Mehu on ihan sikahintaista!
Luulin, että näen harhoja kun noin 1 litran sekamehu maksoi noin 10 euroa! Siis 10 euroa! Juu, on varaa mutta periaatteestakaan en osta noin kallista.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse kerää marjoja ja tee mehua? Kyllä herukoitakin on itsepoimintana.
Tein aina joka vuosi silloin kun oli okt ja omia pensaita. Nyt kerrostalossa ei ole mahdollista.
Eikö marjoja voi ostaa muka muilta? Ja miksei kerrostalossa voi tehdä mehua?
Mä kerään aina kesällä mustikoita ja puolukoita ja teen niistä mehua koneella.
Makeutukseksi laitan vähän taateleita ja tosi hyvää ja terveellistä mehua tulee.
Kaffebulla kirjoitti:
Tavallinen appelsiinimehu on halvimmillaan 2,70 nykyään. Meillä tätä kuluu. Kyllä on kaikki hinnat nousseet!
Mä löysin Xtran appelsiinimandariinituoremehun ja on hyvän makuista! Ja yllättävän halpa, jotain noin 1,9 e muistaakseni. Alle 2 e kuitenkin. Sitä juon aamiaisella nykyään pelkän appelsiinimehun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein aina joka vuosi silloin kun oli okt ja omia pensaita. Nyt kerrostalossa ei ole mahdollista.
Teet kesällä retken metsään ja keräät eteesi tulleet marjat. Hyvin yksinkertaista, eikö totta?
.
Kuka naisihminen tai lapsikaan enää vuosiin on uskaltanut mennä metsiin, kun kadullakin keskellä kirkasta päivää ra i s kataan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka naisihminen tai lapsikaan enää vuosiin on uskaltanut mennä metsiin, kun kadullakin keskellä kirkasta päivää ra i s kataan.
Minä käyn joskus yksin mustikassa, aina metsätien lähellä jos tulee karhu. Puolukassa köydään yhdessä mieheni kanssa yleensä. Joskus yksinkin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsissä ja soillakin kasvaa marjoja.
Toki, mutta en tarvitse mehua kuin silloin tällöin. Kerään mieluumnin marjat marjoina pakkaseen.
Ne pakkasmarjatkin voi mehuttaa.
Halvat mehut ovat kaikki tehty kemiallisista esansseista ja kemiallisista aromeista. Emme juo sellaisia ollenkaan. Syömme mieluummin hedelmiä tai puristamme itse appelsiineja ja sitruunoita mehuksi. Kaupan mehut ovat täysin turhakkeita ja sokeria liikaa. Vesi on juomana paras, mineraalivesi tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö marjoja voi ostaa muka muilta? Ja miksei kerrostalossa voi tehdä mehua?
Mä kerään aina kesällä mustikoita ja puolukoita ja teen niistä mehua koneella.
Makeutukseksi laitan vähän taateleita ja tosi hyvää ja terveellistä mehua tulee.
Taateli on säilöntäaineella kyllästetty, pilaat mehun sillä.
Sekamehuissa sokerittomat ovat huomattavasti edullisempia kuin sokerilliset. Meillä ostetaan joskus Mehukatin Päärynää ja se on sokerittomana vielä paremman makuista kuin sokerillinen. Se muistuttaa kuulemma eniten partiolaisten Aku Ankka -juomaa, siksi sitä ostetaan pari tonkkaa vuoteen.
Ja vaikka itse kasvattaa niin äkkinäisellä menee pelkästään kaltatessa ja paloitellessa pitkä päivä, ei todellakaan ole helppoa.