Mitä muistat vuodesta 1986?
Kommentit (267)
Esikoinen oli 2-vuotias. Pelkäsin antaa hänen syödä onkimiani kaloja.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen oli 2-vuotias. Pelkäsin antaa hänen syödä onkimiani kaloja.
Olisit ottanut koukut kaloista pois onkimisen jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori ja kaunis.
Näin niitä Av-mammoja syntyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori ja kaunis.
Näin niitä Av-mammoja syntyy...
Miten?
Tsernobylin jälkeen varoiteltiin myös maitotuotteista. Minä erilaisten jogurttien ja viilien ystävänä harmittelin asiaa kovasti. Vähän aikaa jaksoin olla niitä syömättä, sitten mieliteot vei voiton.
Se avaruussukkula Challengerin räjähdys oli kauhea juttu. Ajattelin silloin, että ikinä en menisi tuollaiseen avaruusalukseen, niin paljon ei maksettaisi että menisin.
Eipä ole huolta ollut, että kukaan olisi tullut sellaiseen kysymäänkään. Saati maksua ehdottelemaan.;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsernobylin.
ja mikä pahinta siitä tuli valtava laskeuma Pirkanmaalle ja Suomen hallinto ja media peittelivät koko asian etteivät joutuisi tekemään mitään uhrien hyväksi
Peittely johtui ennen kaikkea siitä, ettei haluttu provosoida Neuvostoliittoa. Nehän eivät siellä olisi tunnustaneet koko tapahtumaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset muistot ovat tuolta vuodelta, olin 3 v. Ensimmäinen ns. näkömuisto on kun istuin ulkona ja kuulin rakentamisen ääniä. Rakennettiin leikkimökkiä. Katsoin vanhan koivun lehmustoja ja aurinkoa. Tajusin ikään kuin tuossa hetkessä, että olen jonkinlainen olemassaoleva olento, joka näkee ja kuulee asioita, vaikkakin samalta kesältä oli jo kuulo- ja tuntomuistoja, muistan kun istuin rattaissa ja aurinko lämmitti ja tuntui mukavalta iholla, kuului ihmisten puhetta ja rattaiden rahinaa hiekkatiellä.
Hienosti kirjoitettu!
uKRAINALAISET sössi Tsernopiilissä
Karhupuistossa pämpättiin Sorbaa... oi sitä aikaa ! Vain minä jäljellä, tahtoisin ne ajat elää uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsernobylin.
ja mikä pahinta siitä tuli valtava laskeuma Pirkanmaalle ja Suomen hallinto ja media peittelivät koko asian etteivät joutuisi tekemään mitään uhrien hyväksi
Peittely johtui ennen kaikkea siitä, ettei haluttu provosoida Neuvostoliittoa. Nehän eivät siellä olisi tunnustaneet koko tapahtumaa.
Ulkoministerinä muuan Paavo V, ei raukka tiennyt, pitäisikö katsoa itään vai länteen, ei lie osannutkaan.
Challenger, Palme, Tsernobil...
Olin kesätöissä tehtaassa. Viinalle haiseva kantis ahdisteli. Pääsin yliopistoon. Muutin Helsinkiin ja menin kihloihin.
Vierailija kirjoitti:
uKRAINALAISET sössi Tsernopiilissä
Neuvostoliittolaiset. Ne, joita nuolet edelleen esim tuolla kommentillasi. Persut lipoo r y s s i ä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsernobylin.
Mitään ei peitelty. NL salasi räjähdyksen kunnes ei voinut enää kiistää nousseita säteilylukuja.
Sateiden tuomista laskeumista varoitettiin välittömästi.
Queenin keikka Pariisissa. Olin 16. Lukiossa. Syksyllä alettiin seurustella Kaisan kanssa. Talvi -86/-87 tosi kylmä.
Mä olin samalla keikalla! Level 42 ja Marillion lämppäreinä..
Menin ekaluokalle. Ekaluokkalaisena elämä oli leikkiä, uusia kavereita, uusia asioita, ei huolen häivää. Sen vuoden talvi ja talvi-87 olivat ainakin kylmiä. Sen muistan,että vietettiin välitunteja sisällä.