Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun yksiössä 30 km päässä Helsingin keskustasta, ja tämäkin on lian kallis asunto Kelan mielestä

Vierailija
25.10.2025 |

Eli mikä tahansa säädyllinen asunto jossa ei ole vuokranmaksua luonnossa ja hometta on liian hyvä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työmarkkinatuella oleva yksinhuoltaja joutuu hakemaan toimeentulotukea asuu missä hyvänsä Suomessa ja noudattamaan Kelan rajoja toimeentulotuessa. Se on todella vaikeaa yrittää etsiä ja saada lapsen kanssa sopivaa asuntoa joka sopii Kelan rajoihin, joka llisi turvallinen ympäristö yksin liikkuvalle koululaiselle ja kohtuullisen matkan päästä koulusta ja harrastuksesta. 

Minä olen joutunut muuttamaan 10  v lapseni kanssa 2 v sisällä jo 2 kertaa halvempaan asuntoon. Jos on itsellä haave työllistyä on lapsen koulun oltava niin lähellä että pääsee menemään ja tulemaan  sinne itse turvallisesti eikä esim vaihtamaan bussia matkalla. Nyt asumme kaksiossa lähellä koulua 2,5 km matkan lapsi pyöräilee tai kävelee lähempää koulua ei ole varaa vuokrata asuntoa. 

Jos olisin yksin muuttaisin johonkin maaseudulle.

Ja mies maksaa tietty minimielarit? Huutista, tämän takia ei kannata miehen kanssa KOSKAAN lisääntyä. Opitpahan.

Vierailija
42/45 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudenmaan läänissä maksaa. Jospa muuttaisit Ilomantsiin.

Mitä tekemään? Tuilla elämäänkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maksa itse oma asumisesi, niin saat asua ihan miten itse haluat, mutta jos kela rahoittaa asumisesi, niin sillä on oikeus ja velvollisuus määritellä miten asut. Minä maksan itse kokonaan oman asumiseni ja olen tosi tyytyväinen."

"Asun Lahden keskustassa enkä ole koskaan kysynyt Kelan kantaa siihen, onko asuntoni kallis vai halpa, maksan ihan itse asumiskuluni."

Ai että nautin kun olette samassa tilanteessa ap:n kanssa 😊😊 toivottavasti viimeistään ensi vuonna! Olen niin kyllästynyt teidänlaisiin, että puolestani saa koko Suomi kaatua totaalisesti, ihan että saisitte kokea mitä elämää moni viettää. Toki mieluummin niin, että tämä maa nousee ja teille ainoastaa käy kalpaten.

Nousee mihin? Sharialakiin?

Vierailija
44/45 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Esim. neliöt tai kaupungin sisällä sijainti eivät ole ratkaisevia. Vuokran määrä on. 

Reaalielämän vuokrat eivät ole ratkaisevia, vaan Kelan algoritmit. 

Helsingissä ja muualla pääkaupunkiseudulla 1 henkilön vuokran kohtuullinen määrä on 715e/kk. Se on paljon kun vertaat moneen muuhun alueeseen. Turku 540/kk. Pori ja Rauma 461e/kk. Joten pulinat pois. Joku muu taho kuin Kela on näitä rajoja pohtinut. Ei veronmaksajien rahan yksinkertaisesti riitä ihan kaikkeen. En mäkään mihinkään ludekämppään suostuisi muuttamaan, mutta jospa vain maksaisit loppuosan valittamatta niin kuin muutkin "ylikaallissa" kämpissä asuvat.

Vierailija
45/45 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on työmarkkinatuella oleva yksinhuoltaja joutuu hakemaan toimeentulotukea asuu missä hyvänsä Suomessa ja noudattamaan Kelan rajoja toimeentulotuessa. Se on todella vaikeaa yrittää etsiä ja saada lapsen kanssa sopivaa asuntoa joka sopii Kelan rajoihin, joka llisi turvallinen ympäristö yksin liikkuvalle koululaiselle ja kohtuullisen matkan päästä koulusta ja harrastuksesta. 

Minä olen joutunut muuttamaan 10  v lapseni kanssa 2 v sisällä jo 2 kertaa halvempaan asuntoon. Jos on itsellä haave työllistyä on lapsen koulun oltava niin lähellä että pääsee menemään ja tulemaan  sinne itse turvallisesti eikä esim vaihtamaan bussia matkalla. Nyt asumme kaksiossa lähellä koulua 2,5 km matkan lapsi pyöräilee tai kävelee lähempää koulua ei ole varaa vuokrata asuntoa. 

Jos olisin yksin muuttaisin johonkin maaseudulle.

Ja mie

Suomalainen ex mies insinööri muuten, maksaa 300 e kk. 500 e kk joutuisi maksamaan jotta en joutuisi hakemaan tt tukea ja silloin osa siitä olisi pakko tulla minun käyttööni kun en minäkään voi ilman ravintoa elää. 

En lisäänny enää kun olen jo 50 v.