Nata Salmela: Suomi ansaitsee köyhyytensä!
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Köyhät maksavat veroa, joka ikinen kerta kun vain käyvät marketissa. Ruasta menee 14% veroa ja esimerkiksi pesuaineista 25,5%. Et sen vertaa tiedä! Sen päälle tulee joillekin köyhille kammottava, vero perintövero.
Perintövero osuu todella harvan köyhän kohdalle, koska alle 20 000 euron perinnöstä vero on pyöreä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun köyhien rahoilla?
Köyhille pitää antaa yksinkertaisesti enemmän rahaa, että nämä voivat kuluttaa. Ratkaisu olisi näin helppo, mutta poliitikot ovat ääliöitä, eikä tajua.
Väärin. jos "annetaan" rahaa on se ensin OTETTAVA joltain toiselta. Eli hölmöläisten peitonjatkoa. Köyhien pitää alkaa TIENAAMAAN itse RAHANSA...
Tässä työllisyys/työttömyystilanteessa on naurettavaa vaatia köyhiä tienaamaan omat rahansa. Kaikilla on oikeus ihmisarvoiseen elämään, myös köyhillä joita tulee sattuneista syistä koko ajan lisää. Ei se tarkoita mitään luksusta mutta ei myöskään juuri ja juuri hengissä säilymistä yhteiskunnan sylkykuppina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natalia on venäläinen.
Salmela on syntynyt Virossa. Venäläis-inkeriläiseen vähemmistöön kuulunut perhe muutti Suomeen Hämeenlinnaan inkeriläisten paluumuuttomahdollisuuden turvin Salmelan ollessa kahdeksanvuotias.
Juu, sieltä tuli paljon venäläisiä tuolla tekosyyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhille pitää antaa yksinkertaisesti enemmän rahaa, että nämä voivat kuluttaa. Ratkaisu olisi näin helppo, mutta poliitikot ovat ääliöitä, eikä tajua.
Väärin. jos "annetaan" rahaa on se ensin OTETTAVA joltain toiselta. Eli hölmöläisten peitonjatkoa. Köyhien pitää alkaa TIENAAMAAN itse RAHANSA...
Ai niinkuin miljönäärit kuten walhroos joka saa suomen kartanoon joka vuosi 350 000 maataloustukea. Yrityksille jaetaan yritystueka miljardeja jonka ne jakaa suoraan osinkoina miljonääriomistajille. Ei ne suomen ottamat vuosittaiset kymmenet miljardin lainat köyhille päädy. Ne menee miljonääreille ja virkarälssille ja maahan muuttajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä työllisyys/työttömyystilanteessa on naurettavaa vaatia köyhiä tienaamaan omat rahansa. Kaikilla on oikeus ihmisarvoiseen elämään, myös köyhillä joita tulee sattuneista syistä koko ajan lisää. Ei se tarkoita mitään luksusta mutta ei myöskään juuri ja juuri hengissä säilymistä yhteiskunnan sylkykuppina.
Tässä julkisen talouden tilassa on vielä naurettavampaa vaatia LISÄÄ vastikkeettomia tukia itselleen ja olla ottamatta ITSE vastuuta OMASTA elämästään. Jo nyt suomessa KAIKILLE annetaan mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään, mutta osa vain ei osaa sitä hyödyntää ja kuluttavat siten että perustarpeista selviäminen on haasteellista. Toimeentulotuki takaa sen tason jos vain itse osaa rahaa fiksusti käyttää.
Wt kiekuu niin, että kaulatatska venyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natalia on venäläinen.
Salmela on syntynyt Virossa. Venäläis-inkeriläiseen vähemmistöön kuulunut perhe muutti Suomeen Hämeenlinnaan inkeriläisten paluumuuttomahdollisuuden turvin Salmelan ollessa kahdeksanvuotias.
Arvomaailma on todellakin perivenäläinen. Naisen ultimate unelma siellä on naida rikas rikollisukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät maksavat veroa, joka ikinen kerta kun vain käyvät marketissa. Ruasta menee 14% veroa ja esimerkiksi pesuaineista 25,5%. Et sen vertaa tiedä! Sen päälle tulee joillekin köyhille kammottava, vero perintövero.
Ai rikkaatko eivät maksa joka ikinen kerta kun käyvät marketissa....
Montako maitolitraa rikkaat ostavat enemmän kuin köyhät?
Tarkoitan, ettei kulutus välttämättä kasva yhtään, vaikka rahaa enemmän olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa kun nämä rikkaat suomalaiset kuten myös Miki Kuusela huutaa että veroja pitää maksaa eikä leikkauksia pidä tehdä. Kyllähän minäkin vaatisin että veroja pitää maksaa eikä leikata saa jos minulla olisi tosi hyvä palkka ja pankkitilillä miljoona euroa.
Niin , Miki Kuusi maksoi 30 miljoonaa veroja. Jos sitä henkilöä tarkoitat? Ja hän on varmaan ollut myös köyhä opiskelija tms. Nähnyt monia elämän puolia.
Jos saan 100 miljoonaa euroa niin voin minä maksaa veroja 30 miljoonaa euroa. Kannattaisin verojan maksuja silloin mutta nyt duunarina vastustan veroja.
Maksan duunarina mielelläni veroja tulojeni mukaan jos sillä taataan kansalaisille tasapuolisesti julkisia palveluja kuten terveydenhoitoa,
Sun bruttopalkka on varmaan sen 3400 euroa.? Minun on 1800 enemmän. Paljonko enemmän mulle jää verojen jälkeen käteen kuin sulle? Minä kerron: 500-600 euroa.
Ei ole vaikeaa arvata kumpi meistä "maksaa verot mielellään "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan, ettei kulutus välttämättä kasva yhtään, vaikka rahaa enemmän olisikin.
Rikkaiden kulutusprofiili painottuu ENEMMÄN korkean alvin tuotteisiin kuin köyhän. -> maksavat suhteessa enemmän alvia (kulutettuihin euroihin verrattuna)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, rikkaat eivät lohtuosta. He eivät ota kulutusluottoja, pikavippejä, yms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako litraa maitoa köyhien pitää ostaa että maksavat yhtä paljon alvia kuin yksi rikas on maksanut ostamalla auton (alveja 26 000€).
Et osaa kuitenkaan laskea niin annan vastauksen, vähän vajaa 177 000 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natalia on venäläinen.
Miten silloinen presidentti olikin niin ajattelematon! Eipä ollut Suomen asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ei maksa veroja, köyhät vaan saa rahaa valtion kassasta eli verorahoista joten köyhät on vaan rasite yhteiskunnalle. Suomi nousee ainoastaan rikkaiden ja yritysten verotuilla.
Suomi nousee vain köyhien rahoilla! Ainoa täysin selvä asia. Isoin kanaanryhmä, joka lisäksi tuhlaa rahansa, jos sitä on... ja joskus jopa, vaikkei edes olisi. Lue: velkaisuus. Yrityksille annetut tuet menee isojen pomojen entisten rikkauksien päälle ja sijoituksiin. Siksipä nyt näemme mihin johtaa tukien leikkaukset! Suomi sysomustassa lamassa. Vuosi sitten tein täysiaikaista työtä. olin tehnyt jo vuosia. sitten tuli tämä hallitus. muutama kk. sen jälkeen tuli asiakaskadot ja sitten kenkää per...een! sinnä sulle esimakua mitä tapahtuu, kun asioita hoidetaan ideologia edellä. Koskaan milloinkaan ei ole ollut töitä näin vaikea saada. Edes 90-luvulla, jolloin sain työn kuin työn kunhan vain hain.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahoilla? Tuilla vai?
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousee vain köyhien rahoilla! Ainoa täysin selvä asia. Isoin kanaanryhmä, joka lisäksi tuhlaa rahansa, jos sitä on... ja joskus jopa, vaikkei edes olisi. Lue: velkaisuus. Yrityksille annetut tuet menee isojen pomojen entisten rikkauksien päälle ja sijoituksiin. Siksipä nyt näemme mihin johtaa tukien leikkaukset! Suomi sysomustassa lamassa. Vuosi sitten tein täysiaikaista työtä. olin tehnyt jo vuosia. sitten tuli tämä hallitus. muutama kk. sen jälkeen tuli asiakaskadot ja sitten kenkää per...een! sinnä sulle esimakua mitä tapahtuu, kun asioita hoidetaan ideologia edellä. Koska
Ei todellakaan nouse.
Ja yritystuet ovat ihan yhtä huono kuin ne köyhille maksettavat tuet. miksi haluat vain toista näistä nostettavan. Minä haluan molempien laskua ja itse asiassa yritystukien lopettamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, meidän kahden aikuisen marketti ostokset on noin 1300e kuussa. Veikkaan et harvalla köyhällä jää edes sen vertaa rahaa kuussa käteen pakollisten menojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ei maksa veroja, köyhät vaan saa rahaa valtion kassasta eli verorahoista joten köyhät on vaan rasite yhteiskunnalle. Suomi nousee ainoastaan rikkaiden ja yritysten verotuilla.
Suomessa on tehty rikkaita ja suuria yrityksiä suosivaa politiikkaa 1990-luvulta lähtien. Onko Suomi noussut? Tutkitusti oikeudenmukaisempi politiikka on parasta taloudelle.
Ja kyllä, ne tuloerot syntyvät aina talouskasvussa ja ovat pienimillään lamassa. Kun demarit ja vasemmistoliitto olivat 1990-luvun puolivälissä Lipposen hallituksessa, tuloerot kasvoivat dramaattisesti. Sen ansiosta hyvinvointivaltiota kasvatettiin.
Tuloerot pienenevät lamassa, mutta varallisuuserot kasvavat
Suomalaisten varallisuuserot olivat merkittävät myös vuonna 2024, ja varallisuus keskittyy yhä enemmän varakkaimmille. Vuoden 2024 tilastojen mukaan varakkain kymmenys omisti yli puolet (52 %) kaikesta nettovarallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. He kuvittelevat, että voivat seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.
Kyllä, tai myös toiseen suuntaan: maata sohvalla tekemättä mitään. Nämä kaksi kun yhdistää niin kukaan ei tee mitään.
Sinun olisi syytä huomata, että sama hyvinvointiyhteiskunta on maksanut myös minun palkkani lähes koko uran ajan. Nykyään Turun yliopistossa ja aiemmin Sitrassa, Suomen Pankissa sekä Valtion taloudellisessa tutkimuskeskuksessa. Työt elinkeinoelämän tutkimuslaitoksessa siinä välissä lienee ainoa, joka ei ole osa julkista sektoria.
Tämän pitäisi olla paljon nolompaa, kuin leivän jonottaminen. Suomen keskiluokan ahneus ja avuttomuus on huomattavasti kalliimpaa. Vauraat yrittäjät nostavat kummallisia yritystukia, maanviljelijät mielisairaan korkeita maataloustukia, meidän hyvä osaisten yliopistoihmisten tai rikkaiden perheiden ilmaisen koulutuksen saajien pitäisi olla paljon nolompana kuin leivän jonottaminen.
Suomen kokoisessa valtiossa, jossa ei valitettavasti ole myöskään rikkaita, valtion pitää tukea taidetta. Silti jokainen apurahalla tehty köyhyyttä kritisoiva taideteos on poissa samasta rahasta, joka voitaisiin antaa vaikka asunnottomalle. Ja 1970-luvun c-kasettiaan pyörittävä, köyhyyttä paheksuva Tampereen yliopiston dosentti käyttää samoja resursseja, joista voisi antaa köyhille.