Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin olisit kuollut ilman modernia lääketiedettä?

Vierailija
22.10.2025 |

Vai eläisitkö peräti vielä?

Minä olisin kuollut 27-vuotiaana ensimmäisen lapseni synnytyksessä.

Jos jostain syystä olisin siitä selvinnyt, olisin kuollut vuoden päästä verenmyrkytykseen. 

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykseen, samoin lapseni.

Vierailija
2/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti syntymäni jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta vetelee viimeisiään,nykyihmiset ei olisi pärjänneet 2000v. sitten.

Vierailija
4/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2021, nyt kun ajattelee elämää, niin ois kyllä ollut sopiva aika poistua täältä, eli perhanan moderni lääketiede.

Vierailija
5/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotiaana

Vierailija
6/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9- vuotiaana vatsakalvon tulehdukseen. Umppari puhkesi. Vuosi oli 1968.

Vierailija
7/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi vielä kuollut mutta varmaan muutaman vuoden sisään kuolemassa. Perus, syöpä. Kiitos seulonnat, kiitos lääketiede. 

Vierailija
8/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykseen olisin kuollut, alkoi lapsivuodekuume heti kun pääsin kotiin, tulehdus kohdussa kun oli jäänyt istukan kappaleita sinne. Olin viikon sairaalassa, lapsi olisi selvinnyt kumminkin ilman minua 

Vierailija
9/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä diabeteksen puhjettua. Ehkä olisin kärvistellyt sokeana ja jalattomana jonkin aikaa.

Vierailija
10/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen, tai itsemurhaan luultavasti, jos ei olisi mielialalääkkeitä. 

Vierailija
11/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä synnytykseen. Tai voi ollq että parikymppisenä virtsatietulehdukseen, joka ei enää kotikonsteilla hoitunut. Olisi levinnyt ilman antibiootteja.

Vierailija
12/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkarokkoon lapsena, synnytykseen kolmekymppisenä, keskenmenoon 35v. 

Vierailija
13/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisinko kuollut mutta varmaan jonkun pahan tulehduksen olisin saanut keskeytyneen keskenmenon seurauksena, jos mitään ei olisi tehty.

Vierailija
14/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1999, leukemiaan. Paljon olisi jäänyt näkemättä ja kokematta itsellä ja läheisillä. Olen kovasti arvostanut "jatkoaikaani" nyt 2000-luvulla! 

Vierailija
15/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa, synnyin suunnitellulla sektiolla koska äidin anatomia oli ahdas. Todennäköisesti ainakin toinen meistä olisi kuollut synnytykseen.

Jos olisin siitä selvinnyt niin voisin olla vielä elossa. Toki paha sanoa olisinko saanut jonkin kulkutaudin lapsena ilman rokotteita. Viisaudenhammas tulehtui aika pahasti, voi olla että sen olisi joku perheestä repinyt tongeilla irti ja kaikki olisi ihan hyvin, tai sitten tulehdus olisi levinnyt.

Vierailija
16/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi vielä kuollut mutta varmaan muutaman vuoden sisään kuolemassa. Perus, syöpä. Kiitos seulonnat, kiitos lääketiede. 

Ei voi tietää. Ehkä et olisi saanut syöpää laisinkaan aikoina ennen modernia lääketiedettä.

Vierailija
17/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvana ekan kerran ja monta kertaa varmaan sen jälkeen.

Taipumusta virtsatieinfektioihin, joten ilman antibiooteja olisivat todennäköisesti menneet munuaisiin ja vieneet hengen.

Vierailija
18/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma miten pian, mutta puhutaan ehkä viikoista tai kuukausista 1-tyypin diabetesdiagnoosin jälkeen. Ensin olisin mennyt koomaan ja siitä sitten kuollut.

Vierailija
19/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisenä diabeteksen puhjettua. Ehkä olisin kärvistellyt sokeana ja jalattomana jonkin aikaa.

Ei olisi entisaikoina päässyt välttämättä puhkeamaan koko 'tauti'.

Vierailija
20/72 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 3-vuotiaana. Mulla oli keuhkoputkentulehdus ja siihen antibiootti. Hengitys vaikeutui ja huulet sinersi jo. Äiti vei mut taksilla kotona vastaanottoa pitävän lääkärin luokse joka pisti mulle jonkun pistoksen. Alkoi henki kulkea. 

Jos en olisi tuohon kuollut, niin sitten olisin kuollut syöpään joka mulla todettiin 20-vuotiaana.