Vuokrani nousi kuussa 890€ -> 920€/kk ja samalla tuet väheni -220€/kk, mitä tehdä?.....
Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Onko todella pakko asua helsingiasä?
Niten minä muuten päästä itä keskus exresso hause!!! Minä tavata kaveri siellä kävellä moni ihana 14v suomalainen tiukka pilu!!!
Sinä paha rasisti mies!!! Allah antaa sinu iso kirous!!!
T. Ali
OIKEISTON KOK PS KRISTILLISET ja RKP varmaan auttavat. Ei kannata liittya AY liikkeseen vaikka vastapuoli niihin kuuluukin 100%. Joten selvia vain omillasi sill vaadit mit vasemmisto on sinulle saanut ja oikeisto vastustanut. Lue historiaa ja happee ja luovu kaikesta silla se on vasemmiston aikaan saanosta ja et koskkan niihin kajoa vaik maksatki veroo maiilman eniten.
Kyllähän tuohonkin aloitukseen oli vaihtoehto sisäön leivottuna. Muutat toiselle alueelle kämppään, mihin on varaa.
Jos siis lisätulojen hankkiminen ei onnistu tai kiinnosta. Tai sitten jäät siihen etkä maksa ja vuoden päästä olet saanut häädön ja kodittimana. Valintoja.
Jos olet nuori ja ihan kaunis, voit käyttää näitä avujasi... ;-)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sellainen henkilö täällä kävisi.
Täällä on vaan vanhoja äm mä, jotka ovat kärttyisiä vaikka mukamas kysytään alkossa paperit viisikymppisenä ja nuoria mallia poikia on jonoksi asti kosimassa.
Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin helposti tienaat seksillä rahaa
Muuta pois stadista ja hanki töitä
Kela-elättina työn tekeminen ei edes ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies.
Ap.
Ei huolta, olet hengissä pysynyt ja pärjännyt jo ainakin vuoden verran joten kyllä sinä pärjäät ja "ilahdutat" palstaa lähes päivittäisellä jankkaamisellasi vuosikausien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Öööö... Ja tietty töihin meno ei koskaan näissä ole mikäön optio...
Olen hakenut 12 000 työpaikkaan mutta kukaan ei palkkaa minua
ap
ÖÖÖHHÖÖÖHHHÖÖÖHHH leikkaukset ÖÖÖHHÖÖÖÖHHHÖÖÖÖHÖHHH en voi muuttaa ÖÖÖHHÖÖHÖHÖÖHÖHÖHÖÖHÖHÖHÖHH kuka autata ÖÖHÖHÖHÖÖHÖHÖÖÖÖHHHHHHHHHHHHH kohta varastan ruokaa ÖÖÖÖHHHHHHHÖHÖÖHÖHÖÖHÖHÖH en voi mennä ruoka-apuun ÖÖÖÖHÖHÖHÖÖHÖHÖHÖ diakoni ei auta ÖÖÖHHHHHHHHHHHHHHH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... Ja tietty töihin meno ei koskaan näissä ole mikäön optio...
Olen hakenut 12 000 työpaikkaan mutta kukaan ei palkkaa minua
Suomussalmella on auki maatalouslomittajan paikka lypsytilalla,hae sinne.
Olisit ollut minulla vuokralla. Tosin kuutioni ei ole Hesassa.
Vuokran noustessa 30 €/kk ja asumistuen leikkaantuessa 220 €/kk taloudellinen tilanteesi on muuttunut huomattavasti. Tästä syystä on tärkeää toimia nopeasti.
Vaihe 1: Selvitä taloudellinen tilanteesi
Laske tarkka muutos: Vuokran nousun (30 €) ja asumistuen vähenemisen (220 €) myötä kuukausittaiset menot kasvavat yhteensä 250 €.
Tarkista vuokrankorotuksen perusteet: Onko vuokrankorotuksesta maininta vuokrasopimuksessa? Hyvään vuokratapaan kuuluu, että vuokranantaja ilmoittaa korotuksesta kirjallisesti ja ajoissa. Jos korotus on kohtuuton tai sitä ei ole sovittu, voit ottaa yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan tai Vuokralaiset ry:hyn.
Vaihe 2: Ota yhteyttä vuokranantajaan ja Kelaan
Neuvottele vuokranantajan kanssa: Jos taloudellinen tilanne on haastava, ota heti yhteyttä vuokranantajaan ja pyydä neuvottelua maksujärjestelyistä. Keskustele tilanteestasi avoimesti, jotta vältytään maksuvaikeuksilta ja mahdollisilta häätöprosesseilta.
Ilmoita muutoksista Kelaan: Vuokran muutos vaikuttaa asumistukeen. Ilmoita vuokran muutos mahdollisimman pian Kelan OmaKelassa, jotta tuet päivitetään oikein. Etusivulta löydät linkin "Ilmoita muutoksista".
Vaihe 3: Arvioi asumiskustannuksia ja vaihtoehtoja
Etsi edullisempaa asuntoa: Jos talous ei kestä nykyisiä asumiskustannuksia, kannattaa aloittaa aktiivinen edullisemman asunnon etsintä. Tukien leikkaukset ovat saaneet monet etsimään edullisempia asuntoja.
Hyödynnä muut tukimahdollisuudet:
Perustoimeentulotuki: Kela voi myöntää perustoimeentulotukea kattamaan asumiskuluja, jos pienituloisuus on tilapäistä tai pitkäaikaista.
Sosiaalinen luotto: Jos tarvitset puskuria odottamattomiin kuluihin, voit hakea kunnan sosiaalista luottoa.
Velkaneuvonta: Jos tilanne on kriittinen, ota yhteyttä velkaneuvontaan. He auttavat sinua järjestämään talouttasi ja neuvottelemaan velkojien kanssa.
Vaihe 4: Toimi aktiivisesti tilanteen korjaamiseksi
Muuta elämäntapoja: Tarkastele kaikkia tulojasi ja menoja. Pienempikin säästö voi auttaa kuukausittaisen kuluerän tasoittamisessa.
Hae apua: Älä jää yksin vaikeuksien kanssa. Järjestöt, kuten Takuusäätiö ja Vuokralaiset ry, auttavat talous- ja asumisneuvonnassa. He voivat auttaa sinua tekemään suunnitelman ja neuvottelemaan velkojien kanssa.
Konalan jauhelihamies jankutus pois