Onko teillä jotain seinäkelloja, kaappikelloja ym? Mitä kellonajan siirtämisiä teillä on?
Miksi tämä ainainen "muista siirtää...", koska mulla ajat siirtyy ainakin itsestään.
Kommentit (39)
Joo on tosiaan kaappikello vuodelta 1890, sitten on 5 seinäkelloa. Joten niiden ajan siirtelyä tosiaan on 2 krt vuodessa. Ai niin, hellan kello on vielä.
Siirsin olohuoneen kellon makuuhuoneeseen.
Keittiön seinäkello ja uunin kello.
On seinäkello. Lisäksi on kello mikrossa ja liedessä ja hälytysjärjestelmässä ja kyllä näistä ainakin kasi ekaa kannattaa siirtää.
Viisi seinäkelloa, kaksi herätyskelloa+kaksi rannekelloa.
Kaks seinäkelloa, mutta ne pysyy kesäajas
Meillä on seinäkello olkkarissa, keittiössä, makkarissa ja lastenhuoneessa. Lisäksi mikron kello. Siirsin kaikki äsken talviaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Siirsin olohuoneen kellon makuuhuoneeseen.
Mutta nyt olikin kyse kellonajan siirtämisestä, ei kellon siirtämisestä, joten olet väärässä ketjussa.
Mikron kello ja perinteinen herätyskello
Ei kaikki siirry itsestään. Ministereoiden kello ei siirry eikä keittiön ja uunin kellokaan siirry itsestään. Kelloradionkin kello on itse siirrettävä ja rannekellon. Vain luuri ja läppäri siirtyy itsestään.
Isoisän isän aikoinaan lahjaksi saama kaappikello, puolison isoisän tekemä kaappikello, keittiön seinäkello joka serkkuni tekemä, aika monta rannekelloa ja yhden kännykän kello. Kesämökillä 1 seinäkello.
Niin? Kuvittetko ilman kellojen siirtämisiä olevasi jotenkin parempi ihminen vai mikä tämän aloituksen pointti oikeasti oli?
Hella, mikro, 3 seinäkelloa, kelloradio, navetoiden seinäkellot, navetoiden ruokinta-automaattien kellot, lantakoneiden kellot, muutama traktori, autot... En varmaankaan nyt muista kaikkia.
Toivottavasti viimeistä kertaa siirrettiin ja jää tämä normaaliaika voimaan pysyvästi.
Ai niin, autojen kellot. En muista, miten ne ajat siirretään. Voi perkules.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti viimeistä kertaa siirrettiin ja jää tämä normaaliaika voimaan pysyvästi.
Tämä toive on varmaan vähint. 80%:lla. Voitais luopua kesäaikapelleilystä.
Mulla on iso kaappikello. Se on arvokas noin 4000 euroa, aion myydä sen. Se on äitini jäämistöä.
Meillä on keittiössä 1940-luvulta peräisin oleva keraaminen seinäkello ja myös mikron kello pitää siirtää manuaalisesti.