Mitä laittaisin joulupuu- keräykseen. Kuusessa oli lappu: Tyttö 14v, ilman lahjatoivetta.
Oottekste laittaneet lahjoja vähävaraisille?
Kommentit (141)
Lahjakortti tavarataloon tuo paljon iloa , voi itse valita mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ollut lahjatoivetta, jos nimenomaan lahjoja sai toivoa?
Haluaa että lahja on yllätys. Itse olin samanlainen enkä koskaan toivonut mitään joululahjaa. Tosin nautin niin villasukista kuin piirustusvälineistäkin eikä huonoa lahjaa tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paikkakunnalla on Lidl, lahjakortti. Tai S-ryhmän. Harjoittaa lapsen harkintaa kun saa itse päättää mitä ostaa.
Tuollaisen lahjan saattavat vanhemmat ottaa omaan käyttöönsä ja ostaa sillä vaikka ruokaa. Tai päihteitä, jollei ole rajattu lahjakortti. Ennemmin vaikka vaatekauppa, tai Normal, joka on tuon ikäisten suosikki. Teinitytölle löytyy sieltä niin kosmetiikkaa kuin hygieniatarvikkeita, ja herkkujakin.
Tämä , 14 - v tuskin löytää lidlistä tai s- marketista mitään mieluista .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paikkakunnalla on Lidl, lahjakortti. Tai S-ryhmän. Harjoittaa lapsen harkintaa kun saa itse päättää mitä ostaa.
Tuollaisen lahjan saattavat vanhemmat ottaa omaan käyttöönsä ja ostaa sillä vaikka ruokaa. Tai päihteitä, jollei ole rajattu lahjakortti. Ennemmin vaikka vaatekauppa, tai Normal, joka on tuon ikäisten suosikki. Teinitytölle löytyy sieltä niin kosmetiikkaa kuin hygieniatarvikkeita, ja herkkujakin.
Tämä , 14 - v tuskin löytää lidlistä tai s- marketista mitään mieluista .
Ei täällä meillä ainakaan ole mitään kauppa- tai ostoskeskuksia, Ärrää, Lidliä, Normalia tai mitään muitakaan nuorten suosimia liikkeitä, elokuviinkin pitäisi mennä bussilla joita ei iltaisin ja viikonloppuisin mihinkään kulje. Jos laittaisin keräykseen lahjakortin, se olisi juurikin S- tai K-kaupan koska ne täällä vielä ovat ja lahjansaajat käsittääkseni valitaan saman paikkakunnan sosiaalitoimen kautta.
ne puutarha välineet on ihan ok lahja jollekkin keski ikäiselle-ehkä vaihtunut paketoitu lahja?
.miksi marista jos saa esim-käyttötavaraa esim.sakset joka on musta ok käyttötarvike. opettakaa lapsille kiitollisuutta!niin on oikea asenne lahjaan. lahja on hieno ele, sen ei tarvi aina olla joku muotitavara.jos et tykkää lahjoista.älä ilmottaudu lahjan saajaksi.huijauksia on paljon.
.lahjoittajat on usein itse köyhiä tai tavallisia ihmisiä.rikkaat ei useinkaan anna mitän,eivät osallistu.tietokone tai ökylahjat ei kuulu hyväntekeväisyyteen.jos lapsi toivoo ökyä ei ole oikeasti hyväntekeväisyys kohde vaan hemmoteltu tyyppi.kehittävät lahjat kuten piirrusturtarvike,tai joku koottava palapeli voi kehittää lasta enemmän kun joku öky shampoo.
Hattu päästä ja kumarrus teille, jotka olette epäitsekkäitä ja ajattelette muita; annatte lahjoja vähävaraisille.
Vierailija kirjoitti:
Ite valitsen aina lapun missä se pentu on toivonut melko tarkasti, ei mielikuvitus riitä yhtään soveltamaan.
Kun otan lapun, noudatan orjallisesti pyyntöä kun jotenkin kuvittelen, että jos lapsi ei saakaan mitään muuta, saisi edes sen yhden mitä on tahtonut.
Joo, ilman muuta, mutta joissakin keräyksissä ei ole toiveita vaan lahjoittaja päättää, mitä ostaa. Kirjoitan tätä vuoden viimeisenä päivänä. Helsingissä Hopen joulukeräyksen puissa luki tänä vuonna lasten yleisiä toivomuksia. Lapuissa luki selvästi, että kyseessä on tavanomainen toivomus, joita sen ikäisillä lapsilla on. Itse lahja menee jollekin sattumanvaraiselle lapselle tai 18-vuotiaalle (sen ikäinen tarvitsee lakanoita, vaatteita tai kodin tavaroita vuokra-asuntoon, jos vanhemmat eivät pysty auttamaan). Nuorkauppakamarin joulupuu-keräyksessä lahjat menevät Helsingissä lastensuojelun asiakkaille. Se on mukavaa, kun stietää, että saaja tosiaan tarvitsee lahjoja. Tänä jouluna kuitenkin oli uutisissa, että Hurstin juhlassa jaettiin osallistujille lasun keräyksestä jääneitä ylimääräisiä lahjakortteja tai lahjoja. Ilmeisesti lasun joulupuukeräykseen oli lahjoitettu liikaa tavaraa. Mietin mikä on keräyksen tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ollut lahjatoivetta, jos nimenomaan lahjoja sai toivoa?
Sitä pitäisi kysyä keräysten järjestäjiltä. Vähänkin isommalla paikkakunnalla ei nykyään ole resursseja rekisteröidä lasten lahjatoivomuksia ja sitten organisoida täsmälahja tietylle lapselle, joka asuu kaupunginosassa x. Tarvittava logistiikka on valtava, kuljetus, noutopaikka, jakelupaikka jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörrösukat on mitä ei pidä ostaa minkään ikäisille
Väärin. Ihmiselle, jolla on jo kaikkea, ne voi jättää ostamatta. Tässä on kuitenkin kyseessä lapsi, jolle tämä yksi ja ainoa paketti voi olla kaikki, mitä jouluna saa. Luulen, että ajattelevat pörrösukistakin hieman eri tavalla kuin sinä.
Ne voi helposti pestä pesukoneessa. Monet vieroksuvat nykyään villasukkia siksi, että perheessä on vain vähän villapesua tarvitsevia vaatteita. Pienessä taloudessa se on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräykset alkaa vasta marraskuussa.🥱
Ja eikö ollut niin että jollakin hyvinvointialueella sitä ei järjestetä lainkaan kun se on niin työläs? Itsekin olin yhtenä vuonna vapaaehtoisena ja sitä roinaa jäi ihan hitosti yli.
Ihanko totta joku antaa roinaa kerykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa
Kielletty rahan antaminen.
Itse ostaisin 14v tytölle lahjakortin jonka voisi käyttää miten haluaa. Esim 20 euron lahjakortti.
Vähintään 50 euroa.
Mä olen myös miettinyt että en viitsi osallistua näihin keräyksiin, se 20€ olisi varaa laittaa mutta viittäkymmentä ei. Tuntuisi kurjalta että sitten se minun antama lahja olisi paljon pienempi kuin vaikka sisarusten saamat.
Sillä voi saada jotain alennusmyynnistä. Hampurilaispaikassa sillä saa jo syötävää pari kertaa, kun ei osta kalleimpia aterioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kummilapsi nälänhätä Afrikassa. Kummilapseni ja hänen yhteisönsä saa minulta 37 - euroa kuussa. Plan on luotettava järjestö !
Mä autan mielummin vähävaraisia suomalaislapsia. Autettavia riittää ihan täällä kotimaassakin.
Täällä on kaiken lisäksi talvella kylmää ja pimeää ja ympärillä on ihmisiä, jotka elävät yltäkylläisyydessä. Se on rankkaa alaikäisille, joiden kotona on puutetta. Juuri luin Ruotsin uutisista, että siellä on kouluruoan syöminen lisääntynyt tuntuvasti. Koululaiset syövät koulussa enemmän kuin ennen. Opettajien mukaan moni oppilas saa lomien aikana vähemmän syötävää kuin tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kans kengät/ lahjakortti. Köyhät säästää helposti ensimmäisenä niistä ja koululaiselle tärkeää olla hyvät lämpimät kengät.
Ei kenkiä, kun ei tiedä mitkä lahjansaajan jalkaan sopii
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien homma on ostaa lahjat. Älkää ruokkiko kerjäämistä. Nämä perheet laskevat aina kaiken sen varaan, että kyllä aina joku muu sitten hoitaa ja ottaa vastuun. Lahjat sieltä ja täältä, uudet reput keräyksistä, lintsirannekkeet myös, joulupöytä koreaksi ruokalahjakortilla, harrastukset sponsoroi joku taho jne. Itse elellään kuin ellun kanat, hommataan iso perhe, lemmikkejä, rahat menee röökiin, temuun ja muuhun typerään.
Et ilmeisesti tiedä, että joululahjoja kerätään myös laitoksissa asuville lapsille ja teineille. Joillakin ei ehkä ole vanhempia tai vanhempi on vankilassa, sairaalassa pitkäaikaispotilaana tai muusta syystä kykenemätön huolehtimaan lapsestaan. Alaikäisen vanhempi voi olla kaukana ulkomailla tai kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin auttaa asunnottomia.
Esim. kaupassa voi maksaa vähävaraisen ruoan.
Eipä se asunnottomuuteen auta. Ja missäs laitat ruokaa kun kotia ei ole?
Lähinnä voi ostaa asunnottomalle kolmioleivän, lihapiirakoita, helposti syötäviä hedelmiä (omena, banaani), jugurtin (tarvitaan lusikka!) ja/tai lämpimän kahvin ja pillimehun. V.m. on helppo juoda, jos päivällä joutuu vaeltamaan eri paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi silloin 2-3v sai kerran kassin missä oli puutarha välineitä siis ihan oikeasti joku terävä lapio millä voi kaivaa maata ja joku haravan tynkä. JOULULAHJAKSI voin sanoa, että kyllä tuntui pahalta.
Onneksi en ole enää köyhä.
Ei ne varmasti tarkista mitä ihmiset paketoi. Sanon vain että älkää pilatko jonkun pienen lahjoja huviksenne.
Tavallisesti isä ja äiti tarkistavat lapselle tulleen lahjan. Juuri tästä syystä. Valitettavasti yhteiskunnassa on ilkeitä tai dementoituneita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa
Kielletty rahan antaminen.
Itse ostaisin 14v tytölle lahjakortin jonka voisi käyttää miten haluaa. Esim 20 euron lahjakortti.
Vähintään 50 euroa.
Mä olen myös miettinyt että en viitsi osallistua näihin keräyksiin, se 20€ olisi varaa laittaa mutta viittäkymmentä ei. Tuntuisi kurjalta että sitten se minun antama lahja olisi paljon pienempi kuin vaikka sisarusten saamat.
Pienelle lapselle voi ostaa lahjan 20 eurolla.
MITÄ sillä kahdella kympillä saa?
Jonkun halpislelun telineestä, hajoaa samantien. Lapsi haluaa tavaran, ei sukkia tai alusp
Ai? Lidlistä sai ennen joulua muulloin kalliita lautapelejä sillä hinnalla. Monissa kaupoissa on tarjouksia ja houkutuksia ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi silloin 2-3v sai kerran kassin missä oli puutarha välineitä siis ihan oikeasti joku terävä lapio millä voi kaivaa maata ja joku haravan tynkä. JOULULAHJAKSI voin sanoa, että kyllä tuntui pahalta.
Onneksi en ole enää köyhä.
Ei ne varmasti tarkista mitä ihmiset paketoi. Sanon vain että älkää pilatko jonkun pienen lahjoja huviksenne.
Aloin tässä ajankulukseni miettimään kuinka paljon tuonne avustuksiin oikein tungetaan noita ns.vittuilulahjoja? Tyyliin juuri tuollaisia sopimattomia tai kondomeita vihjailemaan lapsiluvusta?
Niin, häiriintyneitä ihmisiä riittää, jotka saavat iloa toisten mielipahasta. - Muistan, että joku perhe kertoi saaneensa avustuksesta jonkun mukavan lahjan sellaisena vuonna, jolloin he olivat menettäneet yhden pienokaisen. Olisi kauheaa, jos joku inhottava ihminen olisi antanut surevaan perheeseen ehkäisyvälineitä.
Lahjakortti johonkin nuorison vaatekauppaan olisi hyvä lahja