Ai mikseikö työt kiinnosta? Tässä inflaation keskellä ei 12e tuntipalkalla pärjää
Kommentit (107)
Jep, ei tuolla palkalla kannata töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
12e työt ovatkin välivuotta viettäville ja opiskelijoille. Aikuisilla on aikuisen ihmisen työpaikka ja palkka.
Aika moni aikuinen joutuu näillä pa..a palkoilla töitä tekemään.
Näiden kaikkien pitäis vaan jäädä kotiin aamuisin niin kauan, että työstä aletaan maksamaan palkkaa.
Suomessa ei ole työttömyyttä on vain laiskoja tyyppejä jotka eivät halua tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole työttömyyttä on vain laiskoja tyyppejä jotka eivät halua tehdä mitään.
Niin kauan kuin Suomella on varaa lahjoittaa rahaa Eurooppaan, Ukrainaan ja Afrikkaan on siitä varaa suomalaisillekin lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20€/tunti on semmoinen palkka että siitä jää käteen tukien verran.
3200e, siitä 20% pois käteen jää 2500e. Kyllä sillä jo pärjää.
Luulet että 40t vuosituloilla veroprosentti on jotain 12? Et taida olla ollut ikinä töissä?
Suomen inflaatio oli 0,5 % syyskuussa 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12e työt ovatkin välivuotta viettäville ja opiskelijoille. Aikuisilla on aikuisen ihmisen työpaikka ja palkka.
Paitsi että työttömyys nollaa takaisin tuolle 12 e tasolle.
Kannattaakin olla tutkinto ja osaamista, jolle on kysyntää työmarkkinoilla.
Sellaiosta tutkintoa ja osaamista ei enää olekaan joka Suomessa takuulla toisi töitä.
Kyllä te jauhatte paskaa niin että oksat pois. 12,50e tunti 40 tunnin työajalla niin käteen jää noin 1600e. Kato ku teillä ei ole elämänhallintakykyjä. Tuo riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20€/tunti on semmoinen palkka että siitä jää käteen tukien verran.
3200e, siitä 20% pois käteen jää 2500e. Kyllä sillä jo pärjää.
Jos on ulosotossa niin jää joku tonni käteen.
No kuule ulise työnantajalle niin hän antaa varmaan säälistä tonnin lisää kuussa.
Ei jeesus teitä typeryksiä. KANNA VASTUUSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olan naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Hän on saanut yhdestä keikkafirmasta noin yhden työpäivän/kk surkealla palkalla. Käytännön työtön siis.
Jokaisen pienenkin työkeikan hän ottaa kuitenkin vastaan ilolla, vaikka käteen jää sitten kuussa vähemmän. Häntä ei haittaa vaikka olisi tiukilla pienestä tienaamisesta aiheutuvan tukibyrokratian kanssa. Kun itse tienattu raha on itse tienattu raha.
Asennekysymys.
Hyvä mies Sulla, pidä kiinni! Määki teen jonku kapisen tunnin alle 6 euron tuntipalkalla kun se suojaosuus poistui mutta teen kuitenkin, moni ei vaivautuisi. Asennekysymys.
Korjaan hieman; moni ei vaivautuisi koska tuo on ihan saatanan tyhmää. Aivojensa käyttämiseen tuo liittyy, ei asenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
12€ tunti vai 495 kuussa
valintoja valintoja
Mikä tuki muka on noin vähän?
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Kyllä 12e tuntipalkalla tienaa paljon enemmän kuin saa tukia. Ja yleensä tuommoista palkkaa saa tukien päälle. Joten lopeta valehtelu. Työnteko kannattaa aina.
No eipä kannata. Näytä mulle yksikin ihminen Suomessa joka tienaa 12€/h PLUS tuet? Ei ole mahdollista. Vaikka tienaisit kolme euroa päivässä, se vähennetään tuista. Sinä se tässä valehtelija olet.
Vierailija kirjoitti:
Joka ei työtä tee sen ei syömänkään pidä.
Ei noin, vaan
Ken EI TAHDO työtä tehdä, sen ei syömänkään pidä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te jauhatte paskaa niin että oksat pois. 12,50e tunti 40 tunnin työajalla niin käteen jää noin 1600e. Kato ku teillä ei ole elämänhallintakykyjä. Tuo riittää.
Riittäähän se. Siihen, että saat maksettua katon pääsi päälle, pakolliset laskut ja ruokaa kaappiin. Mihinkään muuhun sitten ei. Ei ole varaa harrastuksiin, lomiin, matkoihin, teatteri-, festari- tai leffalippuihin, ulkona syömiseen tai uusiin vaatteisiin. Koko elämä on töihin-kotiin-töihin-kotiin. Sitten ihmetellään kun ihmiset eristäytyy ja vingutaan kun ei suomalaiset kuluta.
Vierailija kirjoitti:
No, ihminen joka haluaa työllistyä ottaa vastaan huonopalkkaisen työn, ja jatkaa toisen työn hakemista. Koska hän tietää, että työssä olija relrytoidaan mieluummin kuin työtän.
Jos se työnteko ei oikein kiinnosta, niin eipä kande yrittääkään.
Elämä on valintoja.
Niin. Pairsi että sitä huonopalkkaistakaan työtä ei noin vain oteta vastaan, jollei siihen tulla valituksi. Kuten varmaan ymmärtänet...?
Teitä saatanan tukipummeja on niin paljon niin siittä johtuu korjea vero aste joka takaa sen että veroja ja kuluja ei voi laksea. Mitä enemmän ihmiset valitsisi työnteon ennemmin kun tukien pummimisen niin verot ja maksut voi laskea. Mutta ei teitä saatanan ahneita paskiaisia riittää jotka ajattelee että minun ei tarvi kantaa korttini kekoon ellen saa siittä tarpeeksi suurta summaa. Totuus kuitenkin on se että kaikki vähäisetkin mitä ihmiset tienaa laskee tukiin käytettävää summaa joka tarkoittaa verojen ja kulujen korotuspaine vähenee. Tätä ei suurin osa ihmisistä tajua kun ihmiset ajattelee vain minäminäminäminäminä ja omahyöty
Vierailija kirjoitti:
Heh. Minä olen työtön, samoin moni ystäväni. Jokainen meistä, siis ihan jokainen, on lähtenyt duuniin saman tien kun niitä on tarjottu. Tällä hetkellä itse siivoan asuntoja mun vuokraisännän puolesta, jokaisesta keikasta vuokrani siltä kuulta pienenee. Mun mies tekee rakennus-alan töitä, yksi ystäväni sähköhommia ja toinen on rakennussiivoojana. Kaikki tietenkin pimeästi, sillä yksikään ei ole kokoaikatyö eikä osa-aikaduuni verollisesti tässä maassa kannata. 20€/h suoraan käteisellä käteen niin aivan varmasti olen mukana, oli työ mikä hyvänsä. Siinä sulle laiskuutta.
Miten sitten pärjäät kokonaan ilman palkkaa?? Erikoinen tapaus...
Vierailija kirjoitti:
Suomen inflaatio oli 0,5 % syyskuussa 2025.
Mutta se 0.5% tuli aiemman inflaation päälle joka oli tähtitieteelinen edellisen hallituksen ja keskuspankin koronatuhlauksen johdosta. Hintoja pitäisi laskea kautta linjan koordinoidusti jos nimelliset hinnat haluttaisiin alas koska se lopputuote on pitkän ketjun päässä eli kauppias ei hintaa voi laskea paljoakaan. Tai no K-kauppias kyllä pystyisi mutta ei halua. Nyt maksetaan hintaa siitä että tuotanto pantiin seis ja samaan aikaan boostattiin kulutusta velkarahalla.
Mun tyttö pitää nyt lukion jälkeen välivuotta ja tekee vuokrafirman kautta töitä. On nyt tehnyt töitä koko syksyn 36-41h/vko. Enemmänkin olisi pystynyt välillä tekemään, mutta ei ole ottanut. Muutakin elämää pitää olla kuin pelkkää työtä. Palkka 13,30€+lisät.
Säästää palkasta tulevia opintoja varten.