Entinen työpaikka oli ihan hirveä, nyt on uusi työ ja uudet k*sipäät
Ei se vaan vaihtamalla parane. Olen aivan täynnä ihmisiä, aivan kurkkuani myöten. En jaksa enää edes esittää ystävällistä, käy raskaaki. Miten suomessa työelämä voikin olla suurilta osin tällaista pa*kaa? Olen tässä tauon miettinyt, että onko elämän pakko tosiaan olla tällaista? Miksi siedän tätä. Seuraavan loman jälkeen en varmaan palaa töihin enää. Pitäkää tunkkinne h*lvetti!
Kommentit (74)
Jos erehtyy sanomaan työpaikalla että tämäpä on hyvä työpiste, niin piakkoin saa odotella esimiestä joka siirtää sinut pois siitä. Sen sijaan jos valitat että tässä työpisteessä on hankala olla, mitään parannuksia ei tule eikä sinua siitä siirretä mihinkään.
Työelämä on aivan paskaa läpikotaisin.
Jotkut työtehtävät sinänsä voi olla ihan mukavia. Työelämä vaan paskoo nekin pilalle, koska kaikki mihin työelämän sääntely ja "kulttuuri" koskee, muuttuu paskaksi.
Aikaisemmin mietin paljon, että mikä minussa on vikana, kun minusta ei tykätä ja aina joku ottaa hampaisiinsa ja simputtaa ja kiusaa. Itkin usein ja yritin olla ystävällinen ja reilu ja ajattelin, että lopulta minua arvostetaan, kun käyttäydyn vaan sitkeän reilusti ja ystävällisesti ja olen ahkera ja auttavainen. Vuosikymmenien kokemuksella olen ymmärtänyt, että kiusaajaan ja ksipäähän, ei minun ystävällisyydellä, reiluudella, ahkeralla työnteolla tai millään muullakaan sellaisella ole vaikutusta. Kiusaaja keksii syyn kiusata vaikka tyhjästä. Tämä pätee niin asiakkaisiin kuin kollegoihin. Ainut mitä oman käytöksen avulla voin vaikuttaa on se, että otan peen vastaan, tai olen ottamatta sitä vastaan. Samalle tasolle käytöksessä en kykene alentumaan, vaikka kuinka sisimmässäni haluaisin, niin ei vaan pysty. Tuntuu, että likaisin sieluni, jos kiusaisin takaisin. Ainut mahdollisuus on perääntyä.
Pitäkää siis "ihana" pskaduuninne ja työ"yhteisönne". Vaikka olenkin vähävarainen, on sentään suuri rikkaus, ettei tarvitse ainakaan kestää ksipäitä joka ikinen arkipäivä. Olen tuhlannut liian monta vuotta elämästäni yrittämällä tehdä oikein, olla kunnollinen, hankkia "oikean" ammatin jne. Nyt mua ei edes haittaa, vaikka olisin lopun elämääni työttömänä. Ihan sama.
Pitäkää tunkkinne! 💩
Vierailija kirjoitti:
Jos erehtyy sanomaan työpaikalla että tämäpä on hyvä työpiste, niin piakkoin saa odotella esimiestä joka siirtää sinut pois siitä. Sen sijaan jos valitat että tässä työpisteessä on hankala olla, mitään parannuksia ei tule eikä sinua siitä siirretä mihinkään.
Työelämä on aivan paskaa läpikotaisin.
Jotkut työtehtävät sinänsä voi olla ihan mukavia. Työelämä vaan paskoo nekin pilalle, koska kaikki mihin työelämän sääntely ja "kulttuuri" koskee, muuttuu paskaksi.
Tämän takia missään nimessä ei pidä mistään harrastuksesta tehdä työtä, koska se menee pilalle heti kun siitä tulee työ, ja sitten menee se harrastuskin kun se vtituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin mietin paljon, että mikä minussa on vikana, kun minusta ei tykätä ja aina joku ottaa hampaisiinsa ja simputtaa ja kiusaa. Itkin usein ja yritin olla ystävällinen ja reilu ja ajattelin, että lopulta minua arvostetaan, kun käyttäydyn vaan sitkeän reilusti ja ystävällisesti ja olen ahkera ja auttavainen. Vuosikymmenien kokemuksella olen ymmärtänyt, että kiusaajaan ja ksipäähän, ei minun ystävällisyydellä, reiluudella, ahkeralla työnteolla tai millään muullakaan sellaisella ole vaikutusta. Kiusaaja keksii syyn kiusata vaikka tyhjästä. Tämä pätee niin asiakkaisiin kuin kollegoihin. Ainut mitä oman käytöksen avulla voin vaikuttaa on se, että otan peen vastaan, tai olen ottamatta sitä vastaan. Samalle tasolle käytöksessä en kykene alentumaan, vaikka kuinka sisimmässäni haluaisin, niin ei vaan pysty. Tuntuu, että likaisin sieluni, jos kiusaisin takaisin. Ainut mahdollisuus on perääntyä.
Pitäkää siis "ihana" pskaduunin
Itse sanon takaisin. Kaikkea ei pidä eikä tarvitse sietää.
Tyhmät ja ilkeät ihmiset syyttää uhria, vaikka kiusaaminen on aina kiusaajan syy ja vika.
Narsistit tykkää syyttää uhria, että katso mitä sait minut tekemään.
Jokaisessa koulussa, työpaikassa ja monissa yhteisöissä on aina niitä luonnevikaisia myrkyttäjiä.
Ei ole kunnollisten syy, jos mulkero ei käyttäydy ihmisiksi. Ei ole vaikka ei olisi ensimmäinen mulkero jonka uhriksi joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkialla on v-mäisiä ihmisiä, niin ootko koskaan miettinyt voisiko vika ollakin ihan vaan sinussa tai asenteessasi?
Tätä on helppo peilata miettimällä, mikä tai kuka on kaikkien niitten v-ttumaisten työpaikkojen yhteinen tekijä, mikä on ollut varmasti aivan jokaisessa työpaikassa, jonka olet kokenut ikäväksi.
Ihmettelen suuresti miten kaikkien muiden työpaikoilla on aina ihan hirveää. Itse olen töissä suuressa yläkoulussa ja minulla on mitä mahtavin työympäristö ja työkaverit. Töihin on joka aamu mukava tulla ja täällä on hyvä olla. Tauoilla voi jutella erilaisten ihmisten kanssa, kaikista ei tarvitse tykätä mutta tulen toimeen kaikkien kanssa ihan hyvin. Olen myös saanut tukea läheisimmiltä työtovereilta vaikeina aikoina kuten läheisen kuolemassa ja avioerossa. Ehkä näillä jatkuvilla valittajillea olisi peiliinkatsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suuresti miten kaikkien muiden työpaikoilla on aina ihan hirveää. Itse olen töissä suuressa yläkoulussa ja minulla on mitä mahtavin työympäristö ja työkaverit. Töihin on joka aamu mukava tulla ja täällä on hyvä olla. Tauoilla voi jutella erilaisten ihmisten kanssa, kaikista ei tarvitse tykätä mutta tulen toimeen kaikkien kanssa ihan hyvin. Olen myös saanut tukea läheisimmiltä työtovereilta vaikeina aikoina kuten läheisen kuolemassa ja avioerossa. Ehkä näillä jatkuvilla valittajillea olisi peiliinkatsomisen paikka.
Melkein tekisi mieli toivoa, että joudut vaihtamaan työpaikkaa, ja että uudessa paikassa on narsisti, joka valehtelee ympäriinsä ja kääntää ihmiset toisiaan vastaan.
Mutta toisaalta ymmärrän, että jos sitä ei ole itse kokenut, sitä ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työpaikoista on kuin lastentarhoja, joissa kiusataan, ollaan kuppikunnissa. Mutta siis en tarkoita, että sinun työpaikkasi on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkialla on v-mäisiä ihmisiä, niin ootko koskaan miettinyt voisiko vika ollakin ihan vaan sinussa tai asenteessasi?
Tätä on helppo peilata miettimällä, mikä tai kuka on kaikkien niitten v-ttumaisten työpaikkojen yhteinen tekijä, mikä on ollut varmasti aivan jokaisessa työpaikassa, jonka olet kokenut ikäväksi.
Ootpa tyhmä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla oli kanssa samaa, jokaisessa työpaikassa sitä kiusattiin ja syrjittiin mutta ikinä ei miettinyt voisiko itsessä olla jotain syytä. En tiedä sun tapausta mutta joskus kannattaa pohdiskella sitäkin vaihtoehtoa.
Ihminen voi olla jostain syystä ärsyttävä? Tai hänelle ollaan kateellisia jostain? Asioita, joihin vaan ei pysty vaikuttamaan. Itseäsi et voi paljon muuttaa, olet sellainen kuin olet.
Onpa harmillisen huono tuuri. Omat kokemukset ovat olleet hyviä, joistain paikoista on löytynyt ystäviä ja suurimmasta osasta ainakin sellaisia ihmisiä, joiden kanssa on kiva jutella töiden lomassa ja lounaan äärellä.
Usein kyllä ensimmäiset pari viikkoa on ollut aika ankeaa ennen kuin porukkaan ja työn tekemisen rytmiin pääsee sisään.
Työpaikoilla kaikki muuttuu aika ajoin. Kun tulee muutoksia se voi vaikuttaa yllättävän paljon rooleihin ja dynamiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun työpaikalla kaksi naista juoruilee ja puhuu pahaa toisista. Kuulin miten yhdestä naisesta puhuttiin että se näyttää ihan maksulliselta naiselta. Menin sanomaan siitä sille ja se kuulemma haastaa oikeuteen ne kaksi juoruilijaa.
Onpa ikävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Toivottavasti joutuvat maksamaan kunnon korvaukset.
Tervejärkinen aikuinen ihminen ei kiusaa työpaikalla eikä missään muuallakaan.
Kvartaali-infossa toimari taas patisteli ihmisiä toimistolla, mutta onhan tämä kohta 6 vuotta etäilyä ollut kyllä parasta aikaa eikä ole useimpia ihmisiä ikävä. Nykyisellä etäsopparilla jatkan niin pitkään kuin mahdollista kun kerran sellaisen aikoinaan mulle tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista sinäkin pitkä pee.
Mikä oli todistettava.
Jouduin tekemisiin henkilön kanssa työpaikalla, jonka uskon olevan narsisti. Hän on myös aika ilkeä niille, jotka ovat hänen "alapuolellaan" työpaikan hierarkiassa, hän puhuu jatkuvasti itsestään ja saavutuksistaan, ja ottaa kunnian muiden tekemästä työstä. Voiko joku selittää, miksi ylin johto ei näe tätä? Eivätkö he huomaa tällaista käytöstä? Miksi hän puhuu koko ajan vain itsestään minä, minä, minä? Häntä on todella uuvuttavaa kuunnella.
Näille, jotka sanovat, että jos kiusataan joka paikassa, niin siinä itsessään on vikaa: joitakin vain kiusataan usein. Syytä en tiedä, kai siinä on jotain sellaista, ettei sovi muottiin, mutta ei se oikeuta huonoon käytökseen. Aikuisia ihmisiä kuitenkin, herranen aika.