Uusi miesystävä. Onko liian vahingoniloinen?
Ongelma saattaa kuulostaa pieneltä, mutta tuntuu pahalta. Mies nauraa aina, kun jotain "hassua" tapahtuu. Listaa viime päiviltä:
-aamulla kaadoin vahingossa maitoa ohi murokulhosta, pöytäliina pyykkiin
-oltiin tilaisuuteen menossa ja matkalla huomasin pukeutuneeni crocseihin
-täpötäysi biopussi repesi ja kaikki kahvinpurut ym. levisi lattialle
-kaadoin pyörävarastossa vahingossa monta pyörää kuin dominonappuloita
Ym. Kaikki rikkoutuneet lasit ja pöydiltä ym. lentäneet tavarat sekä erityisesti ruokaillessa tuleva sotku (esim.spagettia ei voi syödä, etteikö puolet menisi lattialle) naurattaa miestä.
Aluksi minuakin alkoi hymyilyttää, koska tapanani on ollut jatkuvien pikkuvahinkojen kohdalla luetella ärräpäitä. Nyt pidättelen tätä sisälläni kihisevää kiukkua. Hetkenä minä hyvänsä räjähdän, koska on niin turhauttavaa siivota räjähtäneitä biojätteitä toisen nauraessa.
Kommentit (31)
Kehno/ olematon huumorintaju. En näe esim. maitolasin kaatumisessa pöydälle vähintäkään hauskaa, eikä moni muukaan normaali aikuinen näe. Hän on lapsen tasolla.
Olet aika kömpelö? Vai ootko joku ylivirkeä isojen linjojen nainen (eli selität käsillä, en tarkoita fyysistä isoa kokoa)? Jos vaan keskittyisit tai anna miehen ottaa pyörä varastosta (rikot myös muiden omaisuutta tuolla oudolla sähläyksellä). Antaa miehen nauraa, onhan toi sähläys outoa ja jo hoitoa vaativaa - mene toimintaterapiaan.
Mun mielestä nauraminen (varsinkin itselleen) ja karkki pelastavat monta tilannetta. Onhan se sivistymätöntä alkaa ärräpäitä latelemaan. Naura mukana vaan, ole tyytyväinen ettei huuda likaisista lattioista ja hajoitetusta omaisuudesta;);););););););)
Mies luiskaan. Red Flag on ja iso.
Slapstick huumorille saa nauraa mutta empaattinen ihminen tietysti auttaa siivoamisessa ja tukee puolisoaan. Jos mies vaan räkättää ja korostaa ilkeyttään niin ei jatkoon.
Aikamoinen hutilus ja kömpelö ole, ei ihme jos miestä naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan miettii tahoillaan, että onko jatkuva mokailu red flag hänelle ja kauanko tolskaamista jaksaa katsella
No lähtekööt v ittuun sitten välittömästi. Jos ei arvosta yllätyksiä niin menkööt elämään jonkun kympin tytön kanssa neuroottista elämää. Se on moro vaan.
Yrittää olla ystävällinen ja ottaa sekoilusi huumorilla! Itsekin mokailen enemmän kuin normaalit ihmiset ja arvostan jos joku ottaa huumorilla. Oletko itse sinut mokailujesi kanssa?
Lähtökohtaisesti jos joku asia on itsellesi ok, neutraali tai positiivinen asia ja toisen läsnäolo tekee siitä paskempaa, niin silloin tätä toista ei kannata siihen osallistaa. Jos miehen läsnäolo tekee arjestasi paskaa ja aiheuttaa sinussa noin negatiivisia tunteita, niin ei tietenkään kannata olla tämän miehen kanssa. Ehkä ei yhdenkään, itse en pidä miehistä keskimäärin ollenkaan.
Jaxuhali ap! Hyvä muistutus naisten huumorintajuttomuudesta. Toivottavasti miehesi väistää luodin ja löytää paremman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan miettii tahoillaan, että onko jatkuva mokailu red flag hänelle ja kauanko tolskaamista jaksaa katsella
No lähtekööt v ittuun sitten välittömästi. Jos ei arvosta yllätyksiä niin menkööt elämään jonkun kympin tytön kanssa neuroottista elämää. Se on moro vaan.
Sulla on tosi mustavalkoinen ja tuomitseva asenne itseäsi kohtaan. Et ole täydellinen, mutta opi nauramaan itsellesi. Niin me muutkin tehdään. Ei se niin vakavaa ole!
Ei kai tuossa voi muuta kuin nauraa, kun aina sattuu ja tapahtuu.
Kertokaapas te tosikot ja kyllä yleensä olette naisia, niin miksi ihmeessä olette takakireitä ja tosikoita vailla huumorintajua. T: nauru pidentää ikää
Lähtökohtaisesti on paremoi, että nauraa, kuin että hermostuu, turhautuu, tuhahtelee, vihastuu ja/tai kiukuttelee samoissa tilanteissa.
Nauraakin voi kuitenkin monella tavalla ja sävyllä. Samassa tilanteessa voi nauraa myötätuntoisesti tai huvittuneesti sun kanssa, tai vahingoniloisesti ja pilkallisesti sinulle. Silläkin on väliä, että auttaako toinen vahingon siivoamisessa samalla kun nauraa, vai nauraako vain sivusta. tätä kannattaa miettiå, kun arvioi onko tämä varoitusmerkki tai kenties jopa jo jotwin, mitä et halua parisuhteeseesi.
Toisaalta siitä voi myös puhua toisen kanssa. Voi sanoa, että en tykkää kun naurat, voitko mieluummin auttaa? Ja sitten voi käyttää myös tämän puhumisen tuloksia kun arvioi, haluaako tätä parisuhdetta. Enemmän dataahan aina antaa parempia johtopäätöksiä.
Kuvaus sopisi isääni. Kaikki pienetkin mokat mitä tapahtuu muille on sitä suurinta komediaa, jota muistellaan ja nauretaan kset housuissa vielä vuosikymmenien jälkeen. Mutta sama komedia ei vain koskaan tapahdu toiseen suuntaan tai helvetti on irti ja vuosisadan mökötys alkaa.
Ottaako se tuon kömpelyyden sellaisena hellyyttävänä vai onko siitä vaan hauskaa kun toinen mukailee?
Oon itse kans kömpelö ja esim törmäilen ja aina joku paikka mustelmilla, mutta jos mulla olis samankaltainen kumppani niin toteaisin vaan että "oho" ja auttaisin siivoamaan.
Varmaan itseäkin ärsyttää oma kömpelyys kun jatkuvasti menee joku asia väärin, ei siinä auta jos toinen nauraa räkäisesti vieressä.
Mitä mies on sanonut kun oot kysynyt asiasta?
Hermostuisin varmaan itsekin jossain vaiheessa ja kysyisin että mikä nyt taas on noin hauskaa. Ei mulla ole tapana olla vahingoniloinen jos toinen mukailee.
No mitä tuossa voi muuta tehdä? Jollain toisella voisi mennä hermot sun jatkuvaan tohelointiin. Onko sulla jotain motoriikkaongelmia, jos et edes spagettia saa syötyä siististi. Pitäiskö mennä lääkäriin?
Oikea kysymys kuuluu, miten paska sä oikein oot? Ootko sokea...?