Pärjäisitkö itse 25 päivää 75 eurolla?
Maksoin laskut ja tämä jäi tilille. Olen ollut tilanteessa jossa lykkään ja lykkään laskuja, mut enää en tee sitä. Tällä rahalla on pärjättävä 19.11 asti. Onneksi ei oo lasta eikä lammasta tässä tilanteessa. Ja onni ettei juo eikä polta, jos tästä jotain hyvää pitää löytää.
Kommentit (88)
Jos mahdollista niin käy ruokajonossa.
25 päivää ja 30€ kahviin. No kaupoista saa kupin kahvia eurolla kuppi se olisi 25€ .
Vierailija kirjoitti:
Jos on työpaikka voi paskantaa siellä. Justiin ostettiin euron pitsoja alepasta kun mentiin katsomaan leffaa ystäville.
Ei mulla ainakaan paska väkisin tule ja työvuorojen mukaan.
Kaupasta ostettu paketti kahvia 4-6€ niin siinä on noin 15 kuppia jos itse keittää kofeiinihimonsa.
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi. Pelkkään ruokaankaan tuo ei riittäisi. Ja minulla on työn vuoksi pakko olla auto. Tuolla en saa edes yhtä tankkia täyteen. Olen tosi pahoillani tilanteestasi.
Toivon että löydät apua. Suosittelen vilpittömästi ev.lut. seurakuntien ilmaisia diakonian yhteisöruokailuja ja/tai messujen yhteydessä olevia ilmaisia lounaita. Kukaan ei kysele maksua eikä tarvitse selittää mitään.
Tarvitset paitsi energiaa myös ravintoaineita, ettet sairastu ja/tai uuvu. Tonnikala on kyllä kallista, älä siihen sorru. Voisinpa auttaa sinua. Voimia!
EV.LUT ALKAA KELVATA
Vierailija kirjoitti:
25 päivää ja 30€ kahviin. No kaupoista saa kupin kahvia eurolla kuppi se olisi 25€ .
Ostan reilun kaupan kahvia, se maksaa lähes 9 euroa paketti. Laskin että niitä menisi kolme pakettia. Haluan kannattaa reilua kauppaa kahvinviljelijöille, joista suuri osa tekee työtä järkyttävällä orjapalkalla. Pystyn sen verran omasta puolestani tekemään, niin teen niin. Jättäisin kahvin kokonaan pois tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin mutta lihoisin. Olen syömishäiriöinen enkä voi ostaa kotiin kuin päiväksi ruokaa. En siis voi tehdä isompaa annosta ja pakastaa sitä tai säilyttää edes raakoja perunoita kotona.
🤣🤣🤣🤣😅😅😅😅😅😂😂😂😂😂😁😁😁😁😁😆😆😆😆😄😄😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakkohan se olisi pärjätä, jos rahaa ei mistään tulisi. Itsellä on tiukka taloudellinen tilanne ja koitan koko ajan myydä Vintedissä jotakin, että saisi vähän euroja kasaan. Onneksi en juo kahvia koska se on kallista.
Sitten kun olet saanut tavarat myytyä niin pidä huoli ettet osta mitään turhaa. Siinä ostamisessa ja myymisessä ei ole mitään järkeä, mieluummin ostaa vain sen minkä oikeasti tarvitsee / haluaa ja mihin on varaa.
HUOH! En ole mikään typerys tai lapsi jolle pitää kertoa tuollaisia asioita! Mua ärsyttää tuollaiset paapojat jotka kuvittelee, että vain he tietävät asioita. Äly hoi taas jälleen kerran. Jos mulla on vähän rahaa, niin en todellakaan osta mitää turhaa! Ei kristus mua alkoi ottamaan sun kommentti päähän. Me koitan kaapia rahaa kasaan ruokaa varten ja sä alat määkyä, että ethän osta mitään turhaa. Jukolauta!
Täs törmätään siihen että ei osata laskea . 25 päivää ja mitä juo syö ja mihin pyyhkii . Sokos myy halvimmat vessapaperit 3€ paketti. Jos tiukkaa on käy nessupaketti 1€. Toivottavasti kun saat seuraavan kerran rahaa istut laskemaan mitä tarvitset kuukaudeksi ja mitä se maksaa ennen kuin liikut mihinkään. Otat kauppaan mukaan muistolapun ja silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan reilun kaupan kahvia, se maksaa lähes 9 euroa paketti. Laskin että niitä menisi kolme pakettia. Haluan kannattaa reilua kauppaa kahvinviljelijöille, joista suuri osa tekee työtä järkyttävällä orjapalkalla. Pystyn sen verran omasta puolestani tekemään, niin teen niin. Jättäisin kahvin kokonaan pois tuossa tilanteessa.
Lisäksi jopa CM:n kahvion kahvi maksaa enemmän kuin euron kuppi, 1,70 euroa oli viimeksi hinta pahvimukillisesta kahvia. En tiedä mistä kaupoista saat muka nykyään kahvia eurolla kuppi.
Ruokaan riittäisi kun olisi tarkka ja tinkisi. Asumiseen ja elareihin ym menisi tuossa ajassa 1200€. Velkojen lyhennyksiin 300€. Ruokakustannukset eivät paljoa paina ja tuskin kenenkään suurin ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokos kahvi on Katriina ja k market on presidentti tai juhla. Kyllä ne työntekijät saa palkan eikä heillä ole lämmityskuluja. Eikä kylmän ilmaston vaatteita kenkiä joten eläminen edullista. Aurinko paistaa . Ihan kuin normi banaanit työntekijät saa palkan. Aurinko lämmittää. Kuljetus niissä maksaa ja meidän verot kuten ALV 25,5 . Meidän tehtailla työläiset maksaa kovat lämmityskulut vuokrat työmatkakulut verot täällä kun he jauhaa kahvit ja paahtaa sekä pakkaa 10-16€ tuntipalkka miinus verot.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikoina jäi tilille 45 euroa koko kuukaudeksi. Vielä olen hengissä.
Minä opiskelin, aikuiskoulutuksella opintotuella, heinäkuun olin töissä. Kyllä nälkä oli ystävä kun opintotuki vähän 235 euroa tuli kesäkuun neljäs päivä, kesätyön palkka sitten elokuussa, ehti elokuun opintotuki tulla ennen palkkaa. Onneksi työ oli sellainen että löytyi pulloja, sai leipää. Toimeentulotuki päätöskin jonka laitoin kesäkuussa hyvissä ajoin, tuli elokuussa, onneksi vuokranantaja ymmärsi tilanteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakkohan se olisi pärjätä, jos rahaa ei mistään tulisi. Itsellä on tiukka taloudellinen tilanne ja koitan koko ajan myydä Vintedissä jotakin, että saisi vähän euroja kasaan. Onneksi en juo kahvia koska se on kallista.
Sitten kun olet saanut tavarat myytyä niin pidä huoli ettet osta mitään turhaa. Siinä ostamisessa ja myymisessä ei ole mitään järkeä, mieluummin ostaa vain sen minkä oikeasti tarvitsee / haluaa ja mihin on varaa.
HUOH! En ole mikään typerys tai lapsi jolle pitää kertoa tuollaisia asioita! Mua ärsyttää tuollaiset paapojat jotka kuvittelee, että vain he tietävät asioita. Äly hoi taas jälleen kerran. Jos mulla on vähän rahaa, niin en todellakaan osta mitää turhaa! Ei kristus mua alkoi ottamaan sun kommentti päähän. Me koitan kaapia rahaa kasaan ruokaa varten ja sä alat määky
No jos et kerran osta turhaa tavaraa niin miten sulla on nyt mitään mitä myydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi jopa CM:n kahvion kahvi maksaa enemmän kuin euron kuppi, 1,70 euroa oli viimeksi hinta pahvimukillisesta kahvia. En tiedä mistä kaupoista saat muka nykyään kahvia eurolla kuppi.
Euron kahvit löytyy s market ja Alepa kuin joissakin k market . Ärrä on kalliimpi . Perjantaisin illalla on s market Vuosaari puoleen hintaan salaatit tiskillä. Muissakin kunnissa on samat kuppi kahvia euron automaatista . Siinä menee nälkä kun ottaa kahvin eurolla , yhden banaanin ja halpa pullan irtonaisena.
Kahvi-, kaakao- ja banaaninviljelmien työntekijöillä on täysin surkea palkka. Viikon palkka voi olla jotain täysin naurettavaa kuten 5 $.
Oletko lukenut aiheesta mitään? Et viitsisi kommentoida aiheeseen, josta et tiedä.
Helposti, ruoka riittää varmaan pariksi kuukaudeksi joten mulla olisi 75 euroa ylimääräistä rahaa, vai olisiko 150 euroa?
Jumalauta nyt . Kahvit pakataan Suomessa ja te ulisette jonkun eteläamerikan trooppisen ilmaston viljelijöistä. Joku ne ajaa autolla kauppaan ja joku ne kastaa hyllyyn. Voitteko kerran maailman historiassa olla järkeviä ja ajatella täällä kylmässä asuvien olosuhteita kun pakkaset tulee taas . Amen. Itsekkäät paskat.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi-, kaakao- ja banaaninviljelmien työntekijöillä on täysin surkea palkka. Viikon palkka voi olla jotain täysin naurettavaa kuten 5 $.
Oletko lukenut aiheesta mitään? Et viitsisi kommentoida aiheeseen, josta et tiedä.
Ei kuule osteta yhtään pakettia niiden tuotteita niin ei tarvi valittaa .
Jos pakasteessa ja kuivakaapista on ruokaa niin varmaan pärjään.