Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko muuttaa, kun nykyiseen asuntoon tulee jatkossa vesilasku kulutuksen mukaaan

Vierailija
26.10.2025 |

En todellakaan ala pidentämään mitään hiustenpesuvälejä tai jättämään suihkukertoja välistä.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoon Asunnoilla (Espoon kaupungin vuokra-asunnot) on monia 2020-luvulla rakennettuja taloja, joissa ei ole vesimittarilaskutus käytössä vaan vesi kuuluu vuokraan.

Huoneistokohtaiset vesimittarit tulivat pakollisiksi uudisrakennuksissa 23.11.2020 jälkeen  haetuissa rakennusluvissa ja vesijohtoremontin myötä vanhoissakin taloissa 2013.

Mitä te vollotatte, läträäjät? Hyvä vain, että se maksaa joka läträäkin. Ei vaadi ihmeitä laittaa tulppa kiinni tiskatessa ja vaihtaa vessanpytty, pyykki- ja tiskikone vähemmän vettä kuluttavaan silloin kun ne uusitaan.

Mittareiden lakisääteinen olemassaolo EI edelleenkään tarkoita, että laskutus menisi automaattisesti mittareiden mukaan! Se on asia, josta joka taloyhtiö edelleen ihan itse päättää.

Vierailija
122/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittarin mukaan laskutus on juuri se reilu tapa. Jos haluaa lutrata maksaa siittä.

Monella on lemmikeitä, mitkä vie vettä, kun niitä pestään tai on akvaario.

Ja osalla käy yövieraita tai äiti pesee muualla asuvan lapsensa pyykkejä, kun lapsella ei pesukonetta.

Joo, meilläkin on viisi kissaa. Ollut jo kymmenen vuotta. Tänä aikana olen kuluttanut elukoiden pesuun ehkä litran. Eli kerran oli tassut mullassa, ne sitten pesin. (Ja sen jälkeen omat veriset käteni 😑)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida kiinteitä maksuja juuri olla. 

Vaikka kuinka paljon! Enemmän kuin mittareita.

t. Kiinteistösihteeri

Vierailija
124/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siirryttiin huoneistokohtaisen kulutuksen laskuttamiseen? Onko Suomella mennyt paremmin ennen kuin sellaista ei tarvinnut, vettä sai käyttää mielin määrin, oli mm. ammeita? Eikö Suomessa ole vettä käytettäväksi enää mielin määrin, minne kaikki tuhannet järvet ovat kadonneet? Eikö hygienia enää olekaan ykkössijalla?

Niin ja ihan täällä Suomessa kuumia lähteitä niin ei tarvitse kalliilla energialla vettä lämmittää.

Vierailija
125/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen eniten, miten kulutuksessa voi olla niin paljon eroa eri taloyhtiöissä. Mulla toisessa talossa (neliö) kulutus ei ollut puoltakaan siitä mitä se oli toisessa yhtiössä (yksiö!), vaikka kävin suihkussa ja pesin pyykkiä samalla tavalla. Samaten tuossa yksiössä oli sähkölasku 3-4-kertainen verrattuna NELIÖÖN. 

Vierailija
126/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipeilijät muuttakoon, kukaan ei jää kaipaamaan.

Vierailija
127/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan asunnon vesilaskusta. Ei siitä mitä taloyhtiötä laskutetaan. Katsos, se veden lämmittäminen maksaa ja se juuri suhteessa kukutukseen.

Vierailija
128/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen eniten, miten kulutuksessa voi olla niin paljon eroa eri taloyhtiöissä. Mulla toisessa talossa (neliö) kulutus ei ollut puoltakaan siitä mitä se oli toisessa yhtiössä (yksiö!), vaikka kävin suihkussa ja pesin pyykkiä samalla tavalla. Samaten tuossa yksiössä oli sähkölasku 3-4-kertainen verrattuna NELIÖÖN. 

Todennäköisesti jossain on ollut vikaa tuossa yksiössä.

Vierailija
129/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vuokratalossani on oma porakaivo eli ei vesimaksua ollenkaan.

Vierailija
130/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vuokratalossani on oma porakaivo eli ei vesimaksua ollenkaan.

Vesi nousee itsestään ja sen lämmityskään ei maksa mitään.

Vierailija
131/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä, että tulee huoneistokohtaiset vesimittarit.

Yleisesti ottaen kaikilla nousee maksut -tästä oli pitkä juttu HS yli 5 v. sitten - mutta idiootit suomalaiset tykkää  kun on "oikeudenmukaista" (vaikka jokaisella on sen jälkeen asiat huonommin!!).

Vierailija
132/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tulee, niinhän sen pitääkin olla että käytön mukaan maksetaan. Itse olen työtön eli käyn pesulla kerran viikossa ja hurnautan pyykkikoneen kerran kuussa. Pakko vaan säästää joka asiassa.

Mitä hyvää on siinä, että ihmiset pyörii likaisina ja haisevina ympäriinsä?

Ap

Kyllä on ämmällä lyhyt pururata. Etkö tollo tajua, että maksatat muilla ihmisillä vetesi. 

Vierailija
133/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Kiinteistösihteeri

Meillä on kiinteä maksu per henkilö, mutta kulut tasataan kerran vuodessa vastaamaan oikeaa mittarikulutusta.

Vierailija
134/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Kiinteistösihteeri

Meillä on kiinteä maksu per henkilö, mutta kulut tasataan kerran vuodessa vastaamaan oikeaa mittarikulutusta.

Teillä ei ole kiinteä maksu, vaan ennakkomaksu.

Vierailija
135/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP,  voit sopia vuokranantajasi kanssa kiinteistä maksuista. Älä kuitenkaan odota, että muut asukkaat maksavat sinun vedenkulutustasi.

Vierailija
136/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Kiinteistösihteeri

Meidän taloyhtiössä sitä sanotaan vesimaksun ennakoksi. Tasaukset sitten kaksi kertaa vuodessa. Meille on tullut aina noin puolet maksetusta ennakosta takaisin.

Vierailija
137/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikone?

Vierailija
138/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ininää. Mun okt:ssa on vesimittari eikä kyllä montaa euroa mene kuukaudessa veteen. Jos siitä pitäis säästää niin olis muitaki ongelmia kuin läträäminen.

Vierailija
139/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mittari olisi minun unelma, en käytä täällä kantakaupungissa vettä juuri lainkaan. Käyn siuhkussa saunoissa ja juon lähdevettä viiden litran kannuista. Perunoiden keittoon otan joskus kraanavettä.

Vierailija
140/156 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tulee, niinhän sen pitääkin olla että käytön mukaan maksetaan. Itse olen työtön eli käyn pesulla kerran viikossa ja hurnautan pyykkikoneen kerran kuussa. Pakko vaan säästää joka asiassa.

Mitä hyvää on siinä, että ihmiset pyörii likaisina ja haisevina ympäriinsä?

Ap

Autistivammaiset ei välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan