Pärjäisitkö itse 25 päivää 75 eurolla?
Maksoin laskut ja tämä jäi tilille. Olen ollut tilanteessa jossa lykkään ja lykkään laskuja, mut enää en tee sitä. Tällä rahalla on pärjättävä 19.11 asti. Onneksi ei oo lasta eikä lammasta tässä tilanteessa. Ja onni ettei juo eikä polta, jos tästä jotain hyvää pitää löytää.
Kommentit (88)
Opiskeluaikoina jäi tilille 45 euroa koko kuukaudeksi. Vielä olen hengissä.
perunaa saa kaupasta aika paljon tuolla rahalla.aika tampio saa olla jos on sössinyt asiansa tuohon tilanteeseen.
No mitäs elintarvikkeita sulta löytyy kaapeista ja osaatko laittaa itse ruokaa?
Mulla on yleensä kuukauden ruokakauppalasku 30-70e.
Kyllä sillä pärjäilee ravinnon puolesta.
Tuo tilanne on aika monella hallituksen toimien johdosta.
Osaan kyllä laittaa ja perustarvikkeet on, jauhot, riisi, säilykkeet jne.
Ap
Muistan, kun nuorena opintotuesta jäi laskujen maksun jälkeen 20e seuraavaan tukeen asti.
Oli se vähän ankeaa vaikka silloin tonnikala ja maksalaatikko lähti varmaan eurolla.
No tiukkaa tekisi, mutta yksi jakso kertaluontoisesti voisi mennä. Kotivara on kohtuullinen - tarkoitan tällä että kaapeista löytyy hyvin kuivatarvikkeita joksikin aikaa, mutta jossain vaiheessa nekin on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
No pakkohan se olisi pärjätä, jos rahaa ei mistään tulisi. Itsellä on tiukka taloudellinen tilanne ja koitan koko ajan myydä Vintedissä jotakin, että saisi vähän euroja kasaan. Onneksi en juo kahvia koska se on kallista.
Sitten kun olet saanut tavarat myytyä niin pidä huoli ettet osta mitään turhaa. Siinä ostamisessa ja myymisessä ei ole mitään järkeä, mieluummin ostaa vain sen minkä oikeasti tarvitsee / haluaa ja mihin on varaa.
Onhan tuossa jo 3 euroa päivälle. Mikä siis oli ongelmasi?
Itsekkin syön pelkästään tymmaa riisiä, se kun tulee kaikista halvimmaksi ja on parempi kun nuo ihan valkoiset riisi ja tonnikalaa auringonkukkaöljyssä Lidlistä 1,49€ purkki.
Kilo riisiä kestää lähes viikon yhdellä ihmisellä.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/coop-taysjyvariisi-1-kg/7340011495109
Vierailija kirjoitti:
Niin milloin? 15 vuotta sitten tuo 45€ vastaa nykypäivänä jotain 200€
Jos tarkoitat pelkkää ruokaa, niin pakon edessä se olisi pärjättävä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä kuukauden ruokakauppalasku 30-70e.
Kyllä sillä pärjäilee ravinnon puolesta.
Kerro. Miten. Mitä syöt? Onko omavaraa ruoka-aineista? Pidätkö aina jotain perus"varastoa", jos niin mitä? Kerrohan. Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2010 vuoden 45 euroa vastaa vuonna 2024 60 euroa, eli eipäs nyt liioitella.
Tässä kuussa pitää pärjätä koko kuukausi parilla sadalla.
Ihan omaa syytä, joten nyt pitää vain olla syömättä. Jospa opin siitä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 2010 rahamäärää 45,00 euroa vastaava rahamäärä vuonna 2024 oli 59,92 euroa
No pakkohan se olisi pärjätä, jos rahaa ei mistään tulisi. Itsellä on tiukka taloudellinen tilanne ja koitan koko ajan myydä Vintedissä jotakin, että saisi vähän euroja kasaan. Onneksi en juo kahvia koska se on kallista.