ni hyvin menee Nokian Yt:t ja yrityskaupat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä jo yksi yliopisto opettaa vain strategista myyntiä koko maisteritutkinnon verran, luulisi riittävän sivuainekokonaisuudeksi 25 op asiaa tuleville myyntijohtajille.
Niin, tämän vuoksi kehotin tsekkaamaan markkinoinnin puolen kursseja.
Kaikki muistavat tradenomin kun pitää haukkua jotain, yleensä ammattikorkeakoulua, mutta nyt kun se on vastaus, ei kuulu mitään. Liiketalouden tradenomeille kuuluu myyntiä kaikille ja voi ottaa ihan suuntautumisena. Olkaa hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muistavat tradenomin kun pitää haukkua jotain, yleensä ammattikorkeakoulua, mutta nyt kun se on vastaus, ei kuulu mitään. Liiketalouden tradenomeille kuuluu myyntiä kaikille ja voi ottaa ihan suuntautumisena. Olkaa hyvä.
Kauppislaisena nostan kyllä hattua, että ammattikorkeat ovat tässä niin paljon viisaampia. Selkeästi ketterämpiä kuin kaavoihin kangistuneet yliopistot, meillä ei vaan hyväksytä amk/yamk kursseja, muuten ottaisin todellakin sieltä sivuaineet!
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hauskoja kommentteja ihmisiltä, jotka eivät myyntiä ymmärrä. Sama ku minä sanoisi laskista opiskeleville, et turhaa - ota pari excel-kurssia ja näpyttele Alepan kassalla niitä numeroita. Laskista ei tarvita!
Juridiikkaa lukevat turhia, googlaa vähän lakia ni hyvin menee Nokian Yt:t ja yrityskaupat
Voisiko mitenkään olla niin, että kyseessä ei ole ns. erityisen hankala homma, ja kommentit siksi sen mukaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppislaisena nostan kyllä hattua, että ammattikorkeat ovat tässä niin paljon viisaampia. Selkeästi ketterämpiä kuin kaavoihin kangistuneet yliopistot, meillä ei vaan hyväksytä amk/yamk kursseja, muuten ottaisin todellakin sieltä sivuaineet!
Mitä jos ottaisit joka tapauksessa?
Ei, tuota ennen oli vain myynnin ammattitutkinto. Itselläni on se, eikä se eroa mitenkään muista amis-tason tutkinnoista, eli on hyvin pintapuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjät eivät tarvitse laajaa koulutusta. Ainoastaan kansainvälisessä kaupassa toimivat neuvottelijat tarvitsevat laajoja tietoja ja ymmärrystä kansainvälisen kaupan rakenteesta ja lainsäädännöstä. Toki kauppakorkean käyneitä voi löytyä k-marketin kassalta kuten kaikkien muidenkin korkeakoulujen opiskelijoita.
Tässä tuskin kukaan puhui myynnistä = kaupan kassamyyjä
Mites sitä myyntiä sit yliopistotasolla opetettais?
Säädetään opintoihin kuuluva palkaton myyntiharjoittelu osaksi koulutusta. Tämä on se perinteisin tapa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni tosiaan ajattelee, että myyntityö tarkoittaa kassamyyntiä. Olen itse asiantuntijamyyjä, ja tienaan nyt noin 6k/kk. Ja urani on vasta alussa, ja kyllä, olen ihan myyjä. :D Tähtäimessä vain myynnilliset roolit tulevaisuuudessa ja sitä kohti opiskelen.
Jep, miljardikauppoja tehdään "myymällä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko mitenkään olla niin, että kyseessä ei ole ns. erityisen hankala homma, ja kommentit siksi sen mukaisia?
Jos sinulle myynti ja uusien liiketoimintojen perustamisen myyntistrategiat ovat todella helppoa hommaa, uskon että rikastut aivan hurjasti. Kyllä se vetää kalpeaksi aika monen firman johtajat, jos näin on.