Miksi meitä kokomuslaisia vihataan?
Eikö keskiluokalla saisi olla oikeutta ajaa omalaistaan politiikkaa ja pitää huolta eduistaan?
Kommentit (328)
1. Kärsitte ylivertaisuusvinoumasta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma
2. Ette osaa oikeinkirjoitusta: olette kokoomuslaisia, ette kokomuslaisia.
3. Reilu ja oikeudenmukainen yhteiskunta on teille tuntematon käsite.
Vierailija kirjoitti:
Fazerilla sai palvelua vain jos oli turkki päällä, mielellään minkki. Kyllä minkit suutuivat kun tuli Fasulle jonotusnumerot käyttöön. MUTTA yhtäkaikki, kokoomuslaiset ne työpaikat tässä maassa ovat tehneet. Vai monellako kommunistilla on firma pystyssä ja työntekijöitä,joille maksetaan hyvää liksaa? Maksaako demarijohtaja parempaa liksaa kun muut? Onko joku demarijohtaja edes olemassa? Jos on niin se on salaa sikarikas ja salaa kokoomuslainen, ajaa sähköbemarilla, audilla,mersulla, teslalla ym ja on lada arkikäytössä, mutta kun poikien kaa lähdetään karhujahtiin niin silloin pitää näyttää kuka on kukkulan herra. Puttekin on sikarikas kommari, ja riistää ja tapattaa ja kurjistaa köyhää kansaansa. Rikkaat sielläkin jyllää ja kävelee köyhän aateveljen yli, joka kelpaa vain rintamalle. Aina on joku joka massit kerää.
LÄÄKKEET!
Varmasti monista syistä, mutta jos miettii keskituloisen palkansaajan näkökulmasta, niin oli aika typerä veto heikentää työttömyysturvaa samaan aikaan irtisanomissuojan kanssa. Tähän päälle vielä paikallinen sopiminen eli jos kenkää tulee, joudut tyytymään vastaavassa työssä vaikkapa vain puoleen aiemmasta palkastasi. Ja nyt sitten syyllistetään sitä keskituloista palkansaajaa, kun onkin pirulainen ruvennut säästämään pahanpäivän varalle, ei otakaan enää velkaa eikä enää hummaile rahojaan ympäri kyliä. Niin ja vielä määräaikaisten työsuhteiden ketjuttaminen ilman erityistä syytä eli yhä harvempi tulee saamaan pankista asuntolainaakaan, kun ei ole vakituista työsuhdetta. Kun mä aikoinaan otin asuntolainan, pystyin luottamaan siihen, että ansiosidonnaista saan sen verran pitkään, että joko löytyy uusi työpaikka tai saan asuntoni myytyä.
En minä teitä vihaa, minä halveksin.
Kokoomuslaiset ja persut on niitä, jotka vihaa.
Eihän kokoomuslaisia vihata, kaikki viha kohdistuu vain persuihin, senhän kertoo jo gallupit.
Vierailija kirjoitti:
Koska te ootte ylimielisiä. Pidätte huonompina ihmisinä mm hoitajia, jotka teidänkin vaippanne vaihtavat, kun te ikäännytte.
Toivottavasti antavat vääriä lääkkeitä. Toivottavasti makaavat paska vaipoissaan.
Kyllä karma kostaa. Pelkkiä juntti nousukkaita jotka elää muiden kurjuudesta. Suurin osa tavallisia duunareita, mutta kun on käynyt hyvä tuuri. Aina töitä ja terveys fyysisesti kunnossa. Sen sijaan, että ymmärtäisivät arvostaa elämäänsä, niin keskittyvät muiden arvosteluun.
Kauhea tarve kurjistaa perusturvaa, pilkkoa valtion omistusta, vedota yhteiseen velkaan kun oma käsi on yrityksissä jotka hyötyy yksityistämisestä
"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."
Koska ette osaa oikeinkirjoitusta, ettekä mitään muutakaan. Jäljet ovat kaikkien nähtävillä.
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö loppui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
"Palkkatuki ei enää kerrytä työssäoloehtoa, paitsi tiettyjen erityisryhmien, kuten yli 60-vuotiaiden ja alentuneen työkyvyn henkilöiden osalta."
https://www.kuntaliitto.fi/blogi/2024/palkkatuki-ja-etuuskulujen-rahoit…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keskiluokkaisena 4500e/kk tienaava olen vain kärsinyt tämän hallituksen aikana. Ihmettelen miksi niin moni "köyhä" äänestää Kokoomusta vaikka se ei aja heidän asioitaan. Se on varmaan hienoa teeskennellä " rikasta" kun sanoo äänestävänsä Kokoomusta.
Jos Kokoomusta äänestäisi aidosti vain heidän etuja ajavat niin äänestysprosentti olisi RKP:n tavoin muutaman prosentin.
Suomesta puuttuu puolue joka ajaa meidän keskituloisten elämää. Ei vai sellaista ole. Me suurimpana verojen tuojina kuitenkin pyöritämme käytännössä YKSIN tätä koko hevonhumppaa.
Minä keskituloisena äänestän vasemmistoliittoa. Sivistyneitä ihmisiä, joilla on perustelut tekemisilleen.
Keskiluokkaisen ei kannata missään nimessä äänestää vasemmistoa. Se on Suomen tuho. Maailman kallein verotus kiristyy entisestään. Sosiaaliturvaa lisätään vero ja velkarahalla. Piikki on auki vielä koko maailmalle. Mitä ihmeen hyötyä tuosta on keskiluokkaiselle? Elämä kurjistuu vain entistä enemmän. En ole valmis maksamaan senttiäkään enemmän veroja. Ja olen tuon 4500e/kk kommentin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
"Palkkatuki ei enää kerrytä työssäoloehtoa, paitsi tiettyjen erityisryhmien, kuten yli 60-vuotiaiden ja alentuneen työkyvyn henkilöiden osalta."
https://www.kuntaliitto.fi/blogi/2024/palkkatuki-ja-etuuskulujen-rahoit…
Eli jos on terve, saa 10 kuukauden palkkatukityön jälkeen työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa.
Tai tammikuusta alkaen yleistuen 595 netto.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole menoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keskiluokkaisena 4500e/kk tienaava olen vain kärsinyt tämän hallituksen aikana. Ihmettelen miksi niin moni "köyhä" äänestää Kokoomusta vaikka se ei aja heidän asioitaan. Se on varmaan hienoa teeskennellä " rikasta" kun sanoo äänestävänsä Kokoomusta.
Jos Kokoomusta äänestäisi aidosti vain heidän etuja ajavat niin äänestysprosentti olisi RKP:n tavoin muutaman prosentin.
Suomesta puuttuu puolue joka ajaa meidän keskituloisten elämää. Ei vai sellaista ole. Me suurimpana verojen tuojina kuitenkin pyöritämme käytännössä YKSIN tätä koko hevonhumppaa.
Minä keskituloisena äänestän vasemmistoliittoa. Sivistyneitä ihmisiä, joilla on perustelut tekemisilleen.
Keskiluokkaisen ei kannata missään nimessä äänestää vasemmistoa. Se on Suomen tuho. Maailman kallein v
Valtion budjetti on 80 miljardia, josta työttömyystuet 4 miljardia ja toimeentulotukea 1 miljardi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään keskiluokkaisen ei kannata äänestää kokomusta. Kokoomus ajaa vain eliitin asiaa.
Tienaan karvan alle 5000/kk, vasemmistolla ei ole minulle annettavana mitään muuta kuin veronkorotuksia ja omaisuuden vieminen. Miksi ihmeessä äänestäisin varkaita?
Miksi sinusta on sitten hyvä asia, että kokoomus ajaa sinun verorahojasi sotejäteille, osinkoa maksaville pörssiyhtiöille, nyt viimeisimpänä yhdelle maailman kannattavimmista yhtiöistä? Ja leikkaa tavallisilta suomalaisilta - koulutuksesta, tuista, luontopalveluista.
Heikentää suomalaisten työehtoja, joka pahimmillaan johtaa palkanalennuksiin ja valtion ja kuntien verojen vähenemiseen.
Mitä hyvää tässä on verrattuna vasemmistoon?
Etkö näe mitään muuta vaihtoehoja Kokoomuksen ja Vasemmiston välillä? Molemmat ovat ääripäitä polittisissa linjoissaan.
No olen juristi, mutta en kannata nykyisen kokoomuksen arvomaailmaa. Se ei ole enää sivistyspuolue, joka arvostaisi koulutusta tai asiantuntijuutta. Kokoomus puhuu työnteon merkityksestä, mutta tosi asiassa se ei aja työntekijöiden asemaa, vaan omistavien luokkien. Tässä maassa ei enää vaurastu työn teolla, vaan omistamalla ja myymällä. En millään voi ymmärtää osinkojen erilaista verotusjärjestelmää tai sitä, että vaurastuminen tarkoittaa nykyään käytännössä yrityskauppoja ulkomaisille sijoittajille. En usko myöskään siihen, että julkiset palvelut kannattaisi ulkoistaa yksityisille: yksityisten toimijoiden tehtävänä on tehdä voittoa. Nämä voitot valuvat harvoille suomalaisille, ja koko ajan Suomen ulkopuolelle. Tämä hallitus on lyhyessä ajassa romuttanut suomalaisen luottamusyhteiskunnan ja syventänyt omilla toiminnallaan, jos ei nyt ihan syössyt meidät syvään lamaa. Sitä on vaikea kutsua talousosaamiseksi.
"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia yhteensä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
20 000 hoitajaa saa potkut.
Suomi nousuun.
Kiitos edellusen hallituksen sotehimmelin ja Tehyn palkankorotukset.
Sen minkä taakseen jättää, löytää edestänsään.
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."
https://yle.fi/a/74-20145910