Entinen työpaikka oli ihan hirveä, nyt on uusi työ ja uudet k*sipäät
Ei se vaan vaihtamalla parane. Olen aivan täynnä ihmisiä, aivan kurkkuani myöten. En jaksa enää edes esittää ystävällistä, käy raskaaki. Miten suomessa työelämä voikin olla suurilta osin tällaista pa*kaa? Olen tässä tauon miettinyt, että onko elämän pakko tosiaan olla tällaista? Miksi siedän tätä. Seuraavan loman jälkeen en varmaan palaa töihin enää. Pitäkää tunkkinne h*lvetti!
Kommentit (74)
Perusmeininki. Mutta sinun tarvitsee löytää vain yksi hyvä ihminen ja liittoudut sitten hänen kanssaan. Yritätte kerätä muitakin hyvis jengiin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tutulla on joka ikisessä työpaikkassa ollut asiat huonosti ja kaikki työkaverit jotenkin outoja. Olen tullut siihen tulokseen, että tuttu itse on se ongelma.
Ei vaan suurinosa ihmisistä on oikeasti ihan persiistä.
Olen tehnyt monennäköistä, paskanlapioinnista ja call centeristä erikoisasiantuntijan töihin. Kokemukseni on, että hauskimmat työkaverit on tuolla matalapalkkapuolella (vaikka 1-2 mulkeroa aina mahtuu joukkoon) ja kusipäisimmät pomot. Akateemisella ja virkamiespuolella on tasaisempaa, asialliset pomot ja asialliset työkaverit, joiden kanssa ei juuri muusta voi puhua kuin työasioista
Joo ymmärrän. Itsekin kyllästyin totaalisesti työhöni ja onnella sain hankittua uuden. No samat ongelmat ja sitten vielä mikään ei toimi ja avunsaannin taso on ala-arvoinen. Vanhassa sentään oli oikeudet kunnossa...
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan vika sinussa?
Todellakin. Minun vikahan se oli, että entisessä työpaikassa pomot kyykyttivät ja nöyriittivät alaisiaan muiden edessä ja minum vikahan on myös se, että nykyisessä 2 henkilöä kiusaa kaikkia muita. Oikeesti sunkaltaiset pätijät on ärsyttävimpiä.
-ap
Jätin juuri hakematta erääseen firmaan, koska kuulin huonosta työilmapiiristä ja kuinka esim. toimitusjohtaja kyykyttää ja haukkuu alaisiaan palavereissa jne. En vaihda ojasta allikkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkialla on v-mäisiä ihmisiä, niin ootko koskaan miettinyt voisiko vika ollakin ihan vaan sinussa tai asenteessasi?
Haista sinäkin pitkä pee.
Siinähän se tulikin. Epäily oli oikein.
Vaihdoin suuresta työyhteisöstä aivan minimaaliseen. Pääosin teen yksikseni töitä. Helppoa, ei tarvitse vaivautua muiden kanssa olemiseen
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkialla on v-mäisiä ihmisiä, niin ootko koskaan miettinyt voisiko vika ollakin ihan vaan sinussa tai asenteessasi?
Väistämättä tuli sama mieleen.
"oLiSiKoHaN vIkA sInUsSa ItSeSsÄsI??"
Ette selkeästikään ole olleet matalapalkka alan firmoissa töissä. Pomot on esim usein todella vmäisiä.
Jos laajentaa näkökulmaa siihen, miten ihmiset yleensäkin käyttäytyvät tosiaan kohtaan esim. julkisissa kulkuvälineissä, liikenteessä ja palvelutilanteissa, niin näyttäytyyhän se käytös välillä todella kamalalta, joten miksi työelämä olisi silloin positiivinen poikkeus?
Ihan tavallisen näköinen ja oloinen henkilö siististi pukeutunut, ikään ja sukupuoleen katsomatta, saattaa möläyttää suustaan ihan mitä sattuu, kävellä päin tai vaikka varastaa. Nämä samat ihmisläheiset ja sosiaaliset tyypit siellä töissäkin huseeraa .
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla oli kanssa samaa, jokaisessa työpaikassa sitä kiusattiin ja syrjittiin mutta ikinä ei miettinyt voisiko itsessä olla jotain syytä. En tiedä sun tapausta mutta joskus kannattaa pohdiskella sitäkin vaihtoehtoa.
No mun kohdalla ainakin on selkeä syy. Nimittäin se, että olen aina niin liian kiltti ja ystävällinen kaikille. Periaatteessa ongelma on se, että yksinkertaisesti annan ihmisten kohdella minua kuin pskaa, enkä pysty pitämään puoliani. Oikeasti haluaisin haistatella kollegoille ja asiakkaille tasaisin väliajoin ja sanoa suoraan, että tajuatteko yhtään miten stanan typeriä ja ilkeitä juttuja te päästätte suustanne? Haluaisin sanoa suoraan, ja osoittaa sormella toisen typerää käytöstä ja saada sen häpeämään. Tai ihan vaan sanoa, että haistkaa vttu! Mutta en pysty. Nuorempana olin herkkä, ja itkeskelin iltaisin kotona. Nykyään olen tajunnut, että pipipäitä saa, ja kannattaakin halveksia ja inhota. Olen tajunnut, että pska käytös, ei ole riippuvainen minusta millään muulla tavoin, kuin sillä, että otan sen mukisematta vastaan.
Juuri nyt teen kaikkeni, että pääsen palaamaan takaisin tuottamattoman ammattini pariin. Multa on hävinnyt täysin työmoraali ja velvollisuudentunto tätä yhteiskuntaa kohtaan. Mieluummin ansaitsen sen verran, että juuri ja juuri pysyn hengissä ja säästyn kpäitten ääliöitten seuralta ja olen vapaa.
Joka työpaikkaan mahtuu aina yksi tai kaksikin ilkeää kuspäätä🥳 joilla on tarve korostaa omaa mahtavuuttaan ja painaa muita alas piikittelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi monelta tuntuu puuttuvan perus käytöstavat. Ei toisille tai toisista saa puhua ilkeästi, töissä kyse on asioiden hoitamisesta ja sen voi tehdä tahdikkaasti. Palautetta voi ja saa antaa ja sekin on mahdollista tehdä tahdikkaasti. Ei toisille tarvitse huutaa ja mesota ja haukkua ja käyttäytyä alentavasti tai halveksua.
Negatiivista palautetta ei tarvitse antaa joka päivä ja joka asiasta. Etenkään asiasta jolle ei itse voi mitään. Jos asiakas on esim. Ollut oletettua hitaampi, menee asian hoitamisessa pidempi aika. Alappa siinä sitten asiakasta liiaksi hoputtamaan, että olisit yhtä nopeasti hoitanut asian kuin arvostelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla oli kanssa samaa, jokaisessa työpaikassa sitä kiusattiin ja syrjittiin mutta ikinä ei miettinyt voisiko itsessä olla jotain syytä. En tiedä sun tapausta mutta joskus kannattaa pohdiskella sitäkin vaihtoehtoa.
No mun kohdalla ainakin on selkeä syy. Nimittäin se, että olen aina niin liian kiltti ja ystävällinen kaikille. Periaatteessa ongelma on se, että yksinkertaisesti annan ihmisten kohdella minua kuin pskaa, enkä pysty pitämään puoliani. Oikeasti haluaisin haistatella kollegoille ja asiakkaille tasaisin väliajoin ja sanoa suoraan, että tajuatteko yhtään miten stanan typeriä ja ilkeitä juttuja te päästätte suustanne? Haluaisin sanoa suoraan, ja osoittaa sormella toisen typerää käytöstä ja saada sen häpeämään. Tai ihan vaan sanoa, että haistkaa vttu! Mutta en pysty. Nuorempana olin herkkä, ja itkeskelin iltaisin kotona. Nykyään olen tajunnut, että
Tämä voisi olla minun kirjoittamani. Samaistun joka sanaan. Työmoraalini on myöskin kuihtunut pois, uskoni yhteiskuntaan on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun kohdalla ainakin on selkeä syy. Nimittäin se, että olen aina niin liian kiltti ja ystävällinen kaikille. Periaatteessa ongelma on se, että yksinkertaisesti annan ihmisten kohdella minua kuin pskaa, enkä pysty pitämään puoliani. Oikeasti haluaisin haistatella kollegoille ja asiakkaille tasaisin väliajoin ja sanoa suoraan, että tajuatteko yhtään miten stanan typeriä ja ilkeitä juttuja te päästätte suustanne? Haluaisin sanoa suoraan, ja osoittaa sormella toisen typerää käytöstä ja saada sen häpeämään. Tai ihan vaan sanoa, että haistkaa vttu! Mutta en pysty. Nuorempana olin herkkä, ja itkeskelin iltaisin kotona. Nykyään olen tajunnut, että
Mä taas olen opetellut sanomaan suoraan. Olen ollut aina tosi kiltti mutta päätin, että en ole enää kenenkään kynnysmatto. Paskasta kohtelusta huomautan heti, ei paina oli mikä johtaja tahansa. Ja kyllä, toimii
Minun työpaikalla kaksi naista juoruilee ja puhuu pahaa toisista. Kuulin miten yhdestä naisesta puhuttiin että se näyttää ihan maksulliselta naiselta. Menin sanomaan siitä sille ja se kuulemma haastaa oikeuteen ne kaksi juoruilijaa.
Vierailija kirjoitti:
Joka työpaikkaan mahtuu aina yksi tai kaksikin ilkeää kuspäätä🥳 joilla on tarve korostaa omaa mahtavuuttaan ja painaa muita alas piikittelyllä.
Raskasta kuunnella joka päivä "minä sitä, minä tätä" ihan vain sen vuoksi, että odotetaan kehuja. Ihan kuin työpaikalla ei olisi muuta tekemistä kuin palvoa jotakuta todella mahtavaa, ainakin omasta mielestään todella mahtavaa ja täydellistä.
Tosi monelta tuntuu puuttuvan perus käytöstavat. Ei toisille tai toisista saa puhua ilkeästi, töissä kyse on asioiden hoitamisesta ja sen voi tehdä tahdikkaasti. Palautetta voi ja saa antaa ja sekin on mahdollista tehdä tahdikkaasti. Ei toisille tarvitse huutaa ja mesota ja haukkua ja käyttäytyä alentavasti tai halveksua.