Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi YouTuberin tai bloggaajan ammatti herättää monessa vihanväristyksiä?

Vierailija
26.10.2025 |

Lukiessani tätä palstaa tuntuu, että todella moni mainitsee nämä ammatit inhoamanaan. Mikä on vikana vaikkapa matkabloggaajan tai ruokabloggaajan ammatissa? He saavat valita omat työaikansa, tehdä töitä omilla ehdoillaan, ja palkkakin voi olla hyvä, jos osaa luoda kiinnostavaa sisältöä. Onko tässä pohjimmiltaan kyse kateudesta, kun toiset saavat tehdä sellaista työtä, josta nauttivat?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ollut tapana teeskennellä eli 👩huoraa kutsutaan siksi mikä hän on. 

Vierailija
22/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyödyllistä esim venäläinen Natalia Tolmatšova on tehnyt?

En tiedä kuka hän on.. mitä hyödyllistä sä teet?

Ohis tekee ruokaa työkseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselin juuri tätä videoita YouTubesta ja oli erittäin mielenkiintoinen. 

Vierailija
24/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden työ on kuvata työtä jota ei ole vähän niin kuin olemassa. Eli joku vaikuttaja menee rannalle ja kuvaa siitä videon tai ottaa kuvan.

En näitä kirjaimellisesti tyhjänpäiväisiä vaikuttajia arvosta mutta niitä jotka tarjoavat sisältöä muullakin tavalla kuin Olen kaunis/komea ja kävin ulkomailla niin näen heidät edes jossain valossa

Onko valokuvaaja, joka kuvaa kuvan tai videon jollekin lehdelle tai tv-kanavalle myös turha? Itse ainakin näen asian niin, että jos joku tulee iloiseksi siitä, että saa katsella noita kuvia, niin se työ ei ole turha. Mitäpä jos se kuva inspiroi vaikka jotakuta matkustamaan uuteen paikkaan lomalla? Tai mitä jos se bloggaaja onkin ympäristöbloggaaja ja levittää samalla tietoisuutta siitä, kuinka paljon muovia heitetään mereen?

Sitä varten on mediat. Sivistyneet ihmiset ovat lukeneet nuo asiat mediasta eikä nuo sometyrkyt todellakaan ole asioita tutkineet ennen tuon tIeToIsuUDeN levittämistä. 

Vierailija
25/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole ollut tapana teeskennellä eli 👩huoraa kutsutaan siksi mikä hän on. 

Kyllähän mikä tahansa työpaikka on itsensä myymistä pomolle.

Vierailija
26/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus siitä että pitää tehdä "oikeata työtä" eli jotain ruumiillista, kuten itsekin on koko ikänsä töitä paiskineet

Nämä "oikean työn" hokijat eivät useinkaan itse kykenisi suoriutumaan niistä fitnessrutiineista tai vaativista vaelluksista, joita tubettajat tekee. Ei kunto, osaaminen tai itsehillintä. 

Sitten kiukutellaan kun joku toinen pystyy ja jaksaa.

Vierailija
27/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomat tyrkyt esittävät asiantuntijoita toisille kouluttamattomille. 

Vierailija
28/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin vihataan laulajia jotka ovat maineessa vain ulkonäkönsä takia tai näyttelijöitä jotka ovat vain himoittava ruumis ilman näyttelijäntaitoja. 

Vierailija
29/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne siis saa rahaa?

Vierailija
30/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatus siitä että pitää tehdä "oikeata työtä" eli jotain ruumiillista, kuten itsekin on koko ikänsä töitä paiskineet

Nämä "oikean työn" hokijat eivät useinkaan itse kykenisi suoriutumaan niistä fitnessrutiineista tai vaativista vaelluksista, joita tubettajat tekee. Ei kunto, osaaminen tai itsehillintä. 

Sitten kiukutellaan kun joku toinen pystyy ja jaksaa.

Vierailija
31/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaajien elämä leimataan yleensä epäaidoksi ja feikiksi, ja oikeutetaan sillä oma viha. Aika hassu juttu vihata sitä, että joku toinen elää elämäänsä eri lailla kuin itse tekee. Ei se silti tarkoita että se elämä olisi feikkiä.

Vierailija
32/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona katselukertaa:

Tarvitaanko muita syitä??

Vierailija
33/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kateus voittaa tunnetusti kiimankin.

Vierailija
34/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska esim Persujen nousu hallitukseen on niiden ansiota. 

Vierailija
35/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti🤣

Vierailija
36/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bloggaajien elämä leimataan yleensä epäaidoksi ja feikiksi, ja oikeutetaan sillä oma viha. Aika hassu juttu vihata sitä, että joku toinen elää elämäänsä eri lailla kuin itse tekee. Ei se silti tarkoita että se elämä olisi feikkiä.

Siinä samalla mainostaa krääsää.

Vierailija
37/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 miljardia katselukertaa. Ja ihmiskunnan älykkyys todistetusti laskee päivä päivältä. 

Vierailija
38/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joillekin on käsittämätöntä, että joku voi elättää itsensä tuollaisella.

On syntynyt väärä käsitys, koska suurin osa videobloggaajista tai tubettajista ei elätä itseään vaan se on harrastus.

Vierailija
39/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajjumala että kouluttamattomat naiset voivat olla typeriä. 

Vierailija
40/58 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden työ on kuvata työtä jota ei ole vähän niin kuin olemassa. Eli joku vaikuttaja menee rannalle ja kuvaa siitä videon tai ottaa kuvan.

En näitä kirjaimellisesti tyhjänpäiväisiä vaikuttajia arvosta mutta niitä jotka tarjoavat sisältöä muullakin tavalla kuin Olen kaunis/komea ja kävin ulkomailla niin näen heidät edes jossain valossa

Onko valokuvaaja, joka kuvaa kuvan tai videon jollekin lehdelle tai tv-kanavalle myös turha? Itse ainakin näen asian niin, että jos joku tulee iloiseksi siitä, että saa katsella noita kuvia, niin se työ ei ole turha. Mitäpä jos se kuva inspiroi vaikka jotakuta matkustamaan uuteen paikkaan lomalla? Tai mitä jos se bloggaaja onkin ympäristöbloggaaja ja levittää samalla tietoisuutta siitä, kuinka paljon muovia heitetään mereen?

Sitä varten on mediat. Sivistyneet ihmiset ovat lukeneet nuo asiat mediasta eikä nuo sometyrkyt todellakaan ole asioita tutkineet ennen tuon tIeToIsuUDeN levittämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi