Ihanaa, että kohta on joulu
Rakastan joulua, kertokaa teidänkin mielipiteitä joulusta.
Kommentit (53)
Lokakuu on taas, lokakuu on taas kattila täynnä puuroo.
Olen jo syönyt likööri konvehteja. Slurps
Odotan joulua ja odotan joulun odottamista! Jouluvalmistelut, joulun tunnelmointi, suunnittelu ja adventtiaika on ihanaa. Olen jo kuukauden ajan kerännyt elokuvia ja kirjoja joissa vietetään joulua; katselen ja luen niitä marraskuussa. Olen myös laatinut listaa leivonnaisista joita joulun alla leivon sekä suunnitellut millaiset koristeet hankin (en mitään liiallista).
Kaiken tämän aineellisen joulutunnelmoinnin ihanuus perustuu minulla joulun merkityksen eli Jeesuksen syntymäjuhlan varaan. Ilman jouluevankeliumin sanomaa kaikki lässähtäisi enkä tekisi mitään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tänä vuonna on eka joulu, ettei ole mitään odotettavaa.
Ei kutsuta minnekään, eikä tule vieraita.
Kai nyt on se aika elämässä, kun pitää alkaa mennä hotelleihin jouluksi, niin on jotain elämää ja tunnelmaa ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on eka joulu, ettei ole mitään odotettavaa.
Ei kutsuta minnekään, eikä tule vieraita.
Kai nyt on se aika elämässä, kun pitää alkaa mennä hotelleihin jouluksi, niin on jotain elämää ja tunnelmaa ympärillä.
Onkohan Haikon kartanossa Joulua?
Ihanaa, ylimääräisistä pyhistä tulee rahaa!
Lapsena äiti ja isä osti aina viinaa 10 pulloa jouluksi ja ryyppäsivät viikon putkeen. EI ollut joulua, ei kuusta ei jouluruokaa eikä lahjoja. Veljen kanssa kerran jouluyönä mentiin ja murtauduttiin kauppaan kaupan takaovesta sisään ja vietiin sieltä ruokaa ja kassalipas jossa oli 8000 markkaa. Se oli pikku kyläkauppa jonka takaovesta mentiin sisään sorkkaraudalla se oli aika helppoa mielestäni. Äitini ja isäni oli jossain ryyppäämässä. Joulun jälkeen mentiin niillä rahoilla ostamaan meille vaatteita ja esimerkiksi kengät. Muistan kun äiti kysyi joskus mistä sait kengät niin sanoin että eno osti joululahjaksi. Ostettiin ruokaa niillä ryöstö rahoilla veljeni kanssa pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ap lokakuu nyt. Tässä on kuule pitkä syksy ennen joulua
Kuule muutama viikko ja sitten kinkkua ja sekametelisoppaa masuun.
9 viikkoa.
Meilläkin odotetaan kovasti joulua ja parasta joulussa on kiireetön yhdessäolo ja hyvä ruoka. Joulun odotus on ihanaa! Valitsen huolella viinejä joulupöytään, suunnittelen mitä kaloja tekisi tänä vuonna, millainen kinkun kastike, mikä jälkiruoka jne. Laatikot ja kinkut on niin hyviä, joulusuklaat, jouluoluet, joulukahvit ja kaikki. On ihanaa laittaa koristeita, valoja, tehdä palapeliä joulun pyhinä. Käydä illalla kävelyllä hautausmaalla kynttilöiden valossa. Aito kuusi tuoksuu ja tuo tunnelmaa. Mitäs vielä, siinä nyt ainakin mulle tärkeitä asioita joulussa. <3
Vierailija kirjoitti:
Jotkut täällä joka vuosi valittaa marraskuusta ja sen ankeudesta. Mutta marraskuu kestää vain 4 viikkoa ja 2 päivää. Onko se muka oikeasti ylivoimainen aika kestettäväksi...? 😁 Joskus voisi vähän suhteuttaa niitä omia ankeuden aiheitaan.
Juuri niin! Sitä paitsi minulla on marraskuussa synttärit. Rakastan tätä aikaa vuodesta, oma juhlapäivä ja joulun lähestyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulun aika on ihanaa
Kyllä, mutta ei lokakuussa.
Mutta just pimeässä ja ankeassa, sateisessa loka- marraskuussa on kivaa alkaa miettimään joulun esivalmistelua, tunnelmallisuuttaa, valoja, suunitella, miltä koti voisi täällä talvella ja jouluna näyttää. Suunnitella, mitä valmistellaa, mitä ostaa, missä järjestyksessä. Varata valoja, kynttilöitä, kippoja, värillisiä ja lämminsävyisiä. Tämä ajattelu saa ajatukset paljon paremmalle tuulelle kun mitä ulkona näyttää. Ma luulen, että just siitä syystä ihmiset alkavat syyspimeässä mielet virkeänä iloisin mielin ajattelemaan kaikkea hyvää, kaunista, lämminhenkistä. Se autta jaksamaan, autta pysymään pirteänä, hyväntuulisrnä. Sillä omn psykoloogisesti hyvä vaikutus. Ja monet ovat sen jo hoksannut. Syyspimeässä on niin kiva huomata ulkona koristevaloja. Kaikki se auttaa yli pimeän kauden.
Ilman joulu olisi talven pitkä pimeys masentava. Joulu on ihmeellisintä aikaa vuodesta!