Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö miehen nykyisin olla akateeminen

Vierailija
25.10.2025 |

Olen juuri valmistumassa amk-insinööriksi ja olen jo ihan hyvä palkkaisessa työssäkin. Naiset eivät nykyisin tunnu arvostavan amk-koulutettua miestä, minkä kyllä ymmärrän olihan se naurettavan helppo koulutus. Keskiarvoni on sen verta hyvä että pääsisin suoraan yliopistoon maisteria lukemaan. Kannattaako tästä jatkaa yliopistoon vain sen takia että olisi mahdollisuus löytää joskus puoliso. Tosin ei sinällään kiinnosta opiskelu enkä usko että se toisin juurikaan lisää palkkaakaan. Suoraan sanottuna olen myös ihan tyytyväinen nykyiseen palkkaanikin. Tosin onko niin että nykyään on miehenä lähes pakko olla akateeminen jos haluaa kunnollisen puolison.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen naisena AMK-insinööriks ja työpaikan löydyttyä uskon, että saan miehen.

Itselle ainakin kelpaisi toinen AMK-insinööri.

kaikki naiset saa halutessaan laumoittain miehiä. ei se ole naisille koskaan ollut ongelma

Vierailija
42/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI:n kikkeli. Mieti sitä. Ruiskuttaa ja hedelmöittää sinut.

Niin 😻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisuus tarkoittaa lähes poikkeuksetta vasemmistolaisuutta ja koska naiset ovat pääosin vasemmistoa, niin vastaus on kyllä.

Suosittelen etsimään naisen järkevämmistä maista.

Riippuu ihan tiedekunnasta. Itse opettajana äänestän PS, samoin DI-ystäväni.

Niin riippuu. Ei varmaan ole ihme että naiset etsivät tulevaa exäänsä insinööreistä ja valittavat sitä, että heiltä puuttuu tunne ja ties mitkä taidot, joita opitaan tieteissä joissa ei tarvita loogista ajattelukykyä ym. jota insinööritieteissä tarvitaan.

Vierailija
44/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan ikinä pystyis seurustelemaan dippainssin kanssa, koska ovat luultavasti äärimmäisen haluttuja. Se kun kaikki naiset kärkkyy saalistani.

Vierailija
45/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI, ruma ja pieni 166cm, naiset ei tykkää.

Vierailija
46/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin aina hämmentää että kauppatieteilijät lasketaan akateemiseksi.

Vierailija
47/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisuus tarkoittaa lähes poikkeuksetta vasemmistolaisuutta ja koska naiset ovat pääosin vasemmistoa, niin vastaus on kyllä.

Niin riippuu. Ei varmaan ole ihme että naiset etsivät tulevaa exäänsä insinööreistä ja valittavat sitä, että heiltä puuttuu tunne ja ties mitkä taidot, joita opitaan tieteissä joissa ei tarvita loogista ajattelukykyä ym. jota insinööritieteissä tarvitaan.

"tieteissä joissa ei tarvita loogista ajattelukykyä ym. jota insinööritieteissä tarvitaan."

🤔

Vierailija
48/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme oletus tuo on, että akateemiset naiset ovat vassareita? Eivät ole. 

Suurin osa on. Kaikki eivät ole.

Suurin osa ei ole. Vassarit ja vihreät ovat vain kovaäänisiä. Korkeakoulutetut naiset harvoin kuuluttavat äänekkäästi poliittisia näkemyksiään, paitsi vihreät vegaanit, ja lesbot vasemmistolaiset. Niitä lesboja teidän miesten on turha yrittää miellyttää. Suurin osa omista yliopistokavereistani on hyvin hiljaa poliittisista näkemyksistään. Mutta epäilen, että he arvostavat työntekoa ja sitä, että ahkeruudesta pitää palkita, eikä laiskottelusta. En usko, että ovat vassareita.

Vierailija
49/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jotenkin aina hämmentää että kauppatieteilijät lasketaan akateemiseksi.

DI on miesten aatelia 💪 

Vierailija
50/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki DIt ovat tervetulleita palstalle. Jotenkin se tekee helpommaksi hyväksyä sen, että itsekin käyn täällä.Terv.naislääkäri

Grrr 😻

Vierailija
51/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsia pitää tehdä, kun on DI-geenit tarjolla.

Vierailija
52/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"tieteissä joissa ei tarvita loogista ajattelukykyä ym. jota insinööritieteissä tarvitaan."

🤔

... esimerkki: sosiaalipuolella on pääsääntöisesti täysin loogiseen ajatteluun kykenemättömiä naisia, vastaavasti insinööripuolella lähtökohta on looginen ajattelu.

Vierailija
53/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsia pitää tehdä, kun on DI-geenit tarjolla.

DI-mies tarjoili kotonaan marmoripöydältä italialaista kahvia, jota ostetaan papuina ja juodaan vastajauhettuna. Oi että 🍓 

Vierailija
54/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen samassa työhuoneessa kahden duunarimiehen kanssa. Molemmat ovat sellaisia kaljapullonmuotoisia🤢

Silmälasipäisiä harmaavarpusia, jotka säikkyvät omaa varjoaan. Toinen kovasti hielle haiseva poikamies 56 v kerrostalo komerossa asusteleva. Toinen 43v on itseään 10v vanhemman "oman elämän taitelijan" kanssa naimisissa ja kasvattelevat kanoja yhdessä romahtamaisillaan olevalla maatilalla. 

Ei sitten millään tule heistä mielikuvaa hohdokkaasta, tavoiteltavasta miehestä 🤣 Sorry A ja J, jos tunnistatte itsenne.

Toista se on työpaikan komean DI-miehen seurassa. Sukat pyörii jaloissa 💕

Vierailija
55/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla koulutetuilla on hyvät tulot. DI- osaajalla varsinkin. Laivanrakennusinssi oma mieheni ja kova on palkka. Minä hoitelen kodin ja penskat ja käyn välillä kuntoilemassa, mummo hoitaa silloin lapset.

Vierailija
56/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a.

Miten ajattelet että kapitalististen miesten miellyttäminen auttaa sinua miellyttämään naisia? Luuletko että naiset kysyvät joltain kapitalistiselta overloordilta luvan pariutuakseen kanssasi? Miten palkkasi ja rahasi vaikuttavat parisuhteeseen, oletko siis valmis perinteiseen avioon etkä odota mitään 50/50 panosuhdetta?

Hieman omituinen tämä analogia, että kehität uraasi ja palkkaasi perustellen sitä "naisilla". Ellet sitten ajatellut käydä naisissa eli maksaa h uoralle panosta, jolloin tietysti tarvitset maksimaalisesti rahaa. 

Oman kokemukseni mukaan mitä insinöörimpi mies on, sitä paskempi hän on sosiaalisesti, taiteellisesti ja eettisesti, jotka taas ovat naisten arvostamia piirteitä. Eli tuo sinun strategiasi vaikuttaa siltä, että maksimoit statuksen ja palkan, ja sitten rahalla ostat sellaisen naisen minkä rahalla saat. Todennäköisesti jonkun venäläisen

Pakko olla rehellinen ja myöntää, että olen luonteeltani aikalailla sellainen stereotyyppinen insinöörimies. Esimerkiksi lukiossa kirjoitin pitkästä matikasta, kemiasta ja fysiikasta L:n. Äidinkielestä ja englannista tulikin sitten huomattavasti huonommat arvosanat. En halua siltikään haluaa mitään ulkomailta tuotua naista tai h*oraa. Enkä ole niin tarkkaa rahastakaan, mutta mielelläni toivoisin löytäväni ihan työssäkäyvän naisen, enkä mitään pubiruusua. Lähinnä mietin tuota jatkokouluttautumista sillä, että täällä ja mediassakin kuulee usein että kaupunkien naiset haluavat akateemisen miehen. Sosiaalisesti tosin olen taitavampi kuin suurin osa insinööreistä, taiteellisesti en ja tuota eettisyyttä tuskin voi puolueettomasti itse kommentoida.

Vierailija
57/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen maailmankatsomus, ilmenee usein sellaisilla akateemisilla, joilla on humanistisen alan loppututkinto.

Lukuisat muut akateemiset, omaavat muun kuin vasemmistolaisen elämänkatsomuksen.

Vierailija
58/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The assertion that "the more female-dominated a college major is, the lower the average IQ of the students studying in the major" is a misleading conclusion drawn from a flawed interpretation of data, primarily a blog post from 2014

. While some analyses show a correlation between the gender ratio of a major and average cognitive test scores, this finding has been debunked as a simple and incorrect interpretation. 

Vierailija
59/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kouluttautunut DI-MIES tekee kiinnostavampia ja motivoitampia hommia kuin sinä, eikä todennäköisesti käy töissä pelkästään palkkansa takia vaan koska oikeasti tykkää työstään. Lisäksi jos hän sattuu jäämään työttömäksi niin hänellä on paljon paremmat mahikset löytää nopeasti uusi duuni kun kouluttamattomalla. Yleensä koulutus korreloi myös laajemman näkemyksen ja strukturoidumman ajattelutavan kanssa. DI-MIES tuskin viettää kesäpäivää trollaamalla tällä paskapalstalla kuten sinä.

Vierailija
60/92 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi. Minä en edes tiedä mitä akateeminen tarkoittaa, joten yks hailee.