Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö itse 25 päivää 75 eurolla?

Vierailija
24.10.2025 |

Maksoin laskut ja tämä jäi tilille. Olen ollut tilanteessa jossa lykkään ja lykkään laskuja, mut enää en tee sitä. Tällä rahalla on pärjättävä 19.11 asti. Onneksi ei oo lasta eikä lammasta tässä tilanteessa. Ja onni ettei juo eikä polta, jos tästä jotain hyvää pitää löytää.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pakkohan se olisi pärjätä, jos rahaa ei mistään tulisi. Itsellä on tiukka taloudellinen tilanne ja koitan koko ajan myydä Vintedissä jotakin, että saisi vähän euroja kasaan. Onneksi en juo kahvia koska se on kallista.

Sitten kun olet saanut tavarat myytyä niin pidä huoli ettet osta mitään turhaa. Siinä ostamisessa ja myymisessä ei ole mitään järkeä, mieluummin ostaa vain sen minkä oikeasti tarvitsee / haluaa ja mihin on varaa.

HUOH! En ole mikään typerys tai lapsi jolle pitää kertoa tuollaisia asioita! Mua ärsyttää tuollaiset paapojat jotka kuvittelee, että vain he tietävät asioita. Äly hoi taas jälleen kerran. Jos mulla on vähän rahaa, niin en todellakaan osta mitää turhaa! Ei kristus mua alkoi ottamaan sun kommentti päähän. Me koitan k

Oletko oikeasti noin tyhmä? Etkö ymmärrä sellaista asiaa kuin elämäntilanteiden muuttuminen? Mulle soitetaan suuta, mutta sitten itse ei ymmärretä yksinkertaisia asioita. 

Lisäksi tollo ei tajua sitä, että Vintedissä voi myydä esim. lapsen pieneksi jääneitä vaatteita, muilta saatuja tavaroita ja itselle aiemmin tarpeellisia asioita.

Vierailija
62/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin sitä jollain tapaa lisää, mutta pärjäisin jos pitäisi. 

25€/vk on enemmän kuin itsellä oli opiskeluaikana käytössä. 

Keräisin pulloja, myisin vanhoja vaatteita tai astioita. Kävisin myös läpi kaikki  vanhat käsilaukut, lompakot, auton hanskalokeron, sohvan välit ja takintaskut. Yleensä jostain löytyy vähintään euroja, mutta jopa seteleitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi-, kaakao- ja  banaaninviljelmien työntekijöillä on täysin surkea palkka. Viikon palkka voi olla jotain täysin naurettavaa kuten 5 $. 

Oletko lukenut aiheesta mitään? Et viitsisi kommentoida aiheeseen, josta et tiedä.

Ei kuule osteta yhtään pakettia niiden tuotteita niin ei tarvi valittaa . 

Tässähän alettiin valittamaan siitä, että kahviin voi mennä 30 euroa 25 päivässä. Se ei jollekin sopinut, vaan piti alkaa laskea että ei mitenkään voi mennä tuota määrää. Kyllä voi, jos ostaa reilun kaupan kahvia. Mutta nyt sekin on väärin tehty. Alkaa olla jo melko naurettavaa.

Vierailija
64/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta ostettu paketti kahvia 4-6€ niin siinä on noin 15 kuppia jos itse keittää kofeiinihimonsa.  

Isohkoja kuppeja.

Vierailija
65/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta nyt . Kahvit pakataan Suomessa ja te ulisette jonkun eteläamerikan trooppisen ilmaston viljelijöistä.  Joku ne ajaa autolla kauppaan ja joku ne kastaa hyllyyn. Voitteko kerran maailman historiassa olla järkeviä ja ajatella täällä kylmässä asuvien olosuhteita kun pakkaset tulee taas . Amen. Itsekkäät paskat. 

Itsekäs paska kun on valmis maksamaan enemmän jotta se viljelijäkin saisi jotain?

Olen nähnyt kuinka eteläamerikkalainen satavuotiaan näköinen laiha kaakaopavun poimija sai vuosikymmenten kaakaopapujen poiminnan jälkeen maistaa lopputuotetta eli suklaata. Ei ollut koskaan ollut mahdollisuutta aiemmin maistaa, ennen kuin tämä kuvausryhmä tuli paikalle maistattamaan sitä lopputuotetta.

Mitä säälittävää suomalaisessa kahvinpaahtajassa tai autolla kuskaajassa on tuohon verrattuna? Kyllä heille maksetaan siitä enemmän kuin 5 euroa viikossa.

Vierailija
66/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella eurolla syön ruisleipää, päälle kananmunaa eri tavoin, 35 sentin c- vitaminoitu litran mehu, kahvimaito.

Nuo kestää kaksi päivää. Joka toinen päivä ostan esim kahvia tai vessapaperia tai mitä nyt tarvitseekin muuta, joskus jopa suklaata.

Tuolla ravinnolla ei kuole. 

Vierailija
67/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjään usein 10 eurolla kuukaudessa. Ja syön ihan hyvin.

Vierailija
68/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perunaa saa kaupasta aika paljon tuolla rahalla.aika tampio saa olla jos on sössinyt asiansa tuohon tilanteeseen.

Onko esimerkiksi työttömänä sairastuminen ja sairaalaan joutuminen asioiden sössimistä? Sä ajattelet elämästä vähän eri tavalla kuin minä.

Vierailija
69/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paska tilanne ja 17€ on jäljellä seuraavalle 2 viikolle. Saa nähdä mitenkä käy. Onneksi maanantaina on ruoka apu. Pakko mennä ja toivoa että tällä kertaa tulisi jotain mistä tehdä ruokaa 

Se miksi noin vähän on käytössä on se että minun maksut oli oli päin persettä 2kk kesti kaikkiaan kelalla käsitellä 3 erillistä hakemusta. Nyt asiat on kunnossa ja maksut näkyy mutta tosiaan pärjättävä 2viikkoa 17€. 

Jos olisi jotain mitä myydä tekisin sen. 

Ihminen on luotu selviämään. Siinä vaiheessa kun nälkäkuolema alkaisi olla ainoa vaihtoehto tämä henkilö on valmis varastamaan ruokaa. Onneksi on pikapuuroa 3pkt. Puuroa voi hyvin tässä välissä syödä useana päivänä.

Vierailija
70/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista niin käy ruokajonossa.

Jostain roskalavaryhmästä vois kysästä onko jollain jäänyt ylimääräistä. Mulla olis kolme täyttä pussia gluteenitonta makaroonia eikä tuttavissa ole yhtään joka tarvii.

Vierailija
71/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi-, kaakao- ja  banaaninviljelmien työntekijöillä on täysin surkea palkka. Viikon palkka voi olla jotain täysin naurettavaa kuten 5 $. 

Oletko lukenut aiheesta mitään? Et viitsisi kommentoida aiheeseen, josta et tiedä.

Tässähän alettiin valittamaan siitä, että kahviin voi mennä 30 euroa 25 päivässä. Se ei jollekin sopinut, vaan piti alkaa laskea että ei mitenkään voi mennä tuota määrää. Kyllä voi, jos ostaa reilun kaupan kahvia. Mutta nyt sekin on väärin tehty. Alkaa olla jo melko naurettavaa.

Ihminen jolla on 25 päiväksi 74€ ruokarahaa ei kyllä laita siitä 30€ kahviin. Tai jos laittaa, niin on kyllä todella tyhmä. 

Vierailija
72/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään ja vähemmälläkin koska on vaan pakko. Toki täytän vesipullot yleisissä vessoissa ja varastan vessapaperia. Ja kaikki "löytötavarat" napsin mun reppuun. Tölkkejä löytyy varsin vähän kun näköjään kerääjiä on paljon mutta ne äiti-lapsivessat on joskus kultakaivoksia, nuoriso käy siellä ryypiskelemässä ja jättää ne tölkit jälkeensä.

Vierailija
73/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin jos pitäisi ostaa vain ruokaa.

Vierailija
74/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen jolla on 25 päiväksi 74€ ruokarahaa ei kyllä laita siitä 30€ kahviin. Tai jos laittaa, niin on kyllä todella tyhmä.

Niiiiiin, sen viestin sisältö oli, että jättäisin kahvin kokonaan pois. Tämä kahvin hinta on sivuraide, koska joku alkoi valittamaan tuosta summasta ylipäätään. Jos itselläni olisi tuo tilanne, niin jättäisin kahvin kokonaan pois tuoksi aikaa.

Vierailija
75/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sentään porukalla on jonkun verran rahaa.

Itse olen täysin erakoitunut, yksin asuva ei läheisiä yms ei kavereita ollenkaan.

Tilanne se että saan marraskuussa TT tukea mutta sinne on hyvän aikaa vielä lokakuussa tuloja oli karvan yli 200€ laskujen jälkeen. En polta enkä juo.

Eikä ole kuin nol nol nolla €uroa tällä hetkellä

Kyllä se tästä. Tänään kävin huoltoaseman takaa sämpylöitä hakemassa. Oli elmuun pakattuja taas roskiin menossa , kymmenkunta löysin. En kuole nälkään mutta onhan tämä tilanne. Ja kaikki vain sen takia että ei pyydetä kerralla kaikkia liitteitä vaan viikon jälkeen aina uudelleen tätä jatkunut kaksi viikkoa prkl. Ei siis oma moka. Kelalta pahoiteltiin asiaa kun kysyin tästä että miksi ei kerralla pyydetä tarvittavia liitteitä. Käsittelijän virhe koska kela myönsi että inhimillinen erehdys. Se ei paljon vain mieltä lämmitä tässä odotellessa.

Ainiin turha sanoa että mene töihin en ole työkykyinen. Se tieto on jo työkkärissä ja sosiaalitoimesta ja kelalla. Minua ei siis kelpuuteta töihin mutten myöskään voinut olla 1v pidempään saikulla. Nyt tilanne se että elelen taas hetken TT tuella kunnes uudelleen sairaslomalla. Joskus tulevaisuudessa päädyn eläkkeelle lopulta. Se on tämä byrokratia hurja.

Vierailija
76/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pärjään usein 10 eurolla kuukaudessa. Ja syön ihan hyvin.

Joo ja reidet leviää muutaman kerran ja mies maksaa ruuat helppo homma, käytännössä nainen pärjää nollatuloilla jos haluaa.

Vierailija
77/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa dyykkaan ruokaa. Taloni lähellä on eräs ravintola+kauppa samassa  Sieltä olen monet herkut vienyt. Lukko ei pelaa heidän roska katoksessa.

#

En edes uskonut että sieltä mitään löytäisi. Mutta kas kummaa eräänä iltana lähdin sinne kierrokselle ja mitkä aarteet minua odottikaan.

#

Tuota paikkaa en koskaan kellekkään kerro se on minun paikkani. Minun aarteeni.

#

Nykyään käyn joka viikko siellä kierroksen se on mulle sellainen oma mission teen monesti aika myöhään sen. 22 jälkeen. Vähän sellaista pientä yö keikkaa. 

#

Viimeksi oli todella monipuolisesti kaikkea laitettu sinne. Mutta kerran oli myös pelkkiä herkkuja se harmitti koska ennemmin syön kuin herkuttelen. Vieläkin pakkasessa jäätelöä Mars ja Snickers yms. En tiedä miksi ne oli roskiin laitettu. Täysin käyttökelpoista oli vaikka päiväys oli mennyt.

#

Joskus kun vielä löytäisi sellaisen sielunkumppanin joka lähtisi kanssani aina kierrokselle niin olisi kyllä hienoa.

Vierailija
78/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut fiksu ja pitänyt huolen että ikinä ei tarvitse olla noin pitkään tuloitta ja pärjätä vain tilillä olevilla rahoilla. 

pisin aika tänä vuonna ilman tuloja on 8 päivää. 

Vierailija
79/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä eläkkeellä on pakko pärjätä lähes vastaavalla summalla joka kuukausi! Tammikuussa tulee puolen prosentin korotus, joka ei vastaa lähellekkään elinkustannus indeksiä...hävytöntä touhua!

Vierailija
80/88 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tilanne on aika monella hallituksen toimien johdosta.

Ei ole, vaan OMIEN toimiensa johdosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme