Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhuksien omakotitalon tyhjentäminen.

Vierailija
26.10.2025 |

Järkyttävä urakka. Tavaraa 60 vuoden ajalta. Myös arvokasta ja käyttökelpoista tavaraa, mutta omatkin kaapit täynnä. 

Ja talon omistajan mielestä monet tavarat on käyttökelpoista, vaikka joutaa esim. naarmuiset ja rasvapinttyneet muoviastiat suoraan roskikseen. Ja yksiöön veisi mielellään kaikki mahdolliset astiat, vaatteet ja tavarat mitä on aina käyttänyt.

Ei mulla muuta, kunhan puran omaa turhautumista asian suhteen. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talojen tyhjentäjiä löytyy kyllä ihan ilmaiseksi.  Soitat vaan niihin ketkä tyhjentää kuolinpesät, ei siihen ruumistavtarvitse esittää.  Että turhaan ruikutat.

Ongelmana on se, että vanhukset ovat hukanneet/piilottaneet rojujen sekaan luottamuksellisia papereita, jotka pitää ottaa talteen, joskus jopa rahaa. 

Dementikoille tyypillistä että kaikki pitää piilottaa ja sitten unohtavat missä ne on ja kohta höpötetään rosvojen käyneen.

Vierailija
22/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radiossa sanottiin kokemuksella että 1 lava sekajätettä maksaa kuljetettuna tonnin. Tuhat euroa.

Asukas saisi maksaa kuskaukset itse ennen ulosmuuttoa. Siinä ei kiukuttelua tartte kuunnella tai tunteita säästellä. Omaiset kantaa roskalavalle ilmaiseksi ja vanhus maksaa esim 10000 euron kulut. Ai ei maksa? Pakota.

No se asukashan on yleensä jo kuollut ja kuolinpesä on saanut sen KAIKKI rahat. Ottakoon siitä roskalavankin hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvapinttymät on helppo pestä pois.

Ei muoviastioista; se pinta jää tahmaiseksi, yritit mitä tahansa.

Vierailija
24/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kuukausi kun tyhjensin äitini taloa. Sillä oli paljon tavaraa. Talo piti remontoida koska perin sen joten tavaraa meni minun asunnon varastoon ja veljeni varastoon. Myin paljon tavaroita myös. Nykyään asun äitini talossa. Kannattaa antaa jonkun asiantuntijan katsoa vaikka vanhoja huonekaluja. Äidilläni oli 80 vuotta vanhoja huonekaluja ja ne oli arvokkaita. Yksi vanha sohva oli 5000 euron arvoinen. Siinä oli vaan se kangas päällinen huono. Myin sen yhdelle naiselle joka teki siihen uudenkangas päällisen.

Vierailija
25/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai olla vanhempien eikä vanhuksien, vai kyylääkö ap itselleen sopivaa keikkaa, niitäkin on. 

Vierailija
26/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvapinttymät on helppo pestä pois.

Ei muoviastioista; se pinta jää tahmaiseksi, yritit mitä tahansa.

Vanhoista muovikipoista irtoaa niin paljon ftalaatteja, etten suosittele missään nimessä elintarvikekäyttöön. 

Vierailija
27/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talojen tyhjentäjiä löytyy kyllä ihan ilmaiseksi.  Soitat vaan niihin ketkä tyhjentää kuolinpesät, ei siihen ruumistavtarvitse esittää.  Että turhaan ruikutat.

SIis oikeasti ei löydy ilmaiseksi. 

Niitä hakijoita kyllä löytyy ilmaiseksi MUTTA silloin ehtona on että perikunta ei ole ensin käynyt keräämässä iittalaa ja kaj frankkia pois kuorman päältä. Jos jäljellä on enää kirjakerhokirjat, koriste-esineet ja vaatteet ja arvottomat huonekalut, niin ei niitä kukaan ilmaiseksi kaatopaikalle vie.

No mistäs ne tyhjääjät tietävät mitä talossa on alun perin ollut. Totta kai otetaan arvoesineet talteen ja romut ovat sitten erikseen. Hyväkuntoinen romukin on jonkun aarre. 

Vierailija
28/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni kuukausi kun tyhjensin äitini taloa. Sillä oli paljon tavaraa. Talo piti remontoida koska perin sen joten tavaraa meni minun asunnon varastoon ja veljeni varastoon. Myin paljon tavaroita myös. Nykyään asun äitini talossa. Kannattaa antaa jonkun asiantuntijan katsoa vaikka vanhoja huonekaluja. Äidilläni oli 80 vuotta vanhoja huonekaluja ja ne oli arvokkaita. Yksi vanha sohva oli 5000 euron arvoinen. Siinä oli vaan se kangas päällinen huono. Myin sen yhdelle naiselle joka teki siihen uudenkangas päällisen.

Monien vanhojen huonekalujen rungot ovat paljon, paljon parempaa ja kestävämpää puuta kuin nykyajan sesonkihuonekalut. Me annoimme entisöidä perintönojatuolit ja entisöijä kehui 1990-luvun alussa tehtyjä tuoleja. Tietenkin se entisöinti maksoi, mutta tulos on hyvä kun tuolit ovat vieläkin paremmassa ryhdissä kuin niitä 15 vuotta myöhemmin uutena huonekaluliikkeestä ostettu sohva, jonka kyynärnojasta meni teinin kyynärpää elokuvaa katsoessa läpi. Hän ei siis edes riehunut. Hän sattui varaamaan kyynärpäätä käsinojaan koko painollaan ja kyynärnoja meni rikki.

Vierailija
29/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se, että vanhukset ovat hukanneet/piilottaneet rojujen sekaan luottamuksellisia papereita, jotka pitää ottaa talteen, joskus jopa rahaa. 

Miksi tuo on ongelma? Jos et halua käydä läpi läheisesi jäämistöä, niin miksi ihmeessä jotkut luottamukselliset paperit sinua kiinnostaisi? Kyllä se talontyhjentäjä osaa ottaa rahat sieltä itselleen, ei siitä ole huolta ja sinullehan se talo on täynnä rojuja.

Vierailija
30/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on kaikkea säästettynä koko elämältä. Ja haalii viikottain lisää kun eläkkeellä on aikaa. Vatsaa vääntää välillä kun tiedän että jää lähinnä minulle tyhjäys. On kolme taloa. Ja joku yht 400m2 ulkorakennus tilaa melkolailla täynnä. 

Itse asutaan hänen lapsuuden kodissaan joka oli muuttaessa täynnä. Oli 8 sohvaa jne

Nauraa vaan kun kysyy että mihin tarvitsee kymmenen sohvapöytää tai kolmannet kangaspuut.

Mies on samanlainen ja minun mieheni. Pistän kirppiksen pystyyn kun kaikista aika jättää. On ainakin  virikettä vanhoille päiville.

Mulla sama tilanne. Nyt alkaa oma mies ottaa raskaasti nuppiin, kun romua kerää koko ajan. Vanhojen sukulaisten romuja, kun heidän asumuksia on jouduttu tyhjentämään. Säälin niin omia lapsia ettei laitaa. Olen heillekin puhunut, mutta sanovat vain, että anna olla. Hirveä stressi pukkaa päälle.👵😨

Vierailija
31/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radiossa sanottiin kokemuksella että 1 lava sekajätettä maksaa kuljetettuna tonnin. Tuhat euroa.

Asukas saisi maksaa kuskaukset itse ennen ulosmuuttoa. Siinä ei kiukuttelua tartte kuunnella tai tunteita säästellä. Omaiset kantaa roskalavalle ilmaiseksi ja vanhus maksaa esim 10000 euron kulut. Ai ei maksa? Pakota.

No se asukashan on yleensä jo kuollut ja kuolinpesä on saanut sen KAIKKI rahat. Ottakoon siitä roskalavankin hinnan.

Meillä tehtiin remonttia ja vietiin remppajätettä kaatopaikalle eikä maksettu kuin muutama satanen. Tuo yksi lava tarkoittaa vähintään 10 kuutiota tavaraa, yleensä yli 30 ja siihen mahtuu todella paljon jätettä. 

Vierailija
32/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ostelee kaikkea halpaa romua, tulee olemaan mukavaa siivota nurkkia sitten joskus. Äitini sentään hamstraa vain jotain syömisiä 3 pakastimeen jotka on helppo joko syödä tai sitten heittää bioroskiin ja pakastimiin ei määräänsä enempää mahdu, eikä ole sentään hankkimassa lisää pakastimia.

Vierailija
33/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat valokuvat kiinnostavat esimerkiksi paikallismuseoita ja Museovirastoa. Niitä ei kannata missään nimessä hävittää!

Vierailija
34/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjensin siskojen kanssa vanhempien maalaistalon ja kaikki mitä ei tarvittu, kannettiin pellolle ja poltettiin...illan pimeydessä. Paljo meni myös ns.kaatopaikalle( kierrätyspisteisiin) romua ym.

Vierailija
35/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina voi odotella kuolemaa ja myydä sitten kuolinpesiä tyhjentävälle firmalle, vievät myös kaatopaikka tavarat pois 

Vierailija
36/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa elää elämänsä haluamallaan tavalla eikä tarvitse ajatella, että minusta on niin paljon vaivaa, että jätänpä elämän elämättä. Vanhus ei saisi ostaa vaatteita, ei vuodevaatteita, vanhuksella ei saisi olla muistoja eikä matkalaukullista enempää irtainta omaisuutta, osakkeita ja rahastosäästöjä sen sijaan pitää olla runsaasti.

Minä en vähääkään välitä siitä, mitä perinkunta tekee, kun olen kuollut, mutta elämäni loppuun asti minä ihan itse päätän omaisuudestani. Kuoltuani kaiken voi viedä kaatopaikalle, sinnehän nyt viedään suurten ikäluokkien kodit ja 30 vuoden kuluttua ihmetellään, miksi heistä ei jäänyt seuraaville polville mitään muistoja, miten kaikki haluttiin hävittää, ettei vain olisi vaivaa.

Vierailija
37/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aina voi odotella kuolemaa ja myydä sitten kuolinpesiä tyhjentävälle firmalle, vievät myös kaatopaikka tavarat pois 

Niin näilläkös oli ne ehdot että älkää vaan perilliset niitä aarteita viekö sitten pois vaan jättäkää meille että teemme paljon rahaa jäämistöllä, vanhuksen taloon meneminen kielletty.

Vierailija
38/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin näilläkös oli ne ehdot että älkää vaan perilliset niitä aarteita viekö sitten pois vaan jättäkää meille että teemme paljon rahaa jäämistöllä, vanhuksen taloon meneminen kielletty.

Sinä voit itse valita: teetkö työt ja märiset työläyttä vai myytkö kaiken ja saat rahaa. Valitettavasti näissä harvemmin on sitä vaihtoehtoa, että saisit ensin siivota ja ottaa kaiken arvokkaan (siis tehdä sen, mistä nyt valitetaan, että tavaraa on paljon ja kaikki pitää käydä läpi) ja sitten joku kävisi mättämässä loput kuormalavalle ja maksaisi jätemaksut puolestasi.

Vierailija
39/39 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo on ongelma? Jos et halua käydä läpi läheisesi jäämistöä, niin miksi ihmeessä jotkut luottamukselliset paperit sinua kiinnostaisi? Kyllä se talontyhjentäjä osaa ottaa rahat sieltä itselleen, ei siitä ole huolta ja sinullehan se talo on täynnä rojuja.

Siksi kiinnostaa, kun niitä tarvitaan perunkirjoituksessa.

Oletko itse rojujen kerääjä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme