Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nata Salmela: Suomi ansaitsee köyhyytensä!

Vierailija
25.10.2025 |

Hyvähän se on rikkaana huudella.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten varallisuuserot olivat merkittävät myös vuonna 2024, ja varallisuus keskittyy yhä enemmän varakkaimmille. Vuoden 2024 tilastojen mukaan varakkain kymmenys omisti yli puolet (52 %) kaikesta nettovarallisuudesta.

Yhä edelleenkään tuo "varakkain kymmenys" ei ole mikään staattinen joukko vaan keitä he ovat vaihtuu käytännössä päivittäin. se että "varakkkain 10 % rikastuu" että samat YKSILÖT ainoastaan rikastuvat. 

Tuohon varakkaimpaan 10% on Suomessa naurettavan helppoa päästä. Minä olen kuulunut kaikkiin varallisuuskymmenyksiin. 

Vierailija
62/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät maksavat veroa, joka ikinen kerta kun vain käyvät marketissa. Ruasta menee 14% veroa ja esimerkiksi pesuaineista 25,5%. Et sen vertaa tiedä! Sen päälle tulee joillekin köyhille kammottava, vero perintövero.

Näin on. 

Kulutukseen kohdistuvia arvonlisäveroja maksetaan Suomessa noin 17 miljardia euroa, josta yli puolet on kotitalouksien maksamaa. Suhteessa tuloihin pienituloisimmat maksavat niitä eniten.

Hyvässä verojärjestelmässä on tehokkuuden lisäksi kyse siitä, mitä pidetään reiluna ja oikeudenmukaisena, mikä on etupäässä poliittinen kysymys.

Kotitalouksien maksama osuus kertyy maitolitrasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko kukaan itse artikkelia?

Vierailija
64/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten varallisuuserot olivat merkittävät myös vuonna 2024, ja varallisuus keskittyy yhä enemmän varakkaimmille. Vuoden 2024 tilastojen mukaan varakkain kymmenys omisti yli puolet (52 %) kaikesta nettovarallisuudesta.

Yhä edelleenkään tuo "varakkain kymmenys" ei ole mikään staattinen joukko vaan keitä he ovat vaihtuu käytännössä päivittäin. se että "varakkkain 10 % rikastuu" että samat YKSILÖT ainoastaan rikastuvat. 

Tuohon varakkaimpaan 10% on Suomessa naurettavan helppoa päästä. Minä olen kuulunut kaikkiin varallisuuskymmenyksiin. 

Minäkin olen hyvätuloinen, koska se ei Suomessa vaadi kovinkaan kummosia tuloja. Ihmiset ei vaan tätä ymmärrä kun siellä omassa päässä ei soi kuin yksi ja sama levy, kaikilla muilla menee hyvin ja vain minä ja vain minä raadan tätä samaa kurjuutta. 

Vierailija
65/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki.

Tsekkaa uusin Talouselämä. Sieltä löytyy.

Miksei vaan voi laittaa suoraan sitä linkkiä? Typerää koska suurin osa täällä ei edes jaksa itse etsiä sitä ja sitten huudellaan ilman, että tiedetään edes mistä huudellaan.

Vierailija
66/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki.

Miksei vaan voi laittaa suoraan sitä linkkiä? Typerää koska suurin osa täällä ei edes jaksa itse etsiä sitä ja sitten huudellaan ilman, että tiedetään edes mistä huudellaan.

Talouselämän artikkelit ovat maksullisia, joten linkittäminen on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
67/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki.

Talouselämän artikkelit ovat maksullisia, joten linkittäminen on yhtä tyhjän kanssa.

Sitten tämä keskustelukin on aivan tyhjän kanssa.

Vierailija
68/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki.

Niin, nyt voit jatkaa päivääsi jonkun toisen ketjun parissa. 

Vierailija
69/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. He kuvittelevat, että voivat seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. 

SDP tämän hetkinen gallup johto kertoo minulle vain siitä että suomessa on niin paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä että tällainen tulos on mahdollinen. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. 

En kyllä ymmärrä miksi kukaan tukiaisilla elävä äänestäisi demareita, kun jo pelkästään noiden edellisen hallituksen tulokset johti ties kuinka moneen leikkaukseen kun rahaa ei ole eikä demarityylillä ikinä tulekaan.

Toki jotkut köyhät on tyhmiä, muttei kaikki. 

Vierailija
70/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virolainen tatskamummo

Venäläinen Virosta! 

Vierailija
71/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa linkkejä aloituksessa, lukija suorastaan hämäytyy noista kaikista että mitä pitäisi klikata. 

Vierailija
72/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki.

Älä sitten jankuta 

Vierailija
73/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin. Oli oikein hyvä artikkeli nykyisestä uhritumisenkulttuurista. Suomessa ei saa palvelua vaikka kuinka heiluttaisi setelinippua kun on liian kiire valittaa. 

Vierailija
74/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. He kuvittelevat, että voivat seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. 

SDP tämän hetkinen gallup johto kertoo minulle vain siitä että suomessa on niin paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä että tällainen tulos on mahdollinen. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. 

En kyllä ymmärrä miksi kukaan tukiaisilla elävä äänestäisi demareita, kun jo pelkästään noiden edellisen hallituksen tulokset johti ties kuinka moneen leikkaukseen kun rahaa ei ole eikä demarityylillä ikinä tulekaan.

Mitä olemme oppineet? Sen ettei jotkut opi mitään. 

Vierailija
75/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi nousuun köyhien rahoilla? 

Köyhät ei maksa veroja, köyhät vaan saa rahaa valtion kassasta eli verorahoista joten köyhät on vaan rasite yhteiskunnalle. Suomi nousee ainoastaan rikkaiden ja yritysten verotuilla. 

Köyhä maksaa kaikesta veroja niin kuin sinäkin, kaikki ruoka, kaiken minkä kulutat, ostat, työttömyyspäivärahasta, eläkkeestä listaa piisaa maksat veroja. Joten irvokasta on huudella siellä.

Vierailija
76/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki.

Niin, nyt voit jatkaa päivääsi jonkun toisen ketjun parissa. 

Eli runkutat menemään keskustelua tietämättä asiasta mitään ja nyt olet sitä mieltä että näin tämän pitääkin olla? Hieno logiikka teillä :D

Vierailija
77/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät maksavat veroa, joka ikinen kerta kun vain käyvät marketissa. Ruasta menee 14% veroa ja esimerkiksi pesuaineista 25,5%. Et sen vertaa tiedä! Sen päälle tulee joillekin köyhille kammottava, vero perintövero.

No mistä köyhä saa sen rahan millä köyhä elää?

Lainasta, ihan niinkuin kaikki muutkin.

Vierailija
78/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai rikkaatko eivät maksa joka ikinen kerta kun käyvät marketissa.... 

Montako maitolitraa rikkaat ostavat enemmän kuin köyhät?

Tarkoitan, ettei kulutus välttämättä kasva yhtään, vaikka rahaa enemmän olisikin.

Rikkaiden kulutusprofiili painottuu ENEMMÄN korkean alvin tuotteisiin kuin köyhän. -> maksavat suhteessa enemmän alvia (kulutettuihin euroihin verrattuna)

Taas tätä oikeiston vääristelyä. 

Pienituloisimmassa ryhmässä arvonlisäveron osuus tuloista on 12 prosenttia, kun suurituloisimmassa ryhmässä se on viisi prosenttia.  (Tilastokeskus) 

Vierailija
79/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa tää ei vieläkää muuttanut sinne Portugaliin.

Vierailija
80/97 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa luki, ikiliikkuja on luotu. Äänestettiin vaahtopallot pöksyissä persuja, kun ne lupasi . . . Ja pettymyshän se oli ja nyt Antti-boyn ei tarvitse edes luvata mitään, kun kansa rynnii uurnille. Ja miten käy, kun taas petytään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi