Miksi YouTuberin tai bloggaajan ammatti herättää monessa vihanväristyksiä?
Lukiessani tätä palstaa tuntuu, että todella moni mainitsee nämä ammatit inhoamanaan. Mikä on vikana vaikkapa matkabloggaajan tai ruokabloggaajan ammatissa? He saavat valita omat työaikansa, tehdä töitä omilla ehdoillaan, ja palkkakin voi olla hyvä, jos osaa luoda kiinnostavaa sisältöä. Onko tässä pohjimmiltaan kyse kateudesta, kun toiset saavat tehdä sellaista työtä, josta nauttivat?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyödyllistä esim venäläinen Natalia Tolmatšova on tehnyt?
En tiedä kuka hän on.. mitä hyödyllistä sä teet?
Ohis tekee ruokaa työkseen
Itse katselin juuri tätä videoita YouTubesta ja oli erittäin mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden työ on kuvata työtä jota ei ole vähän niin kuin olemassa. Eli joku vaikuttaja menee rannalle ja kuvaa siitä videon tai ottaa kuvan.
En näitä kirjaimellisesti tyhjänpäiväisiä vaikuttajia arvosta mutta niitä jotka tarjoavat sisältöä muullakin tavalla kuin Olen kaunis/komea ja kävin ulkomailla niin näen heidät edes jossain valossa
Onko valokuvaaja, joka kuvaa kuvan tai videon jollekin lehdelle tai tv-kanavalle myös turha? Itse ainakin näen asian niin, että jos joku tulee iloiseksi siitä, että saa katsella noita kuvia, niin se työ ei ole turha. Mitäpä jos se kuva inspiroi vaikka jotakuta matkustamaan uuteen paikkaan lomalla? Tai mitä jos se bloggaaja onkin ympäristöbloggaaja ja levittää samalla tietoisuutta siitä, kuinka paljon muovia heitetään mereen?
Sitä varten on mediat. Sivistyneet ihmiset ovat lukeneet nuo asiat mediasta eikä nuo sometyrkyt todellakaan ole asioita tutkineet ennen tuon tIeToIsuUDeN levittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole ollut tapana teeskennellä eli 👩huoraa kutsutaan siksi mikä hän on.
Kyllähän mikä tahansa työpaikka on itsensä myymistä pomolle.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus siitä että pitää tehdä "oikeata työtä" eli jotain ruumiillista, kuten itsekin on koko ikänsä töitä paiskineet
Nämä "oikean työn" hokijat eivät useinkaan itse kykenisi suoriutumaan niistä fitnessrutiineista tai vaativista vaelluksista, joita tubettajat tekee. Ei kunto, osaaminen tai itsehillintä.
Sitten kiukutellaan kun joku toinen pystyy ja jaksaa.
Kouluttamattomat tyrkyt esittävät asiantuntijoita toisille kouluttamattomille.
Samasta syystä kuin vihataan laulajia jotka ovat maineessa vain ulkonäkönsä takia tai näyttelijöitä jotka ovat vain himoittava ruumis ilman näyttelijäntaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatus siitä että pitää tehdä "oikeata työtä" eli jotain ruumiillista, kuten itsekin on koko ikänsä töitä paiskineet
Nämä "oikean työn" hokijat eivät useinkaan itse kykenisi suoriutumaan niistä fitnessrutiineista tai vaativista vaelluksista, joita tubettajat tekee. Ei kunto, osaaminen tai itsehillintä.
Sitten kiukutellaan kun joku toinen pystyy ja jaksaa.
Bloggaajien elämä leimataan yleensä epäaidoksi ja feikiksi, ja oikeutetaan sillä oma viha. Aika hassu juttu vihata sitä, että joku toinen elää elämäänsä eri lailla kuin itse tekee. Ei se silti tarkoita että se elämä olisi feikkiä.
Miljoona katselukertaa:
Tarvitaanko muita syitä??
Suomessa kateus voittaa tunnetusti kiimankin.
Koska esim Persujen nousu hallitukseen on niiden ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Bloggaajien elämä leimataan yleensä epäaidoksi ja feikiksi, ja oikeutetaan sillä oma viha. Aika hassu juttu vihata sitä, että joku toinen elää elämäänsä eri lailla kuin itse tekee. Ei se silti tarkoita että se elämä olisi feikkiä.
Siinä samalla mainostaa krääsää.
16 miljardia katselukertaa. Ja ihmiskunnan älykkyys todistetusti laskee päivä päivältä.
Koska joillekin on käsittämätöntä, että joku voi elättää itsensä tuollaisella.
On syntynyt väärä käsitys, koska suurin osa videobloggaajista tai tubettajista ei elätä itseään vaan se on harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Herrajjumala että kouluttamattomat naiset voivat olla typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden työ on kuvata työtä jota ei ole vähän niin kuin olemassa. Eli joku vaikuttaja menee rannalle ja kuvaa siitä videon tai ottaa kuvan.
En näitä kirjaimellisesti tyhjänpäiväisiä vaikuttajia arvosta mutta niitä jotka tarjoavat sisältöä muullakin tavalla kuin Olen kaunis/komea ja kävin ulkomailla niin näen heidät edes jossain valossa
Onko valokuvaaja, joka kuvaa kuvan tai videon jollekin lehdelle tai tv-kanavalle myös turha? Itse ainakin näen asian niin, että jos joku tulee iloiseksi siitä, että saa katsella noita kuvia, niin se työ ei ole turha. Mitäpä jos se kuva inspiroi vaikka jotakuta matkustamaan uuteen paikkaan lomalla? Tai mitä jos se bloggaaja onkin ympäristöbloggaaja ja levittää samalla tietoisuutta siitä, kuinka paljon muovia heitetään mereen?
Sitä varten on mediat. Sivistyneet ihmiset ovat lukeneet nuo asiat mediasta eikä nuo sometyrkyt todellakaan ole asioita tutkineet ennen tuon tIeToIsuUDeN levittämistä.
Suomessa ei ole ollut tapana teeskennellä eli 👩huoraa kutsutaan siksi mikä hän on.