Pärjäisitkö itse 25 päivää 75 eurolla?
Maksoin laskut ja tämä jäi tilille. Olen ollut tilanteessa jossa lykkään ja lykkään laskuja, mut enää en tee sitä. Tällä rahalla on pärjättävä 19.11 asti. Onneksi ei oo lasta eikä lammasta tässä tilanteessa. Ja onni ettei juo eikä polta, jos tästä jotain hyvää pitää löytää.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä kuukauden ruokakauppalasku 30-70e.
Kyllä sillä pärjäilee ravinnon puolesta.
Uskomatonta, minulla menee ruokaan 60 -80e/ kk. Yritän syödä terveellisesti, paljon kasviksia, en osta valmisruokia.
Pärjäisin mutta lihoisin. Olen syömishäiriöinen enkä voi ostaa kotiin kuin päiväksi ruokaa. En siis voi tehdä isompaa annosta ja pakastaa sitä tai säilyttää edes raakoja perunoita kotona.
Ihmisellä on riisiä kaapissa ja valittaa. Me syötiin joskus pelkkää riisiä viikko . Kerran puuroa ilman suolaa . Työssä käytiin. Eikö 5€ saa jo sentään lihaa ! Herranjestas . Tolla rahalla paistilihaa 6€ ja kanaa joka päivälle . Eihän kanasuikale maksa kuin 2-3€ paketti tai valmiit koivet euron kappale. Makkarapaketti ja maito 5€ . Ihmiset elää välillä syömättä jos laihduttaa on kiire tai rahat loppu. Suklaalevyn 2€ hintaan koko päivän ruoka. Tolla saa hirveesti ruokaa ja vielä on kaapissakin. Euro päivässä jos eineksiä ostaa. Aina kun tekee ruuan sitä syö kaksi päivää. Kaksi annosta. Jos ostaa mikro ruuan puolittaa sen ! Syö leivän viipaleen kanssa. ÄLÄ VENYTÄ MAHAASI SUOLISTO REPEÄÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikoina jäi tilille 45 euroa koko kuukaudeksi. Vielä olen hengissä.
Niin milloin? 15 vuotta sitten tuo 45€ vastaa nykypäivänä jotain 200€
Vastaa itseasiassa nykyrahassa noin 57e.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin mutta lihoisin. Olen syömishäiriöinen enkä voi ostaa kotiin kuin päiväksi ruokaa. En siis voi tehdä isompaa annosta ja pakastaa sitä tai säilyttää edes raakoja perunoita kotona.
Mikä tuollainen häiriö on?
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat pelkkää ruokaa, niin pakon edessä se olisi pärjättävä.
Ja pyyhkiä sitten kuivilla vaahteranlehdillä? Rahaa menee muuhunkin kuin ruokaan.
Te sitten täällä elätte kiittmättä. Jokainen ostaa itsenäisyyspäivänä kynttilän missä sinistä ja muistaa että itsenäisyys on täällä muiden ansiota ! Ei teidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pyyhkiä sitten kuivilla vaahteranlehdillä? Rahaa menee muuhunkin kuin ruokaan.
Käytätkö ulkohuussia johon ei tule vettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ostarin vessassa paskalla . Älä varasta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Syömishäiriöt on syvältä, onpa mikä tahansa niistä. Sinulla ilmeisesti ahmimishäiriö, niin kuin minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö ulkohuussia johon ei tule vettä?
Kyllä saa aikalailla lotrata vedellä ja sekin näkyy vesilaskussa jos joka kerta niin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
perunaa saa kaupasta aika paljon tuolla rahalla.aika tampio saa olla jos on sössinyt asiansa tuohon tilanteeseen.
Miksi pitää olla ilkeä? Mitä tyydytystä sinulle tuottaa nälviä aapeeta? Et varsinaisesti itsekään miltään järjen jättiläiseltä vaikuta.
sivusta
Jos on työpaikka voi paskantaa siellä. Justiin ostettiin euron pitsoja alepasta kun mentiin katsomaan leffaa ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuollainen häiriö on?
Ahmimishäiriö
En pärjäisi. Vaikka ei tarvitsisi ostaa kuin ruokaa. Jo pelkkään kahviin menisi tuosta 30:-. Jos nyt sitten alkaisi sitten miettiä, miten ihmeessä voisi tuolla summalla pärjätä, niin pitäisi päättää että kahvi ainakin kokonaan pois siksi ajaksi. Samalla jäisi myös maito pois itseltäni, koska käytän sitä vain kahviin. Kannattaisi elää pelkillä lämpimillä ruoilla, koska leipiin, leivänpäällisiin ym. menisi myös paljon tuosta 70 eurosta. Juomaksi hanavettä. Itselläni ainakin menisi aika ankeaksi elämä jos 70 euroa olisi lähes kuukaudeksi rahaa ruokaan. Mutta pakon edessä tekisin tuollaisia muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
No pakkohan se olisi pärjätä, jos rahaa ei mistään tulisi. Itsellä on tiukka taloudellinen tilanne ja koitan koko ajan myydä Vintedissä jotakin, että saisi vähän euroja kasaan. Onneksi en juo kahvia koska se on kallista.
Kahvipaketin saa parilla kolmella eurolla. Ei se mitään kallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä kuukauden ruokakauppalasku 30-70e.
Kyllä sillä pärjäilee ravinnon puolesta.
Uskomatonta, minulla menee ruokaan 60 -80e/ kk. Yritän syödä terveellisesti, paljon kasviksia, en osta valmisruokia.
Mitä ruokaa teet tuolla rahalla, että riittää? Jos ajatellaan että siihen sisältyy myös esim. leipä, juusto, (maito), jogurtit, puurot ja muut välipalat, sekä hedelmät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vessoissa on bidee-suihku, millä voi pestä isommat kököt. Kuivata voi pikkupyyhkeellä.
Riisipiirakka paketti oli 2,50 ja teepaketti 1€. Banaani 40 cnt kpl. Kyllä te nälkään kuolette .
En pärjäisi. Pelkkään ruokaankaan tuo ei riittäisi. Ja minulla on työn vuoksi pakko olla auto. Tuolla en saa edes yhtä tankkia täyteen. Olen tosi pahoillani tilanteestasi.
Toivon että löydät apua. Suosittelen vilpittömästi ev.lut. seurakuntien ilmaisia diakonian yhteisöruokailuja ja/tai messujen yhteydessä olevia ilmaisia lounaita. Kukaan ei kysele maksua eikä tarvitse selittää mitään.
Tarvitset paitsi energiaa myös ravintoaineita, ettet sairastu ja/tai uuvu. Tonnikala on kyllä kallista, älä siihen sorru. Voisinpa auttaa sinua. Voimia!