Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa, että mun nuori ei mennyt Ressun lukioon, vaikka keskiarvo oli 10

Vierailija
25.10.2025 |

Ensin ajatteli hakea, mutta sitten päätyi lähilukioon ja siellä sama meno jatkuu kuin yläasteella, tunneilla hälistään ja hyvistä koenumeroista kuittaillaan. Luokkakaverit joka viikonloppu bileissä humalassa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli päästötodistuksessa arvosana 9,6 80-luvulla, jolloin arvosanat merkitsivät jotain. Enkä silti mennyt lähilukiota kauemmaksi. Olen silti saanut tekniikan tohtorin paperit Otaniemestä aikoinaan, joten ei se lähilukio aina huono vaihtoehto ole. 

Vierailija
2/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että nykyään ei enää kännätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun tuttu meni amikseen. Ei ihan noin korkea ka, mutta tosi korkea kuitenkin.

Vierailija
4/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun keskiarvo oli 9.5 ja menin amiksen puuseppä linjalle. Amiksen jälkeen menin armeijaan ja sen jälkeen opiskelin rakennusmestariksi.

Vierailija
5/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meno ei miellytä nuorta itseään, niin hän voi hyvin hakea ensi kevään yhteishaussa Ressuun tai johonkin toiseen lukuoon. Ei lukiota ole pakko käydä loppuun siellä, missä on aloittanut.

Vierailija
6/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressussa olisi tietty ollut se etu, että olisi huomannut, onko sille keskiarvolle katetta. Ikävää sitten vasta kirjoituksissa huomata, että kympeistä huolimatta kirjoittaa M tai E. Mutta jos aidosti hallitsee asiat, niin koululla ei ole mitään väliä. Ne ällät on ihan samanarvoisia. 

Vierailija
7/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli päästötodistuksessa arvosana 9,6 80-luvulla, jolloin arvosanat merkitsivät jotain. Enkä silti mennyt lähilukiota kauemmaksi. Olen silti saanut tekniikan tohtorin paperit Otaniemestä aikoinaan, joten ei se lähilukio aina huono vaihtoehto ole. 

Joo, minäkin kirjoitin ylioppilaaksi maalaiskunnan ainoassa lukiossa, johon oli sisäänpääsyraja 6,5. Ja olen myöskin väitellyt tekniikan tohtoriksi Otaniemestä. Mutta ei se silti muuta sitä, että olisin lukioaikana ollut paljon onnellisempi lukiossa, jossa olisi ollut enemmän kaltaistani porukkaa eivätkä hyvät numerot olisi olleet häpeän aihe.

Vierailija
8/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman paperin saa Ressusta kuin muistakin lukioista.

Vierailija
9/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti pentu sulla. Jos sitä häiriköinti haittaisi, ei olisi IKINÄ ,jäänyt johonkin kuppaiseen lähilukioon.

Vierailija
10/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap:n viestissä puhuttu mitään saatavista papereista, vaan siitä, millaista on käydä koulua ympäristössä, jossa luokkakavereilla on täysin erilainen asenne opiskeluun kuin itsellä.

Vierailija
11/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siis pointtini. Lukio on tärkeä vaihe elämässä. Ei vain opiskelun vaan ihmisenä kehittymisen kannalta. Jos kokee, ettei kuulu porukkaan ja ympäristö arvostaa aivan erilaisia ihmisiä kuin itse olet, niin ei se hyvää tee.

Vanhempi lapseni kävi parempitasoisen lukion ja oli siellä ns. normaali.

Tämä oli lapsen oma päätös, ei hän ole valittanut vaan minä äiti asiaa harmittelen.

Ap

Vierailija
12/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ressussa olisi tietty ollut se etu, että olisi huomannut, onko sille keskiarvolle katetta. Ikävää sitten vasta kirjoituksissa huomata, että kympeistä huolimatta kirjoittaa M tai E. Mutta jos aidosti hallitsee asiat, niin koululla ei ole mitään väliä. Ne ällät on ihan samanarvoisia. 

Mitä, miksi olisi ikävää saada M tai E? Nehän ovat hyviä arvosanoja. Ei kaikkien tarvitse tavoitella pelkkiä älliä kaikesta. 

Vierailija
13/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä maailma mennyt hulluksi. M ja E on tosi hyviä arvosanoja.

Sitä.paitsi ne menee Gaussin käyrällä, kaikki ei voi saada niitä parhaimpia.

Vierailija
14/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Ressussa ja me oltiin myös kännissä joka viikonloppu.

Vierailija
15/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap:n viestissä puhuttu mitään saatavista papereista, vaan siitä, millaista on käydä koulua ympäristössä, jossa luokkakavereilla on täysin erilainen asenne opiskeluun kuin itsellä.

Elämässä on muutakin kuin opiskelu, esimerkiksi nuo kaverit. Ehkä nuori ei muutenkaan ole niin intohimoinen opiskelija, kuin äitinsä haluaa? 

Vierailija
16/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta meno on sama kuin yläasteella niin eihän siinä ole mitään vikaa kun lapsi vetelee kuitenkin niitä kymppejä kuin ennenkin.

Vierailija
17/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyviä, jos haluaa Helsingin yliopistoon.

Vierailija
18/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyviä, jos haluaa Helsingin yliopistoon.

Miksi kukaan haluaisi Helsingin yliopistoon?

Vierailija
19/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mun tuttu meni amikseen. Ei ihan noin korkea ka, mutta tosi korkea kuitenkin.

Varmaan siellä on ala joka kiinnostaa ja pääsee nopeammin tienaamaan.

Vierailija
20/20 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen ressuun pesiytyneet ku sipäät. Ne jota 9.luokalla vihattiin. Ja jatkossa vihataan työpaikoilla.