Mitä laittaisin joulupuu- keräykseen. Kuusessa oli lappu: Tyttö 14v, ilman lahjatoivetta.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Keräykset alkaa vasta marraskuussa.🥱
Marraskuu alkaa ensi viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti esim. Normaliin, pörrösukat (joku keskimääräinen koko 38-39) ja vaikka joku suklaarasia tai muu joulukarkki.
Et saatana oo tosissas! pÖrRöSuKAt 😂🤣
Kai tiedät että tuo palvelu ottaa kolmanneksen noista itselleen?
Joulupataan laitamme joulun alla. Mieheni laittaa 50e. ja minä 20e.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ollut lahjatoivetta, jos nimenomaan lahjoja sai toivoa?
Koska se organisaatio lisää toiveita että tulee lisää lahjoja. Saajat ei oikeasti ole vielä tiedossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin auttaa asunnottomia.
Esim. kaupassa voi maksaa vähävaraisen ruoan.
Eipä se asunnottomuuteen auta. Ja missäs laitat ruokaa kun kotia ei ole?
Mun lapsi silloin 2-3v sai kerran kassin missä oli puutarha välineitä siis ihan oikeasti joku terävä lapio millä voi kaivaa maata ja joku haravan tynkä. JOULULAHJAKSI voin sanoa, että kyllä tuntui pahalta.
Onneksi en ole enää köyhä.
Ei ne varmasti tarkista mitä ihmiset paketoi. Sanon vain että älkää pilatko jonkun pienen lahjoja huviksenne.
Joku ihmetteli lappua ilman toivetta. Ainakin hope laittaa omaan puuhuun extra-lappuja eli niille ei ole valmiiksi ketään saajaa.
Normal on siitä hyvä, että saa ostaa sitä kaikkea pientä höpötavaraa. Monesti näillä vähävaraisten perheiden lapsilla juuri ei koskaan ole mahdollisuutta ostaa sitä meikkiä, jotain hajustetta, erikoisshampoota tai sellaista sinänsä tarpeellista tai tarpeetonta tilpehööriä, jota muut ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Normal on siitä hyvä, että saa ostaa sitä kaikkea pientä höpötavaraa. Monesti näillä vähävaraisten perheiden lapsilla juuri ei koskaan ole mahdollisuutta ostaa sitä meikkiä, jotain hajustetta, erikoisshampoota tai sellaista sinänsä tarpeellista tai tarpeetonta tilpehööriä, jota muut ostaa.
Ei köyhällä varmaan ole käyttöä tarpeettomalle tilpehöörille sen enempää kuin varakkaammallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa
Kielletty rahan antaminen.
Itse ostaisin 14v tytölle lahjakortin jonka voisi käyttää miten haluaa. Esim 20 euron lahjakortti.
Vähintään 50 euroa.
Mä olen myös miettinyt että en viitsi osallistua näihin keräyksiin, se 20€ olisi varaa laittaa mutta viittäkymmentä ei. Tuntuisi kurjalta että sitten se minun antama lahja olisi paljon pienempi kuin vaikka sisarusten saamat.
Pienelle lapselle voi ostaa lahjan 20 eurolla.
MITÄ sillä kahdella kympillä saa?
Jonkun halpislelun telineestä, hajoaa samantien. Lapsi haluaa tavaran, ei sukkia tai aluspöksyjä.
Pienimmän ja halvimman legopaketin sillä saattaa saada. Sen, mikä ei sisällä juuri mitään.
Karkkiahan sillä tietysti voi ostaa.
Lahjakortti on paras, koska et tiedä kokoaan ja makuaan esiin vaatteiden suhteen. H&M tai Normal tai tietenkin s- tai k- kortitkin hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi silloin 2-3v sai kerran kassin missä oli puutarha välineitä siis ihan oikeasti joku terävä lapio millä voi kaivaa maata ja joku haravan tynkä. JOULULAHJAKSI voin sanoa, että kyllä tuntui pahalta.
Ei ne varmasti tarkista mitä ihmiset paketoi. Sanon vain että älkää pilatko jonkun pienen lahjoja huviksenne.
Aloin tässä ajankulukseni miettimään kuinka paljon tuonne avustuksiin oikein tungetaan noita ns.vittuilulahjoja? Tyyliin juuri tuollaisia sopimattomia tai kondomeita vihjailemaan lapsiluvusta?
Kortsuja sekä E-pillereitä. Isähahmoa etsineitä teiniäitejä on jo ihan tarpeeksi.
Laivan tax freestä pöllitty diorin laukku.
Ainoa vaan kun sieltä ei pysty pöllimään mitään. Enkä tiedä onko dior merkkisiä laukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhällä varmaan ole käyttöä tarpeettomalle tilpehöörille sen enempää kuin varakkaammallakaan.
Etkö ole itse ollut koskaan teini-ikäinen?
14-vuotiaalle tytölle ne tilpehöörit Normalista on just ihania! Väitän, että se tyttö ottaa paljon mieluummin sen kolmenkympin lahjakortin Normaliin, päästäkseen kerrankin valitsemaan jotain "sitä sun tätä," kuin kolmenkympin laadukkaan shampoon kampaamosta.
Itse olen laittanut joskus näihin keräyksiin vain pojille, koska itsellänikin on vain poikia. Silloin on aika helppo keksiä lahjoja. Pojille mieluisimmat on varmaan lahjakortti pizzeriaan, joku mässypussi ja vaikka miesten dödö.
Ilahduttavaa ihan oikeasti sitä lasta tai nuorta. Eipä se lapsi tai nuori jostain hammasharjasta ja -tahnasta ilahdu, vaikka ne tarpeellisia onkin.
Mä laittaisin 14-vuotiaalle lahjakassiin pakattuna karkkia, Spotify-lahjakortin (30e), jonkun kivan paristokäyttöisen led-valosarjan ja siihen sopivan paristopakkauksen. Lahjan arvoksi tulisi näin n. 50e.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti on paras, koska et tiedä kokoaan ja makuaan esiin vaatteiden suhteen. H&M tai Normal tai tietenkin s- tai k- kortitkin hyvät.
H&M vaatteet on nykyisin outoja outojen ja bisnes-lookin aikuisten vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin tässä ajankulukseni miettimään kuinka paljon tuonne avustuksiin oikein tungetaan noita ns.vittuilulahjoja? Tyyliin juuri tuollaisia sopimattomia tai kondomeita vihjailemaan lapsiluvusta?
Luin jonkun Ylen jutun viime vuodelta, jossa työntekijä sanoi, että n. 5% lahjoista on asiattomia ja 95% sitä, mitä pitääkin. En tosin tiedä onko tuossa luvuissa vaan ne ihan oikeasti asiattomat (po*nografiaan liittyvät tai jotain muuten törkeää sontaa) vai myös tällaiset täysin lahjan vastaanottajalle sopimattomat. Osa näistä lahjakeräyksen järjestäjistä tarkistaa kaikki lahjoitetut paketit ennen toimittamista perheisiin, myös valmiiksi paketoidut. Toiveita on myös esitetty siitä, että tuotteet laitettaisiin lahjakassiin, joka on helpompi tarkistaa. Itse olisin halunnut uskoa, että nämä idiootit, jotka ehdottelevat tällä palstalla e-pillereitä ja kondomeja, ovat vain palstatrolleja, mutta tuollaisia vajukkeja on oikeasti olemassa.
Mihin asti tämä keräys on?