Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin rokotteet ja sairastuin

Vierailija
25.10.2025 |

Sain kuumeen, eli 37,7 ja se on minulle aika paha kuume. Olo on veltto eikä ruoka maita. Nukun paljon. Nyt kaduttaa että otin influenssa ja koronarokotteen. En ottanut viime vuonna ja olin täysin terve. Koskaan ei ole tullut tällaisia oireita rokotteesta. Mahakin on kamalan kipeä. Kauanko tätä kestää? Tämä ei ole foliohattuilua vaan täyttä totta. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästä olisi flunssarokotuksen aika. Otanko, vai enkö?  Uhka, vai mahdollisuus? 

T. mummo65v.

Kyllä tauti on pahempi kuin rokotusten mahdolliset sivuoireet. 

Influenssat ovat olleet rosi ärhäköitä tässä viimeisten vuoden pari ajan. 

Vierailija
22/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa vakava sairastuminen. Mitä hittoa täällä uliset, normaali rokotteen sivuvaikutus.

Onpa kiva. Kannattaa ottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitää antaa itse päättää rokotteesta. Myös siinä tapauksessa jos sitä ei tahdo ottaa. 

Vierailija
24/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kipeä 2016.  13 vuotta joka syksy infl.rokotus ja kaikki ikäisilleni tarkoitetut k-rokotteet.  Ei minkään maailman jälkioireita ja elänkin tietääkseni 

Vierailija
25/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin "sairastun" noin joka kolmas vuosi influenssarokotteesta. Yhden illan on lämpöä ja siihen liittyvät olotilat, mutta aamulla olen jo normaali.

Vierailija
26/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nyt en aio kuolla tähän. En voi tehdä edes ilmoitusta Fimealle kun ei ole tämän vakavampaa. Mutta soitan kyllä tk:hon ja rasitan terveydenhuoltoa. Ap

Sä sait sen rokotteen myötä elävää virusta kehoosi, joka nyt on sen rokotteen tarkoituskin siedättää sinua pahemmalta tartunnalta. Sulla ei ole maanantaina enää mitään joten annahan olla.

Nykyisin kaikki rokotteet ovat MRa tekniikalla, ei ole elävää virusta.

Vierailija
27/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitää antaa itse päättää rokotteesta. Myös siinä tapauksessa jos sitä ei tahdo ottaa. 

Se ei ole ID tunnisteen jälkeen kohta enää päätettävissäsi.

Vierailija
28/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästä olisi flunssarokotuksen aika. Otanko, vai enkö?  Uhka, vai mahdollisuus? 

T. mummo65v.

Missä on saatavilla flunssarokotteita?

Vierailija
29/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteita 0.

En ole sairastanut.

N60+

Vierailija
30/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sinunlaisia ääliöitä kyllä löytyy jotka eivät osaa erottaa flunssaa ja influenssaa toisistaan eivätkä varsinkaan sitä, että tauti ei tule rokotteesta vaan niistä päivittäisistä vuorovaikutustilanteista

Vierailija
31/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luultavasti otit rokotteet, kun olit jo sairastumassa.

Vierailija
32/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vielä koskaan ottanut influenssarokotusta. Tyypillisesti olen sairastanut yhden flunssan vuodessa tässä viime vuosien aikana. Todennäköisesti ei ole ollut influenssa vaan joku ns. normiflunssa.

Vierailija
33/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei näitä ylimääräisiä höpöhöpö-rokotteita kannata ottaa. Niistä voi tosiaan tulla kipeäksi ja eihän siinä ole mitään ideaa.

Vierailija
34/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa vakava sairastuminen. Mitä hittoa täällä uliset, normaali rokotteen sivuvaikutus.

Jep. Jos haluat varmistaa sairastumisen, ota rokote.

Vierailija
35/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vielä koskaan ottanut influenssarokotusta. Tyypillisesti olen sairastanut yhden flunssan vuodessa tässä viime vuosien aikana. Todennäköisesti ei ole ollut influenssa vaan joku ns. normiflunssa.

Ei tarvitse huolehtia, että et tunnista influenssaa. Olet niin sairas, että luulet kuolevasi. Jotkut kuoleekin. Sitten muistat kyllä ottaa sen rokotteen joka vuosi.

Vierailija
36/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että monesti nämä rokotteen jälkeen flunssa tapaukset voi johtua siitäkin, että rokote otetaan ehkä esim. terveyskeskuksessa, jossa on varmasti asioinut rokotepäivänä flunssaisia ihmisiä. Lisää taatusti todennäköisyyttä että saa rokotteen jälkeen flunssan jonka ajattelee tulleen rokotteesta. Siis nyt sen lisäksi että osa varmaan oikeasti saa rokotteesta oireita.

Vierailija
37/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. mummo65v.

Se ei ole mikään flunssarokotus, pahvipää. Influenssaan voi kuolla, flunssaan ei. Älä ota, päästään sinusta pikemmin eroon. 

Vierailija
38/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse huolehtia, että et tunnista influenssaa. Olet niin sairas, että luulet kuolevasi. Jotkut kuoleekin. Sitten muistat kyllä ottaa sen rokotteen joka vuosi.

No 47 vuotta menty ilman, niin eiköhän se olisi jo tullut, jos on tullakseen.

Vierailija
39/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut influenssarokotteet vuodesta 1998 lukien. Lievää sairastumisen tunnetta on ollut joskus vuorokauden verran. Ikinä ole tullut mieleen soitella terveyskeskukseen sen vuoksi.

Olen sairastanut influenssan ennen tuota ajankohtaa, mutta en muista tarkkaa vuotta. Kamala tauti ja astman puhjettua 1997 varmasti vielä koettelevampi. Keuhkokuume se vasta kiva jälkitauti olisikin.

Koronarokotteet eivät ole aiheuttaneet muuta kuin särkyä pistoskohtaan ja ekoilla kerroilla huonovointisuutta. 

Vierailija
40/47 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssassa kuume nousee jopa yli neljäänkymppiin ja makaat 2 viikkoa sängyssä kaikki paikat särkien (koettu noin 5 kertaa 60 vuodessa).

Sun lämpö on lähes normaali ja huomenna et sitä muistakaan. 

Sinulta puuttuu suhteellisuudentaju ja yleissivistys.