Mitä laittaisin joulupuu- keräykseen. Kuusessa oli lappu: Tyttö 14v, ilman lahjatoivetta.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa
Kielletty rahan antaminen.
Itse ostaisin 14v tytölle lahjakortin jonka voisi käyttää miten haluaa. Esim 20 euron lahjakortti.
Vähintään 50 euroa.
Mä olen myös miettinyt että en viitsi osallistua näihin keräyksiin, se 20€ olisi varaa laittaa mutta viittäkymmentä ei. Tuntuisi kurjalta että sitten se minun antama lahja olisi paljon pienempi kuin vaikka sisarusten saamat.
Teillä sentään toteutuu. Varha lopetti kun _on niin kauhee homma eikä ole ihmisiä_
Veikkaan että moni työtön menisi mielellään tekemään tuota urakkapalkalla...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kummilapsi nälänhätä Afrikassa. Kummilapseni ja hänen yhteisönsä saa minulta 37 - euroa kuussa. Plan on luotettava järjestö !
Mä autan mielummin vähävaraisia suomalaislapsia. Autettavia riittää ihan täällä kotimaassakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kummilapsi nälänhätä Afrikassa. Kummilapseni ja hänen yhteisönsä saa minulta 37 - euroa kuussa. Plan on luotettava järjestö !
Paljonko Plan ottaa toimistokuluihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä autan mielummin vähävaraisia suomalaislapsia. Autettavia riittää ihan täällä kotimaassakin.
NIMENOMAAN
Toivottavasti täällä vaasas on jossain keräys missä itsekin käyn vaikka on työtön tykkään jotain laittaa koska jotkut eivät saa jouluna yhtään mtn .
Vanhempien homma on ostaa lahjat. Älkää ruokkiko kerjäämistä. Nämä perheet laskevat aina kaiken sen varaan, että kyllä aina joku muu sitten hoitaa ja ottaa vastuun. Lahjat sieltä ja täältä, uudet reput keräyksistä, lintsirannekkeet myös, joulupöytä koreaksi ruokalahjakortilla, harrastukset sponsoroi joku taho jne. Itse elellään kuin ellun kanat, hommataan iso perhe, lemmikkejä, rahat menee röökiin, temuun ja muuhun typerään.
afrikassa on miljonäärejä joilla sveitsissä miljoonia tileillä. rahat ei ikinä mene perille.
auta vain kotimaan köyhiä.auta naapuria tai serkkuja jos ne köyhiä.ei välikäsiä sillon kun vie itse ruokakassin ja lahjoja.
kirkon diakonia toimistoon voi viedä kuivamuonaa ja lahjoja jaettavaksi joulunaikaan.menee perille koska ei välikäsiä.
lahjoittakaa hurstille niin menee raha nälkäisille.yksinäiset köyhät on kaikkein pahinten pulassa.perheille on järjestöt ja lapsilisät.
Kunhan ihmiset ymmärtäisivät hankkia sen keräykseen laittamansa lahjan uutena, oli sen saaja minkä ikäinen tai kumpaa sukupuolta tahansa ja lahjan arvosta riippumatta. Voisin kuvitella kuinka ikävä olisi saada se ainoa toivottu lahja vain huomatakseen sen olevan jo käytetty. Ei siis mitään kirpparitavaraa Joulupuu-keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
50 euron lahjakortti S-ryhmän myymälöihin
Ja lahjakorttiin esto että ei voi ostaa alkoholi tai tupakkatuotteita. Että vanhemmat eivät käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pörrösukat on mitä ei pidä ostaa minkään ikäisille
Ai jaa. Mä ainakin haluan sellaiset joululahjaksi. Aiemmin sain sellaisia joululahjaksi mun äidiltä ja muutaman vuoden ajan olen saanut sellaiset mun tyttäreltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa
Kielletty rahan antaminen.
Itse ostaisin 14v tytölle lahjakortin jonka voisi käyttää miten haluaa. Esim 20 euron lahjakortti.
Vähintään 50 euroa.
Mä olen myös miettinyt että en viitsi osallistua näihin keräyksiin, se 20€ olisi varaa laittaa mutta viittäkymmentä ei. Tuntuisi kurjalta että sitten se minun antama lahja olisi paljon pienempi kuin vaikka sisarusten saamat.
Pienelle lapselle voi ostaa lahjan 20 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin auttaa asunnottomia.
Esim. kaupassa voi maksaa vähävaraisen ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ihmiset ymmärtäisivät hankkia sen keräykseen laittamansa lahjan uutena, oli sen saaja minkä ikäinen tai kumpaa sukupuolta tahansa ja lahjan arvosta riippumatta. Voisin kuvitella kuinka ikävä olisi saada se ainoa toivottu lahja vain huomatakseen sen olevan jo käytetty. Ei siis mitään kirpparitavaraa Joulupuu-keräykseen.
Aivan niin!
Ostin vastaavalle teinille ilman lahjatoivetta kirjan missä oli ohjeita miten piirretään söpöjä eläimiä, vihon ja ohutkärkiset värikkäät tussit. Itse ainakin tykkäsin teininä kirjoitella koulussa muistiinpanot värillisillä tusseilla ja olisin tykännyt harjoitella myös piirtämään söpöjä eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin auttaa asunnottomia.
Esim. kaupassa voi maksaa vähävaraisen ruoan.
Mistä sen tietää, kuka on vähä varainen.
Mä ostin normalista ison meikkikassin jonne keräisin kaikkea kivaa hiusharjoista meikinpuhdistusaineisiin
lisäksi ostin karkkia ja lahjakortin Hesburgeriin ja 2 lippua finnkinoon.
Jotkut toivovat jopa hygieniatuotteita kuten deodoranttia, tuoksuvaa saippuaa, shamppoota, hoitoainetta. Ostaisin jotakin henkilökohtaista ja hyödyllistä.
Vähintään 50 euroa.