Nata Salmela: Suomi ansaitsee köyhyytensä!
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun köyhien rahoilla?
Köyhät ei maksa veroja, köyhät vaan saa rahaa valtion kassasta eli verorahoista joten köyhät on vaan rasite yhteiskunnalle. Suomi nousee ainoastaan rikkaiden ja yritysten verotuilla.
Suomessa on tehty rikkaita ja suuria yrityksiä suosivaa politiikkaa 1990-luvulta lähtien. Onko Suomi noussut? Tutkitusti oikeudenmukaisempi politiikka on parasta taloudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät maksavat veroa, joka ikinen kerta kun vain käyvät marketissa. Ruasta menee 14% veroa ja esimerkiksi pesuaineista 25,5%. Et sen vertaa tiedä! Sen päälle tulee joillekin köyhille kammottava, vero perintövero.
No mistä köyhä saa sen rahan millä köyhä elää?
Vaikka jonkun sellasen mainosfirman maksamista veroista joka näyttää mulle musta kerätyn datan voimin personoituja mainoksia asioista joita ei ole varaa ostaa.
Olisit katsonut koulussa sinne taululle, sen sijaan että käytit aikaasi muiden häiriköintiin ja kiusaamiseen. Ja kaikkien niiden sun sanojen ja tekojen jälkeen minun pitäisi nyt kokea empatiaa sinua kohtaan?
- opettajan perseen nuolija
Vierailija kirjoitti:
Natalia on venäläinen.
Salmela on syntynyt Virossa. Venäläis-inkeriläiseen vähemmistöön kuulunut perhe muutti Suomeen Hämeenlinnaan inkeriläisten paluumuuttomahdollisuuden turvin Salmelan ollessa kahdeksanvuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa kun nämä rikkaat suomalaiset kuten myös Miki Kuusela huutaa että veroja pitää maksaa eikä leikkauksia pidä tehdä. Kyllähän minäkin vaatisin että veroja pitää maksaa eikä leikata saa jos minulla olisi tosi hyvä palkka ja pankkitilillä miljoona euroa.
Niin , Miki Kuusi maksoi 30 miljoonaa veroja. Jos sitä henkilöä tarkoitat? Ja hän on varmaan ollut myös köyhä opiskelija tms. Nähnyt monia elämän puolia.
Jos saan 100 miljoonaa euroa niin voin minä maksaa veroja 30 miljoonaa euroa. Kannattaisin verojan maksuja silloin mutta nyt duunarina vastustan veroja.
Maksan duunarina mielelläni veroja tulojeni mukaan jos sillä taataan kansalaisille tasapuolisesti julkisia palveluja kuten terveydenhoitoa, päivähoitoa, koulutusta, asumista, joukkoliikennettä .....
On varmaankin oikeassa. Suomessa lienee maailman tyhmimmät poliitikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa kun nämä rikkaat suomalaiset kuten myös Miki Kuusela huutaa että veroja pitää maksaa eikä leikkauksia pidä tehdä. Kyllähän minäkin vaatisin että veroja pitää maksaa eikä leikata saa jos minulla olisi tosi hyvä palkka ja pankkitilillä miljoona euroa.
kuka rikas on huudellut että "veroja pitää maksaa". eikös tämä nata just ollut otsioissa verojen välttelystä käyttäen hyväksi porsaanreikää jolla yhtiöiden taseeseen saadaan pumpattua ilmaa.
Täähän on just niitä "massimuijia" itse vielä lanseerasi tuon nimityksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ei maksa veroja, köyhät vaan saa rahaa valtion kassasta eli verorahoista joten köyhät on vaan rasite yhteiskunnalle. Suomi nousee ainoastaan rikkaiden ja yritysten verotuilla.
Suomessa on tehty rikkaita ja suuria yrityksiä suosivaa politiikkaa 1990-luvulta lähtien. Onko Suomi noussut? Tutkitusti oikeudenmukaisempi politiikka on parasta taloudelle.
Ja kyllä, ne tuloerot syntyvät aina talouskasvussa ja ovat pienimillään lamassa. Kun demarit ja vasemmistoliitto olivat 1990-luvun puolivälissä Lipposen hallituksessa, tuloerot kasvoivat dramaattisesti. Sen ansiosta hyvinvointivaltiota kasvatettiin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät maksavat veroa, joka ikinen kerta kun vain käyvät marketissa. Ruasta menee 14% veroa ja esimerkiksi pesuaineista 25,5%. Et sen vertaa tiedä! Sen päälle tulee joillekin köyhille kammottava, vero perintövero.
Perintöveroa ei makseta alle 20 000 euron perinnöistä, joten ei se ihan köyhiä edes koske.
Vierailija kirjoitti:
On varmaankin oikeassa. Suomessa lienee maailman tyhmimmät poliitikot.
Osa toki on tyhmiä kuin lobotomoidut kultakalat. Suurin osa vaihtaa äidinkielensä politiikan klingoniin. Totta kai kuka tahansa alkaa puhua höpöjä, kun on neljä vuotta näytellyt närkästynyttä täysistunnossa toisen puolueen pikkujoulupanolleen ja tietää, ettei eduskunnan jälkeen löydä töitä kuin korkeintaan maakuntajohtajana tai jonain muuna Facebookia verorahoilla selaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhille pitää antaa yksinkertaisesti enemmän rahaa, että nämä voivat kuluttaa. Ratkaisu olisi näin helppo, mutta poliitikot ovat ääliöitä, eikä tajua.
Väärin. jos "annetaan" rahaa on se ensin OTETTAVA joltain toiselta. Eli hölmöläisten peitonjatkoa. Köyhien pitää alkaa TIENAAMAAN itse RAHANSA...
Tienattukin raha tulee joltain toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhille pitää antaa yksinkertaisesti enemmän rahaa, että nämä voivat kuluttaa. Ratkaisu olisi näin helppo, mutta poliitikot ovat ääliöitä, eikä tajua.
Väärin. jos "annetaan" rahaa on se ensin OTETTAVA joltain toiselta. Eli hölmöläisten peitonjatkoa. Köyhien pitää alkaa TIENAAMAAN itse RAHANSA...
mutta VASTIKKEELLISESTI, ei PAKOLLA MUIDEN TYÖSTÄ RYÖSTÄMÄLLÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta VASTIKKEELLISESTI, ei PAKOLLA MUIDEN TYÖSTÄ RYÖSTÄMÄLLÄ.
Ei muuta asiaa. Ja verotuskin on vastikkeellista: siitä vastikkeena veronmaksajat saavat yhteiskunnan, joka pitää heidät turvassa anarkialta ja tuottaa heille monenlaista mukavuutta ja helppoutta. Ilman sitä he eivät olisi edes voineet tienata omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli joko sarkasmia tai jonkun peruskokkareen rehellinen (mutta harhainen) mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Kulutukseen kohdistuvia arvonlisäveroja maksetaan Suomessa noin 17 miljardia euroa, josta yli puolet on kotitalouksien maksamaa. Suhteessa tuloihin pienituloisimmat maksavat niitä eniten.
Hyvässä verojärjestelmässä on tehokkuuden lisäksi kyse siitä, mitä pidetään reiluna ja oikeudenmukaisena, mikä on etupäässä poliittinen kysymys.
Onko tämä se joka kierrättää (kierrätti, mutta hallitus on pistämässä sille stopin) rahansa veroparatiisin kautta? Hyvä huudella kun ei itsekkään osallistu "talkoisiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin , Miki Kuusi maksoi 30 miljoonaa veroja. Jos sitä henkilöä tarkoitat? Ja hän on varmaan ollut myös köyhä opiskelija tms. Nähnyt monia elämän puolia.
Jos saan 100 miljoonaa euroa niin voin minä maksaa veroja 30 miljoonaa euroa. Kannattaisin verojan maksuja silloin mutta nyt duunarina vastustan veroja.
Maksan duunarina mielelläni veroja tulojeni mukaan jos sillä taataan kansalaisille tasapuolisesti julkisia palveluja kuten terveydenhoitoa,
Minä en duunarina maksa mielelläni tätä 52,15 % veroja ja veroluonteisia maksuja, kun MISSÄÄN ei TAATA edes terveydenhoitoa. On täysin tuurissaan saako edes SAIRAANHOITOA, terveydenhoitoa ei saa. ensin pitää jonottaa jonottamiseen pääsemistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunlaiset matalapalkka loiset tuhoaa tämän maan. Häpeä!!! T: Nainen ja erityisasiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Kulutukseen kohdistuvia arvonlisäveroja maksetaan Suomessa noin 17 miljardia euroa, josta yli puolet on kotitalouksien maksamaa. Suhteessa tuloihin pienituloisimmat maksavat niitä eniten.Hyvässä verojärjestelmässä on tehokkuuden lisäksi kyse siitä, mitä pidetään reiluna ja oikeudenmukaisena, mikä on etupäässä poliittinen kysymys.
Ei KULUTUSveroa pidä suhteuttaa TULOIHIN vaan KULUTUKSEEN. Ja varakkaat maksavat SUHTEESSA enemmän veroja kulutuksestaan kuin köyhät. Ja absoluuttisestikin maksavat enemmän kulutusveroja kuin köyhät.
Minäkin olen tänä vuonna maksanut alveja vähän rapeat 23 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Linkki.
Tsekkaa uusin Talouselämä. Sieltä löytyy.
Suurin osa ihmisistä ei voi ymmärtää, että joku toinen voi olla tuhat- tai jopa kymmentuhatkertaisesti toista tuottavampi. Ketää ei pitäisi palkita hyvästä suorituksesta, kun se olisi pois joltakulta toiselta.#tasapäistäminen